SGD kirjoitti:
Sinä kirjoitit Espoon eduista ja minä niistä sen suurimman. En sanonut edes että tuossa on ongelmaa jos ihan tarkkoja ollaan. Mutta jos ajattelee, kuka ne Helsingin palvelut maksaa, voi joku helsinkiläinen nähdä asiassa ongelmia.
Toisaalta entä se rahamäärä, minkä espoolaiset tuovat kaupunkiin lähtiessään juhlimaan jne.
Kummastuttaa Helsinki-dissauksessa se, etteikö siellä voisi asua rauhassa tai turvallisesti... En edelleenkään dissaa Espoota. Ei minulta ole poissa mitään vaikka lännestä löytyy Espoo. Paitsi mahdollinen raha, joka menee seutulippuun. Ja keskustatunneliin.
Missä dissauksessa, olenko minä valittanut Munkan turvallisuudesta?
Kyse on vain siitä, että lapsiperheet katoavat Helsingistä, eivät nyt sentään kaikki Espooseen, mutta muualle ympäröiville seuduille. Tälle on syynsä, vaikka Helsingistäkin lintukotoja löytyy, iso kaupunkihan se.
On se liian monen espoolaisen mielestä. Muutenhan se metro kulkisi sinne jo. Sehän minulla vähän oli pointti, että kun espoolaiset autoilevat Helsinkiin tukkien joka paikan, niin harva helsinkiläinen haluaa rahojensa menevän espoolaisten autoilijoiden hyväksi.
En tiedä mikä on "espoolaisten mielipide" asiasta, mutta toistaiseksi kuitenkin kohtalaisen pieni, mutta vaikutusvaltainen porukka on saanut torpatuksi länsimetron. Itse hyppisin innosta jos metro vain tulisi.
Lähinnä puhuin Laajasalosta että eivät narkkarit nousisi puheenaiheeksi kuten Jakomäen kohdalla tapahtui. Jos haluat verrata asukaslukuja tms., vertaa sitten koko itä-Helsinkiä. Sehän on about Espoon kokoinen ja yhtä kaukana Helsingin keskustasta. Mutta ei oma kaupunkinsa. Laajasaloa voit sitten verrata Westendiin vaikka. Helsingin lähiöitä molemmat.
Itä-Helsinki ei ole oma kaupunkinsa, koska se on osa Helsinkiä. Yksinkertaista, mutta niin se vain on. Itä-Helsingillä ei kylläkään myöskään ole samalla lailla työpaikkoja, kuin Espoossa on, eivät nyt kaikki espoolaiset Helsingissä työskentele. Espoossa on kaupungin infra, hallinto jne. Se, että espoolaiset voivat käydä rajan toisella puolella tarpeen vaatiessa on vain plussaa, mutta aika harvassa asiassa sitä oikeastaan tarvitsee edes Helsinkiä nykyään.
Joopajoo. Espoo on kaupunki. En minä sitä dissaa sen kummemmin, olkoot siinä minun puolestani. Sanoin vain että siinä on pari hassua asiaa joita en muissa kaupungeissa ole nähnyt.
Et ole sitten kauheasti matkustellut, suosittelen.