Esitykset ja suoritukset kaudella 2021–2022

• 313 183
  • 3 897

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Taisteltiin kuitenkin ensin 10 joukkoon vikassa pelissä ja nyt kuitenkin maalin päähän puolivälieräpaikasta. Ei me varmaan sitten ansaittu tällä kertaa enempää. Luultavasti puolivälierissä olisi ollut myös pelkkää mukana roikkumista joten eiköhän tää ollu ihan ansaittu tulos lopulta.

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pelicansin onnistunut taktikointi säälivastustaJan suhteen kusi pahasti omille kintuille !
Kuinka niin? En näe, että tuolta Kärppiäkään olisi tiputettu. Tämän verran ansaittiin, ei yhtään enempää. Olisi ollut typerää lähteä reissaamaan Ouluun, kun Kouvolaan oli mahdollisuus päästä hetkessä.

Lahelainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat SaiPa
Pelicansin onnistunut taktikointi säälivastustaJan suhteen kusi pahasti omille kintuille !
Kuinka niin? En näe, että tuolta Kärppiäkään olisi tiputettu. Tämän verran ansaittiin, ei yhtään enempää. Olisi ollut typerää lähteä reissaamaan Ouluun, kun Kouvolaan oli mahdollisuus päästä hetkessä.
Eiköhän tuossa ollut myös Tapparan välttäminen mielessä.

Waltrex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Hieno taistelu ja KooKoo oli juuri tuon maalin verran parempi. Jatkoajalla pelattiin varmaan omaan silmään yhtä kauden parhaimmista peleistä. Se riitti nyt sitten tähän saakka. Omiin virheisiin se ratkesi ja siten pulinat pois.

Vuoristoratamainen kausi päättyi tähän ja pohdiskelun paikka on myöhemmin. Ei tästä lopulta nyt ihan paska maku jäänyt, mutta paljon täytyy ensi kauteen parantaa niin valmennuksen kuin pelajienkin.

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Hieno taistelu ja KooKoo oli juuri tuon maalin verran parempi. Jatkoajalla pelattiin varmaan omaan silmään yhtä kauden parhaimmista peleistä. Se riitti nyt sitten tähän saakka. Omiin virheisiin se ratkesi ja siten pulinat pois.

Vuoristoratamainen kausi päättyi tähän ja pohdiskelun paikka on myöhemmin. Ei tästä lopulta nyt ihan paska maku jäänyt, mutta paljon täytyy ensi kauteen parantaa niin valmennuksen kuin pelajienkin.

Ei tässä voi kun pelätä, että kuinka paljon pelaajien taso tippuu ja kuinka paskaa se peli sitten on.

Waltrex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei tässä voi kun pelätä, että kuinka paljon pelaajien taso tippuu ja kuinka paskaa se peli sitten on.

Tuohan se tietyllä tapaa on. Sanotaanko näin, että tän voisiko sanoa ”sukelluksen” jälkeen ei olisi ollenkaan ihmeellistä vaihtaa valmentajaakaan. Pelin valmentamisessa Niemelä ja Pelicans maksaa aika isoja oppirahoja vielä.

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuohan se tietyllä tapaa on. Sanotaanko näin, että tän voisiko sanoa ”sukelluksen” jälkeen ei olisi ollenkaan ihmeellistä vaihtaa valmentajaakaan. Pelin valmentamisessa Niemelä ja Pelicans maksaa aika isoja oppirahoja vielä.

Itse peliä ei näytä valmentavan yhtään kukaan. Mitä se Niemelä oikeen sitten edes tekee?

Waltrex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse peliä ei näytä valmentavan yhtään kukaan. Mitä se Niemelä oikeen sitten edes tekee?

Tästä olen aivan samaa mieltä. Jokaisessa pelissä puolustusalueella syötettiin kiekkoa keskustaan ja sellaisella toivotaan toivotaan asenteella. Kun pelaaja sai kiekon - hyvin harvoin tuli ratkaisu selkärangasta.

Mitään pelitapaa on hyvin hankala löytää tuosta. Lisäksi tuo aivan totaalisen luokaton laukausten määrä suhteessa vastustajiin jo itsessään on omiaan tekemään maalinteosta helvetin hankalaa.

Nauratti kesken kauden, kun joku loi tänne palstalla Silanderille sen oman ketjun, jossa otsikkona oli ”ylivoimapelin taktikko”. Se kuvastaa tuota valmennuksen osaamista. Silander on varmaan ihan hyvä jätkä ja saunakaveri, mutta aivan väärässä paikassa. Lisäksi tuo väsynyt Welling ei tuonut omaan silmään mitään lisäarvoa tuohon valmennustiimiin. Niemelästä puhumattakaan. Omaa poikaa ei kuitenkaan heitetty bussin alle kauden aikana vaan joukkuetta vahvistettiin mikä kerettiin. Nyt on rahat lopussa ja kausi päättyi kolme päivää runkosarjan loppumisen jälkeen.

Metro4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raitin Raukka, Pulu, STL, Töölö, Storm
Barto.
Tähän pettymykseen ei muuta.
Jonkun oikean vedon voisi torjuakin.
Toki Smejkal olisi voinut pelata päätyä aikaisemmin.
Tai koko joukkue päädyn kautta.
Yyveet oli täyttä paskaa.
Tällä rahalla ei taida parempaa saada.

Esirippu.

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Mä luulen että se on valmentaja joka osaa vain kasvattaa nuoria, mutta tarvitsisi erikoistuneet valmentajat siihen ympärille luomaan systeemiä ja kuvioita. Vilen oli tänään fyysisesti aika hiton kova laidoissa, vaikkakin se yksi kauhea virhe taas tuli, mutta oli parempi kiekottomana kuin aiemmin ja oli vähemmän kiekossa kun aiemmin. Luulen että Vilen löysi tällä kaudella sen millainen pelaaja se on.
Samassa Kivenmäki kadotti sen millainen pelaaja se on, vaikka sai mahdollisuuksia. Tänään upea ensimmäisen maalin alustus, mutta muuten kauden kooste on aika surullista katseltavaa, vaikka koko ajan näkee että taito ja äly siellä on.

Mä uskon että Niemelä ajattelee että nuorten pitää antaa vähän itse viedä sitä peliä, eikä sitoa niitä systeemiin, mutta kun pitkässä sarjassa nimenomaan pitäisi olla selkeä systeemi johon nojata silloin kun jengi on väsynyttä ja kun kokoonpano muuttuu, niin kaikki tietää miten pelataan. Nyt näki että ketjut pelaavat joukkueen sisällä ihan eri peliä.

Ratkaisumaalista sen verran että mitä Jasek siinä tekee? Kääntyy pelin ytimestä, keskustasta, laitaa kohti, jonne ei ole menossa ketään ja Koblizek pääsi ottamaan monta metriä eteenpäin keskelle ilman painetta. Väsyneen miehen ratkaisuja, mutta tuota juuri olen tarkoittanut kun olen vinkunut siitä että Jasek ei puolusta kuten sentterin pitäisi ja lukee pelin noissa usein väärin kun lähtee jo ajatuksissaan hyökkäämään vaikka kiekko on vielä vastustajalla.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hienosti kannustivat lahtelaiset, se täytyy myöntää. Myös pelin ratkettua.

Ilmeisesti vain osa joutui poistumaan kesken pelin. Mutta hienoa tsemppaamista nähtiin kyllä. Hallin sisällä ja ulkopuolella.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy