Mikähän sitä nyt ois tarpeeksi outo paikka.
Oon asunut kontissa Pakistanissa joku 4 viikkoa elämästäni, se on kai aika outoa eikä ihan kaikki ole moista kokeneet. Yhden yön asuin Suomen pienimmässä kaupungissa Kaskisissa jossain puutarhavajassa, sekin oli jotenkin aika outo kokemus mutta Pakistanin kontti voittaa.
Tunisiassa kävin jonkun luola-asumuksen vessassa, se oli semmonen outo luolakylä jossain aavikolla hiekan keskellä, ei kauheen kaukana siitä mestasta missä ekoja Star Warsseja on kuvattu, Matmata taisi olla sen paikan nimi mutta tän luolakylän nimeä en muista. Ulkona oli joku 50 astetta lämmintä. Se oli ehkä oudoin vessa missä oon käyny. Luolan asukilta kysyin luvan kyllä.
Amerikassa oon jotain outoja mestoja kanssa päässy näkemään, Fort Knoxista pysähdyin tielle ottaa kuvan vaikka kaikkialla sanottiin että älä nyt vittu kuvaa tai sut tapetaan. Ei oo vielä tapettu, muutama vuosi on tosta jo aikaa joten ehkä olen onnistunut CIA:n ja FBI:n ja Columbon eksyttämään. Sit oon ollu Alabaman Selmassa jonkun perheen terassilla juomassa kaljaa keinutuolissa kiikkustellen, siinä oli talon asukkien lisäksi myös heidän naapurinsa, joku neekeri joka oli Martin Luther Kingin kanssa aikoinaan marssinut läheisen sillan yli, toisella puolella valkoihoiset poliisisedät sitten pamputti ne kaikki. Siitä leffakin tehtiin vähän aikaa sitten, nimeltään Selma. Etelä-Carolinan Bennettsvillen jossain kaupungintalon vuosikokouksessa tai vastaavassa olin kanssa koska majatalon emäntä joka juhlat järjesti kutsui minutkin sinne, eksoottinen ulkomaalainen sirkuseläin kun olen. Siellä oli vitun hyviä brownieita ja valehtelin kaikille että Suomessa ruskan aikaan puunrungot ja ruohokin vaihtaa väriä todella villeksi, ja eläinten turkit, siellä pinkit jääkarhut kävelee hetken neonoranssien puunrunkojen seassa kirkkaansinisen ruohon päällä kunnes talvi tulee ja kaikki värit katoaa. Illinoisissa kävin Cave-In-Rock nimisessä kylässä kattomassa kiven sisälle kaivertunutta luolaa, ajoin saatana monta tuntia ihan vaan sitä varten, oli vähän pettymys koska se oli vaan joku luola. Sentään opin että Jesse James oli siellä joskus piileskellyt lain kouraa.
Koti-Suomessakin on outoihin paikkoihin kyllä päässyt, kerran yritettiin ex-tempore kiivetä muistaakseni Noitatunturi-nimisen kukkulan päälle, mutta ei siitä tullut mitään kun ehkä puolivälissä nousua alkoi sataa lunta ihan homona ja sitäkin ennen melkein joka toisella askeleella pludasi hankeen reittä myöten. Siellä oli jännä olo kun oltiin aika matka jo menty ja rämmitty hangessa ylämäkeen, ja sitten siellä lumisateen keskellä kun oli 100. kerran pludannut ja jäi vain seisoskelemaan eikä ympärillä näkynyt muuta ku lumisadetta ja lunta, ehkä joku tarpeeks lähellä oleva puu saattoi erottua, ja vaimo toki oli näkökentässä myös. Sit oon ollut myös Oulussa. Ihan sairasta!
Kekostelumielessä oudoimpia paikkoja on varmaan ollut Singaporen Marina Bay Sandsin uima-allas, matkustettiin ihan vaan sen vesimölikän takia uudestaan koko paikkaan. Hieno paikkahan se oli, ei siinä. Malediiveillä oli kanssa jännää ja outoa, asumus siellä oli semmonen bungalow-mökki meren päällä missä oli mukava kuunnella aaltojen läplättelyä ja välillä lähteä terassilta snorklailemaan, välillä siellä ajatteli että onko tässä nyt mitään järkeä että minä oon tämmöseen paikkaan päässyt. Jonkun kookosviljelmäsaaren edustalla venhossa vietetty lounas oli myös jänskä, muistan sielläkin ajatelleeni että on tämä nyt saatana.
Ehkä oudoin paikka on kuitenkin Qatar, ja Hiltonin hissi, jossa olin Diego Serranon kanssa. En meinannut henkeä saada kun hissiin astelin ja siellä seistä toljotti itse Diego vitun Serrano. 20 kerrosta mentiin alaspäin, aika pitkältä reissulta se tuntui mutta en pyörtynyt sentään.