Nyt kyllä rupeaa hieman paljastumaan tämän kaappauksen todellinen laita. Ensin paskatautia ja sitten flunssaa (?), sekä vielä kermana kakun päällä kiekkosateeseen joutuminen ja siitä aiheutuneet fyysiset vammat. En haluaisi lyödä mitään nauloja arkkuun, mutta tässä haisee nyt Penailu ja pahasti. Annoin itselleni jopa luvan uskoa, että Tomas Duba edes etäisesti muistuttaisi huippuveskaria ja Rasmussen omaisi NHL-statuksen lisäksi liiderin piirteitä, mutta ei! Taisi käydä niin että saimme yhden kehäraakin ja parhaat päivänsä nähneen maalivahdin, kalliilla rahalla.
Minä en olisi valmis tyrmäämään Rasmussenia vielä totaalisesti. Katsotaan nyt ainakin tammikuun loppuun ja tarkastellaan mahdollista kehityskäyrää ja kokonaisuutta. Pitkäjänteisyyttä on organisaation toimintaan kuulutettu ja nyt taas kerran olisi hyvä osoittaa sitä, eikä tehdä kuten 50 km etelämmässä, ostetaan ensin kalliita pelaajia ja potkitaan sitten ulos kun huvittaa. Rasmussen ei vielä varmasti pelaa sillä tasolla mitä hän itse, seura tai fanit odottavat, mutta uskaltaisin väittää, että parempaa on varmasti luvassa. Kyseessä ei ole kuitenkaan mikään amatööripelaaja. Vai voisiko olla, että yli 500 NHL-pelin kokemuksen omaava jääkiekkopelaaja voisi sittenkin olla pohjimmiltaan amatööri? Eri asia olisi jos olisi kuulunut huhuja kunnon juoposta etc., mutta nyt niitä tms huhuja ei ole kuulunut. Pikemminkin päinvastaisia.
Tapaus Tomas Duba. Veikkaisin, että tästä olemme samalla aaltopituudella. Ainoa erotus, että vaikka toivoin parasta niin osasin melkeinpä pelätä pahinta. Ei ole koskaan vakuuttanut SM-liigassa ja kuten ketjussa aikasemminkin on mielestäni todettu, Duban torjuntatyyli, hoover (leikki sikseen), ei ole mielestäni sopiva ainakaan Ässille, eikä kommunikointi pakkien kanssa suju. (Jopa) SM-liigatasolla maalivahdin on kyettävä kommunikoimaan sekä ohjaamaan puolustusta ja tuomaan koko joukkuuelle lisää itsevarmuutta, esittämällä itse varmoja otteita, eikä aiheutettava kenttäpelaajille sitä pelkoa, että jokainen laukaus painuu verkon perukoille. Tässä tilanteessa ei yksinkertaisesti voi olettaa, että pelaajat pystyvät keskittymään omiin suorituksiinsa. Kuten sanottu, Duba ei ollut vahvistus, enkä sanoisi edes tuovan lisää laajuutta materiaaliin, kun kerran ei ko. pelaajaa edes voi pistää kentälle ilman.