ESPN-lätkämanageri

  • 95 062
  • 1 311
Kiitokset ohjat ottaneelle repelle! Tottakai olen mukana, laitan vielä varmistuksen repelle yv:llä. Draftipäiväksi sopisi parhaiten sunnuntai 18.9. eli sopivasti päivää ennen NHL:n preseasonin alkua. Kakkosvaihtoehto sitten viikkoa aiemmin eli 11.9. Ja nuo ovat oikeastaan ainoat järkevät päivät noin niinkuin pelin luonteen kannalta. Ja sunnuntai taitaa päivänä olla muuten vain enemmistölle paras päivä.
 

McJokke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Sharks, Pelaajat: Joe Thornton,Ron Hextal
Kaikki sunnuntait käy lukuunottamatta 11.9.

Parhaiten juurikin mängimiehen ehdottama 18.9!
 

Fingerpori

Jäsen
Suosikkijoukkue
kärpät
En tuohon aiempaan ilmoittautumisviestiin laittanut sopivaa draftiajankohtaa, mutta mikä tahansa sunnuntai klo 18.30 jälkeen käy! Tuohon aikaan kovin harva on enää töissä, vaikka sunnuntai olisikin työpäiväksi sattunut.

Tähän voin 2 draftia osallistuneena sanoa että 18:30 jälkeen alkamisaika on aivan liian myöhään, jos ja kun drafti kestää sen pyöreästi 4 tuntia. Ja siitä draftipäivästä, itselle ei kyllä se 18.9 taivu ei huonostikaan. Eli siis joko 11 tai 25.8.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Montako tähän liigaan oikein mahtuu?

20 manageria taitaa olla maksimi.

Draftiin liittyen 25.9. on meikäläiselle ainoa todella heikko vaihtoehto.

Ja toinen draftiin liittyvä juttu on ehdotus, että varausvuorot voisi arpoa etukäteen FFtoolbox fantasy draft generaattorilla. Repelle tuo ei juuri lisähommaa tuo, joukkueen nimet ja sähköpostit sisään, arvontanappia ja kaikkien sähköpostiin sujahtaa samanaikaisesti lopputulos.

Jos ja kun kaikki eivät livedraftiin ehdi, niin listoja on helpompi tehdä kun on varausvuoro tiedossa. Samoin livedraftiin osallistuvallekin tuo enemmän mielenkiintoa, kun voi "laskea" kolme-neljä ensimmäistä kierrosta jo suht lähelle.
 

Frostburn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs, HPK
Laitetaanpa tänne omatkin draft-preferenssit. Päivänä sunnuntai on ehdottomasti lauantaita parempi ja mitä myöhemmin syksyllä draft on, sitä todennäköisemmin pääsen paikalle (syyskuun alkupuolella saattavat mökkireissut sotkea suunnitelmia). Noista ehdotelluista kaikkien kolmen (11., 18. ja 25.9.) pitäisi sopia.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ja toinen draftiin liittyvä juttu on ehdotus, että varausvuorot voisi arpoa etukäteen FFtoolbox fantasy draft generaattorilla. Repelle tuo ei juuri lisähommaa tuo, joukkueen nimet ja sähköpostit sisään, arvontanappia ja kaikkien sähköpostiin sujahtaa samanaikaisesti lopputulos.

Jos ja kun kaikki eivät livedraftiin ehdi, niin listoja on helpompi tehdä kun on varausvuoro tiedossa. Samoin livedraftiin osallistuvallekin tuo enemmän mielenkiintoa, kun voi "laskea" kolme-neljä ensimmäistä kierrosta jo suht lähelle.

Otetaan harkintaan tämä. Tai oikeastaan käyttöönkin, jos se vaan suurimmalle osalle käy. Draft järjestyksen kun voi tosiaan suorittaa arpomalla noin tuntia ennen draftin alkua, tai sitten komissaari saa itse laittaa joukkueet haluamaansa(arvonnan tuomaan) järjestykseen. Tällä hetkellä sääntönä on siis ESPN:n suorittama arpominen tuntia ennen draftin alkua.
Tuohon komissaarin määrittelemään draft järjestykseen saa muuten semmoisen lisän, että draft vuoroja voisi treidata. Jos semmoinen siis porukkaa kiinnostaa.

Säännöistä muuten vielä sen verran, että pudotuspelit on tällä hetkellä 16 joukkueen kokoiset, ja jokainen pelien pituus on 1 viikko. Siihen saa muitakin vaihtoehtoja pyöriteltyä, mutta minusta tuo systeemi kuulosti parhaalta kun sääntöjä katselin liiga luodessa läpi. Tuolla systeemillä vain 4 joukkueen kausi loppuu runkosarjaan, joten panosta pitäisi olla kaikilla joukkueilla ihan runkosarjan loppuun asti.

Ja tässä nyt vielä tämän hetken osallistujat, sekä draft mieltymykset:

Tällä hetkellä mukana/kutsut lähetetty:

1. repe_joke (18.9 asti mikä vaan päivä, sen jälkeiset päivät selviävät myöhemmin)
2. McJokke (18.9 käy hyvin, kuten myös kaikki sunnuntait sen jälkeen. 11.9 ei käy)
3. TaoTao (Draftiin liittyen 25.9. on meikäläiselle ainoa todella heikko vaihtoehto.)
4. Linjatuomari (kaikki käy)
5. Kim(duunikaveri jonka aktiivisuudesta pystyn menemään takuuseen)
6. Romppanen (mikä päivä tahansa?)
7. Speed (Draftipäivä mieluiten 25.9)
8. Fingerpori (11 tai 25.9 sopivat parhaiten)
9. AnFa(ei 17-18.9, sama mahdollisesti 10.9)
10. Golden AWe (draft ei 11.9)
11. Frostburn (11., 18. ja 25.9 pitäisi sopia)
12. Tollisko (sunnuntait käy varmimmin)
13. Mängimies (18.9 sopisi parhaiten, 11.9 sopii myös)
14. Cube
15. GaDa (kaikki käy)
16. Jonte (mikä tahansa viikonloppu käy)
17. fourtyone

Odottaa että saa kutsun laitettua sisään:
Marwin(sunnuntait pitäisi käydä suht hyvin?)

Uusia jotka on ilmoittaneet mielenkiinnostaan:

1. Filatovi(mikä tahansa sunnuntai käy 18:30 jälkeen)
2. Boogey (11.9, 18.9 tai 25.9, kaikki käy)

Jo tällä hetkellä on siis suhteellisen selvää ettei kaikkia miellyttävää draft-päivää löydy. Draftin suhteen mennään siis enemmistön toiveiden suhteen. 18.9 tai 25.9 näyttäisi tällä hetkellä olevan ne ykkösvaihtoehdot. Mutta lyödään se draft päivä sitten lukkoon kun liiga on täynnä, ja sitä kautta parempi käsitys enemmistön toiveista.
 
Viimeksi muokattu:

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Hienoa että repe lähti vetämään liigaa. Omalta osalta päätös pitää ja viime kausi jää ainakin toistaiseksi viimeiseksi tässä hienossa liigassa. Ensi kausi vedetään ainoastaan yhden yksivuotisen liigan kanssa.

Olisi sen vanhankin liigan kait saanut jotenkin herätettyä henkiin, mutta käsittääkseni Boscon olisi pitänyt laittaa se pystyyn, ja sen jälkeen luovuttaa vetovastuu minulle, sekä mahdollisesti poistua koko liigasta jos aika/mielenkiinto pelaamiseen ei riitä. Tästä syystä päätin perustaa rohkeasti kokonaan uuden liigan, johonka tuon vanhemman liigan managerit on kuitenkin etusijalla. Ihan vain sen takia, että tämä liiga on pyörinyt todella hyvin parilla viime kaudella. Käytännössä ei siis ole tarkoitus luoda uutta, vaikka nimi nyt sattuukin vaihtumaan.

Tuolla tavalla tuon olisi pystynyt varmaan tekemään, mutta jos kerran liiga on jo laitettu pystyyn ja kutsuja lähetetty, niin enää on varmaan turha tuota lähteä tekemään. Mutta jos tuolle on vielä kuitenkin tarvetta, niin ilmoitelkaa. Onnistuu kyllä omalta osaltani tuon liigan luominen ja komissaarin oikeuksien siirtäminen repelle, mikäli ESPN tämän sallii.
 

Marwin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres
Sanotaan nyt vielä omakanta tästä draftin ajankohdasta. Eli melkeinpä kaikki käy, paitsi viikonloppuillat (pe ja la) ovat epävarmoja. Toki tietenkin voi tulla jotakin yllättävää yms. menoa jonka takia joku muukaan päivä ei käy (näin varmaan kaikilla), mutta muuten olen aika joustava draftin ajankohdan suhteen.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
9. AnFa(ei 17-18.9, sama mahdollisesti 10.9)
Tarkennetaan nyt noita omia aikatauluja, kun on hieman selvinnyt. Eli tuo 10.9. ei käy ollenkaan minulle samoin kuin siis 17.9. Sen sijaan 18.9. kerkiän koneelle varmaan viimeistään joskus 19 eli minun puolestani ei haittaa vaikka draft alkaisi esimerkiksi kello 18, kun ekat 4-5 kiekkaa menee helposti listoilla. Ja saattaisin keretä jopa suht alkuun mukaan tuolloin.
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Liigahan alkaa olla kasassa, hyvä hyvä!

Drafti-päiväksi näyttää valikoituvan joku kolmesta sunnuntaista 11.9. - 18.9. - 25.9. Itselleni kelpaa niistä mikä tahansa, mutta mieluisin vaihtoehto olisi tuo 11.9.

Aikaahan tuohon draftiin menee se mainitut nelisen tuntia ja kun sunnuntaita perimätiedon mukaan seuraa maanantai, niin kovin myöhäiselle tuota drafin alkua ei voine siirtää. Viimeistään Klo 18.00 olisi mielestäni sota saatava käyntiin, mutta mielummin jo klo 15-17 välisenä aikana.

Itse lämpeän TaoTaon ehdotukselle draft generatorin käytöstä. Uskon sen nopeuttavan ainakin alkukierroksia huomattavasti, kun jokainen tietäisi hyvissä ajoin etukäteen oman vuoronsa. Esim. ensimmäisenä varaava voisi laittaa haluamansa pelaajan heti pre-draft-listansa kärkeen ja kun seuraava vuoro olisi vasta #40, ei esimerkiksi draftista myöhästyminen ~puolella tunnilla vaikuttaisi mitään. Myös loppupään varaajille - varsinkin viimeisenä varaavalle - olisi hyötyä tietää paikkansa ajoissa, koska kahden peräkkäisen pelaajan varaamiseen liittyy tietynlaista häslinkiä: ei ehdi yhtään miettiä valintojen välissä kenet valitsee ja mille paikalle on tarvetta jne. Täältä siis iso peukku ylöspäin draftivuorojen etukäteisarvonnalle!

Mitenkäs tuo r_j:n mainitsema draftien treidaus onnistuu? Pitääkö vaihtaa kaikki vuorot päittäin toisen kanssa vai voiko vaihtaa myös yksittäisiä vuoroja? Voiko jo-varattuja pelaajia käyttää kaupan välineenä drafti-treideissä, vaikka se aika hölmöltä tuntuisikin (treidata siis ylemmillä kierroksilla varattuja pelaajia saadakseen aikaisempia vuoroja alemmilla kierroksilla...). Tuskinpa kukaan haluaa treidata/onko edes mahdollista #5 ==> #15 ihan tuosta vain, vaan jotain muutakin on saatava kaupan päälle? Ja kai tuossa on joku esto, ettei joku pelaaja voi treidata vuorojaan niin, että hänelle jää selvästi vähemmän drafti-vuoroja kuin muille? Parin draftivuoron häviämisen vielä ymmärrän, koska joukkuetta voi aina täydentää Free Agenteista.

pari lisäystä:

Mitä mieltä porukat ovat tuosta playoffsien kestosta (1 viikko)? Itse olisin viimevuotisen mallin kannalla eli pleijarit kestäisivät 2 viikkoa per matsi.

Toinen kysymys repe_jokelle eli kuinka monta kierrosta draftissa on? Ei osunut silmään säännöistä...
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mitenkäs tuo r_j:n mainitsema draftien treidaus onnistuu? Pitääkö vaihtaa kaikki vuorot päittäin toisen kanssa vai voiko vaihtaa myös yksittäisiä vuoroja? Voiko jo-varattuja pelaajia käyttää kaupan välineenä drafti-treideissä, vaikka se aika hölmöltä tuntuisikin (treidata siis ylemmillä kierroksilla varattuja pelaajia saadakseen aikaisempia vuoroja alemmilla kierroksilla...). Tuskinpa kukaan haluaa treidata/onko edes mahdollista #5 ==> #15 ihan tuosta vain, vaan jotain muutakin on saatava kaupan päälle? Ja kai tuossa on joku esto, ettei joku pelaaja voi treidata vuorojaan niin, että hänelle jää selvästi vähemmän drafti-vuoroja kuin muille? Parin draftivuoron häviämisen vielä ymmärrän, koska joukkuetta voi aina täydentää Free Agenteista.

Siis tuo kohtahan sattui vaan silmääni kun selasin noita erilaisia draft optioita. Varmaakin tuo menisi niin, että ennen draftia saisi käydä kauppaa vuoroilla, jotka minä sitten päivittelisin manuaalisesti listaan.
Esim siis jos joku saa vuoron 20, ja haluaakin nousta listan kärkeen varaamaan esim Reijo Ruotsalaisen, niin kauppa voisi mennä esim näin 1st overall + 40th overall <-> 20th overall + 21st overall.
Draftin aikana en siis lähtisi enää treidejä hyväksymään, enkä tosiaan tiedä onko tuossa mitään järkeä ennenkään draftia. Osui vaan tosiaan silmään tuommoinen vaihtoehto, kun noita juttuja sivuilla selailin.

pari lisäystä:

Mitä mieltä porukat ovat tuosta playoffsien kestosta (1 viikko)? Itse olisin viimevuotisen mallin kannalla eli pleijarit kestäisivät 2 viikkoa per matsi.

Toinen kysymys repe_jokelle eli kuinka monta kierrosta draftissa on? Ei osunut silmään säännöistä...

Pudotuspeleissä olisi toki parempi olla pidemmät matsit, jotta tuuritekijöitä saataisiin alemmaksi. Mutta kyseessä on kuitenkin suht puhtaasti hauskanpito, niin minusta on vain hyvä että mahdollisimman suuri määrä joukkueita pääsee pudotuspeleihin.
Mutta runkosarjaa lyhentämällä nykyisestä 20 viikosta, saisi kuitenkin saman määrän joukkueita pudotuspeleihin, sekä 2 viikon pudotuspeliviikot. Runkosarjan pituus tuossa tapauksessa olisi 17 viikkoa, joten ihan älyttömästi sen pituus ei siis kärsisi. Ainoa miinus puoli tuossa on se, että viimeiset viikot menee ihan NHL:n runkosarjan loppuun, jolloinka joukkueet ehkä lepuuttavat tähtipelaajiaan. Tiputtamalla runkosarjan 16 viikkoon, tuo riski pienenisi huomattavasti, eikä kausi kuitenkaan typistyisi kokonaisuudessaan kuin yhden viikon verran.

Draftissa on 25 kierrosta. Sitä ei varsinaisesti säännöissä suoraan lue, mutta kun laskee kokoonpanoon mahtuvat pelaajat + penkkipaikat, niin saadaan tuo
määrä.
Tuota kokoonpanoa tosin pitäisi ehkä hieman muokata, sillä siellä on nyt 5 penkkipaikkaa, eikä yhtään UTIL/F/tms paikkaa, joita muistaakseni viime vuonna oli. Varmaksi tosin en uskalla sanoa että moisia olisi ollut. Ja muutenkin, 25 pelaajan kokoonpano suhteellisen suuri, 23 pelaajalla homma pyörisi myös, jos pelipaikat pitää nykyisellään. Draftikin kestäisi sen puolisen tuntia vähemmän.
 

McJokke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Sharks, Pelaajat: Joe Thornton,Ron Hextal
Draftissa on 25 kierrosta. Sitä ei varsinaisesti säännöissä suoraan lue, mutta kun laskee kokoonpanoon mahtuvat pelaajat + penkkipaikat, niin saadaan tuo
määrä.
Tuota kokoonpanoa tosin pitäisi ehkä hieman muokata, sillä siellä on nyt 5 penkkipaikkaa, eikä yhtään UTIL/F/tms paikkaa, joita muistaakseni viime vuonna oli. Varmaksi tosin en uskalla sanoa että moisia olisi ollut. Ja muutenkin, 25 pelaajan kokoonpano suhteellisen suuri, 23 pelaajalla homma pyörisi myös, jos pelipaikat pitää nykyisellään. Draftikin kestäisi sen puolisen tuntia vähemmän.

Treidejä en itse kannata. Menee turhan säätämiseksi ehkä.
Minulle kävisi kyllä tuo 17 viikonmittainen kausi.

Sitten nämä kokoonpanot.. Mitä nuo UTIL/F yms tarkoittaa? En ainakaan itse muista viime vuotisesta pelistä.
Tuo 5 bench paikkaa ja 2 IR paikkaa mahdollisti hyvin viime vuonna yhden varamiehen pitämisen jokaiselle pelipaikalle ja ainakin itse olen tottunut tuohon ja se on tuntuvat luontevalta.
Kategorioista voisi ottaa tosiaan pois PPP:t. PPG ja PPA kuitenkin jo on, joten ei tuohon tarvitse mielestäni enää kolmatta yv tilastoa. Tai sitten voisiko nuo yhdistää ja olisi vain PPP? Samaan tapaan kuin alivoimista on SHP:t...

Draftista sen verran, että etukäteen arvottu järjestys kuulostaa hyvältä. Drraftipäiväksi äkkiseltään laskettuna kärjessä on 18.9 ja 25.9 ja näiden välillä näyttäisi "voitto" kamppailu käytävän.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Sitten nämä kokoonpanot.. Mitä nuo UTIL/F yms tarkoittaa? En ainakaan itse muista viime vuotisesta pelistä.

Utility on mikä vain kenttäpelaaja, forward mikä vain hyökkääjä. Ja varmaan yksi vaihtoehto on myös winger, eli kumman tahansa laidan pelaaja sopii tähän ruutuun. Näitä ei tosiaan ole aiemmin ollut käytössä meillä.

Aikaisempina vuosina Jatkoajan ESPN:ssa on ollut tuo perus 4lw 4c 4rw 6d 2g 5bn 2ir -ryhmittymä. Repen ehdottamaan kolmen miehen penkkiä voi myös harkita, mutta silloin näkisin hyväksi neloskentän monipuolisemmassa muodossa winger-forward-forward.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Treideille ei kannatusta, turha lähteä sotkemaan sotkemaan ennestään hyvin toiminutta systeemiä liialla monimutkaistamisella. Draftivuorojen arpominen ennakkoon sen sijaan käy.

Kokoonpanoista, itse menisin samalla jaolla mitä ollaan viime vuosina käytetty, mutta ei ole itselleni mikään kynnyskysymys. Eli en ala itkupotkuraivareita heittämään jos tätä ruvetaan muuttamaan.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
No minä olen siis muistanut väärin tuon util/forward setin, tai sitten olen vaan sekoittanut johonkin toiseen liigaan.
Mutta minulla kyllä käy tuo nykyisenkin kaltainen kokoonpano. Jostain syystä tuo 5 pelaajan penkki vain tuntuu vähän isolta.

Noista tilastoista sen verran, että poistan sieltä nyt tuon PPP kategorian, mikä on aika turha kun siellä on jo PPG ja PPA kategoriat. Tuon enempää en kuitenkaan lähde karsimaan kenttäpelaajien kategorioita, ellei sitten myös maalivahdeilta oteta jotakin pois. Sillä eiköhän vajaan 29% vaikutus kaikista kategorioista ole riittävä maalivahdeille.


Ja tässä vielä tilanne liigan suhteen tällä hetkellä:

1. repe_joke (18.9 asti mikä vaan päivä, sen jälkeiset päivät selviävät myöhemmin)
2. McJokke (18.9 käy hyvin, kuten myös kaikki sunnuntait sen jälkeen. 11.9 ei käy)
3. TaoTao (Draftiin liittyen 25.9. on meikäläiselle ainoa todella heikko vaihtoehto.)
4. Linjatuomari (kaikki käy)
5. Kim(11.9 käy kello 16 jälkeen, 18.9 ei toimi, 25.9 selviää myöhemmin.)
6. Romppanen (mikä päivä tahansa?)
7. Speed (Draftipäivä mieluiten 25.9)
8. Fingerpori (11 tai 25.9 sopivat parhaiten)
9. AnFa(10.9&17.9 ei käy, 18.9 ei haittaa vaikka drafti alkaa 18:00, pääsee itse koneelle noin 19:00)
10. Golden AWe (draft ei 11.9)
11. Frostburn (11., 18. ja 25.9 pitäisi sopia)
12. Tollisko (sunnuntait käy varmimmin)
13. Mängimies (18.9 sopisi parhaiten, 11.9 sopii myös)
14. Cube
15. GaDa (kaikki käy)
16. Jonte (mikä tahansa viikonloppu käy)
17. fourtyone (mikä tahansa viikonloppu käy)
18. Marwin(sunnuntait pitäisi käydä suht hyvin)


Uusia jotka on ilmoittaneet mielenkiinnostaan:

1. Filatovi(mikä tahansa sunnuntai käy 18:30 jälkeen)
2. Boogey (11.9, 18.9 tai 25.9, kaikki käy)
 
Viimeksi muokattu:
Tämäkin vain yksi mielipide, mutta laitetaan kaikkien nähtäville.

- kokoonpanoon 20 + 5 (bench) + 2 (IR), kuten viime kaudellakin
- kategoriat muuten ok, mutta PPP:n voi poistaa
- etukäteen arvottu draft-järjestys kuulostaa hyvältä
- varausvuorojen treidaaminen yhdentekevää, ihan sama
- runkosarja 20 viikkoa, jotta saadaan yksi ottelu jokaista vastaan
- pleijarit sitten runkosarjan mukaan eli 2 vko per kierros
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
- runkosarja 20 viikkoa, jotta saadaan yksi ottelu jokaista vastaan
- pleijarit sitten runkosarjan mukaan eli 2 vko per kierros

Tämä yhtälö meinaisi muuten sitä, että pudotuspeleissä olisi vain 4 joukkuetta. Ja itse en ainakaan halua olla mukana liigassa jossa pudotuspeleissä on vain 4 joukkuetta.
19 runkosarjan viikolla, jolla muuten myös kohdataan kaikki joukkueet kerran, kun itseään vastaan ei voi pelata. Saisi pudotuspeleihin 8 joukkuetta, jos haluaa pudotuspelit 2 viikon mittaiseksi. Ja minusta tuokin määrä joukkueita pudotuspeleissä kuulostaa vähäiseltä.

Viikkoja on siis käytössä 25, ja tuolla ajanjaksolle pitää saada mahdutettua runkosarja ja pudotuspelit.

PPP kategoria on muuten poistettu käytöstä. Tämä siis tiedoksi kaikille.

EDIT: Lisättäköön myös tähän, että kaikilta vanhoilta on minun laskujen mukaan nyt tieto osallistumis halukkuudesta. Nykyisten lisäksi ketään muita vanhoja ei ole enää tulossa mukaan. Tästä syystä Boogey ja Filatovi ovat nyt ehdolla liigaan. Molemmilta olen pyytänyt pientä lisäselvitystä, jotta heillä on varmasti tiedossa mihinkä ryhtyvät. Ja mikä tärkeämpää, ettei yhdellekkään joukkueelle tarvitse kesken kauden etsiä uutta manageria.
 
Viimeksi muokattu:

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Vaikka itsekin haluaisin 2-viikkoiset pleijarit, niin pakko lienee tyytyä yhteen...

-Runkkarissa kaikki kaikkia vastaan kerran = 19 viikkoa
-Pleijarit yksiviikkoisina 16:lla joukkueella (1/8-finaalit, 1/4-finaalit, 1/2-finaalit ja finaali) = 4 viikkoa
=====>
23 viikkoa

Olisiko tuollainen konsepti mahdollinen?

Drafti-treidaamisessa ei kannata liiallisiin hankaluuksin mennä, siitä olen samaa mieltä. Eli draftin käynnistyttyä ei enää vaihtoja ja ennen draftia pystyisi vaihtamaan koko paketin päittäin toisen kanssa, jos molemminpuolista tahtoa löytyy. Olisiko tuollainen ihmisille OuKay?

Rosterit pitäisin mielelläni mahdollisimman laajoina eli 25 pelaajaa olisi oikea määrä pelaajia. Muutamat viimeiset kierroksethan menevät sukkelammin kuin aklu-/keskikierrokset, joten tuosta parin lisäpelaajan (23 ==> 25) draftaamisesta ei ole mielestäni kovinkaan merkittävää ajallista tappiota. Ja jos jollain on kiire, niin ainahan voi käyttää pre-rank-listoja.
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Olisiko tuon drafti-päivän päättämisessä ideaa tehdä "BB-tyyppinen suljettu äänestys" joko Jatkiksen äänestyskoneella (jos sitä joku osaa käyttää!) tai yksityisviestein repe_jokelle periaatteella jokainen antaa yhden plus-äänen ja yhden miinus-äänen jollekin noista kolmesta vaihtoehdosta ja yhteenlaskun jälkeen eniten plussalle jäänyt päivä on drafti-päivä?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Liiga on nyt kutsujen puolesta täynnä. Muutama joukkue on vielä liittymättä, mutta 20 joukkueelle on kuitenkin kutsut laitettu, ja infottu vielä perään kutsun laittamisesta.
Tuo drafti vuorojen ennakkoon arpominen on saanut sen verran suosiota, - eikä yhtään vastalausetta - että se tullaan suorittamaan ensi viikon aikana. Toivon mukaan siihen mennessä viimeisetkin joukkueet on jo liittyneet liigan vahvuuteen.

Draftista sen verran, että mitään sen kummempia äänestyksiä on lienee turha järjestää. Noista aiemmista ilmoituksista kun pystyy suht hyvin laskemaan kumpi on parempi päivä 18.9 vaiko 25.9. Että jos jollakin on nyt vielä jotain rajoitusta kummalla jommalle päivälle, niin ilmoitusta mahdollisimman pikaisesti. Draft-päivän voisi lyödä lukkoon ensi viikon lauantaina, ja juurikin sen mukaan että se haittaa mahdollisimman pientä porukkaa.

Ja laitetaan tähän nyt vielä tällä kaudella ESPN lätkämanageri setissä mukana olevat pelurit:
1. repe_joke (18.9 asti mikä vaan päivä, sen jälkeiset päivät selviävät myöhemmin)
2. McJokke (18.9 käy hyvin, kuten myös kaikki sunnuntait sen jälkeen. 11.9 ei käy)
3. TaoTao (Draftiin liittyen 25.9. on meikäläiselle ainoa todella heikko vaihtoehto.)
4. Linjatuomari (kaikki käy)
5. Kim(11.9 käy kello 16 jälkeen, 18.9 ei toimi, 25.9 selviää myöhemmin.)
6. Romppanen (mikä päivä tahansa?)
7. Speed (Draftipäivä mieluiten 25.9)
8. Fingerpori (11 tai 25.9 sopivat parhaiten)
9. AnFa(10.9&17.9 ei käy, 18.9 ei haittaa vaikka drafti alkaa 18:00, pääsee itse koneelle noin 19:00)
10. Golden AWe (draft ei 11.9)
11. Frostburn (11., 18. ja 25.9 pitäisi sopia)
12. Tollisko (sunnuntait käy varmimmin)
13. Mängimies (18.9 sopisi parhaiten, 11.9 sopii myös)
14. Cube
15. GaDa (kaikki käy)
16. Jonte (mikä tahansa viikonloppu käy)
17. fourtyone (mikä tahansa viikonloppu käy)
18. Marwin(sunnuntait pitäisi käydä suht hyvin)
19. Filatovi(mikä tahansa sunnuntai käy 18:30 jälkeen)
20. Boogey (11.9, 18.9 tai 25.9, kaikki käy)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös