Osalle onkin varmaan jo tipahtanut postilaatikosta äänestyslipuke EU-vaaleihin. Sunnuntaina 13.6 on virallinen äänestyspäivä, ennakkoäännestys 2-8.6. Viime kerralla äänestysprosentti jäi muistaakseni 31:een ja nytkään ei mitään väkiryntäystä vaaliuurnille liene menossa. Tuttuun tapaan julkkisehdokkaita on mukana, tällä kertaa mepeiksi halukkaita ovat ainakin Maria Guzenina, Viivi Avellan, Kari Salmelainen, Riitta Väisänen ja Juha Kankkunen. "Suurina" poliitiisina niminä mainittakoot Eeva-Riitta Siitonen ja Anneli Jäätteenmäki.
Miten on, aikovatko jatkoaikalaiset äänestää vai eivät? Itse vääntäydyn jälleen paikalle, aina olen äänestänyt kun siihen on ollut mahdollisuus. Voipahan sitten ainakin sanoa että yritti vaikuttaa siihen ketkä asioista päättävät. Muistaisin lukeneeni että noin 80% Suomea koskevasta lainsäädännöstä nykyään tuolta EU-parlamentista tulee joten sikälihan tämän pitäisi olla merkittävä asia.
Vaalikone löytyy ainakin jo Maikkarin nettisivuilla.
Miten on, aikovatko jatkoaikalaiset äänestää vai eivät? Itse vääntäydyn jälleen paikalle, aina olen äänestänyt kun siihen on ollut mahdollisuus. Voipahan sitten ainakin sanoa että yritti vaikuttaa siihen ketkä asioista päättävät. Muistaisin lukeneeni että noin 80% Suomea koskevasta lainsäädännöstä nykyään tuolta EU-parlamentista tulee joten sikälihan tämän pitäisi olla merkittävä asia.
Vaalikone löytyy ainakin jo Maikkarin nettisivuilla.