Epäsympaattisin jalkapallojoukkue?

  • 5 758
  • 47

Mikä on epäsympaattisin jalkapallojoukkue?

  • FC Bayern München

    Ääniä: 19 10,2%
  • FC Barcelona

    Ääniä: 68 36,4%
  • Real Madrid

    Ääniä: 69 36,9%
  • Manchester City

    Ääniä: 35 18,7%
  • Manchester United

    Ääniä: 58 31,0%
  • Chelsea FC

    Ääniä: 31 16,6%
  • Arsenal FC

    Ääniä: 13 7,0%
  • Tottenham Hotspur F.C

    Ääniä: 6 3,2%
  • Liverpool F.C

    Ääniä: 22 11,8%
  • Olympique Lyon

    Ääniä: 8 4,3%
  • Marseille

    Ääniä: 8 4,3%
  • Zenit

    Ääniä: 8 4,3%
  • CSKA Moskova

    Ääniä: 9 4,8%
  • Valencia

    Ääniä: 7 3,7%
  • Borussia Dortmund

    Ääniä: 5 2,7%
  • PSG

    Ääniä: 17 9,1%
  • AC Milan

    Ääniä: 30 16,0%
  • Juventus

    Ääniä: 26 13,9%
  • Inter Milan

    Ääniä: 21 11,2%
  • Joku muu

    Ääniä: 23 12,3%

  • Äänestäjiä
    187

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Jalkapallon ystäville itse peli on kuitenkin tärkein, joten koita ymmärtää miksi jotkut jopa vaivautuvat paikallisen kaupunginosan/pitäjän joukkueen otteita seuraamaan. Älä kuitenkaan viitsi halveksua jotain, vaikket siitä pitäisikään.

En toki ole halveksunut ja toki se on mulle ok jos joku Suomalaista futista seuraa. Ei siinä mitään pahaa ole, mutta pointti on se, että mun mielestä on ihan yhtä oikein seurata ulkomaalaista ja kotimaista, kun jotkut latoo, että on väärin kannattaa ulkomaalaista seuraa. Isänmaalisuuden mainitsin lähiinä vain siksi, että yleensä mulle on sama miten Suomalaiset urheilusskaan pärjää, joten antaa vähän kuvaa siitä miksi en Suomalaisesta futiksestakaan syty.

Suurin osa näitä kommentteja viljeneistä juurikaan kukaan ei ollut nähdyn eläessään kuin korkeintaan pari esim. Veikkausliigamatsia. Riittävä otanta? Vähän sama kun minä sanoisin parin nähdyn heikkotasoisen Valioliigamatsin, sanotaan vaikka Wigan-Tottenham ja West Ham - ManU jälkeen että onpas tuo Valioliiga paskapalloa!

Myönnetään, että paskapallo oli liian jyrkkä sana, mutta kuitenkin. Kuitenkin totuus on se, että kummankaan ulkomaalaisen, eikä kotimaan kannattamisessa tai seuraamisessa ei ole mitään väärää. Ei kumpikaan ole oikein tai väärin. Mua vaan ärsyttää se, että saa kuunnella kun monet valittaa, että miten kannustat jotain ulkomaalaista jengiä. Kukin kannattakoot sitä mitä haluaa. Se on hyvä asia, että Suomalaisen futiksenkin kannattajia on, mutta jos en itse ole niin onko se jotenkin väärin?

Sulle pelin taso on mittari, joten sulle ulkomaalaisen joukkueen seuraaminen suotakoon. Suomalaisen jalkapallon kutsuminen paskapalloksi on vain aika naurettavaa, kun ottaa huomioon miten kovia pelimiehiä tämän "paskapallon" pääsarjasta on viime vuosina lähtenyt ulkomaille

Ei muuten todellakaan ole. Jos olisi, niin seuraisin/kannattaisin jotain Real Madridia tai Barcaa. Kyllä mulle oma jengi merkitsee paljon ja katson sen peliä, vaikka se olisi kuinka järkyttävää. Sen takia myös ymmärrän niitä ketkä käy siellä paikallisen seuran peleissä, mutta en hyväksy sitä, että sanotaan, että ulkomaalaisen jengin kannattaminen on väärin. Tästä olen jauhanut jo jonkin aikaa, joten nyt loppu mun osalta kun lähti jo aiheen vierestä.
 
Viimeksi muokattu:

Patajukuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Perinteiset kilpaurheiluseurat
Arsenal - Jo pienestä pitäen on ollut seura, jota oon vihannut suuresti.

Nopeesti ei oikeastaan muita eurooppalaisia suurseuroja tule mieleen.

Suomesta vihaan..

HJK - Vaikka onkin suomen lippulaiva, niin en tykkää yhtään.
KuPS - Muutama seuravattava yksilö, mutta muuten turhaa.
VPS - VitunPaskaSeura (En keksinyt itse)
RoPS ja AC Oulu - pohjoista kuraa.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Barca ja Real: Tuntuu että kumpikin saa osakseen maailmanlaajuista fanitusta koska siellä pelaavat "Ihq Ronaldo" ja "Super-Messi".
En ole kummankaan mainitun seuran tai jengin fani, mutta olisikohan kuitenkin niin että näiden kahden superseuran maailmanlaajuinen fanitus ja huomio menee hieman pidemmälle ajassa taaksepäin kuin Lionel Messin tai Cristiano Ronaldon ajanjaksoon kyseisissä seuroissa. Aina siellä on ollut ne tietyt maailmantähdet tuomassa faneja ja huomiota sekä roppakaupalla pyttyjä ja kunniaa.

Alkaa muuten olla aika monessa futisketjussa nykyään esillä tämä väittely oikeinkannattamisesta, eli pitääkö fanittaa kotimaista jengiä vai onko oikein suosia ulkomaista seuraa ja miksi se on ok tai väärin.

Jotenkin rasittavaa kun kaikki futiskeskustelut on mennyt saman pyörittämiseen.

Minä seuraan kotimaista futista alasarjoja myöten vuodesta toiseen aktiivisesti ja käyn paikan päällä katsomassa Ykköstä, Kakkosta, Kolmosta jne, mutta kaikkein eniten minä kannatan FC Kööpenhaminaa koska olen pelannut ko. seurassa 5 vuotta ja nauttinut täysin sydämin siitä koko kulttuurista ja resursseista mikä seuran sisällä ja tanskalaisessa futiksessa on. Ulkomainen seurahan se on joo ja ihan kaikissa kotimatseissa ei viitsi täältä reissata, minulle kuitenkin se oma seura ja pysyy sellaisena. Samasta syystä Tanskan maajoukkue on sellainen jota tulee tunteella kannustettua, siihen ja sen profiilipelaajiin tuli aikanaan kasvettua ja se on säilynyt aina vaan.

Kotimaassa oma ykkönen on aina ollut kasvattajaseurani PK-35, uskomaton ja ikimuistoinen tarina huipentui siihen pronssimitaleihin päättyneeseen 1998 Veikkausliigakauteen ja Cup-finaaliin, sen jälkeen vedettiin sekin matto alta kun esiteltiin FC Jokerit. Vielä uuden tulemisen myötä jaksoi katsella ja aidosti kannattaa PK:ta mm. Kakkosessa ja Ykkösessä, mutta muutto Vantaalle ja koko homman siirtäminen uusiin kuvioihin on taas vienyt senkin isomman kiinnostuksen kun ei se vaan ole se sama PK enää. Oma suosikkini on pari kertaa pyyhitty kartalta pois, ja sekös harmittaa.

Epäsympaattisin seura tällä hetkellä on ehkä Malaga. Isolla rahalla ja isoilla puheilla lähdetään haastamaan jättiläisiä, ja homma meneekin vituiksi ja kääntyy rahapulaksi vuodessa. Ei mulla muuta heitä vastaan ole, mutta jos tuollaiseen touhuun lähtee niin on se nyt sata kertaa tyylikkäämpää tehdä se Man Cityn tai PSG:n tavoin eli viedään projektia eteenpäin isolla tykillä roiskien kun taas Malaga vaikuttaa kertaheitolla aikalailla amatöörien puuhastelulta.

Tilanne voi toki muuttua, nyt jos tekevät hyvää duunia siellä ilman ylimääräisiä haihatteluja niin kaikki varmaan sikäläisessä futisyhteisössä olisi tuplasti tyytyväisempiä ja tämä episodi maailmanvalloituksineen saa jäädä unholaan. Hieno asia toki että ovat mm. Mestarien liigassa mukana, katsellaan miten kuluva kausi menee ja mikä on seuran suunta.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
VAR
Äänestin Liverpoolia, pohjana 80-luvun traumat siitä kun about kaikki koulukaverit gloorihanttasivat punaisia. Siitä lähtien olenkin kannattanut lädiliigassa Evertonia.

Muita maininnan arvoisia:
- Tämän päivän gloorihantatuin jengi Barcelona. Pelityyli ärsyttävää hinkkaamista.
- Bayern München. Olen saksalaisen futiksen ja urheilukulttuurin suuri ystävä ja vituttaa tuo rahaseura joka kuppaa muiden parhaat pelaaja - ja samalla ilahduttaa kuinka heikosti se resursseihinsa nähden kuitenkin pärjää. Bayernia voin kannattaa vain kun pelaa mestarien liigassa lädejä, italiaanoja tai Barcaa vastaa.
- HJK. Samat perusteet mutta huomattavasti pienemmässä mittakaavassa kuin ylempänä.
 

RDivis

Jäsen
Jengi varmaan miettii, että noni RDivis on käyny heittää äänen Unitedille. Enpä käynyt; United on rakas vihollinen, jota toki "vihataan", eikä sitä ainakaan sympata. Pahempiakin löytyy, Stoke City; Sen tämänhetkinen pelityyli ja manageri. Sen kusipää fanit, hyi @*£$ %&. Jos koko seuran tyyli kulminoituu lippalakkipäisen pellen valmentamaan; "kyynerpäät vastustajan ohimoille pallontavoittelussa" peliin. Voisi se kadota maan pinnalta.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Barcelona. Ehkä osittain menestyksenkin syytä, mutta pohjimmiltaan siitä, että vihaan heidän saatanallista syöttörumbaa.

Toinen on HJK. Sinällään ei mitään perinteikästä ja menestynyttä suomalaista joukkuetta vastaan, mutta jokin siinä ärsyttää.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Eipä kovin suuresti yllätä tämän äänestyksen tulos. Uskon, että noin 99 % palstalaisista olisi ilman äänestystäkin arvannut, että Englannin epäsympaattisin jalkapallojoukkue on ManU, Saksan epäsympaattisin Bayern München ja Espanjan epäsympaattisin Barcelona/Real Madrid.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Maailman epäsympaattisin jalkapallojoukkue on ManU. Se oli rahalla kasattu paska jo parikymmentä vuotta sitten ja on sittemmin mennyt vain huonompaan suuntaan.

Suomessa fiilikset eivät ole ihan niin voimakkaat, mutta toki HJK on epäsympaattinen seura, jonka aikanaan rahalla ostettuja mestaruuksia ei ikinä sanktioitu. Lisäksi muoviseurat AC Oulu ja TamU olivat todella ikäviä, mutta toisesta on jo päästy, ja ehkä toinenkin menee perässä.

Kysymyksessä oli jalkapallo, mutta mainittakoon että lätkässä aikaisemmin inhosin kovasti rantaruottalaisten sosialistista seuraa, mutta Peltosen ja Granlundien takia on fiilikset vähän loiventuneet.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Alkaa muuten olla aika monessa futisketjussa nykyään esillä tämä väittely oikeinkannattamisesta, eli pitääkö fanittaa kotimaista jengiä vai onko oikein suosia ulkomaista seuraa ja miksi se on ok tai väärin.

Täsmälleen samaa mieltä aiheen ärsyttävyydestä. Lisäksi pohjoisamerikkalaisen jääkiekkojoukkueen kannattaminen on luonnollisesti "sallittua". Jokainen kannattakoon tavallaan, ei pitäisi muita ihmisiä häiritä.

Tämä on muutenkin hauska ketju, mielestäni äänestyksen kärjessä olevat suurseurat voisivat olla otettuja tästä. Sääliä saa ilmaiseksi, mutta kateus pitää ansaita.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Tiedän, niin olisi. Mutta kun ei ole. Konditionaaleja käyttämällä Citykin on edelleen sympaattinen seura, joka ei ole iäisyyksiin voittanut mitään.

Eli vihaat Unitedia sen takia koska United joutui velkaseuraksi 2005. Sen ymmärtäisin että olisit United-vihaajana iloinen tästä mutta kiitos kuitenkin tuesta.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ulkomailta perus-gloryhunttausseurat, joista päälimmäisenä tulee mieleen Manchester United, Barcelona ja Real Madrid.

Kotimaasta en ole vielä mitään erityisen pahaa ärsyttävyyden aiheuttajaa löytynyt - OPS on varmaan lähimpänä muukalalaislegioonatoiminnan ja Juntusen puheiden johdosta.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Eli vihaat Unitedia sen takia koska United joutui velkaseuraksi 2005. Sen ymmärtäisin että olisit United-vihaajana iloinen tästä mutta kiitos kuitenkin tuesta.


En vihaa Unitedia. Keksit tuon aivan itse. United ei merkitse minulle mitään. Vain jollain tavalla merkitykselliset asiat voivat aiheuttaa vihantunteita. Epäsympaattiset jalkapalloseurat eivät kuulu niihin.

Miksi asia vaikuttaa sinusta kovin henkilökohtaiselta? Et sinä ole United.
 
Viimeksi muokattu:

Milanista

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Milan
Tähän on Milanistalla vain yksi vastaus: Inter Milan.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ulkomailta perus-gloryhunttausseurat, joista päälimmäisenä tulee mieleen Manchester United, Barcelona ja Real Madrid.

Tähän varsin pitkälti sama. Lisättäköön vielä Man City. En pidä sitä seurana mitenkään äärimmäisen epäsympaattisena, mutta onhan tuollainen menestyksen ja jengin kokoonpanon perusteella valittava gloryhunttaus aivan käsittämätön ilmiö. Muutamia vuosia sitten ei tainnut tälläkään palstalla olla ihan hirveästi City-faneja. Nyt ollaan sitten niin City 'til I die, vaikkei olisi matsiakaan nähnyt livenä, saatika käynyt Manchesterissä. Se on selvä, että nämä puhtaat gloryhunttaus-fanit ovat pääosin sitä vielä omaa identiteettiään etsivää teiniporukkaa, mutta silti.

Saa nähdä, koska täällä alkaa olemaan sankoin joukoin PSG-faneja, jos jatkavat nykyistä meininkiään.

Olisi mielenkiintoista kuulla perusteluita, että minkä takia jonkun mielestä vaikkapa Lyon tai Borussia Dortmund on maailman epäsympaattisin futisseura?
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Perustelusi Unitedin äänestämiselle oli vain niin kummallinen.

En katso, että perusteluni (eli lähinnä, että United on rahaseura; muitakin syitä on) oli kummallinen, koska United on ehdottomasti yksi perinteisimmistä rahaseuroista. Sitä tuskin kiistää kukaan.

Se, että suosikkijoukkueeni City on muuttunut rahaseuraksi viime vuosina, ei muuta asiaa. Mielestäni Cityn nykymeininki on vastenmielistä, ja mieluiten näkisin seuran palaavan vanhoihin aikoihin. Mutta sen takia en ala suosikkijoukkuettani vaihtaa, vaan menköön hautaan saakka.

Jos nyt alkaisin aivan puhtaalta pöydältä fanittaa jotakin seuraa, se olisi luultavasti Arsenal, joka on siedettävästi menestyvä, kohtalaisen omaleimainen ja oikeasti taloudenpidoltaan terve seura (terveisiä persiistä van Persielle).
 

Stonemaki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, New Jersey Devils, Tampa Bay Buccaneers
Barcelona
- Busquets

Manchester City
- Syynä pitkälti se, että itse kannatan sitä toista Manchesterin joukkuetta.
 

DiamondDoll

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Jesse Joensuu
Manchester United
-Aina ja ikuisesti
-David Beckham ja nykyään Wayne Rooney
-Oksennus nimeltä Alex Ferguson
-Seuran fanit jotka koko liigan mulkuimpia

Chelsea
-John Terry. Frank Lampard ym. muut pellet
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei tule paljon nykyään seurattua eurooppalaista seurajalkapalloilua, mutta Marseille on jäänyt mieleen siitä, että se onnistui joskus pilaamaan pitkävetolappuni todella monta kertaa. Kerrankin jännitin tv:n edessä kun isoja rahoja oli tulossa ja jäljellä enää varma Marseillen kotivoitto 1.60:n kertoimella. Niin vain joku musta ukko veti varmasta paikasta ohi monta kertaa ja peli päättyi 0-0. Kirosin koko seuran alimpaan helvettiin.
 

Jindebyne

Jäsen
Tässä kysymys, johon löytyy vastaus nanosekunnissa; FC Barcelona.

Hyi vittu miten iljettäviä yksilöitä ja uusin trendi tuntuu olevan kun siirtoikkunoiden aikana koko joukkue tulee median etten kertomaan kuinka pelaaja X vahvistaisi joukkuetta, eikä häntä pitäisi rankaista pelaamalla missään muualla. Lisäksi Barcelonan 500 000 lyhytsyöttöä vastustajan hyökkäysalueella saavat useimman studio-niilon (varsinkin Ylellä) haukkomaan henkeään kun katsovat näitä mykistäviä tilastoja.

Ainoa lohtu tähänkin on se, että dynastiat kaatuvat aikanaan. Tästähän oli nähtävissä jo ensiaskeleet viime kaudella.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olen ymmärtänyt että Suomessa yksi tällainen, epäsympaattinen ja jopa vihattu joukkue on OPS, eli entinen Dreeverit joka omi OPSin (eli Oulun PalloSeura) nimen. Seuran taustalla on erittäin kiistelty persoona Miika Juntunen, joka on varmasti osasyy siihen miksi tämä "OPS" on niinkin vihattu.

Onneksi Suomalainen potkupallo on sen verran amatöörimäistä ja ei-tunteita herättävää,muuten kuvotus seuraa kohtaan voisi olla suurempaa.
 

kovalev

Jäsen
Tuskin OPS mikään erityisen "vihattu" seura on. Tuskin mikään suomalainen jalkapallojoukkue.
Mutta Juntunen kyllä herätti vahvoja tunnereaktioita aikoinaan, erityisesti Tampereella, eikä miestä vieläkään unohdettu ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös