Eppupopedanormaali vai Normaalipopedaeppu?

  • 6 621
  • 52

Hullut Koirat vs. Akun Tehdas

  • Popeda

    Ääniä: 43 32,1%
  • Eppu Normaali

    Ääniä: 91 67,9%

  • Äänestäjiä
    134

Panther Claw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Koska nelikymppisiä vietellään molempien toimesta peräkkäisinä vuosina, niin tiedustellaan nyt kumpi on rakastettavampi/ parempi/siedettävämpi tjmv.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olin joskus nuorena kova Popeda-fani. Eppujakin kuuntelin silti ihan mielläni. Nykyään ei kolahda enää kumpikaan.

Mutta olkoon nyt nuoruuden kunniaksi Popeda.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Popeda, minua kyrsii Eppu Normaalin tapa niellä ja venyttää sanojen loppuja, jotta saa riimit osumaan. Mikä vitun tahroja paperilaaaaasi?
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Popeda, minua kyrsii Eppu Normaalin tapa niellä ja venyttää sanojen loppuja, jotta saa riimit osumaan. Mikä vitun tahroja paperilaaaaasi?

Eppu Normaali ei niele eikä venytä sanoja, Martti Syrjä saattaa toisinaan niin tehdä. Tietääkö palstan lapsukaiset mistä nimi Eppu Normaali tulee?
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Eppu Normaali ei niele eikä venytä sanoja, Martti Syrjä saattaa toisinaan niin tehdä. Tietääkö palstan lapsukaiset mistä nimi Eppu Normaali tulee?

Mielessäni tämän herra Syrjän nimi on Eppu Normaali. Ei pitäisi yleistää, toki, että olisi muidenkin mielessä. En tiedä mistä nimi tulee. Olen saattanut sen ehkä joskus kuulla, mutta en muista. Koska kyseinen pändi aloitti punkkina ja normaalius on tosi hämyä?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tietääkö palstan lapsukaiset mistä nimi Eppu Normaali tulee?

Luulen tietäväni, mutta koska "lapsukaista" ei kysymyksessä määritelty sen tarkemmin, niin jätän vastaamatta. Tietävätkö nykylapsukaiset (sanotaan vaikka alle 20-vuotiaat) edes koko yhtyettä?
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Luulen tietäväni, mutta koska "lapsukaista" ei kysymyksessä määritelty sen tarkemmin, niin jätän vastaamatta. Tietävätkö nykylapsukaiset (sanotaan vaikka alle 20-vuotiaat) edes koko yhtyettä?

Pihistele vastaustasi jonkin aikaa, katsotaan löytyykö lisää tietäjiä. Mitä itse kysymykseen tulee niin molemmat mutta eri mielentilassa.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Eppu Normaali ei niele eikä venytä sanoja, Martti Syrjä saattaa toisinaan niin tehdä. Tietääkö palstan lapsukaiset mistä nimi Eppu Normaali tulee?

En ole lapsukainen ollut enää vuosiin, mutta historian hämärästä muistan kun Martti kertoi jossain leffassa olleen Abby normal tai jotain ja siitä se sitten lähti. Martti Syrjä on antanut minulle muuten "potkutkin" aikoinaan Epuista.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
En ole lapsukainen ollut enää vuosiin, mutta historian hämärästä muistan kun Martti kertoi jossain leffassa olleen Abby normal tai jotain ja siitä se sitten lähti. Martti Syrjä on antanut minulle muuten "potkutkin" aikoinaan Epuista.

Close but no cigar. Sen verran on pakko leuhkia että olen ollut paikan päällä todistamassa Eppujen ihka ensimmäistä julkista esiintymistä, tämä tapahtui Moision koululla Ylöjärvellä. Ja tästä taas voidaan päätellä että olen saatanan vanha mutta mieli on lapsen.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
..muistan kun Martti kertoi jossain leffassa olleen Abby normal tai jotain ja siitä se sitten lähti.

Kyseessä on elokuva nimeltään "Young Frankenstein", suomeksi "Frankenstein Junior". Elokuvassa abnormal (epänormaali) vääntyy Abe Normaliksi, joka suomennettiin Eppu Normaaliksi. käsittääkseni siitä sitten ottivat tuon nimen.

Pihistele vastaustasi jonkin aikaa

Olisin pihistellyt, mutta koska @Le Banner oli jo niin lähellä, en voinut vastustaa kiusausta päästä vähän pätemään. Tietenkin tulkitsijasta on kiinni onko tällä tiedolla päteminen pätemisen arvoista.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Kyseessä on elokuva nimeltään "Young Frankenstein", suomeksi "Frankenstein Junior". Elokuvassa abnormal (epänormaali) vääntyy Abe Normaliksi, joka suomennettiin Eppu Normaaliksi. käsittääkseni siitä sitten ottivat tuon nimen.

And we have a winner, täydellinen vastaus.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Veikkaan, että tuo kouluesiintyminen sijoittuisi johonkin 1973-75 aikoihin? Jos olet ollut tuolloin sylivauva niin olet vielä nuori ja notkea, mutta jos olet ollut lähelle kahtakymmentä niin aika muumio kieltämättä olet:)
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Veikkaan, että tuo kouluesiintyminen sijoittuisi johonkin 1973-75 aikoihin? Jos olet ollut tuolloin sylivauva niin olet vielä nuori ja notkea, mutta jos olet ollut lähelle kahtakymmentä niin aika muumio kieltämättä olet:)

Jos en vallan ole dementoitunut niin se oli syksyllä -76 ja olin puberteetti-iässä. On ihan pakko googlettaa tuo vuosi ettei tule kirjoitettua mitä sattuu, vartoo vähän.

edit. Wikipedia väittää että yhtyeen ensiesiintyminen tapahtui Rockin SM-karsinnoissa Tampereella Gorillassa (olin paikalla) vuonna -77 mutta minä tiedän paremmin. Noissa karsinnoissa muuten oli tuomaristossa eräs Pauli Juhani Leskinen joka vaatimalla vaati Epuille kunniamainintaa vaikka eivät jatkoon selviytyneetkään. Terveisin muumio.
 
Viimeksi muokattu:

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Luulen tietäväni, mutta koska "lapsukaista" ei kysymyksessä määritelty sen tarkemmin, niin jätän vastaamatta. Tietävätkö nykylapsukaiset (sanotaan vaikka alle 20-vuotiaat) edes koko yhtyettä?
Täällä ilmoittautuu alle parikymppinen Eppu-diggari! Nimen alkuperästä en tosin tiennyt.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Molempia diggaan, mutta valitaan Popeda, kun Paten poikakin oli ala-asteen samalla luokalla.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Varmaan Eput ihan vaan sen takia kun laulan karaokessa aina Tahroja paperilla. Se on kyllä vähän junttimaista, mutta olen kyllä vähän juntti.

Oon kyllä joskus laulanut myös Popedan Tahdotko mut tosiaan? Varmaan aika junttia sekin.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Molempia kuuntelin nuoruudessani kovastikin, mutta Eppuja kuitenkin huomattavasti enemmän ja kyllähän Eput oli jossain vaiheessa minulle se kovin juttu.
Siksi äänestin Eppuja.
Ihmettelen kyllä tuota, että niin moni luulee Martti Syrjää Eppu Normaaliksi. Tai ei oikeastaan pitäisi ihmetellä, sillä ei moinen asia voi kaikkia kiinnostaa.

Nykyisin en enää ihan kamalasti kummastakaan bändistä innostu.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Molemmat on ihan ok - kastia, Popeda kuitenkin vie voiton rokkimakkaran mitalla. (Vai oliko se Paten soolotuotantoa sittenkin...)
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sen ihmeemmin kummankaan puolesta tai vastaan, mutta ennemmin Eput. Niiden kokoelma Lyömättömät oli varmaan ensimmäinen omistamani suomirock-levy eli tässä tapauksessa kasetti.

Nehän voisivat tehdä uusioversion "80 vuotta sikana" juhlavuosien kunniaksi.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihmettelen kyllä tuota, että niin moni luulee Martti Syrjää Eppu Normaaliksi. Tai ei oikeastaan pitäisi ihmetellä, sillä ei moinen asia voi kaikkia kiinnostaa.
Tämä kai on ollut se Eppujen ikiaikainen ongelma. Silloin joskus ennen Eppujen monivuotista taukoa lehdissä oli usein juttuja bändistä ja aina miehet sitä valittelivat että joku asiaa tietämätön toimittaja tulee ja aloittaa kysymällä että "joo tota kukas teistä sitten on se Eppu?".
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Eilen viimeksi tuli Syrjän Martti nähtyä. Kävi hakemassa vähän kahdentoista jälkeen aamupalaa lähikaupasta. Eli pari viinipulloa Alkosta.

Kyllä se oli Eppuja siis äänestettävä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös