Itse peliä ei näytä valmentavan yhtään kukaan. Mitä se Niemelä oikeen sitten edes tekee?
Mä luulen että se on valmentaja joka osaa vain kasvattaa nuoria, mutta tarvitsisi erikoistuneet valmentajat siihen ympärille luomaan systeemiä ja kuvioita. Vilen oli tänään fyysisesti aika hiton kova laidoissa, vaikkakin se yksi kauhea virhe taas tuli, mutta oli parempi kiekottomana kuin aiemmin ja oli vähemmän kiekossa kun aiemmin. Luulen että Vilen löysi tällä kaudella sen millainen pelaaja se on.
Samassa Kivenmäki kadotti sen millainen pelaaja se on, vaikka sai mahdollisuuksia. Tänään upea ensimmäisen maalin alustus, mutta muuten kauden kooste on aika surullista katseltavaa, vaikka koko ajan näkee että taito ja äly siellä on.
Mä uskon että Niemelä ajattelee että nuorten pitää antaa vähän itse viedä sitä peliä, eikä sitoa niitä systeemiin, mutta kun pitkässä sarjassa nimenomaan pitäisi olla selkeä systeemi johon nojata silloin kun jengi on väsynyttä ja kun kokoonpano muuttuu, niin kaikki tietää miten pelataan. Nyt näki että ketjut pelaavat joukkueen sisällä ihan eri peliä.
Ratkaisumaalista sen verran että mitä Jasek siinä tekee? Kääntyy pelin ytimestä, keskustasta, laitaa kohti, jonne ei ole menossa ketään ja Koblizek pääsi ottamaan monta metriä eteenpäin keskelle ilman painetta. Väsyneen miehen ratkaisuja, mutta tuota juuri olen tarkoittanut kun olen vinkunut siitä että Jasek ei puolusta kuten sentterin pitäisi ja lukee pelin noissa usein väärin kun lähtee jo ajatuksissaan hyökkäämään vaikka kiekko on vielä vastustajalla.