Eppu Normaali

  • 25 636
  • 136

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
No niin, aluksi pieni ihmetyksen poikanen, että miksei Jatkoajassa ole mainittu Eppu Normaalin uudesta kappaleesta ei niin sanakaan? Ainakaan en ole itse huomannut, ja luulisi, että tämä aihe on uuden ketjun arvoinen.

Aiheena siis Eppu Normaali vuonna 2004. He ovat nyt sitten vihdoin tehneet sen paljon puhutun uuden kappaleen. Comebackkeja he tekevät samaan tahtiin kuin Dingo, mutta radiokanavat puhkisoittavat EN-viisut.

Ennen pidin Eppu Normaalia huikeana bändinä, kunnes Shit FM, Radio Kura, paikallisradiot ja vastaavat alkoivat soittamaan kerran kahdessa tunnissa jonkun kappaleen Epuilta. Ja ne kappaleet mitä ilmeisemmin valittiin "Repullinen hittejä"-kokoelmalta. Aika hiljaista on ollut sen kokoelman jälkeen. Joka vuosi sen jälkeen (eli vuodesta 1996) on ihmisille manipuloitu Eppujen paluuta uusien biisien kera. Nyt se on sitten totta.

Mitä mieltä arvon jatkoaikalaiset ovat ensinnäkin bändistä nimeltään Eppu Normaali ja heidän uunituoreesta "Suolaista sadetta" -singlestä. Vuoteen 2004 saatiin odottaa uutta tuotantoa. Itseäni ei kappale pahemmin liikuta. Perusrenkustusta, mutta kuten sanoin, radiokanavat ovat raiskanneet Eput. Ei makeaa liikaa mahan täydeltä. Toivon silti, ettei tähän ketjuun tule radiokeskustelua pelkästään vaan puhetta nimenomaan Eppu Normaalista vuonna 2004.
 

Stars99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät,Dallas Stars ja Uku
No eipä siinä ole paljoa mitä mainita.Täyttä kuraa tämä uusin biisi ja totta tosiaan paikallisradiot on saaneet minut ainakin vaihtamaan kanavaa kun eput alkaa soida radiossa.Muutenkin nämä Dingojen ynnämuiden comebackit on semmoista rahastusta.Ja en kyllä mene Oulun pesäpallopyhättöön katsomaan eppuja vaikka sais ilmaisen lipun.
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Täydellinen rimanalitus koko biisi, parempi olisi ollut jättää tekemättä. Nuorten miesten kapina on vaihtunut vanhojen miesten itkuun. Yhtä järkyttävää kuin Alatalon ja Leskisen uudet tekeleet. Mutta tätä nykynuoriso ilmeisesti haluaa kuunnella. Iskelmää. Mikäpäs siinä sitten.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Aika tuttuja koukkuja ja poljentoa oli ensikuulemalta tuossa uudessa Eppujen singlessä. Ei kolahtanut, tuli vain fiilis, että vanhat nuottivihot on kaivettu ullakolta ja muisteltu, että mikäs se meidän hittiresepti nyt taas olikaan...tuloksena aika mitäänsanomaton tekele.

Eppujen vanha tuotanto kolahtaa kyllä kovaa vielä vuonna 2004. Mikäs olisi melankolisempaa kuin auringon noustessa laittaa "Valkoinen kupla"-levy soimaan ja tuijottaa lasittunein silmin taivaanrantaan, kaljaa lipittäen, laskuhumalaa vastaan taistellen..?
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Skoda
Täydellinen rimanalitus koko biisi, parempi olisi ollut jättää tekemättä. Nuorten miesten kapina on vaihtunut vanhojen miesten itkuun. Yhtä järkyttävää kuin Alatalon ja Leskisen uudet tekeleet. Mutta tätä nykynuoriso ilmeisesti haluaa kuunnella. Iskelmää. Mikäpäs siinä sitten.
Niin, itse en elä siinä harhakuvitelmassa että nykynuorisio kuuntelee Eppu Normaalia kuten minä tein kun olin 15. Nuoruuteni sankari oli Mikko Saarela, oi niitä aikoja...

Taitaa olla niin että Eppu Normaali vuonna 2004 ei ole nykynuorison musiikkia, vaan tarkoitettu Eppu Normaalin mukana aikuistuneille, eli tylsistyneille ihmisille. Taktiikka ei vaan toimi, ainakaan minun kohdallani.

Ko. biisiä en ole kuullut, mutta hämmästyisin jos siitä pitäisin. 8 ihme oli ensimmäinen huono Eppu levy ja siitä lähtien kaikki Eppujen tuotanto on ollut vauvankakkaa (Eppuhistoriaa tuntevat tietävät mitä termi tarkoittaa. Mikko Alatalo oli oikeassa.) Myönnän että Valkoiselle Kuplalle en edes antanut reilua mahdollisuutta tulla taholtani pidetyksi koska olin seestyneeseen eppuiluun niin kyrpiintynyt.

Luin Tiimalasin hiekkaa kirjan jokin aika sitten. Oksetti. Herrat kuvittelevat tehneensä kaiken täydellisesti oikein aina ja muut ovat aina olleet väärässä, ja sitten samassa lauseessa muitten mielipiteet Epuista eivät muka edes kiinnosta. Kirjalla tuntui olevan ainoana funktiona näpäyttää kriittisiä henkilöitä.

-Tie vie-
 
Viimeksi muokattu:

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Vuonna -04, kauan on aikaa siis. No ei aivan riimit mennyt kohdalleen, mutta melkein. Uusi biisi mielestäni ihan OK, eipä kenenkään muun yhtyeen olisi voinut kuvitella olevan biisin isänä. Tätä voi pitää joko hyvänä tai huonona seikkana: pitäisikö bändin uusiutua vuosien saatossa (kuten Queenille kävi), vai takerrutaanko hittikaavaan ja kenties tukehdutaan sen puristukseen (Status Quo)?

Joka tapauksessa Eput voivat tuskin ylittää niitä odotuksia, mitä ihmiset nuoruusvuosiensa suosikille asettavat. Kun äijät puuhasivat uutta levyä yli 10 vuotta enemmän tai vähemmän tosissaan, niin eipä ole ihme, jos melodiat väkisinkin kuulostavat samoilta ja kompit tutuilta. Liika pohdinta ja "kelaaminen" vie musiikkia liikaa keskelle. Särmät tippuvat pois. Mutta mielestäni on hyvä, jos Eppujen "ukkoutuminen" näkyy jollain tavalla: olisihan se outoa, jos Syrjä laulaisi yhä "lapsesi rakastaa mua" samalla raivolla kuin joskus 70-luvun lopussa.

Kun uusi levy aikanaan ilmestyy, niin eiköhän se löydy Suomen levylistan ykkössijalta. Kuten Shayne totesi, niin Eput ovat mielialamusiikkia. Jos sitä tulisi radiosta päivästä toiseen, niin eiköhän tekisi mieli katkoa toosasta nyörit. Onneksi KissFM:t ja Novat eivät pauhaa kotona, joten musiikista voi nauttia juuri silloin kun itse haluaa.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti Huerzo
Onneksi KissFM:t ja Novat eivät pauhaa kotona, joten musiikista voi nauttia juuri silloin kun itse haluaa.


Etkö sitten käy ulkona lainkaan, esmes kaupoissa/kaupungilla/toisaallakuinkotona soi vain ja ainoastaan nuo paskaradiot, jos niissä joku kanava on päällä.

Sori, oli pakko kuitata!
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Re: Eppu Normaali vuonna 2004

Viestin lähetti Arnold
No niin, aluksi pieni ihmetyksen poikanen, että miksei Jatkoajassa ole mainittu Eppu Normaalin uudesta kappaleesta ei niin sanakaan? Ainakaan en ole itse huomannut, ja luulisi, että tämä aihe on uuden ketjun arvoinen.
Jos on huomattu, että mitään ei oikeasti ole tapahtunut, eikä tuossa biisissä ole yhtään mitään uutta tai mainitsemisen arvoista?

Ei tuota uudeksi biisiksi tunnista, ellei tiedä.
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Twite
Niin, itse en elä siinä harhakuvitelmassa että nykynuorisio kuuntelee Eppu Normaalia kuten minä tein kun olin 15. Nuoruuteni sankari oli Mikko Saarela, oi niitä aikoja...

Niin kai se on, että kun minun ikäpolveni vanhemmat kuuntelivat Erkki Junkkarista ja Reijo Kalliota niin me kapinoimme kuuntelemalla punkkia, rockabillya ja heviä. Nyt meidän lapsemme kapinoivat palaamalla näihin nykyajan Reijo Kallioihin, elämän kurjuudesta itkeviin iskelmätähtiin, Idoleihin, Gimmeleihin, Discoihin ja Jore Marjarantoihin. Eput iskee humpallaan juuri tähän samaan saumaan, aivan kuten Yö on rahakkaasti tehnyt jo muutaman vuoden ajan.

Eputhan varoitti tästä iskelmä-ilmiöstä itse jo kauan sitten. Nyt se näyttää itse astuneen samaan allikkoon:

"Jonka lauluissa hukkuvat elämän valttikortit
ja kiinni pysyvät taivahan portit
Einari Epätoivosta
ne kertovat"

Ne olivat juuri ne Reijo Kallion valttikortit jotka silloin hukkuivat. Nyt ne vuorostaan hukkuvat itkuun purskahtaneilta Epuilta. Ympyrä on sulkeutunut.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Viestin lähetti Arnold
Etkö sitten käy ulkona lainkaan, esmes kaupoissa/kaupungilla/toisaallakuinkotona soi vain ja ainoastaan nuo paskaradiot, jos niissä joku kanava on päällä.

Sori, oli pakko kuitata!

Hmmm...Arska, eikö sinulle ole vielä kehittynyt miehelle niin tarpeellista taitoa sulkea yhdentekevät ääniaallot keskittymisen avulla havainnoinnin ja tajunnan ulkopuolelle, kun tarve niin vaatii? Joillekin tuo jalo taito kehittyy vastaiskuna korkeataajuiselle hälylle (myös: jankuttaminen, motkottaminen sekä nalkuttaminen), mutta minulle tuo miehinen taito on suotu jostain syystä jo ilman asianmukaista valmennusta. Putkiaivoni ovat parasta A-ryhmää, eli turha rinnakkainen tiedon käsittely ei minun kahden aivosolun soluasunnossa tule kysymykseen. Toisin sanoen: jos näet jossain ostarissa rillipäisen kaverin ajatuksiinsa uppoutuneena ihmisvilinän tönittävänä, niin se saatan hyvinkin olla minä. Ja ei, en ole eläkeläinen...Eli siksi puska- ja paskaradiot eivät minua juurikaan vaivaa...
 
Olen menossa Ratinaan elokuussa, kun Eput soittavat siellä, mutta menen sinne kyllä sen "lämppärin" eli Kolmas Nainen -poppoon takia. Olen missannut niiden 2 aikaisempaa "paluukeikkaa". Silloin, kun kyseinen yhtye oli vielä kasassa, mulla ei vielä ollut baariin ikää. Mun puolesta Eput vois kyllä soittaa silloin ensin. Tai toisaalta, sittenhän ei harmita yhtään lähteä ennen keikan loppua baariin/kotiin, jos äänessä on Syrjä ja Hanhiniemen laulut on jo kuultu.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Mun mielestä "Suolaista sadetta" on aivan loistava biisi, paranee joka kuuntelulla
 

Diver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti janki
Mun mielestä "Suolaista sadetta" on aivan loistava biisi, paranee joka kuuntelulla

Täysin samaa mieltä. Hyvä sanoitus ja kitarat on loistvia varsinkin biisin puolivälissä. Julkasupäivänä tuli ostettua kaksi sinkkua toinen omaan autoon ja toinen vaimon.

Makuuasioita, mutta minusta biisi on todella hyvin tehty (parampi kuin viimeiset 90 luvun tuotokset) ja kuulostaa edelleen hyvältä vaikka kuunneltu on jo monia kertoja.

Toivoa vaan sopii että saavat uuden levyn valmiiksi tänä vuonna kuten on lupailtu.
 

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onhan tätä odotettu tietysti mielenkiinnolla. Minkälainen on Eppujen uusi biisi? No se on Eppu-biisi. Ei ehkä Eppujen paras, ei kyllä huonoinkaan. Oikeastaan tämä on biisi, jossa on yhdistelty monia eniten kuultuja Eppu-jippoja. Tavallaan hauskaakin, on ainakin Eppu-biisi eikä mitään pieruilua. Kiva nähdä jatkoa. Edellinen levykin 11 vuotta (huh) sitten toi paljon uutta Eppujen kataloogiin vaikka silloinkin oli mutinaa ties mistä. Jälkikäteen ajatellen hyvä levy, useampia klassikoita.

Aikaisempi Eppu-tuotanto on osoittautunut kestäväksi. Kyllähän Eppu on kenties Suomen paras bändi. Tai antaako sen tittelin Wigwamille vai Epuille vai Leeville vai Hurriganesille, aivan sama, makuasia. Kummaa kitinää ihmisiltä. Mietitään miten Eppu sijoittuu tähän päivään, mitä mieltä on nykynuoriso, mitä nostalgioivat vanhat ukot, soittaako radiot liikaa, väliäkö tuolla, Eppu on ajaton. Itse kun en ajattele musiikinkuuntelun taustalle sen kummempia sidoksia mihinkään trendeihin, ajankuvaan, politiikkaan tai mihinkään muuhunkaan vaan otan musiikin ihan musiikkina, voin sanoa Epun olevan loistava bändi. Tänäänkin kuuntelin autossa Ten Years Afteria ja hyvältähän tuo kuulosti ilman jointtiakin ja vaikken Woodstockin aikoihin ollut vielä lähellekään syntynytkään. Hyvä musiikki ei kulu.

Helvetisti pidän esimerkiksi Eppujen akustisesti ryyditetystä Rääväsuu-versiosta, vaikka punk-puritaanit tai mitä vaskitseja ja pioneereja niitä nyt onkaan, tuomitsevat version suorastaan jumalanpilkkana. Paskan marjat, poikkesin Rovaniemelle viime vuonna Eppujen keikalle ja olipahan korkealaatuinen setti. En olisi kyllä välttämättä kaivannut Reppua ja 85:sta myönnetään, mutta ihan hyviä välipalojahan nekin ovat. Tuli Ringo ja Aku, Jackpot, Mies soittaa rockia ja vielä Ballaadi kaiken turhuudestakin lopulta, hittiä hitin perään, herkkupalaa herkkupalan perään ja paljon jäi soittamattakin.

Vituttaa turhanpäiväinen rutina. On niitä Suomessa huonompiakin bändejä mistä rutista.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Eppujahan se biisi on, sen kuulee heti. Jos kerran entinen kaava toimii, niin miksi sitä mennä muuttamaan? Eppu Normaali ei koskaan ole ollut suosikkibändini, mutta aina olen siitä musiikista kuitenkin pitänyt. Uutuus ei ole tasonnosto tai -lasku, vaan -pito. Tuomio saattaa muuttua, kun uusi levy ilmestyy. Toki olen menossa elokuussa Ratinaan toteamaan bändin keikkakunnon omin silmin ja korvin. Ankkarock-esiintymisestä onkin jo aikaa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
En ole uutta biisiä kuullut Danskenmaalla, olisiko jollain jotain linkkiä johonkin nettiradioon/jukeboxiin mistä se löytyisi kuunneltavaksi?

En ole mikään Eppu-fani mutta kyllähän se on hienoa että kaverit vihdoin saivat väännettyä uuden levyn, oli se sitten musiikillisesti samaa vanhaa tai ei. Enemmän vitutti se pitkä tauko ja se hehkutus bändistä joka on hengissä mutta ei tee musiikkia. Kaikille ei ole koskaan hyvä.

Ja kyllä ma luulen että levyltä tulee pari helmeä löytymään...ns. biisejä jotka kuulostavat hyvältä ainakin saunan päälle nousuhumalassa kekkuloidessa.
 

Kyynis

Jäsen
Epuilla on vielä pitkä matka Rollareihin.

Vai kuka pystyy erottamaan jos radiosta tulee uusi Rollareiden biisi, että se olisi uutta materiaalia?

Eppujen uusi biisi on juuri sen tyylinen kuin mitä odotinkin. Miksi sen pitäisi olla jotain erityisen uutta? Martti Syrjä hokemassa yo yo ja puhisemassa mikkiin loposta ei kuullosta kokeilemisen arvoiselta.
 

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olin kyllä yllättynyt, kun kuulin uuden piisin. Erittäin positiivisesti vieläpä. Erittäin Eppumainen piisi, joka ei kyllä häpeä vanhalle tuotannolle. Eppuhan tuo piisi on. Tuolta eput on kuulostaneet jo ainakin pari vuosikymmentä. Kelpaa minulle.
 

Sininen Lanka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eput on rautaa! Eipä tule muuta suomalaista bändiä mieleen, jolla olisi yhtä monta hyvää kappaletta kuin Epuilla. Suolaista sadetta sinkku on ihan ok, sanat tosin minusta vähän pliisut. Olen kuitenkin varma, että uudelta levyltä tulee löytymään ainakin yksi "killeri" kappale.

Laajennan hieman keskustelua ja listasin parhaita Eppu kappaleita. Jätin listalta pois nämä klassikot, vaikka varmasti niistäkin osa kuuluisi tähän listaan.

- Hipit rautaa (Loistavat sanat ja melodia.)
- Balladi kaiken turhuudesta
- Tie Vie (Proge by Eppu Normaali.)
- Läpivalaistu (Sanoissa kielikuvia kielikuvien perään, samoin pöhköjäkin riimejä.)
- V toukukuuta (Loistava kappale! Ei näin soljuvia sanoituksia tehdä enää nykypäivänä. Kertoo hienovaraisesti siitä, kun Martti sai "sitä" ekan kerran.)
- Kaikki häipyy on vain nyt (Martti on todennut tämän kappaleen olevan hänelle se kaikkein henkilökohtaisin.)
- Arkussa vainaan(Löytyyköhän tästä yhtään duurisointua? Kertoo Martin sanoittamisen vaikeudesta.)
- Kalkkiviivoilla (Intro on huippu!)
- Savuna ilmaan (Jännä kappale, hieno soolo.)


Viestin lähetti Skoda
Eput iskee humpallaan juuri tähän samaan saumaan, aivan kuten Yö on rahakkaasti tehnyt jo muutaman vuoden ajan.

Yön ja Eppu Normaalin ero on siinä, että Egotrippi tai Samuli Edelmann eivät tule koveroimaan Yön kappaleita levyilleen. Yö on jo tosin tavallaan koveroinut Eppuja.

Kuka muu muuten pitää Aku Syrjää hyvänä rumpalina? Miehellä on omaperäinen tyyli soittaa, mutta ainakin minuun se vetoaa.
 

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Sininen Lanka
- V toukukuuta (Loistava kappale! Ei näin soljuvia sanoituksia tehdä enää nykypäivänä. Kertoo hienovaraisesti siitä, kun Martti sai "sitä" ekan kerran.)

Minkä Martti melko hienovaraisesti ilmoittaa Onko vielä pitkä matka Jonnekin? -live-taltioinnilla. Melko asiallinen listaus. Arkussa vainaan on loistoesimerkki Eppu-klassikosta, jota ei koskaan kuule radiosta.

Em. lisäksi seuraavatkin kappaleet kuulisin mielelläni pesäpallokentällä ensi kuussa, kiitos:

- Kun jatsia kuunneltiin (henk.koht. suosikkeja, "ei se ollut Suzie Q eikä Velvetti, mietin mikä helvetti", kuolematonta rock-lyriikkaa.)
- John Fogerty (kun J. Torvinen päätti näyttää miten rokkia lauletaan. Juonenkäänteet ovat vähintäänkin mielenkiintoiset, enkä usko sanoitusta tehdyn pelkän Aurinkojaffan voimalla.)
- Minun aurinkolasit (vaivattoman kuuloisesti sanoitettu kappale. Pojat ymmärsi rock-maailman pöljyyden oltuaan tähtiä about vuoden, mikä ei kaikilta villevaloilta käy. Kertosäkeetkin on kaikki erilaisia kun on ollut niin paljon asiaa.)
- Taivaassa perseet tervataan (se pianopätkä siellä keskellä kruunaa koko homman)
- Vanha kellarissa valittaa ("Helsinki, Tampere, Jyväskylä, Oulu, asioista pihalla on korkeakoulut", toitottavat Ylöjärven akateemikot)
- Bob Dylan (Yrjänä-versio Raumanmeren keikalla oli aika vekkuli veto)
- Kivenä kengässä (liian hyvä A-puoleksi)
 

taisto-74

Jäsen
Suosikkijoukkue
5.SS-Panzerdivision "Wiking" Regiment "Nordland"
Hyvää kamaa

Mielestäni Eppujen uusi sinkku oli ihan hyvää kamaa. Ei yllättänyt, sitä vanhaa hyvää Eppuja. Jos joku odotti täydellistä uusiutumista niin pettyi varmasti. Minä tykkäsin kappaleesta, ja odotan innolla levyä..

Toivon mukaan sieltä löytyy vastinetta näille klassikoille:

Valkoinen kupla
Kalkkiviivoilla
En saa mielestä sinua
Hipit rautaa

Sitä odotellessa..
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Miksei kukaan enää soita hanuria kadunkulmassa?

Viestin lähetti taisto-74
Mielestäni Eppujen uusi sinkku oli ihan hyvää kamaa. Ei yllättänyt, sitä vanhaa hyvää Eppuja. Jos joku odotti täydellistä uusiutumista niin pettyi varmasti. Minä tykkäsin kappaleesta, ja odotan innolla levyä..

Toivon mukaan sieltä löytyy vastinetta näille klassikoille:

Valkoinen kupla
Kalkkiviivoilla
En saa mielestä sinua
Hipit rautaa

Sitä odotellessa..
Niin, minun jääräpäisen ja jänkkäävän näkemykseni mukaan nuo ovat kaikki ajalta "täydellisen uusiutumisen jälkeen".

8. ihme oli hittihakuinen levy. Sitä ennen Eppu Normaali teki Suomi Rockia ja siitä eteenpäin Eppu Normaali on tehnyt iskelmää. Toki ymmärrän että vaikutan pöljältä enkä odotakaan että Eput olisivat tehneet 25 cocktail bar levyä. Kunnioittaa pitää omalla työllään omalla tyylillään eteneviä herroja.

Kuten sanottu, Mikko Saarelan henki veti muutaman levyn eteenpäin. Sen jälkeen levyt ovat kai sitten olleet Martti Syrjän näköisiä. Ja niinhän sen pitääkin olla, Martti on Martti eikä Saarelaplagiaatti.

Edit: No niin, nyt on kappale kuultu (tavalla jota ei Axel K:lle kerrota). Hyvinhän tuo rullaa, parempi kuin mitä odotin. Tutun turvallinen, ei kuitenkaan kuluneen oloinen.
 
Viimeksi muokattu:

Hammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Black & Gold: SAINTS
Viestin lähetti Diver
Täysin samaa mieltä. Hyvä sanoitus ja kitarat on loistvia varsinkin biisin puolivälissä. Julkasupäivänä tuli ostettua kaksi sinkkua toinen omaan autoon ja toinen vaimon.

Makuuasioita, mutta minusta biisi on todella hyvin tehty (parampi kuin viimeiset 90 luvun tuotokset) ja kuulostaa edelleen hyvältä vaikka kuunneltu on jo monia kertoja.

Toivoa vaan sopii että saavat uuden levyn valmiiksi tänä vuonna kuten on lupailtu.

Samaa mieltä. Vaikka olen henkeen ja vereen hevimies, iskee Eppu Normaalin uusin single minuun aivan kybällä. Kaikki Eppujen levyt löytyy kyllä hyllystä ja ainakin uuden singlen perusteella uskallan odottaa vähintäänkin Studio Etanan tasoista albumia. Itse pidin kovasti Studio Etanasta, joten hyvää on varmasti luvassa. Vielä palatakseni tuohon Suolaista Sadetta biisiin, olen Diverin kanssa samaa mieltä, että kitarat kuulostavat erittäin hyviltä ja sanoitus jää helposti pyörimään päähän. Kivat riimit ja minulle tulee aina hyvä mieli aina kuullessani ko. biisin. Muistan, kun soitimme kaverimme kanssa Juha Torviselle ollessamme 5-luokalla ja jo tuolloin hän lupaili uutta materiaalia ilmestyvän mahdollisimman pian. Noh, nyt olen lukiossa toisella ja Eput saattavat jopa saada tuon kauan odotetun levyn valmiiksi. Toivottavasti tulee tosiaan tämän vuoden puolella ja viimeistään pukinkonttiin..
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eipä kyllä tuo Eppujen uusi single iskenyt. Luulisi, että 11 vuodessa saisi paljon parempaakin materiaalia aikaiseksi. Koukkua löytyy taas ihan kiitettävästi, mutta pelkästään niillä ei pitkälle pötkitä. On niillä äijillä silti aika löysä duuni. Pari festarikeikkaa kesällä ja sillä jo eletään mukavasti taas seuraavaan kesään. Ei varmaan mitään valittamista.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Dave
-John Fogerty (kun J. Torvinen päätti näyttää miten rokkia lauletaan. Juonenkäänteet ovat vähintäänkin mielenkiintoiset, enkä usko sanoitusta tehdyn pelkän Aurinkojaffan voimalla.)

Niin tämähän on se "Yhden carillon ihme" jonka Juha laulaa Hatullinen paskaa -levyllä. Ehdoton klassikko! Maximumilla on "normaalimpi" versio, joka kaiketi on laulettu ihan selvästä päästä.

Tuo uusi "Suolaista sadetta" on nyt muutamia kertoja tullut kuunneltua, eikä se ärsytä lainkaan siinä määrin kuin esimerkiksi Tahroja paperilla tai Voi kuinka me sinua kaivataan. Ei se toki yllä Rääväsuiden, Carillobiisin tai monen muunkaan vanhan hyvän helmen tasolle, mutta ei sitä kukaan ehkä tosissaan odottanutkaan, että mitään punk-biisiä olisi luvassa Epuilta vuonna 2004.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös