Entiset HIFK-pelaajat muualla

• 2 616 704
  • 9 322

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miika Elomo on kuollut. Oli mukana ikimuistoisessa mestarijengissä ja ansaitsee paikkansa HIFK:n historiikissa. Voimia läheisille.

Etsin tossa juuri äsken sopivaa viestiketjua, johon voisi laittaa tämän surullisen uutisen, mutta olit mua nopeampi, niin en linkitä tätä enää.

Mutta todella surullinen uutinen ja järkytys kertakaikkiaan, sillä en olisi mitenkään osannut tällaista odottaa. Oli tosiaan mukana meilläkin silloin tässä ikimuistoisessa vuoden 98 kevään mestarijengissä ja teki myös muuten tuolloin play offseissa tärkeitä maaleja.

Osanottoni tosiaan ja jaksamisia läheisille.

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miika Elomo on kuollut. Oli mukana ikimuistoisessa mestarijengissä ja ansaitsee paikkansa HIFK:n historiikissa. Voimia läheisille.

IFK:n playoffit alkoivat hieman tahmeasti ja hermostuneen oloisesti ja Ässät johti ensimmäistä puolivälieräottelua Nordiksella aika pitkään. Lopulta ottelu kääntyi väkisin IFK:lle ja sen ottelun sankari oli Miika Elomo. En muista tarkalleen kuinka monta maalia ja pistettä hän teki, mutta siitä eteenpäin IFK surffaili loput ottelut ylivoimaiseen mestaruuteen.

Edit. Väärin muistin, IFK johti ottelua oikeastaan koko ajan, mutta lopussa Ässät tuli 5-1 tappiotilanteesta yhden maalin päähän. IFK voitti kuitenkin 5-4 ja sen muistin oikein, että Elomo tehoili.

Viimeksi muokattu:

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897

Ohhoh aika puskista tämä tosiaan tuli ja kevyet mulla Miikalle sekä voimia omaisille, kavereille ja tutuille.

Sairaskohtaushan kuoleman takana lienee, kun ikä nuorehko ja tapahtunut kaikille järkytyksen lisäksi täysi yllätys.

Ikuinen osa IFK-tarinaa ja voittajia.

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans
Sami alkaa goutsaa Pelsua.
Tää tuli aika yllätyksenä, ainakin itselleni.

Ballo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääskä, Pakarinen, Liivik, Åsten, Kuhta, Petrell
Sami Kapanen on kyllä niin miellyttävä henkilö, että ei voi kuin vain toivoa onnistumista vaikka kyseessä onkin Pelicans.

Ballo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuleeko kriisissä olevan Liigajoukkueen päävalmentajan lähtökohtaisesti olla miellyttävä...
En mä lähestynyt asiaa ollenkaan mikä olisi Pelicansille oikea päävalmentaja. Toivon Kapaselle onnistumista, mutta kovin ruusuista taivalta en ennusta.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En mä lähestynyt asiaa ollenkaan mikä olisi Pelicansille oikea päävalmentaja. Toivon Kapaselle onnistumista, mutta kovin ruusuista taivalta en ennusta.
Itse yllätyin Kapasen valinnasta. Kuvittelin, että uusi päävalmentaja Pelsun nykyhetkessä olisi enemmän henkilötyyppiä vittupäiset "Matikainen-Summanen-Jortikka", jotka ensitöikseen vetävät nenään Nurmista. Ei "Kapanen", joka on sofistikoitunut sliipattuine kledjuineen ja joka käyttänee sivistyssanoja, joita Nurminen ei edes ymmärrä

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kun tuli tuossa Mannisen ketjussa puheeksi meidän oma kasvatti Freddie Granberg, niin jäbä on 12 Allsvenskan pelin jälkeen teholukemissa +8 Kalmar Hcssa, mikä ei ole huono suhteessa pelimäärään. On saman verran kuin jengin toinen oma kasvatti Teemu Väyrynen, jolla on 39 pelin jälkeen 38 pistettä ja tosiaan +8 ja jengin toiseksi paras pistemies.

Väyrynen on Allsvenskanin pistepörssissä sijalla 11. ja Sebastian Dyk sijalla 17.

Mutta Freddie on näköjään saanut uralleen ehkä uuden alun ja ehkä tuo jatkaa Allsvenskanissa nousuaan kohti Ruotsin huippua.

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun tuli tuossa Mannisen ketjussa puheeksi meidän oma kasvatti Freddie Granberg, niin jäbä on 12 Allsvenskan pelin jälkeen teholukemissa +8 Kalmar Hcssa, mikä ei ole huono suhteessa pelimäärään. On saman verran kuin jengin toinen oma kasvatti Teemu Väyrynen, jolla on 39 pelin jälkeen 38 pistettä ja tosiaan +8 ja jengin toiseksi paras pistemies.

Väyrynen on Allsvenskanin pistepörssissä sijalla 11. ja Sebastian Dyk sijalla 17.

Mutta Freddie on näköjään saanut uralleen ehkä uuden alun ja ehkä tuo jatkaa Allsvenskanissa nousuaan kohti Ruotsin huippua.

Ei Granberg niin huono ollut. Ei nyt mikään vahvistuskaan, mutta hoiti oman pienehkön ruutunsa suht hyvin.

Viimeksi muokattu:

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC

Ballo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vetänyt siis kokoajan seiskapakkina jämävaihtoja. Pisteitä kertynyt yhden maalin verran. Noilla statseilla se on aivan siinä ja siinä kutsuuko HockeyEttan taas ensi kaudella, itse ainakin veikkaan edelleen kutsuvan. Kyllä mä jopa enemmän Granbergilta odotin, eihän hän ole pystynyt ottamaan edes roolia pelaavasta kuusikosta Allsvenskanin keskikastin porukasta. Se kertonee jo tarpeeksi pelaajasta, ja tällainen pelaaja piti tuoda Helsingin IFK:hon. Hävettää edelleen.

Purkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nordenskiöldinkadun kierrätyskeskus
Vetänyt siis kokoajan seiskapakkina jämävaihtoja. Pisteitä kertynyt yhden maalin verran. Noilla statseilla se on aivan siinä ja siinä kutsuuko HockeyEttan taas ensi kaudella, itse ainakin veikkaan edelleen kutsuvan. Kyllä mä jopa enemmän Granbergilta odotin, eihän hän ole pystynyt ottamaan edes roolia pelaavasta kuusikosta Allsvenskanin keskikastin porukasta. Se kertonee jo tarpeeksi pelaajasta, ja tällainen pelaaja piti tuoda Helsingin IFK:hon. Hävettää edelleen.
Mä olen kyllä tosta sun allsvenskan analyysistä aikalailla erimieltä, +8 varsinkaan pienellä peliajalla ei tosiaan ole mitään ''siinä ja siinä'' suorittamista vaan se oma tontti on selkeästi hoidettu hyvin.

Voidaan verrata esimerkiksi meidän Luhankaan, joka vetelee -5 tehotilastolla vastaavalla peliajalla.

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK

+8 on 12 peliin on oikeasti aika hyvä 7. pakille. Eli se olis koko kauden aikana reippaasti yli +20 tahtia. Varsinkin, kun tuolla Kalmarissa moni vetää miinuksilla.

Milloin meillä viimeksi on 7. pakki vetänyt tollaisella teholukemalla?

Mutta en mä itsekään snaijaa miks tänne pitää tuoda pakki, joka olis maksimissaan 7-8. pakki. Kai siinä oli joku low risk, high reward kokeilu mielessä? Ehkä jäbä oli tuttu jollekin sen junnumaajoukkueajoilta?

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Mä olen kyllä tosta sun allsvenskan analyysistä aikalailla erimieltä, +8 varsinkaan pienellä peliajalla ei tosiaan ole mitään ''siinä ja siinä'' suorittamista vaan se oma tontti on selkeästi hoidettu hyvin.
Tehotilasto on ns. karkean tason mittari eikä se kerro pelaajan edesottamuksista noin pienellä otannalla juuri lainkaan, esim. sitä, että oletko päässyt pelaamaan miten suojattuja minuutteja vaikkapa hyökkäyspään aloitusten kautta. Muutenkaan tuosta joukkueesta ei montaa pelaajaa miinuksella ole. Onnistuihan Granberg olemaan IFK:ssakin plussalla lähinnä välttelemällä kiekkoa.

Pitkillä, kausien otannalla tehotilastoista ja sen kehityksestä voidaan tehdä suuntaa antavia johtopäätöksiä, mutta silloinkin on hyvä huomioida erinäiset tekijät, jotka tuohon tilastoon vaikuttavat. Peliajasta, joukkueesta sekä pelikavereista alkaen.

Esimerkkikä Johan Motin oli viime kaudella IFK:n ylivoimainen tehotilastoykkönen (+23 vs seuraava palaaja Nättinen +14), mutta oliko hän joukkueen paras pelaaja tai edes paras puolustaja? No, ei todellakaan. Tätä edeltävällä kaudella IFK:n tehotilastokärjet olivat Rantakari ja Kåsastul. Tähän ei varmaan tarvitse edes sanoa mitään.

Viimeksi muokattu:

Purkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nordenskiöldinkadun kierrätyskeskus
Esimerkkikä Johan Motin oli viime kaudella IFK:n ylivoimainen tehotilastoykkönen (+23 vs seuraava palaaja Nättinen +14), mutta oliko hän joukkueen paras pelaaja tai edes paras puolustaja? No, ei todellakaan. Tätä edeltävällä kaudella IFK:n tehotilastokärjet olivat Rantakari ja Kåsastul. Tähän ei varmaan tarvitse edes sanoa mitään.
Ei ollut tosiaan, mutta ei siitäkään pitäisi olla mitään epäselvää, että Motin teki runsaasti positiivisia asioita jäällä ollessaan. Ei tietysti voi pelkästään hänen lähdöllää perustella, mutta ollaan jo nyt päästetty saman verran maaleja, kun viime runkkarissa yhteensä.

Ballo

Jäsen
Suosikkijoukkue

Voidaan verrata esimerkiksi meidän Luhankaan, joka vetelee -5 tehotilastolla vastaavalla peliajalla.
Jos Granberg oikeasti olisi hyvin pelannut niin tuskin vetelisi seiskapakkina. Tasoonsa nähden varmasti ihan ok. Granbergin kolmen viimeisen pelin peliajat muuten 05:56, 06:26 ja 03:56. Sitä ennen oli katsomossa kuusi matsia. Tiedä sitten oliko loukkaantuminen vai eikö mahtunut pelaamaan.

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
+8 on 12 peliin on oikeasti aika hyvä 7. pakille. Eli se olis koko kauden aikana reippaasti yli +20 tahtia. Varsinkin, kun tuolla Kalmarissa moni vetää miinuksilla.

Milloin meillä viimeksi on 7. pakki vetänyt tollaisella teholukemalla?

Mutta en mä itsekään snaijaa miks tänne pitää tuoda pakki, joka olis maksimissaan 7-8. pakki. Kai siinä oli joku low risk, high reward kokeilu mielessä? Ehkä jäbä oli tuttu jollekin sen junnumaajoukkueajoilta?

Granberg pelasi meillä 9 matsia, joissa sai kasaan 0+1, +1, ~10 min peliaikaa per ottelu. Pelatuista otteluista IFK sai 21 pistettä, eli 2,33 p/o. Granberg oli kentällä kaksi kertaa, kun omissa soi. Vaikeaa häntä on mistään syyttää.

T.J.R

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Flyers
HIFK:ssa aikoinaan muutaman ottelun maalivahtina pelannut Mikko Rämö ottaa valmentajavastuun Mestis-seura Kiekko-Pojissa. Ja se harvinainen pelaajakauppa on toki yhä muistissa.
The pelaajakauppa jossa sitten Rämö pelasi seuraavassa paikallispelissä meidän maalilla ja voitettiin narrit 1-0.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy