Entiset Pelikaanit maailmalla

  • 1 046 213
  • 3 142

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Karhuselle ihan ok startti Bernissä. 4 matsia 92.8% ja 1.92pmk, torjunut kolme peräkkäistä voittoa ja laittanut Bernin alakerran kuntoon. Onneksi Tolvanen on riittävä ykkösveskari ja Karhun menetyksellä ei ollut negatiivisia vaikutuksia Pelicansille.

Ymmärrätkö sä yhtään miten angstista ripulia nää sun viestit on kerta toisensa jälkeen?
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Sen sijaan toinen ex-Pelicans kassari, Janne Juvonen, on viime kauden huippuotteiden jälkeen "palannut" epävarmalle tasolleen: 13 peliä, GAA 3.47 ja torjuntaprosentti 88,1.
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Karhuselle ihan ok startti Bernissä. 4 matsia 92.8% ja 1.92pmk, torjunut kolme peräkkäistä voittoa ja laittanut Bernin alakerran kuntoon. Onneksi Tolvanen on riittävä ykkösveskari ja Karhun menetyksellä ei ollut negatiivisia vaikutuksia Pelicansille.

Oliko toi Tolvaseen liittyvä kommentti nyt miina, jota kokeilen juuri jalallani?

Hienoa, että Karhunen saanut hyvän startin.
Tolvanen kyllä on mielestäni voittava vahti, mutta kyllähän Karhu on siitä pykälää vahvempi.

Meiän kakkosveskari tosin aiheuttaa mun silmissä nyt pientä pakokauhua, kun ei saa pelata ja viimeksi kun laitettiin vaikeaan paikkaan, niin ei välttämättä kyllä pyatynyt vastaamaan huutoon.
 

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Oliko toi Tolvaseen liittyvä kommentti nyt miina, jota kokeilen juuri jalallani?

Hienoa, että Karhunen saanut hyvän startin.
Tolvanen kyllä on mielestäni voittava vahti, mutta kyllähän Karhu on siitä pykälää vahvempi.

Meiän kakkosveskari tosin aiheuttaa mun silmissä nyt pientä pakokauhua, kun ei saa pelata ja viimeksi kun laitettiin vaikeaan paikkaan, niin ei välttämättä kyllä pyatynyt vastaamaan huutoon.

Nimenomaan voittava maalivahti Tolvanen ei ole ainakaan toistaiseksi ollut. Kahteentoista starttiin kaksi suoraa voittoa.

Sitä kuuluisaa potentiaalia on, mutta toistaiseksi ei ole kyllä näyttänyt ykkösmaalivahdilta. Valovuoden toki silti Heleniusta edellä.
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nimenomaan voittava maalivahti Tolvanen ei ole ainakaan toistaiseksi ollut. Kahteentoista starttiin kaksi suoraa voittoa.

Sitä kuuluisaa potentiaalia on, mutta toistaiseksi ei ole kyllä näyttänyt ykkösmaalivahdilta. Valovuoden toki silti Heleniusta edellä.

Kyllä Tolvanen jo tokassa pelissä karhun lähdön jälkeen oli varma otteissaan.
Tälläkin hetkellä Tolvanen on mun mielestä sen tason kaveri, että luo kyllä joukkueelle mahdollisuuden voittaa ilta toisensa jälkeen.
Mä vetoan omassa näkemyksessäni siihen samaan asiaan, mikä tulee jo omistakin korvista ulos, niin se joukkueen henkinen kantti, takaiskun jälkeinen pelaaminen, hätäily, tappioasemassa pelaaminen ja että saako valmennus jatkossa pidettyä jätkiä paremmin keskittyneenä silloin kun vastustaja meinaa saada henkisen yliotteen.
Joukkue on kriisissä ja varmasti kukaan ei tällä hetkellä pelaa täysin omalla tasollaan ja vastustajan tekemät maalit/tappioasemaan joutuminen turhauttaa varmasti nuorta joukkuetta niin maan perkeleesti, että sitten aletaan ylipelaamaan, ryhdytään kärsimättömiksi tai muuten vain hätäillään kentällä.

Ei se puolustuskaan meinaan kovin hyvin Tolvasta ole menneissä peleissä puolustanut.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: bar1

bar1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paikalliset jengit
Ei se puolustuskaan meinaan kovin hyvin Tolvasta ole menneissä peleissä puolustanut.
Mielestäni Tolvanen on ollut ihan ok kaikissa näissä peleissä, mutta minkäs teet kun tukea ei saa yhtään. Tappara-pelissä kun oli pelattu 2 hyvää erää ja kolmannessa meni kaikki ihan perseelleen oli Tolvasen ansiota että päättyi niinkin "vähämaaliseen" tappioon kuin 6-3 ("vain" kolme omiin lisää). Vikassa erässä tultiin koko ajan kaksykkösillä tai pahemmilla läpi ja sama jatkui koko Jyppipelin... Noh, tänään uus yritys.
 

Lahtitar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, HC Giants
Luulen, että aika moni vastustajan tekemä maali on seurausta huonosta puolustuspelaamisesta. Jos Jalasvaara toisi siihen jotain parannusta. Kaikkia maaleja ei voi laittaa maalivahdin piikkiin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: bar1

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Libor Sulak tehnyt KooKoossa yhdeksään peliin tehot 5+3=8 eli saman verran kuin mitä Pelsun eniten pisteitä tehnyt pakki Schemerov on taikuroinut 27 peliin, vitun hyvä ettei maksettu sille paria kymppiä enempää kun ei siitä mitään hyötyä olisi kuitenkaan ollut.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Libor Sulak tehnyt KooKoossa yhdeksään peliin tehot 5+3=8 eli saman verran kuin mitä Pelsun eniten pisteitä tehnyt pakki Schemerov on taikuroinut 27 peliin, vitun hyvä ettei maksettu sille paria kymppiä enempää kun ei siitä mitään hyötyä olisi kuitenkaan ollut.
No nimenomaan ei olisi ollut mitään hyötyä kummallekaan osapuolelle. Olen iloinen Liborin puolesta että valitsi menestystä tällä kaudella tavoittelevan joukkueen, jota johtaa yksi tämän sukupolven lahjakkaimmista valmentajista. Tämän kauden Pelicansissa Sulakin ura ei olisi kehittynyt yhtään mihinkään suuntaan.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Rohkenen olla eri mieltä.
Kerro minulle mitä hyötyä on huippupuolustajasta joukkueessa, jollaa ei ole ykkösmaalivahtia tai -valmentajaa? Hyvä vain että Sulak väisti varman ansan ja meni Kouvolaan missä pelataan keväällä playoffeja ja hänellä on mahdollisuus nostaa arvoaan ulkomaalaisten skouttien silmissä.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Kerro minulle mitä hyötyä on huippupuolustajasta joukkueessa, jollaa ei ole ykkösmaalivahtia tai -valmentajaa?
Mitä hyötyä Pelsulle on Hannes Björnisestä tai Juhis Aaltosesta? Aivan, ainoita pelaajia, jotka saa kentällä jotain aikaiseksi. Kuka ties vaikka joillain Sulakin maaleilla olisi peli jos toinenkin ratkaistu, ehkä saatu pelitapaa toimimaan paremmin ja näin ollen saavutettu se "lahtelaisten mestaruus". Sulakin kannalta tietenkin hyvä, sitä en kiellä, mutta mä en allekirjoita sitä väitettä, etteikö Sulakista olisi ollut mitään hyötyä Pelicansille.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Mitä hyötyä Pelsulle on Hannes Björnisestä tai Juhis Aaltosesta? Aivan, ainoita pelaajia, jotka saa kentällä jotain aikaiseksi. Kuka ties vaikka joillain Sulakin maaleilla olisi peli jos toinenkin ratkaistu, ehkä saatu pelitapaa toimimaan paremmin ja näin ollen saavutettu se "lahtelaisten mestaruus". Sulakin kannalta tietenkin hyvä, sitä en kiellä, mutta mä en allekirjoita sitä väitettä, etteikö Sulakista olisi ollut mitään hyötyä Pelicansille.
Sanon sen nyt mahdollisimman selkeästi: tuon joukkueen puolustaminen on paniikinomaista vastuunpakoilua ja Sulak on muutenkin offensiivinen puolustaja. Onneksi valitsi Kouvolan. Ei hänkään ole mikään messias.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Sanon sen nyt mahdollisimman selkeästi: tuon joukkueen puolustaminen on paniikinomaista vastuunpakoilua ja Sulak on muutenkin offensiivinen puolustaja. Onneksi valitsi Kouvolan. Ei hänkään ole mikään messias.
Eli koska puolustaminen on paskaa, niin Sulakista ei olisi ollut mitään hyötyä hyökkäyspelaamisessa tai YV:llä? No se on sit just niin.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Eli koska puolustaminen on paskaa, niin Sulakista ei olisi ollut mitään hyötyä hyökkäyspelaamisessa tai YV:llä? No se on sit just niin.
Sulakin hyöty Pelicansille vs. miten Sulak itse hyötyisi täällä pelaamisesta tällä hetkellä on se mun pointti jota väistelet taitavasti.

Pitääkö muistuttaa että Libor vietti viime kauden Detroitin NHL-organisaatiossa jossa asiat ovat paraikaa vielä pahemmin viturallaan kuin Lahessa. Sulakin uran jatkon kannalta oli tärkeää että mies pääsi joukkueeseen jota johdetaan ammattitaidolla.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Sulakin hyöty Pelicansille vs. miten Sulak hyötyisi täällä pelaamisesta tällä hetkellä on se mun pointti jota väistelet taitavasti.
Ja mun pointti on ollut koko ajan Sulakin tuoma hyöty Pelicansille, kun sä väitit alunperin ensimmäisessä vastauksessasi, ettei Sulakista olisi ollut mitään hyötyä Pelicansille. Sulak olisi Pelicansia auttanut taidoillaan, mutta nyt auttaa niillä KooKoota eteenpäin ja se on hienoa se.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös