Blues oli jo putoamassa kun Nikkinen astui remmiin ja seura oli saattohoidossa tämän lähtiessä. Bluesin matseissa kävi 5000 katsojaa, kunnes tämä "Espoo Espoo aina ikuisesti vain Espoo ooh mölö mölö möö" -kampanja alkoi. Eipä aikaakaan, niin useimmiten oli katsomossa 3000, kunnes ei ollut sitäkään. Tein itse vapaaehtoisena hommia Bluesille nuo vuodet, joten muistan tapahtumat hyvin. Myös Nikkisen väsymätön pumppaus alkoi itseäni sapettaa, kun ihan jokainen ottelu oli joku teemapeli tai hyväntekeväisyystapahtuma. Varsinkin jälkimmäiset ajoittain vitutti, kun tiesi Bluesin olevan itse se hyväntekeväisyyden tarpeessa olevan tahon.
Jos on itse täysin identiteetiltään espoolainen, niin voi olla vaikeaa nähdä mitään vikaa espoolaisuuden korostamisessa on. Itse taas omaan mixed HKI/Espoo taustan ja olen myös ollut aikanaan IFK-kannattaja (ei joukkuetta Espoossa, faija IFK leirissä). Monelle pk-seudulle muuttaneelle Blues oli helpoin joukkue tulla otteluihin, IFK ja Jokerit kun molemmat omalla tavallaa luotaantyöntäviä, ei vähiten "stadilaisuuden" ollessa kaiken ylittävä ylimielisyyden aihe (ml. muualta maasta olevien jatkuva pilkkaaminen.).
Paljonko esm. Liverpoolilla olisi etäkannattajia, jos se kaikessa korostaisi, että vain liverpudlianit ovat kevollisia faneksi aina ja ikuisesti ööh ööh Liverpool töttöröö? Muut älköön vaivautuko, ootte pellejä ja paskaa.