Erik Karlsson Jokereihin

  • 464 893
  • 1 055

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Et vain ymmärrä tuota perustelua, kuten suurin osa äänestäjistä oli ymmärtänyt.
Jos "gretest all-round ability in the position" on sellainen perustelu, jonka voi Karlssonin kohdalla ymmärtää toteutuvan, niin kännissä saa olla. Kyse ei ole siitä, etteivätkö äänestäjät ymmärtäisi perusteita, he vain äänestävät niistä piittaamatta. Sama kävi aikanaan esimerkiksi Doughtyn kanssa, kun sai ns. elämäntyöpalkintona Norrisin täysin vääränä vuonna.

Tuollaisella perustelulla varustellun palkinnon jakaminen Karlssonille on huumoria. Mutta huumoria olisi myös se, että EK65 jäisi tuollaisen kauden jälkeen ilman palkintoa. Palkintoja pitäisi siis olla kaksi, koska tuon palkinnon kriteereitä Karlsson ei yksinkertaisesti täytä.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Samalla tavalla kuin McDavid. Nämä ovat henk koht palkintoja, ei joukkueen menestymisen mittareita.
No minä vastasin väitteeseen että hyökkäys on paras puolustus. Karlssonin kohdalla voidaan sanoa että puolustus sai kärsiä jotta sai henkilökohtaisia pisteitä. Jossain toisessa seurassa ei olisi annettu noin tehdä noin paljon miinusta. Aika harvassa on ne valmentajat jotka on sitä mieltä että ei haittaa että vastustaja tekee pelissä 6 maalia kunhan saadaan itse aikaan 5. Hyökkäys on silloin hyvä puolustus kun se hallinta pysyy itsellä. Silloin Pakki ei päädy 26 pistettä miinukselle.

Minä en ole perehtynyt ko palkinnon kriteereihin niin paljon että lähtisin sanomaan oliko se oikein vai väärin myönnetty.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aika harvassa on ne valmentajat jotka on sitä mieltä että ei haittaa että vastustaja tekee pelissä 6 maalia kunhan saadaan itse aikaan 5. Hyökkäys on silloin hyvä puolustus kun se hallinta pysyy itsellä. Silloin Pakki ei päädy 26 pistettä miinukselle.

Itse alkaisin valmentajana taas kopissa tuijottamaan muuta joukkuetta, että pitäiskö niidenkin kenties tehdä jotain hyödyllistä siellä kentällä pelien voittamiseksi, kun yksi pakki painaa toista pistettä tauluun per ilta sekä kantaa joukkueen kiekollista sekä hyökkäyspeliä reppuselässään. Myös katsoisin sitä pakkiparia, että mitä helvettiä se siellä kentällä puuhastelee, kun omissa soi niin paljon. Sillä toisella pakilla on kuitenkin Erikin ollessa kentällä vain se yksi tehtävä; hoitaa oma pää. ”Sulla oli hei yks ainoa homma siellä kentällä”
Ja todellakin kaikki noi ennenkuin olisi valmentajana pokkaa sanoa Karlssonille, että voisitko hei tehdä vähän vähemmän pisteitä ja puolustaa vähän paremmin, kun noi sun joukkuekaverit ei pysty sitäkään ruutua hoitamaan. Että kyllä sillä varmaan aletaan sitten voittamaan niitä pelejä, kun kahlitsee ja tukehduttaa sen jengin parhaan peliälyn laittamalla se odottamaan omalle siniselle vastustajan hyökkäyksien vastaanottamista.

Mutta hei, mähän en ole valmentaja ja varsinkaan NHL:ssä. Mutta näyttäisi ne NHL koutsit jollain tapaa menevän saman ajatusmallin mukaan, kun Erik on NHL-urallaan jokaisen koutsin alla saanut pelata vahvuuksillaan melko vapaasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös