Euroviisut 2006

  • 202 051
  • 1 016

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Bobcat kirjoitti:
Toivottavasti et ole tosissasi.
Siis sitähän on mahdoton sanoa kuka keksi hevin ja myönnän, se ei ollut Osborne =). Tällainenkin ihminen on kyllä tullut vastaan joka näin on väittänyt ja hän on vielä sellainen taho joka jotain musiikista tietääkin. Ainakin se on totta että Ozzy ihaili Beatlesia ja tahtoi tehdä samankaltaista mutta rajumpaa musaa. Ja lähinnä hain viestilläni sitä että eiköhän alkuperäinenkin hevi ole edelleen heviä vaikkei nykypäivänä kuulostakkaan niin rajulta. Nämä Black metal bändit ovat oma lukunsa eikä niissä ole mitään vikaa mutta se ei ole määrite heville. Vai onko?
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Trenchtown kirjoitti:
Heavymetallinhan katsotaan syntyneen joskus 50- luvulla sen aikaisten bluesveivaajien särökitaroista. Sitten tulivat bändit kuten The Who, ja The Yardbirds, unohtamatta esimerkiksi Jimi Hendrixiä. 1960- luvun lopulla tulivat sitten Black Sabbath, Led Zeppelin ja muut.

Edit: vaikka täältä lisää:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Heavy_metal


Link Wrayn "Rumble" on yksi merkkipaaluja särökitaroiden saralla 50-luvulla, varsinainen blues-ukko hän ei ollut mutta kuitenkin. The Who on myös merkittävä tekijä heavy metal thunderin synnyssä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pressiboxi kirjoitti:
Link Wrayn "Rumble" on yksi merkkipaaluja särökitaroiden saralla 50-luvulla, varsinainen blues-ukko hän ei ollut mutta kuitenkin. The Who on myös merkittävä tekijä heavy metal thunderin synnyssä.
Tämä Wraykö on se intiaanijamppa? Kyllä mä silti antaisin enemmän kredittiä muddy watersille ja kumppaneille, veivasivat jo kuitenkin 40- luvun puolella pioneerihengessä.

Sori OT, näistä aiheista vaan meikäläinen innostuu liikaakin.
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei kyllä pysty vieläkään tajuamaan, mitä Lordi teki. Finland gets 12 points from ")/¤"%#&! puskee ruutuun. Touhu alkoi suoraan sanottuna naurattamaan, kun lähes aina kun Suomi ei ollut jonkun maan 7 tai alle pisteessä kiinni, niin tiesi että 8,10 tai 12 pistettä on tulossa.

Jaana Pelkosen kiljunta ja pikkutyttömäisyys kuitenkin vitutti. Heikki Paasonen oli hyvä ja heitti välillä ihan hyvää läppää.

Harvinaista herkkuahan tämä oli. Toivottavasti Lordin menestymisestä opittiin jotain ja tiedetään, minkä tyyppistä touhua sinne pitää lähettää.

Voi vain kuvitella sitä yhden numeron pistemäärää, jos oltaisiin lähetetty sinne metsäketo tms.
 

Harkins#33

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ville Peltonen, Rem Murray, DEFC #18
Mistähän mahtaisi löytyä tuo lehdistötilaisuus kokonaisuudessaan?
YLE:n sivuilla on vain pätkä siitä, olisi mukava nähdä se kokonaan.
En onnistunut löytämään sitä mistään itse, vai olenko sitten sokea :)
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
VT kirjoitti:
That was then, this is now. Olihan 80-luvulla Kissikin jonkun mielestä heviä, nykyään näin ajattelevat enää pahimmat kasarireliikit. Itse kyllä miellän nämä lähemmäksi poppia kuin heviä, mutta makuasioitahan ne osittain ovat. Pointtini oli lähinnä se, että Kissit ja Lordit ovat maskeineen yms. ns. näennäisrankkoja bändejä.

Ja mitä ikääni tulee, olen kyllä viettänyt teinivuosiani 80-luvun puolella. Musiikkimakuni ei onneksi ole sinne jäänyt. Ja tarkoituksenani ei ole vähätellä Lordia. Ihan hieno juttu ja hyvin tehty konsepti, mutta koko homma lähempänä show-meininkiä kuin musiikkia.

Pakko ottaa kantaa pitkästä aikaa.

Ikäni puolesta kuulun 90-luvun hevin kannattajiin, tai ne olivat ensimäinen kosketukseni heviin. Se on minulle aina heviä, mutta, tuskin 2010 nuorien mielestä on.

Musiikki kehittyy ja sen alalajit kehittyvät, minulle Lordi on heviä, kuten, black sabbat ;) (LOL)

Nykyisellä mittapuulla Pantterakaan tuskin on heviä ;)? Minun Panttera ja sepultura, tuskin uusille ystäville mitään heviä ovat? :)

Tykkään silti erittäin paljon Maidenistä jne, joita teininä en ymmärtänyt.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Harkins#33 kirjoitti:
Mistähän mahtaisi löytyä tuo lehdistötilaisuus kokonaisuudessaan?
YLE:n sivuilla on vain pätkä siitä, olisi mukava nähdä se kokonaan.
En onnistunut löytämään sitä mistään itse, vai olenko sitten sokea :)

Iltasanomien sivuilta ainakin löytyy joku video.
 

Kapo

Jäsen
Grome kirjoitti:
Jaana Pelkosen kiljunta ja pikkutyttömäisyys kuitenkin vitutti.

Juu, tuo oli kyllä kauheaa. Joskus Jaanakin oli aika kiva pakkaus, mutta nykyään fantasioin lähinnä napakasta kyynerpääiskusta neitokaisen nenänvarteen.
 

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täytyy vielä nostaa esille tuo Ukrainan esiintyjä. Nyt jäi Julia Timoshenkokin Korpin ukraina-rankingissä kakkoseksi. Lordi kuulosti parhaalta, mutta Ukrainan typy näytti parhaalta. Jestas sentään miten nussakka naikkonen.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Kapo kirjoitti:
Joskus Jaanakin oli aika kiva pakkaus, mutta nykyään fantasioin lähinnä napakasta kyynerpääiskusta neitokaisen nenänvarteen.
Siinä on se riski, että sen nenä voisi vaikka suoristua moisesta iskusta.

Minua ärsytti molemmat toimittajat ääntenlaskun aikaan. Turpa kiinni, sillä minua ainakin kiinnosti kuka saikaan sen 12 pistettä.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Tatzka kirjoitti:
Musiikki kehittyy ja sen alalajit kehittyvät, minulle Lordi on heviä, kuten, black sabbat ;) (LOL)


Menne OT-puolelle, mutta eiköhän kaikki raskas rock ole heviä tai metallia. Hevirokkia soittava KISS, sankarimetallia kiekuva Helloween, popmetallia soittava Def Leppard tai mitälie speedtappoitsemurhaa luukuttava Napalm Death(jos on edes olemassa enää). Minä lähden myös siitä, että hevin perusnimiä ovat juuri ne iänikuiset 70-luvun Black Sabbath, Led Zeppelin, Deep Purple yms.

Tietysti angstaavat teinit pakonomaisella erikoisuuden tavoittelullaan voivat asettaa sitten ahtaammat rajat musiikille, mitkä he kelpuuttavat heviksi/metalliksi.
 

D - fence

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, kiekkoon osuva pakki, hampaaton kanadalaine
Mummeleiden katoa Ruotsiin odotellessa

Niin, turhaan niitä on sinne Ruotsiin lähettää. Nimittäin Albaniassa, Armeniassa ja Monacossa on meille varattu jo kiintiöpaikkoja, tosin Monacoon taitaa päästä vain varakkaimmat KHT:t.

Lisäksi täytyy myöntää, että myös Metsänketo on saanut aikapaljo dissausta osakseen, ansaitsemattomasti. Eihän se sen vika ole, että tämä "Il Vaselino" yritti tehdä vain parhaansa.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Pressiboxi kirjoitti:
Link Wrayn "Rumble" on yksi merkkipaaluja särökitaroiden saralla 50-luvulla, varsinainen blues-ukko hän ei ollut mutta kuitenkin. The Who on myös merkittävä tekijä heavy metal thunderin synnyssä.


Näin o! Liitetään vielä The Whon ohella heavy metal thunderin synnyttäjiin The Troggs ja The Yardbirds.
Ettei menisi off topic läpäksi, niin onnittelut Lordille. Mukavaa, että tuollainen esitys voitti ja vielä mukavampaa, että sattuvat olemaan kotoisin Suomesta.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Bast kirjoitti:
Terveisiä vaan Isä Mitrolle ja muille tosikoille!

Isä Mitro ja tosikko ei kyllä voi olla samassa lauseessa. Mutta onko tullut tyylivirhe nyt Mitrolle? Mennyt minulta ihan ohi.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Kapo kirjoitti:
Juu, tuo oli kyllä kauheaa. Joskus Jaanakin oli aika kiva pakkaus, mutta nykyään fantasioin lähinnä napakasta kyynerpääiskusta neitokaisen nenänvarteen.

Tuli aikamoinen yliannostus tuosta muijasta silloin, kun sen lärvi keikisteli joka saatanan Seiskan ym. hömppäjulkaisun kannessa. Eikä se ininä ole kyllä missään vaiheessa miellyttänyt.

Hoiti kyllä hommansa viisujuontajana, mutta olisi sen joku varmaan paremminkin klaarannut.
 

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
Suomi-Salama kirjoitti:
Isä Mitro ja tosikko ei kyllä voi olla samassa lauseessa. Mutta onko tullut tyylivirhe nyt Mitrolle? Mennyt minulta ihan ohi.

Hänhän oli yksi äänekkäimmistä vastustajista. Antoi haastattteluja, jopa ulkomaalaisille medioille, että Lordi nolaa Suomen ja että hän häpeää Suomen nuorison valintaa.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ioota Rhoo kirjoitti:
Hänhän oli yksi äänekkäimmistä vastustajista. Antoi haastattteluja, jopa ulkomaalaisille medioille, että Lordi nolaa Suomen ja että hän häpeää Suomen nuorison valintaa.

Kas, kas, ihmettelen siinä tapauksessa kovasti. Mitrohan on ollut jopa niin liberaali, ettei aina edes uskoisi pappismieheksi. Nooh, hänkään ei ole täydellinen. Kyllähän ne ennakkoluulot tekee tepposia itse kullekin...
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Pressiboxi kirjoitti:
Link Wrayn "Rumble" on yksi merkkipaaluja särökitaroiden saralla 50-luvulla, varsinainen blues-ukko hän ei ollut mutta kuitenkin. The Who on myös merkittävä tekijä heavy metal thunderin synnyssä.

Link Wray rakenteli saundejaan ja kitaraa kauan aikaa ja muut pitivät häntä hieman pimeänä. Saundi löytyi, kun kitaraan lyötiin vähän reikiä oikeisiin kohtiin eikä kukaan pitänyt häntä enää pimeänä. Lordi on siinä mielessä samanlainen, että levy-yhtiöt ovat yrittäneet saada bändiä muuttamaan ulkonäköään ja biisejään, mutta Lordi ei ole suostunut.

Myöhäiset onnittelut Lordille. Breznev on kuollut, eläköön Lordi! Pitää vähän puolustella vanhuksiakin, sillä aivan kaikki 70+ ihmiset eivät ole kukkahattuja. Vanhempani jännittivät mökillä kisaa kanssani enemmän kuin minä ja faija jopa vertasi Lordia ihailemaansa Wagneriin. Mutsi lupasi mennä uimaan yöllä mikäli voitto tulee. No, sitä kuitenkin siirrettiin kesemmälle.

Toivottavasti bileet ovat perjantaina suht ajoissa Kauppatorilla, niin pääsee sujuvasti duunien jälkeen paikalle.

Edit:typo
 
Viimeksi muokattu:

Bayern

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Huuhkajat
Tässä ketjussa on jo varmaan kaikki tarpeellinen sanottu, mutta osallistutaan tämän verran: MAHTAVAA LORDI!!!
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
\,,/ Lordi \,,/

Olipa epätodelliset Euroviisut tällä kertaa, minä olen käytännössä koko pienen ikäni katsellut noita Euroviisuja ja tässä on ajanmittaan tullut sellainen käsitys että Suomi ei tuota ns kilpailua tule ikinä voittamaan, ei ainakaan minun elinaikanani - no toisinpa kävi ja täytyy sanoa että en olisi uskonut kuinka täpinöissä tuosta Euroviisuvoitosta olisi. Euforinen olo totta tosiaan. :))

Grome kirjoitti:
Jaana Pelkosen kiljunta ja pikkutyttömäisyys kuitenkin vitutti.

Minua taas Jaanan pikkutyttömäisyys viehätti, Jaana ja Heikki oli muutenkin edelleen hyvä pari tuolla selostamossa. Hyvää läppää läpi lähetyksen. Ja se Jaana on edelleen ihana.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
flintstone kirjoitti:
Hyvää läppää läpi lähetyksen.

Aivan, paras oli semi-finaalissa.. en muista esittäjää.. mutta oli hiukan tukevampi nainen ja laihempia tanssityttöjä ja puhuivat aerobic-liikkeistä.
Heikki tähän: "On tainnut laulaja käydä eri aerobic-tunneilla kun tanssijat."
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Kaivanto kirjoitti:
Mahdollisia syitä semifinaalissa esiintymisen antamaan etuun ovat esimerkiksi kappaleiden avautuminen paremmin kahdella kuuntelulla

Tuo on todennäköisesti suurin syy, sillä jos miettii omaa musiikinkuunteluaan, niin toistaiseksi koskaan ikinä missään en ole vielä kuullut biisiä, joka olisi heti ensimmäisellä kuuntelukerralla kolahtanut, vaikka muodostuisikin myöhemmin omaksi suosikkibiisiksi. Vähintään kaksi kuuntelukertaa siis tarvitaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös