Erikoiset ruokatottumukset

  • 8 127
  • 73

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
laredo kirjoitti:
Lihaperunasoselaatikko on kingi oikein tehtynä. Laitetaan lautaselle kaksi pakettia (mieluiten HK:n) lihaperunasoselaatikkoa. Sekaan yksi purkki raejuustoa ja sekoitetaan. Sitten komistus mikroon. Koristellaan ketsupilla ennen herkuttelua.
Siis...raejuusto sulaa sekaan? Onko äklön näköistä mössöä? Tuota voisi kyllä kokeilla, on kuitenki omia suosikkeja seka lihaperunasoselaatikko että raejuusto, en vain ole ajatellut niitä koskaan sotkea!
 

Spanky#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Mahtiankat, Minnesota Wild, Sport
Olen ehdottoman samaa mieltä ketjun avaajan kanssa juuston laitosta hernekeittoon, makuelämys vailla vertaa. Tietty jotku sitä kummastelee, mutta minä puolestani kummastelen näkkileivän murentamista samaiseen soppaan.

Pienenä poikana tapasin kastella näkkileivän vedellä niin, että se muuttui hieman vetelähköksi. Ja hyvää oli.

Sitäkin jotkut ihmettelee, että miten saattaa sekoittaa muusin, jauhelihakastikkeen ja puolukkasoseen keskenään. Ei kuulemma tule kovin herkullisen näköstä. Uskon kuitenkin, ettei tuo ole mikään ihme juttu.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Timanttinen johto ja pierumäki kiekko.
Ketsuppi sopii melkein joka ruokaan. Ketsupin suurkuluttajana laitan sitä esim. kaikkiin keittoihin pois lukien hernekeitto, jota en ole syönyt kohta kymmeneen vuoteen.

Ranskalaisiin kun laittaa ketsuppia, sinappia ja raakaa sipulia, tulee ihan nakkikioski-fiilis.

Kurkku aromisuolalla on ihan perusjuttu, mutta erittäin hyvää.

Aika vähän loppujen lopuksi on mitään erikoisia mieltymyksiä, tai nyt ei ainakaan tule mieleen.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Isukin kuorokaveri (vanha karjalais-pappa) laittaa kuuleman mukaan kahvin sekaan suolaa ja voinokareen...
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Riisipuuroahan ei voi syödä, ellei toisessa kädessä ole pätkää kylmää makkaraa ja itse puurossa pitää olla kanelia, sokeria ja pirusti voita. Hernekeittoon tulee laitettua aina juustoa, kuten joku aikaisemmin jo mainitsikin tekevänsä.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Sistis kirjoitti:
Isukin kuorokaveri (vanha karjalais-pappa) laittaa kuuleman mukaan kahvin sekaan suolaa ja voinokareen...
Hyi shaatana! Mokkamestareilla ajoittain kahvihankinnoilla ramppaavana tuo kuulostaa jo tosissaan pahalle. Kun perussumppi on paremman kahvin jälkeen vähintään kitkerää, voi vaan kuvitella jotain "pressaa" ryyditettynä tuommoisilla kyytipojilla.
 

Käkätin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeen Parasta Kiekkoa
vilperi kirjoitti:
Itselläni on justiin taas päinvastoin.

Missään muussa en rusinoista tykkää, mutta maksalaatikossa niitä on ehdottomasti oltava.

Eli aina,kun menen kauppaan ja ostan einesmaksalaatikon,niin pidän tarkan huolen siitä, että laatikko on ilman muuta sitä rusinallista.

Samoin maksalaatikko ei ole mitään ilman rusinoita, mutta mutta se outous millä lailla tämä neiti sitä syö onkin sen ruoan kylmyys.
Ite syön melkeinpä poikkeuksetta vain jouluisin maksalaatikkoa ja aina kylmänä. En tiedä mikä siinä on mutta mulle ei uppoa lämmin maksalaatikko millään. Perheen kanssa kun ollaan joulupöydässä, niin mulla on nenän eteen aina laitettuna oma laatikko kylmää maksalaatikkoa kun toiset nyrpistelee nekkuansa vieressä.
Ylipäätänsä syön jouluruoan kylmänä. Mun lautasella ei ole koskaan mitään lämmintä jouluna kaikki on kylmää. Joidenkin mielestä olen todella outo mutta sitähän mä olen aina hokenutkin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Käkätin kirjoitti:
Ylipäätänsä syön jouluruoan kylmänä. Mun lautasella ei ole koskaan mitään lämmintä jouluna kaikki on kylmää. Joidenkin mielestä olen todella outo mutta sitähän mä olen aina hokenutkin.

Joo, tuntuu kyllä hassulta:D.

Mutta itsekin pidän tarkan huolen siitä, että niin jouluna kuin muulloinkin lanttulaatikko täytyy syödä ainakin huoneenlämpöisenä,lähes kylmänä. Muut laatikot syön kyllä kuumana, mutta lanttulaatikko kuumana on kuin nainen ilman...sanonko mitä?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
vilperi kirjoitti:
lanttulaatikko kuumana on kuin nainen ilman...sanonko mitä?

Vaatteita?

Oma mielipiteeni on, että kaikki jouluruoat, joita pystyn syömään (kinkku, perunalaatikko ja lanttulaatikko) ovat parhaimmillaan ehdottomasti lämpimänä. Kinkkua tosin tulee pisteltyä yleensä kylmänä, mutta lämmitettynä sen maku on melkeinpä vielä parempaa.
 

Thoke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masokistien ja pessimistien suosikki=SaiPa
Allekirjoittanut tursottaa aina ketsuppia karjalanpaistin päälle.

Lisäksi makaroniloota on mielestäni usein kylmänä vieläkin parempaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä en ole koskaan käyttänyt voita/levitteitä leivän päällä, vaan sen sijaan käytän sinappia.
 

pata13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Lajinsa Viimeiset, Polk High
Työtoverini laittaa roiskeläpän eli einespizzan päälle maksamakkaraa pötköstä viipaloituna siten, että koko pizza peittyy. Täytyy itsekin kokeilla joskus.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Pizzeriasta ostettu pizza on parempi seuraavana päivänä jääkaappikylmänä. Tämä logiikka ei toimi itse tehdyssä eikä kaupan pakastepizzoissa.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Pizzeriasta ostettu pizza on parempi seuraavana päivänä jääkaappikylmänä. Tämä logiikka ei toimi itse tehdyssä eikä kaupan pakastepizzoissa.

Tämä logiikka toimii juuri päinvastoin, varsinkin itsetehty on todella herkullista kylmänä. Jos ei osaa tehdä pizzaa, joka on kylmänä hyvää, niin sille taas ei voi mitään.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Jos ei osaa tehdä pizzaa, joka on kylmänä hyvää, niin sille taas ei voi mitään.

Meikäläisen tekemät pizzat on hyviä, mutta mallia super-pannu, eli niissä vähän turhan paksu pohja, jotta toimisi kylmänä.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Meikäläisen tekemät pizzat on hyviä, mutta mallia super-pannu, eli niissä vähän turhan paksu pohja, jotta toimisi kylmänä.

Niin, makuasiahan tämä on. Itse kun teen pizzaa, siinä on juurikin kuvailemasilainen paksu pohja ja itselleni toimii kylmänä hyvän. Taaseen pizzerian pizzasta en ole koskaan perustanut.
 

d2uce

Jäsen
Joku raumalainen veti juuri neljä ja puoli kappaletta maailman väkevintä chiliä Ennätystehtaassa.

***

Jälkiuunileipä + valkosipuli (ei kyllä neljää kynttä siivulle) on kuningasyhdistelmä jonka faija joskus opetti.

Ruisleipä ja porkkana yhdessä on myös timanttista, tosin harvemmin tätäkään gourmet herkkua tulee vedettyä nykyään.

Eipä tässä nyt mitään muita "eksoottisia" yhdistelmiä tule mieleen ihan heti.
 

Rocco

Jäsen
Tuli tuosta suklaasta mieleen yksi asia, jota en pysty ymmärtämään. Nimittäin joillakin ihmisillä on sellainen tapa, että suklaa laitetaan jääkaappiin ja syödään sitten jääkaappikylmänä.
Itse syön suklaan jääkaappikylmänä. Huoneenlämpöinen suklaa on jotekin "karvasta". Kylmä suklaa on muutenkin mukavampaa syödä kun se loksahtelee hampaissa.
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse en suklaata syö, mutta tv:ssä joku alan asiantuntija sanoi, että suklaa pitää ehdottomasti säilyttää jääkaapissa siinä missä muutkin maitotuotteet. Ei se nyt varmaan niin tarkkaa ole, kun kaupassakin ne lojuvat lämpimässä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Nepalilaisessa ravintolassa dippaan aina naan-leipää kurkkuraitaan. Mummo opetti joskus levittämään aitoa voita paksulti pullaviipaleen päälle, ei ole kyllä vuosikymmeniin tullut enää maistettua tätä herkkua.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Itse en suklaata syö, mutta tv:ssä joku alan asiantuntija sanoi, että suklaa pitää ehdottomasti säilyttää jääkaapissa siinä missä muutkin maitotuotteet. Ei se nyt varmaan niin tarkkaa ole, kun kaupassakin ne lojuvat lämpimässä.
Jääkaappikylmä suklaa ei maistu yhtään mitään. Huoneenlämpöistä sen olla pitää. Johan siihen jääkaapissa tulee valkoinen härme pintaan.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuoreen kurkun paras kaveri on soijakastike. Nam! Paahdetun ruisleivän päälle kylmää lanttulaatikkoa. Nam! Vaniljajäätelö ja silli. Hyi! Tämä yhdistelmä toimi äijä-vainaalla (äijä=vanhakarjalaksi isoisä).
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Alamummo kirjoitti:
Jääkaappikylmä suklaa ei maistu yhtään mitään. Huoneenlämpöistä sen olla pitää. Johan siihen jääkaapissa tulee valkoinen härme pintaan.

Sama.

Olin eilen todistamassa suhteellisen miehekkään "munakkaan" valmistamista; serkkumies kohenteli krapulaansa iskemällä paistinpannulle pussin kinkkuraastetta, paketillisen nakkeja pilkottuna, pari sipulia, kaksi isoa tomaattia viipaleina, purkin säilykeherkkusieniä, puoli purkkia fetaa ja lopuksi neljä munaa ja mausteita sekaan. Valmis sotku ei nyt tarkalleen näyttänyt kolmen tähden Michelin annokselta, mutta maistuu kuulemma hyvälle...
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Sama.

Olin eilen todistamassa suhteellisen miehekkään "munakkaan" valmistamista;
Ensinnäkin mikäpä on parempaa kuin jääkaapissa hyydytetty Geisha-suklaa, nam nam!

Sitten munakkaampiin asioihin, eli siihen itseensä. Noissa megakokoisissa munakkaissa on se vika, että niitä ei saa millään paistumaan etteikö pohja kuivuisi liikaa (kääntäminen kun ei onnistu, jos munakas on aivan vetelä), siis ainakaan niin, että se muistuttaisi lopputulokseltaan munakasta eikä jotain epämääräistä munamössöä.

Itse kannatan kolmen munan munakasta, jossa on prinssinakkeja, sipulirenkaita, hieman paprikaa paloina ja aurajuustoa mausteena.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös