tseasiassa ei mielestäni oltu edes jaloissa ja se oli yllättävää kun vieraskentällä pelattiin. Jäähyt sitten antoi turhaan edgeä kotijoukkueelle. Ihan turhia ja tyhmiä jäähyjä oli JYPiltä vielä moni. Sitten ne laitataklaus jäähyt, mikä homma? Kumpikaan ei ollut laitataklaus, Tuppuraisen suoritus oli toki jäähyn arvoinen estäminen, mutta että laitataklaus?
Jäähypuolesta täytyy olla samaa mieltä. Turhia + ihmeellisiä, siihen kai Tomasek myös kypsyi. Ottaen huomioon tuon av määrän, JYP puolustus toimii, jos saa pelata organisoidusti, ongelmat on käsissä, kun taitava joukkue osaa pelata keskialueen kiekollisesti oikein (tarkoittaa siis paradoksaalisti kuinka kiekottomat antaa tarjonnan liikkeessä), silloin puolustus on aina kusessa, kun eivät ehdi mitenkään organisoitua. Tämä tuli esiin kummassakin chl pelissä ja myös niissä kahdessa harkkapelissä, jotka olen nähnyt.
Siinä ollaan sitten erimielisiä, oltiinko jaloissa vai ei, minun silmään vastustaja osasi pelata viisikkona tukehduttaen JYP pelin, kyky tempokiekossa oli monta luokkaa kovempi, tästä johtui monet ongelmat jo omissa. Keskialueen pelin ylivoima niin offensiivisesti, kuin defensiivisesti oli noin valovuosi vastustajalle. Neljä viidestä JYP hyökkäyksestä tukehtui tämän vuoksi keskialueeseen. Yksilötaidoiltaan vastustaja oli myös selkeästi parempi ja siinä missä kulmaväännöt meni pääsääntöisesti vastustajalle, ei JYP edes voittaessaan niitä kyennyt luomaan mitään jatkumoa peliin. Sinänsä, pohjaten jäähymääriin ja vastustajan taitoylivoimaan numerot olivat yllättävän mairittelevat JYPille. Vastustajaa katsellessa tuli jotenkin mieleen rikkaan miehen HPK, kovin samaa ideaa toteuttivat ja myös sama hyökkäyspään ongelma siellä näkyi, ratkaisuhalukkuus jotenkin lopahti hyökkäysalueella ja homma meni rusettiluisteluksi ilman tehokkuutta.
On kyllä kiinnostava nähdä, kun kohtaavat heti perään uudestaan, onko Merikivi löytänyt mitään taktista asetta vastustajan hyydyttämiseksi. Yksilötaidoissa oltiin selvästi perässä, joten taktiikalla se syöttövarmuus ja kiekollinen varmuus olisi murrettava, nyt, juuri tämä antoi plzenille riittävän tilan ja ajan oikeaan ennakointiin ja peliä edistäviin siirtoihin.
Jostakusta tämä kirjoitettu saattaa vaikuttaa negailulta, mutta ihan olen pyrkinyt rehelliseen objektiivisuuteen näkemäni suhteen, enkä ole missään nimessä mitään kirvestä kaivoon heitellyt minkään suhteen, kyllä tuo joukkue parempaan pystyy varmasti ja luulen ettei permanenttikaan ole vielä lähelläkään lopullista.