Epäsympaattisin liigaseura

  • 42 590
  • 134

Mitkä SM-liigajoukkueet ovat antisuosikkejasi?

  • Blues

    Ääniä: 59 9,4%
  • HIFK

    Ääniä: 158 25,0%
  • HPK

    Ääniä: 95 15,1%
  • Ilves

    Ääniä: 61 9,7%
  • Jokerit

    Ääniä: 257 40,7%
  • JYP

    Ääniä: 242 38,4%
  • KalPa

    Ääniä: 54 8,6%
  • Kärpät

    Ääniä: 187 29,6%
  • Lukko

    Ääniä: 94 14,9%
  • Pelicans

    Ääniä: 47 7,4%
  • SaiPa

    Ääniä: 34 5,4%
  • Tappara

    Ääniä: 106 16,8%
  • TPS

    Ääniä: 95 15,1%
  • Ässät

    Ääniä: 95 15,1%

  • Äänestäjiä
    631

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmettelen suuresti JYPin asemaa noin korkealla äänestyksessä. Jokerit pitää odotetusti kärkipaikkaa, muussa tapauksessa olisin todella huolissani jos Jokerit ei olisi vihatuin ja rakastetuin. Mitään välimuotoa ei ole olemassa. Toisaalta, olen havainnut tällä kaudella jopa sympatioita joukkuetta kohtaan mikä ei kerro mitään muuta kuin sen, että huonosti ollaan pärjätty.

HMV ei käsittääkseni ole epäsympaattisen synonyymi kuten JYPin prosenteista voisi päätellä ihmisten luulevan. Vai onko mestaruuden paino noin suuri?
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
HMV ei käsittääkseni ole epäsympaattisen synonyymi kuten JYPin prosenteista voisi päätellä ihmisten luulevan. Vai onko mestaruuden paino noin suuri?

JYPiä alettiin tosissaan inhota sen jälkeen, kun menestystä alkoi tulla. Aiemminhan joukkue sai kahvaussyytöksistä huolimatta myös sympatiapisteitä olemalla pikkuinen ja harmiton jengi. Jotta kyllä se menestys näyttää korreloivan aika hyvin inhokkipisteiden kanssa. Hyvä niin, tietääpähän olevansa huipulla!

HMV ja Jonne Virtasen edustama seura ei sovi samaan lauseeseen. Tai sitten mainitun lauseen kirjoittajat eivät tunne Jonnea. On se niin hieno mies!
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
JYPiä alettiin tosissaan inhota sen jälkeen, kun menestystä alkoi tulla.

Mestaruus (se ensimmäinen) nousi kulisseissa sen verran lujaa aikanaan hattuun Kari Tynille, RD:lle ja kumppaneille, että siitähän se lisävirta anti-JYP-liikkeeseen tuli. Itse joukkue on OK mutta toimiston väki ei kaikilta osin. Seppäselle ja Holtarille propsit toki.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Mestaruus (se ensimmäinen) nousi kulisseissa sen verran lujaa aikanaan hattuun Kari Tynille, RD:lle ja kumppaneille, että siitähän se lisävirta anti-JYP-liikkeeseen tuli. Itse joukkue on OK mutta toimiston väki ei kaikilta osin. Seppäselle ja Holtarille propsit toki.

Jos vähän puolustellaan, niin nää finaalikypärä/sun muut hössötykset ovat tainneet olla Tynin viritelmiä. RD teki aina vain tylysti selväksi, että voittoa tavoitellaan kaikilla mahdollisilla keinoilla.

Kyllä minä toisaalta ymmärrän antipatiat JYPiä kohtaan, koska jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin nousihan sitä itsellänikin vähän hattuun välillä JYPin ensimmäisen mestaruuden jälkeen. Tätä toista mestaruutta osaa arvostaa nyt eri tavalla, hieman nöyremmin, kun huomattiin, että ei tuota juttua olekaan niin kovin helppo toistaa vuodesta toiseen. Ja tyytyväinen täytyy olla etenkin tänä vuonna, kaiken sen sählingin jälkeen, kun RD lähti ja saatiin kelta... anteeksi kultanokka (nyt saa sanoa, tämän viikon ajan ainakin) Aho penkin taakse.

Itselläni ei ole Jokereita vastaan mitään, olen aina diggaillut enemmän näistä kahdesta helsinkiläisestä nimenomaan Ilmalan kuninkaita. Taitaapi ainakin tämän kesän olla lisäksi Helsingin kuninkaita.

Edit: nojoo, on mulla tossa allekirjoituksessa vähän ristiriitaista settiä tämän viestin suhteen, mutta antakaa määkin huudan, mäkin olin kännissä.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
nojoo, on mulla tossa allekirjoituksessa vähän ristiriitaista settiä tämän viestin suhteen, mutta antakaa määkin huudan, mäkin olin kännissä.

Ai, säkin olit siis ihan hirrveeen HIRRRRVVEEEEEN humalassa?=) Noo, meillähän meteli nousi mediaa myöten Junnon kultakravatista, eikä se ollut minusta yhtään ihmeempää kuin mikään muukaan. Koittakaa kestää, tuota kateutta kun menestys tulee tuomaan.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Jokerit pitää odotetusti kärkipaikkaa, muussa tapauksessa olisin todella huolissani jos Jokerit ei olisi vihatuin ja rakastetuin. Mitään välimuotoa ei ole olemassa.
On olemassa. Minulle Jokerit on melko välimallin joukkue. Pikkuisen keskimääräistä liigajengiä mieluisampi jopa hyvän jokerifanikaverin ja Kekäläisen ansiosta. Taidanpa raapaista oman listaukseni joukkue joukkueelta, paskimmasta vähiten ikävään.

1. Pelicans

Ääriliike. Pelicans. Lahdesta tulee lahtelaisia.

2. JYP

Koko organisaatiota kuvaa parhaiten se, että maalilaulussa halutaan ainoastaan vittuilla vastustajalle. Anssi Ritari onanoi selostaessaan JYPin hyökkäystä. Risto Dufva on mulkku. Jonne Virtanen ei enää taklaa eikä tappele. Jääkiekko voisi paremmin, jos JYPiä ei olisi olemassa.

3. Kärpät

Voitti aina silloin, kun liiga näkyi vielä maksuttomasti. Opin inhoamaan.

4. TPS

Voitti mestaruuden, vaikka joukkue oli ihan paska. Fanit ovat suoraan 90-luvulta. Niin on muuten organisaatiokin.

5. Tappara

Onko ketään koskaan kiinnostanut, mitä Tapparassa tapahtuu?

6. HPK

Pieni paska, joka saa hyviä pelaajia, koska Hämeenlinnasta on lyhyt matka kaupunkeihin. Hallin saa haltuun kymmenellä hengellä.

7. Ilves

Pöhöttynyt organisaatio, jolle toivoisi tavallaan jotain hyvääkin välillä. Eihän siitä kuitenkaan mitään tule, jos koko ajan ollaan keskinkertaisia.

8. Blues

Muovi. Pelasi viime kaudella finaaleissa, ja silti tämän kauden alussakaan joukkue ei kiinnostanut ketään. Ihan sama, onko koko organisaatiota olemassa vai ei. Pelaa kuitenkin sympaattista lätkää.

9. HIFK

Ihan classy ryhmä kokonaisuudessaan. Onnistunut luomaan hyvän imagon, jonka avulla kerää paljon hang around -jäseniä, mikä vituttaa.

10. Lukko

Rahaa on ku roskaa ja silti aina menee vituiksi. Roloson ja Gill olivat hienoja hankintoja työsulkukaudella. Onko Räumel Böjö olemassa vielä ensi kaudella?

11. Jokerit

Kiva seurata kaveria, joka oikeasti välittää tiimistä. On näillä siis innokkaita fanejakin. Eteläpääty on Suomen paras faniryhmä. Kekäläisen liikkeitä on mielenkiintoista seurata pienellä hiekkalaatikolla.

12. Ässät

Koskaan ei tiedä, mitä tulee. Fanit eivät pahemmin keuli. Hopeakausi. Halli on lato. Ihan symppis.

Muistin KalPan vasta, kun olin kirjoittamassa Jokerien kuvausta, enkä jaksanut alkaa sorkkimaan sitä enää minnekään väliin, joten teitä ei sijoitettu. Playoffit kuulemma melkein myi hallin puolilleen siellä päin.

***

EDIT: Listauksesta näkee muuten, että liigan finaalit olivat minulle mieluisat, kun vastakkain olivat liigan 13:ksi ja 14:ksi ihanimmat joukkueet. En katsonut maaliakaan.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Ei minulla nyt mitään varsinaisesti JYPiä vastaan ole, vaan ja ainoastaan sitä pelitapaa jota pahimmillaan toteuttivat. Onneksi RD:n poistuttua meininki on hieman vapautunut. Mutta noiden 2009 finaalien aikana minulle tosiaan "avautui" mihin JYPin menestys perustuu, ja perustuuhan se siihen osin vieläkin, muttei enää aivan niin selvästi. Pelaajilla on hieman enemmän vapauksia kentällä kuin aiemmin.

Perussapluuna pahimmillaan 5 miestä kiekon alla ja isketään vastustajan virheistä. Lähtökohta siis rikkoa peliä, ei rakentaa. Vähän kuin jääkiekon Chelsea. Toki saivat myllytystä aikaan kotipeleissä, mutta ei millään itse rakennetuilla rintamahyökkäyksillä, vaan torpedo karvauksen ansiosta. Isketään silloin kuin vastustaja on heikko, mikä sinänsä ihan ookoo, ongelma vaan siinä ettei mitään välimuotoa, vaan jos paikkaa ei ollut niin sitten vetäydyttiin täysin kuoreen ja peli hirveää antikiekkoa. Tämä korostui tietenkin vieraskaukalossa entisestään.

Kyllähän se pisti vituttamaan. Kärpät yritti pelata jääkiekkoa, mutta vastassa muuri joka ei tee yhtään mitään. Aivan hirveää seurattavaa, ei varmasti tarvitse olla edes Kärppä-kannattaja todetakseen ettei hirveän viihdyttävää kiekkoa nähty silloin. Joku voisi sanoa että ihan sama millä tavalla mestaruudet tulee, mutta kyllä sillä on minulle väliä. Kyllä minua silloin aikanaan harmitti kun Kojo veti käsijarru päällä sillä Kärppien tähtisikermällä, mahdollisuudet olisi ollut kunnon ilotulitukseen mutta saatiin vaan kissanpieruja, siis siihen rosteriin suhteutettuna. Homma meni täysin hätävarjelun liioitteluksi edellisen kauden katastrofin jälkeen.

Kyllä minä arvostan tätä JYPin toista mestaruutta enemmän kuin tuota ensimmäistä, nyt JYP sentään pelasi ihan jääkiekolta näyttävää peliä. Pelit olivat välillä jopa ihan viihdyttävää seurattavaa, eikä JYP kytännyt koko ajan virheitä vaan yritti välillä jopa itsekkin rakentaa tilanteita. Propsit siitä. Oikeaan suuntaan ollaan ehdottomasti menossa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tämä on helppo, jos siis puhutaan joukkueesta jota kohtaan on eniten antipatioita. Silloin se on Kärpät. Tätä ei kuitenkaan pidä ottaa minään huonona asiana sillä tärkeintä on herättää tunteita eli mielummin vihattu kuin olla hajuton, mauton ja väritön.

IFK tietenkin paikallisvastuksena herättää tunteita ja on se makein voitettava mutta noin yleisesti naapuri on kaikessa tutinassa ja tötinässään melkein jopa sympaattinen. Naapuriin on sellainen terve viha-rakkaus suhde.
 
Viimeksi muokattu:

Dängleri

Jäsen
Kyllähän ne ovat etunenässä nämä rahajoukkueet Jokerit ja HIFK. Myös Lukko ja Ässät ovat syystä tai toisesta kuselta haisevia.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Mestaruus (se ensimmäinen) nousi kulisseissa sen verran lujaa aikanaan hattuun Kari Tynille, RD:lle ja kumppaneille, että siitähän se lisävirta anti-JYP-liikkeeseen tuli.

Yllättävän moni on ollut siellä kulisseissa tarkkailemassa. Miten sinne pääsee? Joskus olisi kiva olla vähän niinkuin kärpäsenä katossa.

Kun JYP alkoi menestymaan niin monet odottivat "kuplan puhkeamista". Turhaan (tähän asti). Oikeasti joukkue on menestynyt "väärin", kun se on tehnyt sen ollisipiläisten avulla ilman kohua herättäneitä pelaajakaappauksia. Väärin rakennettu menestys. Harmittaahan se, kun viikko toisensa jälkeen odottaa että milloin poksahtaa, mutta ei vaan poksahda. Huomaa, että on tullutkin oltua väärässä. Erehtyneensä. Tai ei kuitenkaan SENTÄÄN erehtyneensä, oikeassahan sitä jokainen on ollut. Todellisuus on vaan toiminut virheellisesti.

"Ei tule toimimaan. Kyllä playoffeissa on PAKKO olla selkeä ykkösveskari."
"Ai J-P Hytönen? Ihan ok kolmossentteri, mutta ei muuta."
"Juoppo-Virtanen... No, saadaanhan ainakin nähdä kunnon myllyjä!"

Seuraava vaihe on kieltäminen. Kahvaamalla voitettu. No miksi JYP saa sitten vähiten ko. kategoriaan lukeutuvia jäähyjä? Koska tuomarit ovat paskoja, varsinkin Hippoksella. jne...

Ei minua haittaa tämä ilmiö sinänsä. Olisi mukava nähdä mitä tapahtuisi jos SaiPa teksi vastaavan nousun liigan kärkipeleihin (olisi mukava nähdä se kyllä muutenkin). Löytyisikö taas virheellisesti toimivia todellisuusrakenteita menestyksen takaa.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Kyllä minä arvostan tätä JYPin toista mestaruutta enemmän kuin tuota ensimmäistä, nyt JYP sentään pelasi ihan jääkiekolta näyttävää peliä. Pelit olivat välillä jopa ihan viihdyttävää seurattavaa, eikä JYP kytännyt koko ajan virheitä vaan yritti välillä jopa itsekkin rakentaa tilanteita. Propsit siitä. Oikeaan suuntaan ollaan ehdottomasti menossa.

Siellä jäällähän on aina kaksi joukkuetta. Olisiko kuitenkin niin, että Pelicans 2012 pystyi pakottamaan JYPin pelaamaan "viihdyttävämpää" peliä kuin Kärpät 2009?
Vika ei siis ole vain siinä, miten JYP pelaa (tai on pelannut) omaa suosikkijoukkuettasi (mikä se ikinä onkaan) vastaan vaan myös siinä miten sinun suosikkijoukkueesi pystyy pelaamaan ja miten se itse valitsee pelata JYPiä vastaan... Ei ole kovinkaan kestävää vaatia kiekotonta joukkuetta "tekemään jotain". Kyllä aloitteet on aina ensisijaisesti kiekollisella. Nyt ja vasta.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Ei ole kovinkaan kestävää vaatia kiekotonta joukkuetta "tekemään jotain". Kyllä aloitteet on aina ensisijaisesti kiekollisella. Nyt ja vasta.

En väitä että Kärpät olisi ollut hirveän ihmeellinen finaaleissa 2009, "dynastia" veti viimesiä henkosia sillon. Mutta minulla on semmonen kutina että JYP olisi kyllä sillon halutessaan pystynyt paljon kiekollisempaan peliinkin, mutta tyytyi kuitenkin vain antamaan kiekon Kärpille ja asettui 5 miehen trappiin. Tästä tässä on kysymys.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Mutta minulla on semmonen kutina että JYP olisi kyllä sillon halutessaan pystynyt paljon kiekollisempaan peliinkin, mutta tyytyi kuitenkin vain antamaan kiekon Kärpille ja asettui 5 miehen trappiin. Tästä tässä on kysymys.

Tämä nyt ei ihan suoraan liity epäsympaattisuuteen, mutta vähän kumminkin, niin uskaltanen jatkaa. Enkä nyt ala sinänsä kiistelemään, vaan lähinnä huomautan. Ensinnäkin, JYP ei pelannut varsinaisesti mitään träppiä, joten jos jollakin negatiivisella termillä tuota olisi kuvannut, kyse oli enemmänkin jonkimmoisesta prosenttikiekosta ja virheiden maksimaalisesta minimoimisesta. JYP oli koko ajan aktiivinen osapuoli, mutta se oli tätä nimenomaan kiekottomana. Ja ymmärrän kyllä, että joidenkin muiden joukkueiden kannattajien mielestä sitä oli hemmetin tylsä katsoa, mutta tosiasia oli kuitenkin se, että se sillä systeemillä oli lähdetty kauteen ja joukkue oli sitoutunut kyseiseen konseptiin. Pelaajamateriaalikin oli hankittu ja joukkue koottu kyseistä pelityyliä varten, joten miksi muuttaa sitä kiekollisempaan suuntaan? Siinä ei vain olisi ollut mitään järkeä.

Kyse nyt vain oli siitä, että siinä vaiheessa oli aivan yksi ja sama, millä tavalla JYPille tuodaan mestaruus. Kunhan se tuodaan. Ei meillä kannattajilla, joukkueella tai organisaatiolla ollut oikein varaa hienostella, "hyi mikä pelityyli, emmä tommosta mestaruutta osaa arvostaa - mieluummin ollaan ilman ja pelataan kivaa surffikiakkoo".

Eli kuten todettua, ei tarkoitus ollut kinastella, vaan tehdä ennemminkin ymmärrettäväksi myös esimerkiksi meidän kannattajien suhtautuminen tuohon pelilliseen ilmeeseen.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Kyse nyt vain oli siitä, että siinä vaiheessa oli aivan yksi ja sama, millä tavalla JYPille tuodaan mestaruus. Kunhan se tuodaan. Ei meillä kannattajilla, joukkueella tai organisaatiolla ollut oikein varaa hienostella, "hyi mikä pelityyli, emmä tommosta mestaruutta osaa arvostaa - mieluummin ollaan ilman ja pelataan kivaa surffikiakkoo".

Huomautuksena, ei aktiivinen kiekollinen peli tarvitse olla surffikiekkoa.

Ymmärrän kyllä että mestaruus piti saada Jyväskylään keinolla millä hyvänsä. Mestaruus on aina mestaruus ja suotakoon se JYPille.

Itse olen kuitenkin sitä mieltä että silläkin on väliä minkälaista kiekkoa joukkue pelaa. En siis haluasi että Kärpät lähtisi pelaamaan vastaavalla tavalla, siis vaikka ei olisi yhtään mestaruutta plakkarissa. Haluan että Kärpät pelaa nopeaa taitokiekkoa tuli sillä mestaruuksia tai ei.

Ja kyllä, olen oikeasti tätä mieltä. Kärpät pelaa kuitenkin tällähetkellä liigaa ja se on itsessään helvetin hieno asia.
 

Nypsi

Jäsen
Huomautuksena, ei aktiivinen kiekollinen peli tarvitse olla surffikiekkoa.

Ymmärrän kyllä että mestaruus piti saada Jyväskylään keinolla millä hyvänsä. Mestaruus on aina mestaruus ja suotakoon se JYPille.

Itse olen kuitenkin sitä mieltä että silläkin on väliä minkälaista kiekkoa joukkue pelaa. En siis haluasi että Kärpät lähtisi pelaamaan vastaavalla tavalla, siis vaikka ei olisi yhtään mestaruutta plakkarissa. Haluan että Kärpät pelaa nopeaa taitokiekkoa tuli sillä mestaruuksia tai ei.
Eikös JYP tehnyt eniten maaleja ja päästänyt vähiten ensimmäisellä mestaruuskaudellaan?Kotipelitkin olivat lähinnä sitä, että kokoajan peli pyöri vastustajan päädyssä. Tälläistähän tämä kommentointi tosin aina on kun on niin vahvat värilasit päässä, ettei edes haluta nähdä tosiasioita. Saipakin on tasan niin kauan sympaattinen ja kaikkensa antava pikkuseura idästä, kunnes alkaa menestyä ja ovatkin yhtäkkiä jääkiekon syöpä. Näin se vaan tuntuu menevän.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Eikös JYP tehnyt eniten maaleja ja päästänyt vähiten ensimmäisellä mestaruuskaudellaan?Kotipelitkin olivat lähinnä sitä, että kokoajan peli pyöri vastustajan päädyssä. Tälläistähän tämä kommentointi tosin aina on kun on niin vahvat värilasit päässä, ettei edes haluta nähdä tosiasioita.

Ei pelkistä maalimääristä voi vetää mitään suoraa johtopäätöstä kuinka aktiivista kiekollinen peli on. Peli voi pyöriä vastustajan päädyssä, mikä on ihan hienoa, mutta jos lähkohta on aina iskeä vastustajan virheestä ja sitä kautta päästään kiekkoon kiinni, niin silloin puhutaan rikkovasta pelityylistä, ei rakentavasta. Ja kyllä, tällä rikkovalla pelityylilläkin voi tehdä paljon maaleja.

En minä ole valittanut Suikkasen TPS:n pelityylistä, en myöskään Jalosen IFK:n. Ei tässä ole kysymys mistään että kun menestyt niin automaattisesti olet jääkiekon syöpä.

Korostan, tämän kauden JYP pelasi mielestäni parempaa ja aktiivisempaa kiekkoa kuin aiemmin, toki parantamisen varaa on vieläkin, mutta antipatiani teitä kohtaan on siis jo laskusuunnassa. Minulla ei ole mitään sitä vastaan että vielä entistäkin kiekollisempi JYP voittaa ensi kaudella mestaruuden. Mieluummin JYP kuin ainakaan joku helsinkiläinen seura.

~POHJOINEEEN! ;)
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Ei pelkistä maalimääristä voi vetää mitään suoraa johtopäätöstä kuinka aktiivista kiekollinen peli on. Peli voi pyöriä vastustajan päädyssä, mikä on ihan hienoa, mutta jos lähkohta on aina iskeä vastustajan virheestä ja sitä kautta päästään kiekkoon kiinni, niin silloin puhutaan rikkovasta pelityylistä, ei rakentavasta. Ja kyllä, tällä rikkovalla pelityylilläkin voi tehdä paljon maaleja.

~POHJOINEEEN! ;)

Olet kyllä ihan oikeassa, JYPin pelityyli lopulta perustuu enemmän rikkovaan ja vastustajan virheisiin pakottamiseen. Mutta sitten onkin enää mielipideasia, pitääkö tuosta vai ei. Sillä tehokasta se on, siitä ei liene epäilystä? Tosin rikottiin tuokin sapluuna parina keväänä tuossa männä kausina, toki myös totta.

Minä itse taasen olen vähitellen alkanut jopa pitämään tuosta JYPin rikkovasta pelityylistä yhä enemmän, sillä seuratessani vaikkapa KalPan kovin ylistettyä kiekkokontrollia ja kulmissa pyörimistä, minua alkoi lähinnä haukotuttamaan se uskomaton hyrrääminen kun valmista ei meinannut tulla. Hienoja syöttöketjuja toki, mutta toisaalta se taas tappoi tunnelmaa, kun tavoitteena ei välttämättä ollut muuta kuin hyrrätä vastustajan päädyssä niin pitkään, että vastustaja otti jäähyn. Maaleja ei tuolla tavalla nyt keskivertoa enempää tainnut tulla (en jaksa tarkistaa)? Kertaa 60 per kausi. Ja muutamat pudotuspelit, kunnes KalPa tippui.

JYPin pelityyli on hyvin fyysinen ja kuluttava, se on hyvin intensiivistä seurattavaa, sillä siinä pyritään yksinkertaisesti tappamaan vastustajan peli-ilo mielettömällä määrällä duunia, olemalla koko ajan iholla kiinni, ja usein myös ihon alla. Yleensä vielä siten, että itse ei hölmöillä. Mielestäni sitä on suoranainen ilo seurailla, ja etenkin tällä kaudella opittiin välillä rytmittämään tätä järkevämmin siten, että puolustusalueelta ei ollut aina suunta heti pohjoiseen kun omilla oli kiekko. Se helpotti tuota työtaakkaa, kunnes päästiin hyökkäykseen. Jumalavit. Minusta se oli upeaa kiekkoa!

Muistakaahan Kärppä-fanit ja muutkin myös se, että JYPillä ei ollut aina käytettävissään erityisen suuria määriä rahaa, ja pelaajahaut tehtiin monesti aika tuntemattomista nimistä. Muutama täsmähaku, toki, kuten kaikilla muillakin. Toki viime kausina JYP on kuulunut pelaajabudjetiltaan ns. isoihin seuroihin, mutta rahaa on pyritty käyttämään järkevässä suhteessa. Ja hyvin se on onnistunutkin. Taitavia pelaajia kun ei tule ilman rahaa, ellei ole erittäin laaja juniorituotanto ja silloinkin poikkeuksellisen lahjakkaita yksilöitä.

Epäsympaattiseksi saa JYPiä ehdottomasti sanoa, mutta kyllä olen aika varma siitä, että useammalla JYP-epäsympatiat eivät ole nousseet ainoastaan pelityylistä. Se on usein helppo kanava purkaa turhautumisensa, vetoamalla kahva/estämis/koukkukiekkoon tai muihin vastaaviin, mutta kyllä siellä se kateus menestymisestä tuo lisää pökköä pesään. Menestymisestä siinä suhteessa, että oltiin vielä jokin aikaa sitten yksi niistä perinteisistä heittopusseista.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Ei pelkistä maalimääristä voi vetää mitään suoraa johtopäätöstä kuinka aktiivista kiekollinen peli on.

Ei minunkaan mielestä maalimäärillä ole hirveästi merkitystä, paitsi että jos pelissä molemmat joukkueet tekevät 4 tai enemmän niin silloin peli on luultavasti ollut virheiden sävyttämä ja näin ollen huonotasoinen.

Maalipaikkojen määrä kertoo pelistä enemmän kuin maalimäärä. Katsoja ei edes pysty usein silmällään erottamaan milloin kiekko on ohittanut maalivahdin räpylän mutta ei ole vielä ylittänyt maaliviivaa. Näin ollen maalin ja torjunnan välinen viihdyttävyysero on lähes kuviteltua. Kun maalivahdit pelaavat vaikkapa niin kuin ne pelasivat ratkaisevassa finaaliottelussa niin maaleja syntyy vähän. Olisiko viihdettä ollut enemmän jos muutama helppo (tai edes vaikea) enemmän olisi lopsahtanut verkkoon?

Käsi ylös kuka haluaa nähdä enemmän helppoja maaleja?
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Olisi mukava nähdä mitä tapahtuisi jos SaiPa teksi vastaavan nousun liigan kärkipeleihin (olisi mukava nähdä se kyllä muutenkin). Löytyisikö taas virheellisesti toimivia todellisuusrakenteita menestyksen takaa.
Se on takuuvarmaa. Tehdään nyt sellainen idioottimaisen hypoteettinen olettamus kaudesta, jolloin SaiPa jostain käsittämättömästä syystä pelaisi liigan finaaleissa. Se on 100%:n varmaa, että tuo ei tule tapahtumaan kauttaaltaan puhtaalla taitokiekolla ja tämä yksistään jo riittäisi lukuisiin soraääniin kusipääkiekosta ja sen suosimisesta tuomarien toimesta.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Dufvasta voi olla montaa mieltä, mutta itse ihailin hänen kädenjälkeään jo Jukureissa. Pelityyli ei ole passiivinen, vaan vastustaja pakotetaan virheisiin kovalla prässillä. Prässi aiheuttaa kiekonriistoja ja kiekonriistoista syntyy maalipaikkoja. Käytännössä charger valittaa siitä, että Dufvan JYP ei antanut suosikkijoukkueensa pakkien avata peliä tarpeeksi vapaasti.

Minä arvostan työteliästä pelitapaa jossa karvataan ylhäältä rohkeasti. Ja se fakta, että JYPillä oli useimmiten vähintään kolme pelaajaa pelin alla ei perustunut peruutteluun vaan kovaan liikkeeseen.

On täysin eriasia odottaa toisen virheitä, kun pakottaa toinen tekemään niitä.

Ai niin, minusta on muuten aika hellyyttävää, että Turussa pidetään JYPin organisaatiota ylimielisenä. Onkos se mallimamman aviomies vielä Tepsin palkkalistoilla?
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Miks täällä muuten jengi ottaa nokkiinsa siitä jos suosikkiseuraa pidetään epäsympaattisena? En mä ainakaan haluaisi että oma jengini olisi sympaattinen, mitä vittumaisempi sen parempi.
 

Plair

Jäsen
Onneksi teikäläisen SaiPa on suuri ja mahtava idän ihme. Ihmeen surkea porukka vuodesta toiseen.

Niin, tämä "surkea porukka" keräsi tällä kaudella 15 pistettä enemmän runkosarjassa kuin teikäläisen suosikkijoukkue.

Itse aiheeseen, epäsympaattisin joukkue on omasta mielestäni TPS. Ei ole mitään suurempia kaunoja joukkuetta kohtaan, mutta ei vain jostain syystä sytytä ollenkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös