En ihan tajua miten voi Nordgrenia syyttää mistään, nuori kaveri yrittää startata uraansa uudelleen, melkein nollapohjilta. Itseluottamus ja kiekkokontrolli vaatii aikaa ja onnistumisia, niitä voisi hakea päästämällä pelaamaan ylivoimaa, jossa Nordgrenin vahvuudet kuitenkin ovat.
Ei Tappara-peliä voi mitenkään pistää kenenkään pelaajan piikkiin, Tappara yksinkertaisesti otti Pelicansilta vahvuudet pois nimenomaan Pelicansin omilla aseilla eli kovalla karvauksella ja nopealla pelinkääntämisellä, josta tuli todella monta kaks-ykköstä jne. Se myös esti Pelicansia pyörittämästä peliä hyökkäysalueella ja väsyttämästä vastustajaa.
Ennen kolmatta erää ei ollut varmaan ainuttakaan hyökkäysalueen pitkää pyöritystä. Kolmannessa erässä Pelicans sai otetta kun Tappara lopetti sen kovan karvauksen, niin Pelicans pääsi pyörittämään ja pakotti Tapparaa rikkomaan.
Aatu Jämsen olisi ensimmäinen paikkaaja hyökkäävissä ketjuissa jos joku puuttuu, mutta ei sen kokonaisvaltainen peli vielä riitä tosiaan sen vastuullisempaan rooliin, mutta Niemelä kouluttaa, mulla on kova luotto siihen että Niemelä nimenomaan tietää mitä nuori lupaus tarvitsee kehittyäkseen.
Mä en tiedä miten muut näkevät, mutta mä oon vähän huolissani Jasekista, tai siitä että sen peli on muuttunut. Paikoille se pääsee, tekee paljon myös hyviä asioita, mutta myös hutiloi kiekon kanssa yllättävän paljon, eikä luovu ajoissa. Toisaalta se voi hyvin kääntyä niinkin että se nyt hakee niitä rajoja mitä Liigassa voi ja kannattaa tehdä ja mitä ei ja kehittää peliään siihen suuntaan. Toisaalta nopeat pienet tsekkikiekko-siirrot on toiminut tähän asti, miksi muuttaa mitään..
Kivenmäki oli Tapparaa vastaan vähän lapanen kyllä, mutta nuorelle pelaajalle tulee ohipelejä joskus.
Pelissä vähän hämäsi se että kun Smejkal siirrettiin ykköseen, peli alkoi kulkea, mutta kyllä siinä enemmän oli kysymys kuitenkin Tapparan karvauksen muuttumisesta kuin siitä että tuollainen muutos olisi muuttanut kaiken.