Entiset HIFK-pelaajat muualla

  • 2 404 773
  • 8 343

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja Marekissa oli/on hienointa se aito IFK-laisuus. Muut mainitut(Rafalski, Timonen, Murphy) olivat loistavia pelaajia, mutta kaikki palkkasotureiksi kategoroitavia. Marek osasi arvostaa IFK:ta ja faneja ja todella rakstaa seuraa niin kuin pitääkin. Aivan ainutlaatuinen pelaaja jonka kaltaista emme useasti tule elinikänämme näkemään. Marekissa ah niin ihana piirre oli se järjettömien pulttien vetäminen josta seurauksena oli kaksi vaihtoehtoa, joku aivan älytön soolosuoritus ala jalkakynä vs. Ilves tai sitten idioottimainen turhautumisjäähy pahaan paikkaan. Kuinka tuota vekkulia voi olla rakastamatta.

BTW, muistan vielä elävästi väittelyt Zidlicky vs. Tuulola, kumpi on parempi pakki. Ei taida IFK-fanien valinta olla kovin vaikea.

Edit: Kukas se muuten olikaan se toinen pakki jota Z vie kuin pässia narussa tossa maalissa? Kukas muu kuin C.Murphy.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä minä arvostan Marekia eniten omin silmin nähdyistä HIFK:n ulkomaalaispelaajista vaikka Jan Caloun onkin lempipelaajani. Marek antoi myös HIFK:n kotisivuille haastattelun, jossa hän toteaa yhdeksi tavoitteekseen pelata HIFK:n paidassa uran viimeiset pelinsä ja tämä piirre on se mistä Marekista niin paljon pidän sekä arvostan. HIFK on Marekin koti ja tämänhän herra on moneen otteeseen todennut. Keep up the good work Z and we'll see you in a couple of years back in HIFK!

Niin ja Nypykälle tiedoksi, pysy nyt jumalauta Marekiin yhteyksissä!

Linkki haastatteluun.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin ja Nypykälle tiedoksi, pysy nyt jumalauta Marekiin yhteyksissä!
Ja lisäksi kannatata nimenomaan tavalla tai toisella "voidella" rouva Zetaa ja houkutella tämä takaisin Suomeen. Marek ja etenkin Rouva Z diggasivat nimenomaan Helsingissä asumisesta ja tästä syystä Marek pysyi Suomessa kauden tai kaksi pidempään, mitä olisi tarvinut. Eli voihan olla, että mies tosiaan vielä haluaa pelata joskus HIFKssa, vaikka suurelta osin uskon haastattelussa kuullun olleen perusjargonia, josta fanit tykkää.

Yllättävän paskaa englantia Marek muuten puhuu siihen nähden, että on pelannut ja asunut jo vuosikausia Pohjois-Amerikassa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Yllättävän paskaa englantia Marek muuten puhuu siihen nähden, että on pelannut ja asunut jo vuosikausia Pohjois-Amerikassa.

Z "puhuu" kentällä enemmän. Ja täytyyhän sitä ihmisellä jotain heikkouksiakin olla :)

No joo... Mä uskon että Z oikeastikin tykkäsi olla ja pelata täällä. Kunpa sitä voisi nähdä hänet HIFK-paidassa vielä. Voisi saada yhtä kovat suosionosoitukset katsomosta, kun Peltonen sai 16.9.2010.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Miltä kuulostaisi seuraava avauskentällinen IFK:n ensimmäisessä kotimatsissa kaudella 2012-2013:

Ketju: Ville - OJ - Rudi

Puolustajat: Zeta - Teemu Laakso

Maalissa: Bäckström

Sitten mä heräsin :(


Osa noista veijareista todennäköisesti nähdään vielä joku päivä Nordiksella, mutta tuskin kaikkia samaan aikaan. Mutta saahan sitä haaveilla?
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Z "puhuu" kentällä enemmän. Ja täytyyhän sitä ihmisellä jotain heikkouksiakin olla :)

No joo, sanotaanko, että kielitaito on parantunut rutkasti - pari eka kautta meni HIFK:n pukukopissa lähinnä öö- ja yes-linjalla. Kuten eräs pelaaja totesi, että oikein säikähti kun Marek työsulkukaudella tuli koppiin ja alkoi juttelemaan ja kyselemään kuulumisia englanniksi.

Mutta se ei ole se juttu vaan se, että Marek arvostaa HIFK-ajan antamaa potkua uralleen todella paljon. Ja tosta haastattelusta; olisi voinut haastattelija laittaa hiukan enemmän väriä noihin kysymyksiin, jotta haastateltava olisi päässyt hiukan enemmän oikeuksiinsa.

Ja mieleen piirtyy se kuva, jossa Sir Pena, Marek, KObedza ja joku neljäs äijä poseeraa Seutulassa.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Miltä kuulostaisi seuraava avauskentällinen IFK:n ensimmäisessä kotimatsissa kaudella 2012-2013:

Oi kyllä!!!

Sitten vielä kakkoseen talonmies Pikkarainen tekemään häkkejä ja kilaroimaan, niin minä lupaan istua koko kauden katsomossa käsi housuissa. Lunkka on palkattu juttelemaan mukavia ja lenkkeilemään Bäckströmin kanssa ja Sakelle on ostettu läjä legoja, joista voi rakennella omaa halliaan Nordiksen parkkikselle, kuuloetäisyyden päähän maalivahdeista.

Ja sitten minäkin heräsin. Vaan saahan sitä fantasioida...
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miltä kuulostaisi seuraava avauskentällinen IFK:n ensimmäisessä kotimatsissa kaudella 2012-2013:

Ketju: Ville - OJ - Rudi

Puolustajat: Zeta - Teemu Laakso

Maalissa: Bäckström

Sitten mä heräsin :(


Osa noista veijareista todennäköisesti nähdään vielä joku päivä Nordiksella, mutta tuskin kaikkia samaan aikaan. Mutta saahan sitä haaveilla?

Jos vielä hetken sahataan tukkia ja spekuloidaan, niin kyllä tosta porukasta ainakin kolme on mun mielestä lähivuosina kotiutettavissa: Laakso(jos ei pääse änäriin ja KHL ei vie), Zeta(nokunselupasjohei!!!) ja Rudi. Tämä viimeinen kaveri olisi nimittäin elävä symboli kaikesta siitä 'kadotetusta HIFK-brändistä', mitä me oldschoolhaikailijat toitotetaan täällä. Rudilla olisi lisäksi vielä hirveän jalat-maassa näkemys kaukalonsisäisiin tapahtumiin. Ei mitään älytöntä vouhkaamista tai hehkutusta, mutta kylmä toteamus vain miten homma on ja mitä sille pitää tehdä. Olisi loistava 2v sopparilla palauttamaan uskottavuutta, jonka jälkeen näkisin herran mielelläni esim. Peltosen kakkoskoutsina tai uutena pelaajascouttina. Jumalauta, nyt älkää herättäkö! :D

Bäcker tulee jos paikat kestää kun soppari loppuu, näin meikäläinen uskoo. Ja sitten uudeksi mv-koutsiksi+osaomistajaksi. OJ mä jotenkin näen vielä skulaavan änärissä jollei ensikaudesta nyt ihan pannukakkua tulisi.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Useammin mä olen kuullut Ilkkaa kuin Hankkia kutsuttavan talonmieheksi. Hankki on vaan Pinkki, Edarin jätkä ja liimaletti ;)

Talonmies on Ilkka Pikkarainen. Ei kukaan muu.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Talonmies on Ilkka Pikkarainen. Ei kukaan muu.

Jassoo. Mulle on siinä tapauksessa syötetty väärää tietoa tän palstan kautta, kun olen aina luullut Hannua talkkariksi. Melkoista penailua :)

Mistä tuo lempinimi on saanut alkunsa? Vastaa vaikka yv:nä, niin ei kuormiteta tätä ketjua lievällä off-topicilla enempää.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jassoo. Mulle on siinä tapauksessa syötetty väärää tietoa tän palstan kautta, kun olen aina luullut Hannua talkkariksi. Melkoista penailua :)

Mistä tuo lempinimi on saanut alkunsa? Vastaa vaikka yv:nä, niin ei kuormiteta tätä ketjua lievällä off-topicilla enempää.

Vastaan, vaikka multa ei mitään kysyttykään. Taaskaan.

Kyllä sä olet nyt tainnut lukea tältä palstalta vähän väärin :).

Talonmies Pikkarainenhan on Pekasta ja Pätkästä tuttu hahmo. Eksää sitäkään tiänny ;)?
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Eli voihan olla, että mies tosiaan vielä haluaa pelata joskus HIFKssa, vaikka suurelta osin uskon haastattelussa kuullun olleen perusjargonia, josta fanit tykkää.

Minä taas uskon, että voi oikeasti olla halukas lopettamaan uransa HIFK:ssa. Tähän viittaa haastattelut, työsulkukausi, ja suostuihan mies tulemaan meille pelaamaan sen täysin tyhjänpäiväisen höntsän Foppan showjoukkuetta vastaan, mikä myös kertoo ehkä jotain. Mutta ei se mikään itsestäänselvyys ole, monta mutkaa on tietysti matkassa. Kuinka kauan jaksaa tahkota änäriä, ja minkä tason kaveri on siellä lopettaessaan, jos ikää on jo runsaasti? Ja jos onkin vielä huipputikissä, niin ei hän tietysti tänne pelkkää rakkauttaan päädy, vaan kilpailukykyinen tarjous on tietysti ehdoton edellytys. Jonkin verran halvemmalla varmaankin pelaisi meillä kuin jossain muualla, mutta silti. Ja vielä sekin, vetääkö veri sitten uran lopulla kuitenkin kotimaahan? Sanoisin siis, että täysin mahdollista nähdä vielä Z punaisissa, toisin kuin esimerkiksi Rafalski tai Timonen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Vastaan, vaikka multa ei mitään kysyttykään. Taaskaan.

Kyllä sä olet nyt tainnut lukea tältä palstalta vähän väärin :).

Talonmies Pikkarainenhan on Pekasta ja Pätkästä tuttu hahmo. Eksää sitäkään tiänny ;)?

Emmää sulta kysyny! :)

Piti oikein penkoa näitä ketjuja, jotta selviäisi, mistä olen omaksunut väärän käsityksen talkkarin henkilöllisyydestä. Jos mä oikein tulkitsin, niin ainakin aurinkotuuli on puhunut Hankista talonmiehenä, ja siitä mulle varmaankin on jäänyt väärä kuva asioista. Suurin osa tai kaikki muut kirjoittajat puhuvat I. Pikkaraisesta talonmiehenä.

Kyllä mä Pekan ja Pätkän tiedän, en mä sentään mikään puupää ole :) Mutta mikä tekee Ilkasta talonmiehen?
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Dale Clarke ei ole saanut parasta mahdollista alkua Elitserienissä, saanut kyseenalaisen kunnian päästä linkissä esitetylle listalle.

Linkki: Elitserienin pahimmat alisuorittajat (Aftonbladet)

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/wennerholm/article7914884.ab

Jani Nieminen jatkaa huikeita otteitaan Tapparassa - seitsemästä ottelusta 6 voittoa ja torjuntaprosentti päälle 93%. Pitää näiltä osin Lunkkaa, Riksmania ja miksei myös Sakkeakin pilkkanaan. Jossain asioissa voisi sitä kärsivällisyyttä olla hiukan enemmän.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK-kasvatti Jaakko Turtiainen tänään Hämeenlinnassa 1+1 HIFK:ta vastaan ja koko kausi taitaa olla lukemissa 3+3. Taasko yksi menetetty lupaus?
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ilmeisesti puhutaan hyvästä ikäluokasta IFK-junnuissa, sillä jonkin verran junnuja seuranneena en erityisesti muista juuri Turtiaista. Mutta siis 'jonkin verran'. Voihan tuohon olla yksinkertaisempikin selitys - perhe muuttanut H-linnaan tai kaiffari on armeijassa Parolan suunnalla?
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Turtiaiselle lienee käynyt Melartit eli ottanut yhden kesän aikana ison loikan eteenpäin kun mietitään pelaamista SM-liigassa. Ehkä ei vaan saanut HIFK-johtoa vakuuttuneeksi osaamisestaan ja totta, herran itsensä kannalta on huomattavasti otollisemmassa paikassa verrattuna HIFK:ssa pelaamiseen.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
HIFK-kasvatti Jaakko Turtiainen tänään Hämeenlinnassa 1+1 HIFK:ta vastaan ja koko kausi taitaa olla lukemissa 3+3. Taasko yksi menetetty lupaus?

Aika mahdotonta HIFK:n on pitää jokaisesta junnusta kiinni. HIFK haalii jo C-junnuissa kovan jengin kasaan ja sitä yleensä jatkuu sitten B ja A junnuihin asti. Taso on kova ja yleensä sieltä tulee niin monta liigatason pelaajaa, että on vain pakko päästää suuri osa muualle.

Ainahan jokunen näistä voi tulla takaisinkin myöhemmin jos intressit kohtaavat.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Kuten tiki10 tuossa sanoo, niin valitettavasti kaikille hyville junnuille ei ole paikkaa liigajoukkueessa ja on hyvä, että he pääsevät kokeilemaan siipiään muualle. Minusta on vaan hienoa, että kaverit breikkaavat muualla, jos eivät HIFK:ssa mahdu pelaamaan.
 

scholl

Jäsen
Minusta on vaan hienoa, että kaverit breikkaavat muualla, jos eivät HIFK:ssa mahdu pelaamaan.

Se on lieveilmiö, jolle ei voi mitään. Kun haetaan ehdottomia huippupelaajia niin sivutuotteena kasvaa iso joukko normipelaajia. Sama tapahtuu sellaisissa firmoissa, joissa on hyvä sisäinen uranrakennussysteemi. Kaikki eivät pääse omassa organisaatiossa eteenpäin, joten vaihtavat maisemaa. Tuskin kukaan nyt iloinen siitä on, jos esim. HPK:lla on hyviä täältälähteneitä pelaajia, mutta jos näin tapahtuu niin IFK:n juniorituotanto on ilmeisesti kunnossa. Se on vain fakta, jonka kanssa pitää oppia elämään. Se on hyvin henkilökohtainen kysymys, jaksaako nuohota tilastoja ja katsoa, onko jollain IFK-tausta vai ei. Olihan neuvostoliitossakin suomalaistaustaisia sotilaita, mutta silti kun tulivat rajan yli niin kudin piti lähteä täältä yhtä innokkaasti kuin muutenkin. Eletään sen mukaan minkä tien kukin on valinnut.

Toki HPK on kyllä maanpäällinen helvetti, joten jos joku kaikista maailman seuroista sen valitsee, on hän jotenkin vakavien mielenterveysongelmien kanssa painiva.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ilmeisesti puhutaan hyvästä ikäluokasta IFK-junnuissa, sillä jonkin verran junnuja seuranneena en erityisesti muista juuri Turtiaista. Mutta siis 'jonkin verran'. Voihan tuohon olla yksinkertaisempikin selitys - perhe muuttanut H-linnaan tai kaiffari on armeijassa Parolan suunnalla?
Onhan varmaan näitäkin tapauksia, mutta aika pitkään kaveri siellä armeijassa on ajatellut olevansa, kun teki kesällä 2009 HPK:n kanssa kahden vuoden sopimuksen. Ja Turtiainenhan vielä HIFK:ssa pelatessaan voitti myös 18-vuotiaiden MM-pronssia B:n SM:n lisäksi, joten kyllähän Turtiainen on ikäluokkansa kärkeen kuulunut eikä nyt voida mistään kovasta harppauksesta kehityksessä puhua.

Se on täysin normaalia ja loogista, että IFK:sta osa nuorista lähtee muualle hakemaan lisää vastuuta ja liigapaikkaa. Jo mainitusta -91 -ikäluokasta viime kauden jälkeen siirtyi Pelicansiin Joni Häppölä, joka on iskenyt Pelicansin A:ssa tähän mennessä 3+10 ollen pistepörssissä samalla sijassa Mikael Salmivirran kanssa.
 

Kinkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kiffen
Ei voi olla muuta kuin tyytyväinen, kun katselee Tim Thomasin työskentelyä tällä hetkellä Bostonin maalilla. Jokaisessa ottelussa päästettyjä maaleja vain 1. Kahdessa viime ottelussa Washingtonin tähdet olivat ihmeissään, kun Thomas liikkui salamavauhdilla tolpalta toiselle aina kiekon eteen. Haastattelussa Thomas kertoi, että on hienoa kun pystyy liikkumaan kunnolla kesällä tehdyn leikkauksen jälkeen. Vain Sakke Lindforsilta opittu seikkailu kostautui viime yönä, muuten olisi tullut nollapeli. Raskilla voi olla puuduttava kausi istua kovalla jakkaralla illasta toiseen...
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
"IFK -kasvatti" Taru Sassi Urholla parhaillaan haastattelijana. Kiva että ura jatkui noissa hommissa. *hymiö*

edit. selvennyksenä vielä, että oikeasti pidän Tarusta haastattelijana, harmi ettei jatkanut IFK:n hommissa tällä kaudella.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös