Kokkonen on kyllä hiipunut ihan kunnolla alkukaudesta, nytkin toisessa erässä Tyrväinen tarjoili lähes tyhjää maalia ja Kokkonen onnistui sähläämään kiekon vain ränniin. Toisaalta pakko myös ihailla tuota Tyrväisen pelaamista, ei ole noin hyvää Tyrskyä varmaan koskaan nähty kaukalossa kuin mitä nyt.
Mä en ole Kokkosesta samaa mieltä. Mun mielestä se on älyttömän varma ja painaa vastustajia kulmaan hienosti, ilman jäähyjä. Kukaan pakkihan ei ole noussut hyökkäyspäässä sillä tavalla kuten alkukauden n. 6-8 ensimmäisessä ottelussa, siinä tapahtui jotain puolustajien pelaamiselle. Aivan loistava all-around puolustaja, jonka taso riittäisi jo nyt EHT -tasolle, helposti.
Päivän Sport -pelistä on sanottava se että Smejkal on juuri sitä mitä pitääkin olla, sellainen iso ja voimakas roikale, jolla älyttömän hyvät kädet. Ei ole kauheasti kuulunut Tapparan miehiltä [ja naisilta] vikinää enää.. Usean tilanteen jälkeen Smejkal hymyilee ja naureskelee, se on hyvä merkki yleensä, tuntuisi viihtyvän ja nauttivan pelaamisesta.
Patrikainen oli loistava tänään. Taso on tiedossa, mutta nyt pitäisi saada vakiinnutettua tämä ettei tulisi ailahtelua pelien välillä tai jopa niiden sisällä.
Utunen on kuin eri mies nyt kun on saanut peliaikaa ja luottoa. Muutama todella hieno taklaus, oikeita ratkaisuja ja juuri sitä peliä mitä tuollainen pelaajan pitäisikin pelata, ilman turhia liikkeitä. Kehittyy tällä kaudella enemmän kun pariin viime kauteen yhteensä.
Erikoismaininta Sakke Hämäläiselle. Pyydän samalla julkisesti Sakelta anteeksi noin vuoden kestänyttä kiukutteluani siitä miten paskasti se on mun mielestä pelannut. Liigan parhaita omassa roolissaan, oli kakkosketjussa selkeästi liian isossa roolissa ja virheet johtuivat siitä, eli väsyneestä päästä. Nyt luopuu kiekosta oikeaan aikaan, liikkuu fiksusti, tekee duunia, ei menettele kiekkoa juuri lainkaan jne. Se vaati näemmä vain oppia ja hieman kokemusta plus hieman pienemmän roolin, jossa ei ole pakko johdattaa tulosyksikköä. Anteeksi pahat sanani.