ESPN Fantasy Hockey – Jatkoajan liiga 2021–2022

  • 21 140
  • 556
Tästähän tuli legendaarinen viikko. Kokonaiset kaksi ottelua pelattiin eli neljä joukkuetta oli tulessa. Jos minä saisin päättää ja jos sellainen olisi mahdollista, niin tästä viikosta pitäisi tehdä bye week eli ilman ottelupareja, tai venyttää nykyinen matchup jatkumaan vielä seuraavan viikon. Sillä tämä viikko ei ole edes mikään vajaa muutaman pelipäivän viikko, vaan tosiaan kahden ottelun viikko.

Ja itse asiassa bye weekin pystyy tekemään. Mitä mieltä ollaan, tehdäänkö niin?
 

Boogey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voittamisen kulttuuri
Kannatetaan. Omalta osalta lottokone meni melkein tasan mut ois reilua et vedetään joko kaikille ottelupareille tasatulos tai bye week.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olihan tuo viime viikko täyttä lottoa.

Lähtökohtaisesti en kuitenkaan itse lähtisi koskaan jälkikäteen muutoksia tekemään, mutta tässä kohti voisi olla ihan perusteltua... Jos ollaan riittävän yksimielisiä niin minun puolesta ok.
 

Paarma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Oilers
Annan nollaäänen, teette miten parhaaksi näätte. Mutta sen verran todettakoon että eipä viime viikko tästä viikosta paljoa poikennut. Itselläni ei pelannut tyyliin kukaan viimeiseen kolmeen kierrokseen.

Osa hyötyy jos kierrokset poistetaan, ja osalle käy päinvastoin. Tekee niin tai näin.
 

Boogey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voittamisen kulttuuri
Totta sekin että onhan tää ollut randomia jo pidempään. Ehkä tää jouluviikko on vaan huipentuma kun pelejä tuli yhdelle päivälle.
 
Viime viikolla (13.-19.12.) pelattiin NHL:ssä sentään 40 matsia. Tällä viikolla kaksi(!). Oli viime viikollakin peruutuksia ja osa kärsi enemmän kuin toinen, mutta tämän viikon huomioiminen sarjataulukossa olisi minusta tosi epäreilua. Mutta mennään enemmistöpäätöksellä, kiirettä ei ole päättää kun tällä viikolla ei kuitenkaan enää pelata.
 
Jälkikäteen muuttaminen on vähän kyseenalaista. Esimerkiksi aika moni varmaan teki vaihtoja tätä viikkoa silmällä pitäen ja jos perutaan tulokset, niin varmaan moni haluaisi omat vaihdotkin perua. Nollaääni täältäkin vaikka oman match uppini hävisinkin. TS. mulle käy kyllä mikä vain.
 
Viimeksi muokattu:

Paarma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Oilers
Mitätöinnin jälkeen pitää asettaa jokin tietty ja selkeä raja ottelusiirtoihin jne jatkoon, ettei nämä mene joka kerta fiilisäänestyksellä.
 

Boogey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voittamisen kulttuuri
Mitätöinnin jälkeen pitää asettaa jokin tietty ja selkeä raja ottelusiirtoihin jne jatkoon, ettei nämä mene joka kerta fiilisäänestyksellä.

Agreed. Voisko tää olla esim alle 10 pelattua NHL ottelua matchupin ajalla?

Eli 10 ottelun kohdalla matchupista tulisi merkitsevä. Sekin on jo tosi pieni lukema.
 

Spidy#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Falcons, Nhl
Itelle tuli selkeä tappio, mutta oli mulla sentään yksi pelaaja tällä viikolla kehissä. Itse oon mitätöinnin kannalla, koska eihän tällaisessa kahden pelin viikossa vaan ole järkeä. Ja samaa mieltä kun edellä että jos alle 10 peliä viikossa niin sitten tulokset nollaan.

Mutta ymmärrän että tämä olisi pitänyt sopia etukäteen, joten jos päädytään pitämään tulokset voimassa niin sitten mennään sillä.
 

JMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät NHL Azzurri
Nolla ääni täältäkin, etukäteen tällaiset pitäisi sopia ja vaikka onhan sekin väärin että toinen hyötyy toista enemmän. Tyydyn siihen päätökseen minkä teette ja thats it.
 

Kily

Jäsen
Suosikkijoukkue
Senators, Alfie 1995-2013, HIFK
Itse ainakin olen tälläistä jälkeenpäin sopimista vastaan. Se että 5 pelaajastarttia riitti selvään voittoon on typerää, mutta muuttuviin tilanteisiin tässä on jouduttu sopeutumaan viimeiset kaksi fantasykautta. Yhtäläiset mahdollisuudet siellä olisi vastustajalla edes yrittää poimia pelaavia pelaajia vapaista. Itselläkin piti laittaa ihan ok pelaaja (Höglander) waivereihin että saa edes jotain täytettä kokoonpanoon.

Mutta mennään sillä mitä päätetään, hauskaa ajanvietettä tämä fantasy itselle ainakin on, ei pidä ottaa liian vakavasti.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Juu ei, näillä mennään, tulokset näkyy tulostaululla ja pelit jatkuu aikanaan. Toivottavasti paremmalla säkällä. Saihan oivan tekosyyn selitellä sitten jälkikäteen jos tästä alkoi loppukauden kestävä alamäki. Vaikka olisihan sitä voinut hävitä enemmänkin, jos oltaisiin pelattu täydet pelit.

Ja tuli siis 0 kategorian voiton viikkokin nyt koettua. Onko jopa ensimmäinen kerta tämän Fantasyn historiassa? Koittakaapa pistää tuosta paremmaksi.

Tampan 3-ketjun sentterin, vapailta nostetun Pierre Edouard Bellemaren 1 pelin suoritus ei nyt tällä kertaa riittänyt parempaan.

Edit: En huomannutkaan että oli enemmän viestejä (luin 2 viimeistä). Mutta en äänestä siis kummankaan puolesta. Vähän jäävikin asiassa kun sain pataan eniten.

Jos nyt tehdään bye-viikko niin mihin vedetään raja tulevaisuudessa. Mielummin niin että sovitaan nyt joku pelimäärä, minkä alle viikko mitätöidään tulevaisuudessa. Jälkikäteen sääntöjen muuttaminen on aina hieman kyseenalaista. Ja siis (edit2) siellähän olikin tuo 10 peliä ehdotettuna, joka kuullostaa hyvältä.
 
Viimeksi muokattu:

Fingerpori

Jäsen
Suosikkijoukkue
kärpät
Nollaääni täältäkin, olihan se viime match uppikin monelle aika karvasta nieltävää eikä sitäkään peruta. Mielummin säännöt etukäteen kuin muutokset jälkikäteen.
 
En oikein osta tuotakaan perustelua, että tästä olisi pitänyt osata ennakkoon sopia. NHL tiedotti asiasta su-ma -yönä. Siis että valtaosa tämän viikon peleistä perutaan ja joulutauko aloitetaan aiottua aiemmin. Tottakai jälkiviisaana voi todeta, että olisihan tähän pitänyt osata varautua…vaan miten?

Jatkosta olen sitä mieltä, että jos/kun ei tätä viikkoa lähdetä perumaan, niin ei sitten tuleviakaan. Samahan se on kuitenkin kaikille ja paskaa säkää.
 

Frostburn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs, HPK
Nollaäänikerhossa täälläkin. Periaatteessa yleensä vastustan jälkikäteen tehtyjä päätöksiä, mutta olihan tuo kahden pelin viikko niin koominen että tässä tilanteessa tuollainen olisi ihan OK, jos enemmistö sitä tahtoo. Toisaalta kuten jotkut täällä ovat jo sanoneet, viime viikolla monet joukkueet kärsivät perutuista peleistä pelimäärissä merkittävästi enemmän kuin nyt.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Laitoin nyt äänen sille, että ei lähdetä tuloksia nollaamaan. Ihan siitä syystä, että mielestäni jos jälkikäteen lähdetään muutoksia tekemään, pitäisi päätöksen olla yksimielinen. Nyt se ei selkeästi sitä ole.

Jospa tämä perumisralli tästä nyt edes vähän rauhoittuisi...
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En oikein osta tuotakaan perustelua, että tästä olisi pitänyt osata ennakkoon sopia. NHL tiedotti asiasta su-ma -yönä. Siis että valtaosa tämän viikon peleistä perutaan ja joulutauko aloitetaan aiottua aiemmin. Tottakai jälkiviisaana voi todeta, että olisihan tähän pitänyt osata varautua…vaan miten?

Jatkosta olen sitä mieltä, että jos/kun ei tätä viikkoa lähdetä perumaan, niin ei sitten tuleviakaan. Samahan se on kuitenkin kaikille ja paskaa säkää.

Tästä bye-rajastakin voidaan äänestää jos se ei sovi sinulle. Eikös sekin ole silloin reiluinta?

Ja eikös vielä sinunkin ääni ole antamatta itse asiaan? Varmaan myös komissaari @Ralph kommentoi asiaa kun on lienee se joka käyttää "bye-nappia"... jos käyttää.

Myönnän että mun on sarjatilanteesta johtuen helppo olla ns. neutraali, vaikka 0-9 tulikin turpaan. Ja vaikka hankittu reilu sarjajohto käytännössä suli/sulaa kokonaan. Tuossa pleijariviivan päällä on niin tiukkaa että siellä jokaisella pisteellä on merkitystä. Ja tässä liigassa on iso ero oletko runkkarin päätteksi 8. vai 9. Mutta kaikesta huolimatta tällä kertaa äänestän tyhjää.

Sekin on totta että näköjään edelleen voi tapahtua asioita, joita ei edes ole kuvitellut tapahtuvan (sääntöjä laadittaessa). Siksi mielestäni äänestys on reiluin tapa ratkaista ne.
 

jjoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Nythän tuo meneillään oleva matchup näyttää muuttuneen kahden viikon pituiseksi ja kestävän 2.1.2022 asti, ilmeisesti ihan ESPN:n toimesta tehty muutos eikä ylläpidon? Onko ylläpidolla edes mahdollisuutta noita manuaalisesti säätää? Tuo pidentäminenhän se kaikista reiluin ratkaisu olisi varmaan, jos nyt vaan pelit jotenkin järkevästi saadaan jatkumaan joulun jälkeen NHL:n toimesta eikä lisää peruutuksia tule. Mahdollista toki myös, että joudutaan lisää perumaan pelejä ja sama rumba jatkuu pidempäänkin, jolloin ollaan kyllä vaikeassa tilanteessa. Tuo 10 pelin sääntö voisi ainakin olla ihan hyvä jatkoa ajatellen, tosin ESPN:kin näköjään tekee noita muutoksia automaattisesti jos pelimäärät jää liian pieniksi.

Ja edelleen toki kalenterista löytyy tuo lähes kuukauden matchup helmikuussa, joka oli olympialaisia silmällä pitäen sinne laitettu. NHL varmasti ainakin yrittää muuttaa otteluohjelmaa siten, että sillekkin ajalle tulee kaikille pelejä ja rästit ainakin pelattaisiin pois, joten aika pitkä matchup siitäkin tulee.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nythän tuo meneillään oleva matchup näyttää muuttuneen kahden viikon pituiseksi ja kestävän 2.1.2022 asti, ilmeisesti ihan ESPN:n toimesta tehty muutos eikä ylläpidon? Onko ylläpidolla edes mahdollisuutta noita manuaalisesti säätää?
No niinpä näkyy. Ihan ESPN:n tekemä muutos tosiaan kyseessä.
 

Kily

Jäsen
Suosikkijoukkue
Senators, Alfie 1995-2013, HIFK
ESPN ratkaisi tämän sitten meidän puolesta, ihan reilu näin ja kahden viikon mittainen olisi tämä matchup pitänyt olla alunperinkin. Ainoa miinus että nyt lienee ensi viikonkin siirrot käytetty, no saapahan nauttia Zack MacEwenista kokoonpanossa ensi viikonkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös