Entiset Pelikaanit maailmalla

  • 1 059 506
  • 3 195

IcyPredator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, 49ers
Onkohan odotettavissa että palaa jossakin roolissa Pelicans-organisaatioon?

Blegiltä muuten puuttuis maalivahtivalmentaja :D
Toivottavasti palaa kotikonnuilleen oli rooli sitten mikä vaan. Verotus oma juttunsa näissä kotiinpaluuhommissa. Loikkaus Jalosen SKA:n voittojunaan?

Toisaalta Nupe varmaan taikoisi Voldenista samanlaisen kultamunan Hovisesta aikoinaan. Raamit ja surkeus samaa luokkaa projektin alussa.
 

Notsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans Lahde
Nupehan on vihjaillut, että Suomeen palatessaan haluaisi työskennellä muuallakin kuin Lahdessa. Pääkaupunkiseudullahan olis paljon erilaisia pestejä tarkolla. Edellä mainitun mv-valmentajan pestin lisäksi HIFK:lla saattais olla tarvetta Nupen ammattitaidolle. Vai riittäiskö rahkeet kenties jopa Rybereiden UTJ:n virkaan?
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nupehan on vihjaillut, että Suomeen palatessaan haluaisi työskennellä muuallakin kuin Lahdessa.

Näinkö on? Itse muistan taas Nupen kertoneen, ettei hän Suomessa voisi tehdä oikein muissa SM-liigaorganisaatioissa töitä kuin Pelicansissa, joten siksi hän hakeutuikin Venäjälle. Toki Jokerit on ensi kaudella KHL:ssä, joten sinne tietysti voisikin mennä.

Vaikea sanoa Nupen pelikirjasta, mutta olisihan se jossain vaiheessa mukava nähdä Pelicansin penkin takana päävalmentajana. Onhan siinä ristiriitansa toki, jos homma ei toimikaan - se nähtiin esim. Tampereella. Tuskin vielä on kuitenkaan aika palata Lahteen. Veikkaan jatkoa Venäjällä jossain toisessa organisaatiossa.
 

Notsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans Lahde
Olisihan tuo kohtuullisen erikoista, jos osaomistaja loikkaa kilpailevan firman riveihin.

Itse tulkitsin Nupen puheet niin, että olisi jossain vaiheessa halukas luopumaan osuudestaan jotta voisi työskennellä jossain muussakin suomalaisseurassa, kuin Pelicansissa. Toivottavasti oon ymmärtänyt Nurmisen puheet väärin. Saattoi hyvinkin tarkoittaa sitä mitä Raul ylempänä kirjoitti. Kyseessä Radio Voiman haastattelu viime keväältä.
 

Epsilon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahti vs. Everybody
Itse tulkitsin Nupen puheet niin, että olisi jossain vaiheessa halukas luopumaan osuudestaan jotta voisi työskennellä jossain muussakin suomalaisseurassa, kuin Pelicansissa. Toivottavasti oon ymmärtänyt Nurmisen puheet väärin. Saattoi hyvinkin tarkoittaa sitä mitä Raul ylempänä kirjoitti. Kyseessä Radio Voiman haastattelu viime keväältä.
Tuo Nurmisen viime kesäinen haastattelu on kuunneltavissa tästä:
Ess.fi: Pasi Nurminen palaa Venäjälle

Eli niin pitkään kun Nupe on Pelicansin omistaja, niin ei valmenna muualla Suomessa.
 

Karpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tyyliin Jussi Markkanen vai?

Nurminen on Pelicansin pääomistaja käsittääkseni 24% osuudella, kun Markkanen ei omista joukkueestaan kuin 8,5%. Eli tässä tapauksessa puhuttaisiin hieman eri tason ratkaisuista.

Yhtä kaikki, olet oikeassa että näin on aiemminkin käynyt, joten mikään ei sinänsä enää yllätä. Täytyy vaan toivoa, että Nurmisella on hieman enemmän sydäntä Pelicansille, kuin Markkasella omistamaansa seuraa kohtaan.
 
Nurminen on Pelicansin pääomistaja käsittääkseni 24% prosentin osuudella, kun Markkanen ei omista joukkueestaan kuin 8,5%. Eli tässä tapauksessa puhuttaisiin hieman eri tason ratkaisuista.

Prossista viis, kyllä se suurin ero tulee siitä että Markkasella olisi huomattavasti suurempi mahdollisuus avittaa omistamaansa joukkuettansa näiden kohdatessa. Suora ja Nurmisella korkeintaan välillinen. Mutta sikäli olet oikeassa että puhutaan eri tason ratkaisuista. Eri syistä vain.

Niin ja mun puolesta Nurminen saa tehdä niin kuin itse parhaaksi näkee. Se on tehnyt yhen elämän verran tarpeeksi jo Lahen kiekolle eikä ole mitään velkaa.
 

Liito

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Harvinaisen rehellinen ja hyvällä mielellä vedetty Ilin tekemä haastattelu Juhi Aaltosesta allaolevasta linkistä. Respect! Olis vaan Lahteen tullu nyt kun menestystä on ihan joukkueenakin luvassa. ;)

Videot - ESS.fi
 
Kellään mitään tietoa Kari Sihvosesta?

Näyttää joukkuetta vaihtaneen Kazakstanissa. Joukkuekaverina vanha tuttu Tommi Nikkilä. Ihan kohtuu tilastot viime kaudelta jos paikkansa pitävät, 14 1.20 .960 Playoffs 10 1.75 .953.
 

Calé

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kellään mitään tietoa Kari Sihvosesta?

Näyttää joukkuetta vaihtaneen Kazakstanissa. Joukkuekaverina vanha tuttu Tommi Nikkilä. Ihan kohtuu tilastot viime kaudelta jos paikkansa pitävät, 14 1.20 .960 Playoffs 10 1.75 .953.

Ihan kivasti viime kaudella on sihvonen nakuttanut kyllä pisteitä, jos eliteprospectsiin voi luottaa, viime kaudella siis. 50 peliä 21+25=46. Ja pleijareissa 14 peliä 4+12=16. Mutta eipä noi pinnat kerro mitään kun itse Kazakstanin liigan tasosta ei ole mitään käryä. Tän kauden tilastoja en löytänyt mistään. Joku sivu löyty, mutta oli idän aakkosilla kirjoitettu, ja niihin ei minun tietotaito riitä.
 
Mutta eipä noi pinnat kerro mitään kun itse Kazakstanin liigan tasosta ei ole mitään käryä. Tän kauden tilastoja en löytänyt mistään. Joku sivu löyty, mutta oli idän aakkosilla kirjoitettu, ja niihin ei minun tietotaito riitä.

Linkkiä?

Tasosta ei tosiaan paljon hajua. Tomas Jasko 44 11+17=28, Toni Dahlman 30 7+17=24.
 

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Katselin tänään Omskin ja Moskovan Dynamon ottelua hetken. Oli kyllä hienoa seurata Komarovin otteita. Todella monipuolinen pelaaja ja tällä kaudella myös tehoja tullut mukavasti. Teki tuossa kyseisessäkin pelissä ainakin yhden maalin ja paikallisen Liigan sivujen mukaan tehot 6+8 15 otteluun. Eiköhän Komarov Sothsissa nähdä ja on mukava ajatella, että täältä lahesta on maailmalle ponnistanut. Ilmeisesti Lahtea edelleen pitää kotipaikkanaan täällä Suomessa.

Samaisessa ottelussa selostaja Mäkinen kauhisteli Omskin surkeaa peliä ja spekuloi tulevilla valmentajilla. Naurahdus pääsi siinä vaiheessa, kun mainitsi Matikaisen ja Nupen mahdollisen paluun. Sitten ymmärsin, että Venäjällä tämäkin olisi täysin mahdollista...
 
Viimeksi muokattu:

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Kultasormi näyttäisi jatkavan Turussa siitä mihin edelliskaudella Lahdessa jäi. Kiitämme häntä siitä, että otti Seikon mukaansa.

No vitsi vitsi. 2011-2012, never forget.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös