tai tapahtui Igor Larionoville vuonna X jälkeen kristuksen on vaikea yhdistää tähänkään ketjuun millään lailla.
Itse aiheesta spekulointi onkin taas todella jees ja siihen haluaisinkin porukkaa enemmän kannustaa! Itse aion jäädä odottamaan KHL:n mahdollisia ratkaisuja asian suhteen ennen kommenttejani, koska se lienee kuitenkin ensimmäinen paikka, jossa riitaa tullaan ratkomaan, sillä perusteella, että Pirnes ei ole itse tehnyt ensin siviilikannetta asiasta.
Itse asiassa Igor Larionov ei ole kenellekään yli 10-vuotiaalle mikään esi-historiallinen pelaaja, kun lopetti peliuransa vasta kaudella 2003-04 ja jos kirjoittaja on 25-30-vuotias, niin saattaa muistaa Larionovin oharin HIFK:lle kesällä 1989 aivan hyvin. Igor teki diilin HIFK:n kanssa ja läksi välittämättä sopimuksesta NHL:n pelaamaan ja HIFK ei saanut korvauksia Larionovin oharista. Pirnes on nyt korvausvaatimusten kohteena, vaikka poissaolon syy on erittäin ymmärrettävä ja inhimillinen.
Larionov on ihan hyvä esimerkki Neuvostoliittolaisen/venäläisen pelaajan tekemästä oharista sm-liigajoukkueelle, josta Larionov selvisi maksamatta korvauksia HIFK:lle, koska HIFK ei lopulta vaatinut mitään oikeudessa tai muualla Larionovilta. Atlant voi noudattaa HIFK:n esimerkkiä 20 vuoden takaa aivan hyvin, niin halutessaan.