Eppu Normaalin paras levy

  • 9 916
  • 34

Eppujen paras levy?

  • Aknepop

    Ääniä: 7 4,3%
  • Maximum jee&jee

    Ääniä: 18 11,1%
  • Akun tehdas

    Ääniä: 14 8,6%
  • Coctail bar

    Ääniä: 0 0,0%
  • Tie vie

    Ääniä: 6 3,7%
  • Hatullinen paskaa

    Ääniä: 2 1,2%
  • Aku ja köyhät pojat

    Ääniä: 3 1,9%
  • Rupisia riimejä, karmeita tarinoita

    Ääniä: 27 16,7%
  • Kahdeksas ihme

    Ääniä: 19 11,7%
  • Valkoinen kupla

    Ääniä: 15 9,3%
  • Imperiumin vastaisku

    Ääniä: 5 3,1%
  • Historian suurmiehiä

    Ääniä: 4 2,5%
  • Paskahatun paluu

    Ääniä: 3 1,9%
  • Studio etana

    Ääniä: 1 0,6%
  • Kaikki ovat yhtä hyviä

    Ääniä: 9 5,6%
  • Samaa paskaa kaikki

    Ääniä: 29 17,9%

  • Äänestäjiä
    162

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tällaista äänestystä en löytänyt, joten kysytään Eppu-faneilta ja muiltakin mielipidettä bändin parhaasta levystä. Musiikillinen tyylihän on vuosien saatossa muuttunut aika paljonkin. Itselleni kolahtaa parhaiten vanhemmat levyt, ja oman ääneni annan Maximum jee&jeelle, eli toiselle studiolevylle. Iloista railakasta menoa pienillä punk-vivahteilla, eikä mitään "voi kuinka kaipaan" -linjaa.

Äänestyksestä jätin pois kokoelmat ja livet. Paskahatut (eli sinkkujen b-puolikokoelmat) kuitenkin mukaan, koska niitä biisejä ei ole muilla levyillä.
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Muu muu papa muu muu...

Tietysti Maximum jee jee
 

aaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
HELPPO

Paskahatun paluu
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joudun tekemään valintani aika suppeasta otoksesta, kun Maximum Jee&Jee on ainoa ei-kokoelma, joka minulla on. Joskus vuonna yks ja kaks omistin kasettina Historian suurmiehet ja Kahdeksannen ihmeen, mutta niistä ei ole hittibiisejä lukuunottamatta kovin paljoa muistikuvaa.

Paskahattuja ei ilkeä äänestää, kun ne tuntuvat enemmän kokoelmilta, joten valinnakseni jää Maximun Jee&Jee.
 

St. Pat

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NUFC, Les Canadiens
Aknepop tietysti, Poliisi pamputtaa taas
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Äänestin Rupisia riimejä. Mielestäni se on kaikkein paras kokonaisuutena. Samoin se on jotenkin aidosti Eppu-henkinen. Vaikeata selittää, mitä ajoin takaa, mutta se on vain jotenkin yhtyeen oman huumorin sisältävä levy. Valkoinen Kupla on musiikillisesti hieno, mutta ei kokonaisuutena yllä Rupisten riimien tasolle. Tie Vie oli ensimmäinen todella hyvä levy.

Huonoin on Paskahatun paluu. Aknepop menee musiikillisesti vielä tämän alle, mutta Punk-huumorin hengessä se pitää nostaa ylemmälle tasolle.
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Rupiset riimit on loistava, mutta niin on myös Maximum Jee&Jee. Ääni siis jälkimmäiselle. Tokihan niitä muitakin hyviä levyjä löytyy, mutta kaikkiin en ole tutustunut...
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Elavana euroopassa

Vaikkakin kyseessa on kokoelma, niin live levyna se on aivan loistava. Jouduin aikoinaa ostamaan kirjan jossa on biisien sanat, etta sain sanoista selvaa. Loistava levy! Niin ja loistavat sanoitukset!
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Rupisia riimejä, karmeita tarinoita on minun mielestäni Normaalin Epun paras levy. Huonoimmasta taas kilpailevat aika tasapäisesti Aknepop sekä Aku ja köyhät pojat.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Rupiset riimit tällä kertaa. Maximum Jee&jee taas on henkilökohtaisten nostalgia-arvojen vuoksi toisaalta paras. Sitten taas Valkoisella kuplalla on muutama erinomainen kappale, ja tietysti Aknepop on omalla tavallaan mielenkiintoinen.

Ja minä muuten olen niin perverssi, että mielestäni Cocktail Barilla on pari erinomaista kappaletta (Delirium tremens nyt ainakin).
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Andrej
Ja minä muuten olen niin perverssi, että mielestäni Cocktail Barilla on pari erinomaista kappaletta (Delirium tremens nyt ainakin).

Juu, siellä on kyllä. Deliriumin lisäksi Warsowa ja Musiikkia Rantalasta menettelevät hyvinkin. Ripa-Rapa on myös huonoksi kappaleeksi hyvä....
 

Dino Koff

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Maximum Jee&Jee tietysti
- Eppujen Marx-veljesmainen anarkistisuus (© Peter von Bagh!!) kohdallaan (Kuolleet kakarat; "Eks' oo kuullu jälkiabortista?" tai Lainelautaileva Lehmänmaha r&r "jollei lehmällä vatsa kurise, niin silloin se on kuollut se, jee jee joka jätkä tietää...")
- itseironiaa ala Jee Jee. Tämä taiteenlaji on sittemmin (Saarelan myötä?) kadonnut Epuilta
- riipaisevaa aknepoppia ala Njet njet
- ajan hammas on ehkä puraissut Radio-biisiä pahiten

Summa summarum: Eput kuullostavat Epuilta eikä miltään Topi Kärkeä taittavalta mid-tempo Dire Straitsiltä!!!

Kuitenkin tämän levyn THE Biisi on John Fogerty, mutta Jee jee-sinkun perspuolen versiona se vasta on saavuttanut immortaalisuuden rajat. Torvinen halusi näyttää parin Carillon kumarassa miten biisejä oikein lauletaan. Ja siltä tosiaan kuullostaa... Ja mulla on tämä alkuperäisenä vinyylisinkkuna!!

Dino
 
Viimeksi muokattu:

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Helvatan vaikea päättää mikä olisi paras,mutta Valkoinen kupla oli päätökseni.
Historian suurmiehiä oli yllättäen nollilla,mikä sekin on hyvä levy.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Aah ja voi voi..

Pitikö tuoda nostalgialataus tähänkin tummuvaan kesäyöhön?

Useilta levyiltä löytyy huikeita biisejä, kokonaisuutena parhaat levyt ovat Rupisia riimejä, karmeita tarinoita sekä Imperiumin Vastaisku.

Nuo varhaisimmat levyt ovat aika sekavia minun makuuni.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Aku ja Köyhät pojat. Eppujen selkein kitaralevy, jossa sopivasti rokahtavia mutta silti jollain lailla viehkosti outoja biisejä. Hyvänä kakkosena Maximum, joka on jo klassikko. Ja live Elävänä Euroopassa on kyllä loistava osoitus siitä, että soitto sujuu kiireessäkin.
 

Carcki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Bewe, ManU, HJK , Poznan Lech
Repullinen hittejä ja Onko vielä pitkä matka jonnekkin.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vieläkö Epuille tulee lisää ääniä? 65 äänen perusteella voi varmaankin tehdä ainakin pienen yhteenvedon:

- Joka kuudes ei pidä Eppujen musiikista
- Eppujen musiikista pitävät jakautuvat kahtia, parhaat levyt on tehty joko alkuaikoina (Maximum jee&jee -79) tai 80-luvun puolivälissä (Rupiset riimit/Kahdeksas ihme). Näiden aikakausien välissä on ollut "suvantovaihe" ja viimeisimpien levyjen tuotanto ei tunnu kiinnostavan monia.
 

Hammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Black & Gold: SAINTS
Omistan kaikki Eppujen levyt ja kaikki ovat, muutamaa levyä lukuunottamatta hyviä. Tällä hetkellä pidän kaikista eniten Aku & Köyhät pojat levystä. Se on aika aliarvostettu levy Eppu Normaalin kategoriassa, mutta minuun se uppoaa ihan täysillä. Maximum Jee&Jee, Akun Tehdas ja Kahdeksas Ihme ovat myös loistavia levyjä, mutteivat kuitenkaan ihan pärjää Köyhille pojille. Saa nähdä, että minkälaista kamaa sieltä ensi syksynä Epuilta tulee.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Valkoista kuplaa on tullut kuunneltua ehkä eniten kokonaisuudessaan. Joskus pistän cd:n soittimeen nukkumaan mennessäni, koska levyn unelias tunnelma on omiaan virittämään mielen tuntien mittaiselle tauolle. Kappaleet ovat upean rauhallisia, eikä niitä ole vuosien mittaan radiosoitolla puhkikulutettu.

Historian suurmiehiä on myös hieno levy. Biisit ovat vaihtelevia, ja joissain on havaittavissa pilkahdus sitä veijarimaista Eppu-meininkiä jostain 80-luvun alkupuolelta (Hei Joe).

Studioetana on varsin aliarvostettu Eppu-levy, vaikka siltä löytyy yksi kaikkien aikojen hiteistä, eli Arkussa vainaan. Bändi on itsekin kritisoinut tätä levyä erittäin rankasti, mutta minä pidän tuotoksen tunnelmasta.
 

Hammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Black & Gold: SAINTS
Viestin lähetti Mazza

Studioetana on varsin aliarvostettu Eppu-levy, vaikka siltä löytyy yksi kaikkien aikojen hiteistä, eli Arkussa vainaan. Bändi on itsekin kritisoinut tätä levyä erittäin rankasti, mutta minä pidän tuotoksen tunnelmasta.

Sama täällä. Studio Etana on mielestäni todella hyvä levy. Itse bändi ei ole vain tätä tajunnut. Esimerkkinä tästä, että Juha Torvisella on kotona levyhyllyssään kaikki heidän tekemänsä levyt paitsi Studio Etana. Minä puolestani löydän ko. levyltä useitakin hyviä biisejä, kuten: Elossa taas, Talviunta, Maailmani kahva, Arkussa Vainaan, Reunan yli hohtaa... äh, kaikki biisit paitsi "Lahtinen näkee jumalan" ovat hyviä!
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Akun tehdas ehdottomasti. Jos haluat tietää perustelut katso Johanneksen viesti!
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Maximum Jee & Jee, vaikka äänestin vahingossa toiseksi parasta, eli levyä Kahdeksas Ihme... "Tien päällä taas istun ja mietin..."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös