Runkosarjatilastojen valossa tämä menisi Afrikkaan 13-10
Meillä on 21 kategoriaa, joten ei taitaisi ihan 13-10 mennä?
Minäkin painelin välieriin, kun kenttäpelaajani oli liikaa otaniemeläisille. Tuo 104 tehopistettä on aika makoisa ja tehoilun lisäksi laukauksille sekä blokeille plus peliajalle annan peukkua. Maalivahdit eivät taaskaan kummoisia esittäneet, mutta torjuntaprosentti oli yllättävän hyvä. Lopulta aika selkeä 13-6-voitto meikäläiselle puolivälieristä.
Välierissä vastassa nuppulinnalaiset. Tilastojen mukaan voittaisin niukasti 11-10, viime viikon perusteella vähän selkeämmin 12-8. Toiveissa on, että Carey Price huilaisi ja Charlie Lingren saisi roikkua NHL:ssä kauden loppuun, jotta saisin kolmannen maalivahdin, mitä tarvitsen mestaruustaistoon. Josh Anderson loukkaantui ja saattaa huilata koko ESPN-kautemme loppuun. Tekee lovin maalinteko-osastolle sekä laukauksiin ja taklauksiin. Tilalle nostin nyt Jacob de la Rosen, joka on taklannut ainakin ihan kivasti. Brian Gibbons on edelleen roikkumassa IR-listalla, vaikken edes tiedä haluanko hänet rosteriini jos joskus tervehtyy, mutta ei hänestä haittaakaan IR-miehenä ole. Mike Green tervehtyi, mikä on mainio asia. Alex Goligoski huilaa pelin tai parin lapsen syntymän myötä.
Jännä, että vaikka dominoin liigamme pistetilastoa, tähän mennessä 50 pisteen rajan rikkoneista 62 pelaajasta vain kaksi on minun, Phil Kessel ja Reilly Smith. Minulla on vain kirkkaimman kärjen takana niin tasainen massa hyviä pistemiehiä, että se rittää, en tarvitse supertykkejä kuin vain nämä kaksi. Vähintään 40 pistettä eli 40-49 pistettä onkin tehnyt molemmat Sedinit, Tyson Barrie, Erik Karlsson, Matt Duchene, Henrik Zetterberg, Derick Brassard ja Dustin Brown ja Filip Forsberg. Eli vähintään 50 pisteen miehiä on kaksi ja vähintään 40 pisteen miehiä komeasti yksitoista.
Ennakkosuosikki olen välieriin, mutta olen tainnut parikin kertaa aiemmin olla ja kertaakaan en ole finaaliin eksynyt.