Jalkapallon ystäville itse peli on kuitenkin tärkein, joten koita ymmärtää miksi jotkut jopa vaivautuvat paikallisen kaupunginosan/pitäjän joukkueen otteita seuraamaan. Älä kuitenkaan viitsi halveksua jotain, vaikket siitä pitäisikään.
En toki ole halveksunut ja toki se on mulle ok jos joku Suomalaista futista seuraa. Ei siinä mitään pahaa ole, mutta pointti on se, että mun mielestä on ihan yhtä oikein seurata ulkomaalaista ja kotimaista, kun jotkut latoo, että on väärin kannattaa ulkomaalaista seuraa. Isänmaalisuuden mainitsin lähiinä vain siksi, että yleensä mulle on sama miten Suomalaiset urheilusskaan pärjää, joten antaa vähän kuvaa siitä miksi en Suomalaisesta futiksestakaan syty.
Suurin osa näitä kommentteja viljeneistä juurikaan kukaan ei ollut nähdyn eläessään kuin korkeintaan pari esim. Veikkausliigamatsia. Riittävä otanta? Vähän sama kun minä sanoisin parin nähdyn heikkotasoisen Valioliigamatsin, sanotaan vaikka Wigan-Tottenham ja West Ham - ManU jälkeen että onpas tuo Valioliiga paskapalloa!
Myönnetään, että paskapallo oli liian jyrkkä sana, mutta kuitenkin. Kuitenkin totuus on se, että kummankaan ulkomaalaisen, eikä kotimaan kannattamisessa tai seuraamisessa ei ole mitään väärää. Ei kumpikaan ole oikein tai väärin. Mua vaan ärsyttää se, että saa kuunnella kun monet valittaa, että miten kannustat jotain ulkomaalaista jengiä. Kukin kannattakoot sitä mitä haluaa. Se on hyvä asia, että Suomalaisen futiksenkin kannattajia on, mutta jos en itse ole niin onko se jotenkin väärin?
Sulle pelin taso on mittari, joten sulle ulkomaalaisen joukkueen seuraaminen suotakoon. Suomalaisen jalkapallon kutsuminen paskapalloksi on vain aika naurettavaa, kun ottaa huomioon miten kovia pelimiehiä tämän "paskapallon" pääsarjasta on viime vuosina lähtenyt ulkomaille
Ei muuten todellakaan ole. Jos olisi, niin seuraisin/kannattaisin jotain Real Madridia tai Barcaa. Kyllä mulle oma jengi merkitsee paljon ja katson sen peliä, vaikka se olisi kuinka järkyttävää. Sen takia myös ymmärrän niitä ketkä käy siellä paikallisen seuran peleissä, mutta en hyväksy sitä, että sanotaan, että ulkomaalaisen jengin kannattaminen on väärin. Tästä olen jauhanut jo jonkin aikaa, joten nyt loppu mun osalta kun lähti jo aiheen vierestä.
Viimeksi muokattu: