Espanjassa bussikolari - suomalaisia kuolonuhreja useita

  • 22 406
  • 103

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt kun uhrien kotipaikkoja tulee ilmi niin onko kyseessä ollut niinsanottu maakuntalento eli vaikkapa Porista menny tsuora lento? Kun kerran yksi kuolonuhri on Porista ja loukkaantuneita sekä selvinneitä on muunmuassa Kankaanpäästä?
Satakunnan Kansan
mukaan yksi kuolonuhri on porilainen nainen. Sitä, mistä lento on lähtenyt, ei uutinen kerro. Luultavasti kuitenkin Helsinki-Vantaalta.
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Sure pois. Ei silti varmasti kovin paljon sinun kikkeliäsi kutita, jos suurin osa tuntee empatiaa tässä tapauksessa. Se nyt vain on niin, että mitä lähemmäksi kopsahtaa, sen enemmän itsellä liikahtaa.

Ei minun kikkeliäni kutita myöskään muiden ihmisten mukasympatiat.

En osaa käsittää tuollaista ajatusmallia, jos on syntynyt lähempänä minua, ja sattuu kuolemaan, minua pitäisi kiinnostaa enemmän.. mitä vittua?

Kuolema on aina ikävä juttu, riippumatta kansalaisuudesta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei minun kikkeliäni kutita myöskään muiden ihmisten mukasympatiat.
Mitä sitten nostamaan itseäsi jalustalle ketjuihin, joissa ali-ihmiset sattuvat pahoittelemaan muita kohdannutta onnettomuutta.

En osaa käsittää tuollaista ajatusmallia, jos on syntynyt lähempänä minua, ja sattuu kuolemaan, minua pitäisi kiinnostaa enemmän.. mitä vittua?
Ei sinua tarvitse kiinnostaa yhtään sen enempää, useimmilla se vain toimii juuri noin. Kansalaisuus, kieli, harrastukset, ikä, perhesuhteet... onhan noita muuttujia, jotka saavat tapahtumat kolahtamaan kovemmin. Ole käsittämättä, ellei mene jakeluun, mutta ei tuon takia tarvitse alkaa pippelin venyttelyyn.
 

Tuamas

Jäsen
Ei minun kikkeliäni kutita myöskään muiden ihmisten mukasympatiat.

En osaa käsittää tuollaista ajatusmallia, jos on syntynyt lähempänä minua, ja sattuu kuolemaan, minua pitäisi kiinnostaa enemmän.. mitä vittua?

niin, homman pointti ei ole se, että sinua pitäisi kiinnostaa. Vaan se että tuollainen egoistinen itsensä moraalisemmaksi ja henkisesti ylempiarvoiseksi nostaminen on aivan perseestä ja sitä yleensä tekevät ne joita kukaan ei jää kaipaamaan vaikka he poistuisivatkin joukostamme.
 

tutzba

Jäsen
Jahas, Jatkoaikavakio toteutuu jälleen. Asiallinen ketju, voitaisiin pohtia turman syitä, harmitella uhreja, kirota espanjalaisia, miettiä alkoholin käyttöä liikenteessä, mutta ei. Kunnon rähinät päälle ja turpaan vaan jokaista, jolla on erilainen mielipide!
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Mitä sitten nostamaan itseäsi jalustalle ketjuihin, joissa ali-ihmiset sattuvat pahoittelemaan muita kohdannutta onnettomuutta.

En ole missään noin maininnut.


Ei sinua tarvitse kiinnostaa yhtään sen enempää, useimmilla se vain toimii juuri noin. Kansalaisuus, kieli, harrastukset, ikä, perhesuhteet... onhan noita muuttujia, jotka saavat tapahtumat kolahtamaan kovemmin. Ole käsittämättä, ellei mene jakeluun, mutta ei tuon takia tarvitse alkaa pippelin venyttelyyn.

MINÄ en ottanut pippelin venyttelyjuttuja esille, tarvitseeko minun sitä pyytää anteeksi tai selitellä?
Ymmärrän surijoiden motiivit, koska olen ihminen. Itse en vain ERITYISEMPÄÄ myötätuntoa tunne näitä tuntemattomia ihmisiä kohden.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Maailmalla tapahtuu pahempia asioita päivittäin, suren niitä.

Itse en vain ERITYISEMPÄÄ myötätuntoa tunne näitä tuntemattomia ihmisiä kohden.

Nyt on kyllä jo niin korkealentoiset päättelyketjut, että ei ihan normijärjellä aukene. Suret kuitenkin maailman pahuutta, mutta et näitä henkilöitä, koska et heitä tunne...hmm.. Ja tätä ei tarvitse alkaa selittämään viestitolkulla, koska mielipiteenvapaushan on kaikilla. Kunhan nyt vain ihmettelin..
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Nyt on kyllä jo niin korkealentoiset päättelyketjut, että ei ihan normijärjellä aukene. Suret kuitenkin maailman pahuutta, mutta et näitä henkilöitä, koska et heitä tunne...hmm.. Ja tätä ei tarvitse alkaa selittämään viestitolkulla, koska mielipiteenvapaushan on kaikilla. Kunhan nyt vain ihmettelin..

Ymmärrän jos suret, siihen voi olla aihettakin.
Minä en vain tajua, miksi meidän pitäisi surra vain sen takia, että uhri on länsimaalainen tai Suomalainen. Kuitenkin minulle tuntematon, joten suren isompia juttuja enemmän. Tämänkin aiheuttaessa mielipahaa toki, mutta ei samassa määrin kuin vakavemmat tilanteet muualla.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Maailmalla tapahtuu jatkuvasti surullisia onnettomuuksia. Jos osapuolena on suomalaisia niin osa ihmisistä kokee enemmän myötätuntoa ja osa vähemmän tai ei ollenkaan. Turha tällaisesta on kättä vääntää.

Itse ajattelen näissä tapauksissa yleensä sitä, miten pienestä kaikki on kiinni. NAPS...ja sinua ei enää ole.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Jahas, Jatkoaikavakio toteutuu jälleen. Asiallinen ketju, voitaisiin pohtia turman syitä, harmitella uhreja, kirota espanjalaisia, miettiä alkoholin käyttöä liikenteessä, mutta ei. Kunnon rähinät päälle ja turpaan vaan jokaista, jolla on erilainen mielipide!

Jep, se täällä kummastuttaa kerta toisensa jälkeen. Kun jotain tällaista tapahtuu, on yksi osa jengistä arvostelemassa tiedotusvälineitä, jotka tapahtuneesta raportoivat ja toinen porukka haukkumassa surunvalittelujaan esittäviä kirjoittajia kertomalla, että siellä ja täällä tapahtuu pahempia asioita eikä tämä ole mitään.

Mediakriitikot ja Linkola-henkiset voisivat käydä oman keskustelunsa niille paremmin sopivissa ketjuissa.

Itseäni tämä onnettomuus koskee sen takia, että kymmenkunta kertaa olen lomaillut Fuengirolassa ja Benalmadenassa ja tuota kyseistä tietä on tullut ajettua kymmeniä kertoja - ehkä jopa toistasataa kertaa. Eli paikka on tuttu. Kylmät väreet kolarista tuli siksi, että eräs perheenjäseneni palasi juuri viime yönä etelästä. Hän oli viime hetkeen asti arponut, lähteekö Turkkiin vai juuri Aurinkomatkojen reissulle Costa del Soliin, ja oli onneksi valinnut Turkin. Onnettomuus valkeni yöllä Helsinki-Vantaalla, kun Ylen kuvausryhmä syöksyi perheenjäseneni kimppuun kyselemään, että oletko tulossa Espanjasta. He sitten myös kertoivat onnettomuudesta.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kun jotain tällaista tapahtuu, on yksi osa jengistä arvostelemassa tiedotusvälineitä, jotka tapahtuneesta raportoivat ja toinen porukka haukkumassa surunvalittelujaan esittäviä kirjoittajia kertomalla, että siellä ja täällä tapahtuu pahempia asioita eikä tämä ole mitään.
Sitten on onneksi sekin porukka, jolla on sen verran tilannetajua etteivät ala virtuaalipippeleitään mittailemaan ketjussa johon sellainen ei todellakaan sovi vaikka sitä normaalisti akiivisesti harrastaisivatkin.

Vai tuleekohan joku kohta kertomaan, että on perseestä ja itsensä jalustalle nostamista kun ei kommentoi mitään...

Joka tapauksessa, voimia niille, joita tämä murhenäytelmä koskettaa. Osanottoni.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Minä en vain tajua, miksi meidän pitäisi surra vain sen takia, että uhri on länsimaalainen tai Suomalainen. Kuitenkin minulle tuntematon, joten suren isompia juttuja enemmän.
Jos jonkun kuolema ei hetkauta sinua, niin pysy edes tahdikkaasti hiljaa ja anna muiden kohdata tapahtunut onnettomuus omalla tavallaan. Koeta ymmärtää, että tätä ketjua saattaa hyvinkin lukea joku jonka sukulainen, työkaveri tai muu läheinen on ollut kyseisessä onnettomuudessa.

Ihmeen pitkään muuten kesti Suomessa, että turvavöiden käyttöä ryhdyttiin tosissaan vaatimaan pikavuorobusseihin. Hiljaisessa ja jopa ruotsinlaivamaisen jyhkeästi liikehtivässä nykybussissa matkustaminen tuntuu miellyttävältä ja turvalliselta, etten sanoisi valheellisen turvalliselta. Silloin harvoin kun olen lähimenneisyydessä matkustanut pikavuoroilla, niin muistini mukaan kuljettaja on aina erikseen kuuluttanut vöiden kytkemispakosta. Fysiikan lait kohtelevat ajoneuvon nopeuden äkillisen hidastumisen hetkellä turvavyötöntä bussimatkustajaa varsin kaltoin, myös bussissa.

Toivotan jaksamista kaikille joiden elämään tapaus on laskenut varjonsa.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Jos jonkun kuolema ei hetkauta sinua, niin pysy edes tahdikkaasti hiljaa

Uskonnollista fundamentalismia kannattaa aina kritisoida. Massasuruissa kysymys on juuri siitä, järjen hylkäämisestä ja kyvyttömyydestä suhteuttaa oma kokemus todellisuuteen ja vertailla sitä siihen.

Tämä mediakohu ei ole varmasti auttanut yhtään asianomaista - pikemminkin aiheuttanut kärsimystä.

Kuinka moni muistaa joitain päiviä sitten tapahtuneen 44 lapsen hengen vaatineen bussisurman?

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Yli+40+lasta+kuoli+bussiturmassa+Intiassa/1135235615736
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Turha tällaisesta on kättä vääntää.
Niinpä on, juu. Ihmetyttää vain nämä pikku-varjot, joiden pitää tulla pätemään eri yhteyksissä. Se nyt on aivan selvä asia, että enemmistön arkeen tämäkään tapaus ei vaikuta millään tavalla. Myötätuntoa saa kai silti tuntea.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Jahas, Jatkoaikavakio toteutuu jälleen. Asiallinen ketju, voitaisiin pohtia turman syitä, harmitella uhreja, kirota espanjalaisia, miettiä alkoholin käyttöä liikenteessä, mutta ei. Kunnon rähinät päälle ja turpaan vaan jokaista, jolla on erilainen mielipide!

Jatkoaikavakio on se, että näissä onnettomuusketjuissa (tms) aina jotkut urpot tulevat mainostamaan sitä, että heitä ei ainakaan kosketa tuntemattomien ihmisten kuolema sen enempää tai vähempää riippumatta siitä olivatko kuolleet suomalaisia tai muunmaalaisia.

Jos ei kosketa, niin miksi vitussa sitä pitää aina tulla näihin ketjuihin mainostamaan?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kuinka moni muistaa joitain päiviä sitten tapahtuneen 44 lapsen hengen vaatineen bussisurman?
Minä muistan, ja arvasin, että tämä kortti vedetään jossain vaiheessa esiin. Varsin surullinen tapaus tuokin.

Massasuru... eh, kai tässä lähinnä jonkinmoisesta myötätunnon osoittamisesta on kyse.
 

Salama44

Jäsen
Maailmalla tapahtuu jatkuvasti surullisia onnettomuuksia. Jos osapuolena on suomalaisia niin osa ihmisistä kokee enemmän myötätuntoa ja osa vähemmän tai ei ollenkaan. Turha tällaisesta on kättä vääntää.
Yhtä paljon tuli uhreja tässä tapauksessa kuin Tuusulan ampumistapauksessa. Ketäpä se tapaus ei olisi liikuttanut. Jos yhtä paljon suomalaisia kuolee tai vammautuu ulkomailla tapahtuvassa onnettomuudessa, niin miksi se ei liikuttaisi ihan samalla tavalla?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Yhtä paljon tuli uhreja tässä tapauksessa kuin Tuusulan ampumistapauksessa. Ketäpä se tapaus ei olisi liikuttanut. Jos yhtä paljon suomalaisia kuolee tai vammautuu ulkomailla tapahtuvassa onnettomuudessa, niin miksi se ei liikuttaisi ihan samalla tavalla?

Niin...miksikäs ei?

Kirjoituksellani viittasin tähän tuoreeseen bussiturmaan, jos meni ohittes.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Olisiko tälläkin kertaa uhrien joukossa ollut se "Pidetty oppilas, joka oli hyvä urheilija ja hänellä oli tulevaisuus edessään", ja se "sankari joka menetti henkensä yrittäessään pelastaa muita" jne.?

Tällä kertaa se on "Meidän pikku prinsessa".

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200804217546287_uu.shtml

Lapsen menettäminen on varmasti pahin asia mitä ihmistä voi kohdata.

Ei liity toivottavasti kyseiseen tapaukseen, mutta irvokas ja mielenkiintoinen ilmiö mietittäväksi on se kuinka usein rattijuopon uhriksi joutuneen lapsen vanhempi sitten sortuu pulloon.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tällä kertaa se on "Meidän pikku prinsessa".

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200804217546287_uu.shtml

Lapsen menettäminen on varmasti pahin asia mitä ihmistä voi kohdata.

Ei liity toivottavasti kyseiseen tapaukseen, mutta irvokas ja mielenkiintoinen ilmiö mietittäväksi on se kuinka usein rattijuopon uhriksi joutuneen lapsen vanhempi sitten sortuu pulloon.


Viina on ihana aine ainakin lätkäfanien mielestä jota tälläkin palstalla ihannoidaan joka toisessa topicissa. Sitten ihmetellään kuinka tälläistä sattuu. Erittäin ristiriitaista porukkaa. Itsekin teen varmasti päivittäin virheitä mutta koskaan en tule ajamaan juovuksissa koska en juo. Se kuinka paljon alkoholi tuottaa sairauksia, tapaturmia ja kaikenlaista muuta harmia maailmaan on aivan uskomaton asia mutta silti sitä juodaan ja ollaan niin äijiä kun saadaan taas täälläkin avautua kuinka tuli juhlittua.
 

scholl

Jäsen
Stubb joko spennasi tilaisuudessa tai sitten oli nukkunut vähän ja järkyttävä darra vaani nurkan takana. Edellisenä iltanahan oli synttärit ja saattoi kiskoa neljän promillen kännit. No anyway tosiaan siinä tuli Ripattia tarjoiltua kahteenkin hommaan. Lisäksi hpk-fanien suureksi riemuksi Hienostakin tarjottiin ry-mieheksi.

En myöskään tajunnut, että mitä hittoa se aviomies, isä sekoilu oli. Ihan kuin ei osaisi esittää surunvalitteluita tai tajuta tapahtunutta, jos ei ole aviomies ja isä. Masaihan esim. ei ole enää aviomies, joten Stubbin me-muoto ei nyt oikein toiminut siinä. Tai sitten me tarkoittaa Stubb + virka-auto, mikä tietysti myöskin on mahdollista.

Tottakai iso parannus Tuomiojan aikoihin. Eki olisi tyytynyt vain puolihuolimattomasti kuittailemaan.

Suomalaislehtien uutisoinnissa on muuten mennyt monessa promillet ja milligrammat sekaisin, kun on puhuttu paljonko autokuskilla oli keittoa kehissä.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viina on ihana aine ainakin lätkäfanien mielestä jota tälläkin palstalla ihannoidaan joka toisessa topicissa. Sitten ihmetellään kuinka tälläistä sattuu.

Eikö tuo nyt ole aivan turhaa jeesustelua ja vielä sen lisäksi ihan helvetin tekopyhää. "Minä olen aina sanonut viinalle että HYI." No, se siitä. Hyvä, että olet asiastasi ylpeä. Pidä siitä kiinni.

Aivan sama, miten paljon täällä hehkutetaan viinan juomista. Viinaa on juotu maailman sivu, juodaan sitä jatkossakin ja kerrottavaa piisaa. Rattijuoppoja täällä ei ole kukaan hehkuttanut, eikä varmasti hehkuta. On sen verran säälittävää sakkia, että sympatiaa ei kerää edes junttien parissa.

Onhan tämä surullinen tapahtuma. Samapa tuo tietysti miten lähtee ja missä tilassa, jos lähtö tulee. Jos kuolema on korjatakseen ennenaikaisesti, niin yhtä pahalta se tuntuu - tuli se sitten hautajaissaattueessa tai lomamatkalla.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Aivan sama, miten paljon täällä hehkutetaan viinan juomista. Viinaa on juotu maailman sivu, juodaan sitä jatkossakin ja kerrottavaa piisaa. Rattijuoppoja täällä ei ole kukaan hehkuttanut, eikä varmasti hehkuta. On sen verran säälittävää sakkia, että sympatiaa ei kerää edes junttien parissa.

Ei kukaan ole viinan ilojen hehkuttamista kieltämässä. Ajatteleminen sensijaan on sallittua. Sinäkin tuomitset rattijuopot muttet sitä joka tarjosi rattijuopolle äsken kaljan, sammui sitten itse eikä kattellut perään kun tämä lähti autolla ajelemaan.
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Yhtä paljon tuli uhreja tässä tapauksessa kuin Tuusulan ampumistapauksessa. Ketäpä se tapaus ei olisi liikuttanut. Jos yhtä paljon suomalaisia kuolee tai vammautuu ulkomailla tapahtuvassa onnettomuudessa, niin miksi se ei liikuttaisi ihan samalla tavalla?

Minua ei liikuta kumpikaan tapauksista, ei juuri ollenkaan. Jonkinlaista sympatiaa uhrien joukkoo pystyn lähettämään, muuten ei todellakaan kosketa. Ihmishengen menettäminen on asia, jota en pidä hienona. Harmi juttu tämä, mutta pääasiallisest enemmän surettavat tapaukset joissa uhrien määrä on moninkertainen tähän verrattavissa.
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Jos jonkun kuolema ei hetkauta sinua, niin pysy edes tahdikkaasti hiljaa ja anna muiden kohdata tapahtunut onnettomuus omalla tavallaan. Koeta ymmärtää, että tätä ketjua saattaa hyvinkin lukea joku jonka sukulainen, työkaveri tai muu läheinen on ollut kyseisessä onnettomuudessa.

Jatkoaika on keskustlupalsta, ja min'kin k'sitten asiat omalla tavallani. Sille en voi mit\\n. ett tulkintamallini on kollektiiviesti toisenlainen
Pid'n tapausta valitettavana, mutta kyseess' on tuntmattomat ihmisit minulle., ja maailmassa tapahtuu jokainen tunti asioita, joita suren enemm'n.
Kuolema on aina ik''v' juttu, ja toivon omaisille jatkamista kyll'. En ole v'linpit'm't;n. Minulle vain se kansalaisuus ei tekij', jonka vuoksi minun pit'isi surra.

Edit. tuli vahingossa oudot valinnat n'yttikselt', neuvoja otan vastaan ,iten Suomen kirjoittelu onnistuu. V''v' napinvalinta tjsp_

ALT- SHIFT sanoi kaveri, jos ette ymmärrä viestiä. Korjaan kokonaan, tai yv.kin käy.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös