Esa Pirnes ja Jukka Hentunen Jokereissa

  • 123 061
  • 231

huihai

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hentunen kyllä yrittää ja yrittää, mutta kyllä maalejakin pitäisi jo tulla. Syöttöjä on mukavasti 15 tai 16.

Kyllä se maalipurkin korkki aukeaa, kun Härkä saa laukausten ajoituksen kohdalleen, eikä hätäile laukauksia lähimmän vastustajan jalkoihin.
 
En ole hirveästi Jokereita tällä kaudella seurannut mutta hulvattoman hauskasta lempinimestä päätellen Pirnes ei fanien suurta suosiota nauti. Paha sanoa onko tämä teille uusi tieto mutta mies on kuulemma menossa uuteen olkapääoperaatioon viimeistään kauden päätteeksi, edellinen ei jostain syystä onnistunut. Näin kuulin siis henkilöltä jolle Esa itse oli asian sanonut.
 

Terveis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voisi hyvin mennä sinne leikkaukseen vaikka nyt... Samapa tuo vaikka olisi loppukauden sivussa...

Jos Massi-Esa oikeasti naputtaa jossain Bluesissa ensikaudella 70 pojoa, ja toteaa että mukava pelata kun on olkapääkin kunnossa, niin minulta oikeasti hajoaa naama. :)

Ei hemmetti, kovat oli odotukset kun Pirnes tuli, ja alas on tultu, ja kovaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Massi-Essi saattaa hyvin kärsiä jostain vammasta. Positiivista oli tänään Essin kaksi blokattua laukausta. Jos ei kädet toimi niin sitten vaan kroppaa likoon enemmän :)

Kaksi klesaa senaa eli Eaves ja Pirnes antaa kyllä vähän paljon tasoitusta muilla joukkueille.
 
Jos Massi-Esa oikeasti naputtaa jossain Bluesissa ensikaudella 70 pojoa, ja toteaa että mukava pelata kun on olkapääkin kunnossa, niin minulta oikeasti hajoaa naama. :)

No voidaan me se teidän kuntovalmentajakin tänne ottaa jos siitä luopuminen tuntuu mukavammalta, kai me sekin viimeistään pleijareissa jäälle saadaan!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Valitettavan vähän Pirnestä on voinut tällä kaudella kehua, mutta kyllä lämmitti kunnon taklaus Latvalaan ja sen jälkeinen miehekäs hanskausvoitto Brocklehurstista. Pelikaanin sulkien vielä lennellässä ympäri jäätä, Mäki iski voittomaalin. Hienoa toimintaa Esalta olkoonkin että ei niin tavanomaista.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Valitettavan vähän Pirnestä on voinut tällä kaudella kehua, mutta kyllä lämmitti kunnon taklaus Latvalaan ja sen jälkeinen miehekäs hanskausvoitto Brocklehurstista. Pelikaanin sulkien vielä lennellässä ympäri jäätä, Mäki iski voittomaalin. Hienoa toimintaa Esalta olkoonkin että ei niin tavanomaista.

Tämä on kyllä niin Erkkaa tämä että aivan naurattaa; herätellään kaveria laittamalla se ajelemaan ja tappelemaan, olkoon miten kallispalkkainen silkkihanuri hyvänsä. 99 sadasta koutsista laittaisi samassa tilanteessa kaverin pressi-katsomoon hodari-kuurille - tutkiskelemaan itseään.

Pieniä nämä muutokset Jokereissa ovat, mutta suunta on vähintäinkin mielenkiintoinen. Syvästi tietäviä ja tuntevia kiekko-osaajia toki jo epäilyttää kun Kekäläinen & co ei ole vieläkään hoitanut Ilmalaan kuutta, saati edes yhtä, mestaruutta.
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Valitettavan vähän Pirnestä on voinut tällä kaudella kehua, mutta kyllä lämmitti kunnon taklaus Latvalaan ja sen jälkeinen miehekäs hanskausvoitto Brocklehurstista. Pelikaanin sulkien vielä lennellässä ympäri jäätä, Mäki iski voittomaalin. Hienoa toimintaa Esalta olkoonkin että ei niin tavanomaista.

Mun mielestä Pirnes muutenkin pelasi kohtuu energisesti eilen. Jos tuolla tavalla jatkaa niin hyvä, sillä oli yksi parhaista vaikka pelasi vain puolet pelistä ja jäi ilman tehoja.

Ja en mä olisi uskonut että Essi voi dominoida tappelua, ihan päällikkö matsi vaikka hyvät lyönnit eivät ehkä ihan perille saakka menneetkään.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Mun mielestä Pirnes muutenkin pelasi kohtuu energisesti eilen. Jos tuolla tavalla jatkaa niin hyvä, sillä oli yksi parhaista vaikka pelasi vain puolet pelistä ja jäi ilman tehoja.

Ja en mä olisi uskonut että Essi voi dominoida tappelua, ihan päällikkö matsi vaikka hyvät lyönnit eivät ehkä ihan perille saakka menneetkään.

Jep. Essi pelasi ihan ok ja flegmaattisuus alkaa väistymään. Essi on tulossa, samoin kuin Pihlman. Nämä jätkät kun palaa tasolleen niin hyökkäys näytää paljon paremmalta.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Philadelphia Flyers
Kyllä Pirneksen pelistä mielestäni on fyysisyys ja taistelu löytynyt tälläkin kaudella ainakin jotenkuten. Paljon hyvääkin taistelua av:lla ja sillointällöin hyviä pommeja. Enemmän minä olen kaivannut nerokasta ja tehokasta hyökkäyspään pelaajaa, kuin ihmetellyt miten se pelkästään surfailee eikä taistele... Tiedä sitten onko tässä oltu samoja pelejä katsomassa :) Pitkälti sama homma pätee Hentuseenkin.
 

Raibe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jälkeen KHL:n
Todella yllättävää, mutta minusta alkaa näyttää siltä, että Pirnes alkaa vihdoin lunastamaan äijään ladattuja odotuksia.

Lahden reissusta alkaen mies on ollut mielestäni tasaisesti kentän parhaimmistoa. Kaikki muistaa tuon tappelun, mutta Pirnes pelasi pelissä jo ennen sitä hyvin.

Nyt Pirnes on ollut nimenomaan loistava kumpaankin suuntaan ja syötöt alkavat napsua tasaisesti omilla. Tänään oli mielestäni koko pelin ajan hyvä ja pelasi yli 24 minuuttia matsiin.

Loistavaa Gooni-Esa, jatkaa tähän malliin, niin aika voi vielä kullata muistot!
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Musta hevonen

Ei Essi varmasti ole ollut sellainen kultakimpale kuin suurin osa odotti eikä todennäköisesti liksansa väärti, mutta on siinä meillä potentiaalinen musta hevonen pudotuspeleihin ja kevätkaudelle. Ei Pirnes missään nimessä huono kiekkoilija ole. Sitä paitsi Pirnes on varsin kokonaisvaltainen pelaaja, josta on parhaimmillaan paljon muutakin apua kuin tehopisteet.

Toivotaan, että Pirnes jatkaa petraamistaan ja hiljentää meidät kaikki arvostelijat viimeistään pudotuspeleissä.

Tämän ketjun toinen aihe on Hentunen. On Hentusella kyllä käsittämättömän paljon tehopisteitä siihen nähden, ettei tällä hetkellä saa kiekkoa sisään millään. Toivottavasti tämäkin veteraani vielä vertyy.
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pirnes oli takalukossa koko Jortikan aikakauden, mutta nyt on auennut paremmassa valmennuksessa. Siitä voi vielä keväällä tulla hyvä kakkossentteri.
 

TheT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Leijonat, Montreal Canadiens
Pirneksestä sen verran, että Jokerit-Saipa -pelin ensimmäisen erän ylivoimatilanteessa Essille tuli pari laukaisupaikkaa viivaan ja pisti silmään miehen sivuttaisliike, se on hyvää tasoa. Moni kankeampi pakki ei pysty noin sulavasti luistelemaan sivuttain. Tuo taito tuo paljon aikaa laukoa ja osaltaan sen ansiosta ylivoimamaalikin syntyi.
 

Brock

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paras organisaatio
Kun olen itse ollut Essin pahimpia mollaajia, niin nyt tulee tunnustusta. Eilinen peli oli ehkä jopa paras näkemäni peli Pirnekseltä. Eka erä oli - niinkuin koko joukkueelta - silkkaa asiaa, eikä Essin taso pudonnut jatkossa läheskään niin pahasti kuin suurimmalta osalta muuta joukkuetta. Essi, pidä tämä suunta!
 

MiksuMan

Jäsen
Minulla on vähän sellainen kutina, että kun "essi" on vähän niin kuin SM-liigan yksi "tähti" ja hän on todistanut että osaa pelata, niin runkosarjassa mies on nyt vähän surffailut, mutta kun tosi pelit alkaa niin Pirnes tulee varmasti pelaamaan hyvin.

"kun pelit kovenee, kovat alkavat pelata"...
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minulla on vähän sellainen kutina, että kun "essi" on vähän niin kuin SM-liigan yksi "tähti" ja hän on todistanut että osaa pelata, niin runkosarjassa mies on nyt vähän surffailut, mutta kun tosi pelit alkaa niin Pirnes tulee varmasti pelaamaan hyvin.

"kun pelit kovenee, kovat alkavat pelata"...

No, kyllä nyt jo pitäisi maistua. Palkka kuitenkin maksetaan koko kaudelta ja muuten tulee Jyp pleijareissa liian nopeasti vastaan, enkä usko että yksi täysillä pelaava Pirnes silloin paljon lohduttaa. Luulen itse että kyseessä on valmennus + pelikunto - kysymys, eli kundi on löytänyt Erkan avulla uuden vaihteen ja vammat helpottaa.

Esan hyvää pelaamista on kyllä odotettu!
 
Minulla on vähän sellainen kutina, että kun "essi" on vähän niin kuin SM-liigan yksi "tähti" ja hän on todistanut että osaa pelata, niin runkosarjassa mies on nyt vähän surffailut, mutta kun tosi pelit alkaa niin Pirnes tulee varmasti pelaamaan hyvin.

"kun pelit kovenee, kovat alkavat pelata"...

Vai olisiko kyse yksinkertaisesti siitä, että Pirnes pelaa juuri tällä hetkellä ensi kauden sopimuksestaan. Tai no turha esittää tuota kymymysmuodossa kun asia ilmiselvästi on näin. Puolitoista kautta on voitu vetää puolivaloilla hyvä soppari taskussa, mutta nyt kun se on katkolla, niin pitää alkaa antamaan niitä näyttöjä ensi kauden työnantajalle. Mikähän muuten voisi olla Pirneksen ensi kauden osoite? Kellään heittää hyvää arvausta?
 

trap

Jäsen
Pirneksestä on sanottava että viimekertaisella Blues-visiitillään jätti erittäin kaksijakoisen maun. Runkosarjassa alisuoritti ja pisteet jäivät aika vaisuiksi (33p) samoin peliotteet olivat varsin ailahtelevia ja pääosin alakanttiin. Pleijareissa sitten otti isosti roolia voittomaalien muodossa:
JYP-Blues, 2. säälipleijari: 59:38 Esa Pirnes 1-2 VoM (Steve Kariya, Arto Laatikainen)
JYP-Blues, 3. säälipleijari: Esa Pirnes 3-2 VoM JaM (Niko Nieminen, Jussi Halme) 73:35
Kärpät-Blues, 5. puolivälierä: 62:28 Esa Pirnes 2-3 YV VoM JaM (Joakim Eriksson)

Pleijaritehot 9 ottelussa 5+3=8. Lisäksi Pirnekseltä muistuu mieleen ainakin Tapparan mestaruuskeväältä tärkeitä pudotuspelimaaleja.

Aika menee tietysti älyttömän nopeasti ja noistakin peleistä on tosi paljon aikaa, mutta uskon Essin olevan tärkeä pala Jokereita keväällä. Ainakin omaan silmään jokerijoukkue vaikuttaa todella, todella hyvältä ratkaisupelejä ajatellen. Laaja materiaali ja runsaasti kokemusta (yksi huippuhankinta pakistoon tekisi Jokereista minun silmissäni suurimman mestarisuosikin), ja otsikon aiheesta hieman sivuraiteelle poiketen pitää vielä mainita toinen ex-Blues Eaves, jonka maineteot pudotuspeleissä kaikki tietävät (edit: en ollut tietoinen uusimmasta polvi?vammasta, herran historian näidenkin kanssa kaikki tietävät, mutta se siitä...). Niin ja se Pihlmankin on vasta pääsemässä huippukondikseen. Ja...
 
Viimeksi muokattu:

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Totta. Kauppinen on pelannut uransa parhaat hetket pudotuspeleissä, Hentunen pelasi joskus ihan hyvän MM-välierän Venäjää vastaan, Lasak torjunut Slovakialle kultaa ja Lahtea selkeämpää play-offpelaajaa saanee tästä valtakunnasta tovin hakea, jos naapurin Villeä ei lasketa.

Paperilla kaikki näyttää hyvältä ja kentälläkin otetaan valtavia harppauksia eteenpäin, mutta kyllä me mun mielestä silti ollaan annettu liikaa tasoitusta JYPille ja HIFK:lle sen suhteen, että minkäänlaisesta suosikista voitaisiin puhua. Asia ei muutu, vaikka siniviivalle hankittaisiin huipun veli. Pronssi olisi tällä nipulla näillä lähtökohdilla vallan mainio suoritus ja finaaliin tarvitaan jo lievää itsensä ylittämistä koko porukalta. Eri asia sitten minkä verran se pronssi meitä faneja lämmittäisi.

Oli miten oli. Esan piristyminen on yksi positiivisisimmista merkeistä Erkan saapumisen jälkeen. Pelatkoon ensi kauden sopimuksesta tai vaikka henkilökohtaisista tehopisteistä, ihan sama mulle niin kauan kuin tulos on nähdyn kaltaista.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Mikähän muuten voisi olla Pirneksen ensi kauden osoite? Kellään heittää hyvää arvausta?
En tiedä arvauksen hyvyydestä, mutta jotenkin tuo kotikaupunkinsa joukkue vaikuttaisi sopivalta. Siellä on kärkisentterien sopimukset loppumassa ja Pirneksen uranäkymät ovat sen suuntaiset, että Kärpät voisi olla ainoa seura, joka hänelle olisi edelleen valmis maksamaan huippupelaajan palkkaa.
 

Arde90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Dallas Stars, sympatiat Lukko
Esa Pirnes

Pakkohan Pirneksen on alkaa pikkuhiljaa pelaamaan, jos aikoo jostain hyvän sopparin ensi kaudeksi saada. En jaksa uskoa, että Jokerit edes harkitsisi jatkosopparin tekemistä Pirneksen kanssa, vaikka tuleva kevät olisikin Essille parasta aikaa Jokereissa. 350000e on niin kova summa, että Keklu löytää sillä rahalla sellasenkin kaverin joka tekee yli pinna/per peli tahtia pisteitä koko kauden + pleijarit päälle. Jos Essi meillä jatkaa ensi kaudella, niin sitten juuri tuossa roolissa missä nyt pelaa eli kolmossentterinä, mutta palkkasta pitäs leikata sellanen 250000e.
 

JesterJr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, ManU
Ja kun tuossa playoffpelaajista puhuttiin, niin jos en väärin muista Hentunen voitti ennen Jokereihin tuloaan KHL:n playoffien maalipörssin.

Mielestäni Hentunen ei ole huonosti pelannut. Kaveri kuitenkin löytyy SM-Liigan syöttöpörssistä sijalta 12. Useamman oivaltavan syötön olen Hentuselta tällä kaudella nähnyt. Kuka olisi uskonut viimekauden jälkeen, että Hentunen taistelee maalipörssin voiton sijaan syöttöpörssin kärkisijoista tässä vaiheessa kautta ?

Hentunen on tällä kaudella jokaisessa pelaamassaan ottelussa laukonut vähintään kaksi kertaa. Keskimäärin laukauksia on 4.4/ottelu. Ei ole Hentuselle oikein pomppinutkaan kun tuolla laukaisumäärällä maaleja on 35 pelissä 3.. Yli 50 laukausta/maali.
 
Viimeksi muokattu:

MiksuMan

Jäsen
Jokerit - Ässät ennakkoa lainaten: "Viime otteluissa Pirnes on kuitenkin pitkästä aikaa pelannut sellaisella tasolla, jota hänen odotettiin pitävän yllä illasta toiseen." Niin minä uskon tähän, että Pirnes tulee vielä ja näyttää meille kaikille - viimeistään pleijareissa.

Pirneksen eleistä silti voi nähdä, että motivaatiota ja pelihaluja löytyy esim. kun hän tuulettaa joukkueen kanssa maalia.. ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös