Euroopan mestaruutta puolustamassa – JYPin matka CHL:ssä 2018–2019

  • 26 505
  • 85

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Nyt näkyy kentälliset chl-sivuilla, ja näyttääpä muuten hyvältä hyökkäyskolmikot! Ykkönen varsinkin voi tehdä tuhoja.
Isoimmat munat samaan koriin!

Kakkonen on potentiaalinen ja kolmosessa tutkapari kasassa.

Hyvä tästä tulee
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Hyvä oppitunti siitä, mitä voittava maalivahti merkitsee joukkueelle. Harmi, että nyt pelasi Luganon joukkueessa.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
No, hetkeen ei näitä karkeloita taida Jyväskylässä sit nähdäkkään tuon runkosarjamuutoksen myötä. Tänä vuonna nelossijakin lienee liikaa vaadittu, mutta onpahan viiri muistuttamassa Virtasen aikakaudesta. Merikivi jättänee vain savuavat rauniot tällä menolla jälkeensä.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Hyvä oppitunti siitä, mitä voittava maalivahti merkitsee joukkueelle. Harmi, että nyt pelasi Luganon joukkueessa.

Nojoo, tosin tässä tapauksessa voittavan vahdin olisi pitänyt tehdä myös maali tai pari, riippuen vaaditaanko nollapeli vai riittääkö tämäniltainen.
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Merikivi jättänee vain savuavat rauniot tällä menolla jälkeensä.
Yhyy. Sellasta sitten.

JYP dominoi suurinta osaa pelistä, mutta ei sitä maalia tehdä vaan logoihin vetämällä. Ja ottihan Elvis sijoittumisella ihan loistavia koppeja. Mies on salaman nopea maalilla reagoimaan tilanteisiin.

Välillä oli aivan ihailtavaa miten nopeasti tilanteet rakentui aivan tyhjästä nopealla syöttelyllä. Oli kyllä melkoinen miesmuuri Luganon pakkien toimesta maalilla, vaikea saada kiekkoa sieltä läpi.

Mutta JYPin taktiikka muihin peleihin oli kyllä melko erilainen. Mm. Yvlla nyt ammuttiin paljon viivalta, eikä koitettu enää poikkikentän syöttöjä jotka ovat onnistuneet sen n. 20% yrityksistä.

Mulle jäi tosi positiivinen fiilis JYPin ilmeestä, kunhan sama saataisiin jotain alemman tason joukkueita vastaan.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Mulle jäi tosi positiivinen fiilis JYPin ilmeestä, kunhan sama saataisiin jotain alemman tason joukkueita vastaan.

Minä taisin olla katsomassa jotain eri peliä. Merikikin pelikirjassa oli vissiin raapustettu isolla, että maali on tehtävä metrin säteellä maaliviivasta, joten siitä sitten yritettiin limppua iskeä sisään ja välillä Elviksen läpikin. Välillä YV:llä syöteltiin maalin takanakin. Jälleen järjetön määrä harhasyöttöjä, yhden miehen kuskailua ja kuteja pienistä kulmista tai päin logoa. JYPin pelistä kertoi aika kuvaavasti se lopun mv-hyppyytys, kun koutsi ei luottanut siihen että omat voittavat hyökkäyspään aloitusta.

3. erässä Lugano sitten lisäsi liikettä ja JYP jäi ihan jalkoihin. Maali oli seurausta siitä että Hytösen kenttä pelasi ihan ylipitkää vaihtoa ja oli täysin puhki jo siinä vaiheessa kun Laperriere pisti kiekon sisään. Luganon peli näytti muutenkin siltä että turhaan ei höntyillä, oma alue kovalla fysiikalla puhtaana ja Elvis hoitaa löysät kudit - ja sillä tuli tulosta.

Summa summarum, ihan ansaittu tippuminen ja looginen jatkumo tämän kauden esityksille.
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Minä taisin olla katsomassa jotain eri peliä. Merikikin pelikirjassa oli vissiin raapustettu isolla, että maali on tehtävä metrin säteellä maaliviivasta, joten siitä sitten yritettiin limppua iskeä sisään ja välillä Elviksen läpikin.
Niin, et tainnut lukea kun lopun mun viestistä? Sun mielestäkö peli-ilme on paska jos ei saada maaleja?

En tiiä mitä peliä oot katsonut, jos et oo huomannut että paine oli lähes koko pelin vastustan päässä. Jännä että myös kanssakeskustelijat hallilla oli samaa mieltä. Ehkä ne oli vaan kännissä näin tiistaina.

Arvostan sua Tj kirjoittajana, mutta tuntuu että keskityt ihan liikaa noihin negoihin pelissä. Katso joskus sitä positiivista puolta.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Peli-ilme voi olla hyvä, vaikka ei tule maaleja, mutta minusta vaan ei yksinkertaisesti tänään ollut. Esim. Kärppä-matsi viime viikolla oli hyvä, vaikka siinäkin kotijoukkue jäi nollille. Laukauksia tuli, kyllä, mutta kuten sanoin, aika monet niistä olivat suht vaarattomia tuonkin luokan veskarille kuin mitä Luganolla oli.

Mutta jos kahdesti jää Luganoa vastaan nollaan maaliin ja sen seurauksena putoaa jatkosta, niin ei siinä minusta ole kauheasti aihetta juhlia hyvää peli-ilmettä tai kaivella positiivisia puolia esiin. Tuo vieraspelihän oli vielä huonompaa tekemistä. Tai sitten positiivista on se, ettei CHL tällä kaudella enää rasita taloutta tai tuo otteluruuhkaa.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itseä tuossa pelissä eniten vitutti se suoraviivaisuuden puute. Yritettiin vielä b pisteen tasolla pelata poikittaissyöttöö, kun olisi pitänyt ampua mutta sitten sieltä laitojen vierestä kyllä roiskittiin maalia kohti. Enemmän olisi mun mielestä pitänyt vaan mennä väkisin sinne maalin eteen ja toimittaa kiekkoa sinne, niinhän Luganokin maalinsa teki. Lopun ylivoimallakin ensimmäinen veto tais tulla noin 1min 45 sekunnin ylivoiman pelaamisen jälkeen. Oliko sitten tullut edellisen pelin perusteella semmonen olo, ettei Merzlikinsille saa tehtyä maalia muuten kuin pelaamalla ihan tyhjän maalin vetäjälle. 5-3 ylivoimaan pitäisi mun mielestä ehdottomasti laittaa Tomasek tai Turkulainen Jokisen tai Hytösen paikalle, että olisi kaksi rightin jätkää tuomassa lisää ratkaisuvaihtoehtoja.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Oli kyllä melkoinen miesmuuri Luganon pakkien toimesta maalilla, vaikea saada kiekkoa sieltä läpi.

Tätä olen viestistä toiseen täällä (JYP osiossa) toitottanut, nykykiekossa puolustetaan noin, koska se on tehokasta. Sen voi murtaa ainoastaan nopeudella tai juonikkuudella, kumpaakaan JYPillä ei ikävä kyllä ole. tasoltaan ei Lugano ollut joukkueena sen kummempi kuin JYPkään, mutta ero oli siinä, että toisella oli taktiikka pelata ja toisella ei ollut. Oikea joukkue siis jatkoon.

JYP viettää käsittääkseni vielä useamman kauden tuhkasta nousemisen kanssa. jatkumoa ei terveesti ole, eikä mun silmiin valmennuksellakaan tunnu olevan mitään ideaa joukkuetaktiikoihin, samalla sapluunalla pelistä toiseen, oli vastassa kuka tahansa, samalla tuloksella vielä, eikä mikään tunnu herättävän.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
5-3 ylivoimaan pitäisi mun mielestä ehdottomasti laittaa Tomasek tai Turkulainen Jokisen tai Hytösen paikalle, että olisi kaksi rightin jätkää tuomassa lisää ratkaisuvaihtoehtoja.

Eihän JiiPeen ylivoimapaikkaan saa koskea. Valmentaja kuin valmentaja niin JP on tuota 5vs3:sta pilaamassa, vaikka ois parempia pelaajia heittää tilalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös