Pavlovin Koira
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Paikalliset, nykyinen ja entinen
Totuus on edelleenkin se, että tunnelma Baronalla ja fanikatsomossa on ollut tällä kaudella jopa huonompaa mitä se oli viime kaudella ja kun näissä asioissa pitäisi se focus olla toiminnan kehittämisessä vuosi toisensa jälkeen.
Tarkoittaako jopa huonompaa sitä että se oli viime kaudella huonoa? Siinä tapauksessa kannattaa käydä katselemassa matseja muillakin paikkakunnilla. Baronan tunnelma ei keskivertomatseissa häviä nykyään juuri millekään paikkakunnalle. Okei, ehkä Lukko-Ässät -matseissa saadaan (Raumalla) kovempi meno.
Ylipäätään kommenttisi vähättelee melkoisesti sitä työtä, jota lähinnä BB:n tyypit (ja viimeisten parin kauden aikana myös itse seura) ovat nimenomaan katsomotoiminnan kehittämisen hyväksi tehneet. Esimerkiksi noihin isojen tapahtumapäivien tifoihin on osallistettu porukkaa laajasti varsinaisen (seisoma)fanikatsomon ulkopuolelta. Yksinkertaisempiin "Espoo" -huutoihin ja taputuksiin joukkueen painostaessa vastustajan päässä lähdetään muissa katsomoissa mukaan vaihtelevasti, riippuen lähinnä pelitilanteesta ja ottelun merkityksestä laajemmin. Mutta olen kyllä valmis lyömään aika ison summan vetoa, että noihin lähtee Pertti Perusinsinööri katsomosta 404 paljon helpommin kuin huutamaan "Kuukka!" sen jälkeen kun Eurola on ensin huutanut "Mikko!"
Vilkaiskaapa muuten vaikkapa HIFK:n puolen "tunnelma IFK:n kotiotteluissa" -ketjua. Siinä puhutaan lähinnä hallissa soitettavasta musiikista, ottelukuulutuksista ja muusta hallin ja seuran puolesta järjestettävästä oheishötöstä. Missä fanitoiminta? Jossakin siellä putkien takana ne vissiin kököttävät. Jos joskus voi olla Bluesin organisaatiosta ylpeä, niin minä olen nimenomaan siitä että täällä ottelutapahtumia on lähdetty kehittämään yhdessä kannattajien kanssa, niin että pääpaino tunnelman luomisessa on heillä ja seura lähinnä pyrkii tukemaan.
Viimeksi muokattu: