Entiset HIFK-pelaajat muualla

  • 2 402 732
  • 8 341

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Brian Rafalski tänään 50-vuotta. Siinä on sellanen kaveri kenet olisin halunut nähdä aikoinaan vielä meillä pelaamassa, sama kuin Zidlicky. Harmi ettei kumpikaan toteutunut. Siinä minun kaksi lapsuuden suosikkia.

Onnea Rafalskille pyöreistä!
Rafalski ja Thomas muuten taitaa olla ainoat ulkomaalaiset pelaajat ketkä voivat ylpeydellä sanoa voittaneensa jotain Stanley Cupiakin suurempaa…nimittäin kannun kotiseurassaan.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Erik Thorell pelailee nykyjään Frölundassa vuoden lapulla. 5 peliä 0+2.

Kotoa kun lähti maailmalle aikoinaan niin suuntana oli Zug jossa pelasi kaksi kautta, pienemmässä roolissa mitä IFKssa voittaen Sveitsin mestaruuden.

Sveitsistä tie vei Tšekkiin jossa pelasi todellisen tykkikauden Sparta Prahassa 21-22 tehden 52 pinnaa 49 peliin. Sparta Praha hävisi lopulta finaaleissa, mutta Thorell painoi pleijareissakin 10 pojoa 16 peliin. Tuloksena kahden vuoden jatkosopimus.

Seuraava kausi oli selvästi vaisumpi ja Sparta Prahan joukkue muutenkin tasapaksumpi vaikka sijoittuivatkin runkosarjassa kolmanneksi ja putosivat puolivälierissä.

Sopimus purettiin ja Thorell teki täksi kaudeksi vuoden sopimuksen Frölundaan.

Ikää on 31 vuotta ja hyviä pelivuosia jäljellä. En täysin osaa selittää että miksi, mutta Thorell on itselle erään takavuosien ranskalaisen lisäksi ollut sellainen ulkomaalaispelaaja, kenestä on lähdön jälkeen jäänyt fiilis, että palaa vielä joskus. Mulla ei tosin ole hajuakaan onko hänellä jotain perhesyitä, mitkä estäisivät ulkomaille lähdön enää tässä vaiheessa uraa.

Mä haluaisin nähdä Thorellin vielä IFK:ssa.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK


Youtube-suosituksista tuli vastaan tämmöinen. Katsokaa vaikka kohdasta 2:50 eteenpäin. Hede niittaa ylivoimalla Nürnbergin 1-0 johtoon pelin loppuhetkillä. Vähän myöhemmin järjestelee 2-0 maalin. Nürnberg voittaa lopulta 3-0.

Hede aloittanut kauden ihan kivasti viiteen peliin 3+3.

No, IFKssa se olis 0+0=0. Hienoa että Eliksellä kulkee Paskassa Maassa.
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK


Youtube-suosituksista tuli vastaan tämmöinen. Katsokaa vaikka kohdasta 2:50 eteenpäin. Hede niittaa ylivoimalla Nürnbergin 1-0 johtoon pelin loppuhetkillä. Vähän myöhemmin järjestelee 2-0 maalin. Nürnberg voittaa lopulta 3-0.

Hede aloittanut kauden ihan kivasti viiteen peliin 3+3.

No, IFKssa se olis 0+0=0. Hienoa että Eliksellä kulkee Paskassa Maassa.


Mä väitän että monta hyvää jäbää toi Salmelainenkin on löytänyt, mutta ei vielä koutsia, joka saisi ne hyvät jäbät eloon täällä meillä.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä väitän että monta hyvää jäbää toi Salmelainenkin on löytänyt, mutta ei vielä koutsia, joka saisi ne hyvät jäbät eloon täällä meillä.
No, Hede sai kahden kauden aikana ihan kiitettävästi näyttöpaikkoja kelpopelimiesten vierellä. Tuntui silti yleensä lähinnä vähän epämääräiseltä pörräämiseltä se pelaaminen.

Nyt jos breikkaa isommin Saksassa eikä tämä jää vain alkusyksyn suonenvedoksi niin olen kyllä erittäin positiivisesti yllättynyt. Saksan liiga rupee olemaan jo todella kova liiga.

Ja tässä kun olen enemmänkin DELin maalikoosteita katsellut niin todella viihdyttävää kiekkoa pelataan siellä. Aika vähän träppiä ja PAPPitkin tuntuu olevan kaikilla jengeillä vähän sinne päin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Jos Tobias onnistui mainiosti tällä kaudella kotiuttamaan omia kasvatteja. Niin miten olisi Tobias jos laittaisit viestiä Jere Innalalle. Viimeinen vuosi menossa sopimuksesta. Kausi alkanut SHL:ssä hyvin 3+1 5ottelun jälkeen. Joten vaadin että ensi kaudella Lehterän laidassa viilettää Jere Innala
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Tobias onnistui mainiosti tällä kaudella kotiuttamaan omia kasvatteja. Niin miten olisi Tobias jos laittaisit viestiä Jere Innalalle. Viimeinen vuosi menossa sopimuksesta. Kausi alkanut SHL:ssä hyvin 3+1 5ottelun jälkeen. Joten vaadin että ensi kaudella Lehterän laidassa viilettää Jere Innala
Ei ole kyllä Innala vielä kotiin palaamassa. Ruotsista ja Sveitsistä saa helposti puolen miljoonan tarjouksia.

Jos Frölundaan meinaa Salmelainen soitella niin mä kattelisin ton Thorellin perään.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Kaivelin tässä huvikseni muutamaa vanhaa IFK pelaajaa, kun ajattelin että mitäköhän heille kävi IFK uran jälkeen. Robert "Bobby" Nyholm oli yksi heistä johon hakuni osui. Hän iski ihan kelpo tehot kaudella 2014-15 III-Divarissa IFK Lepplaxin riveissä, kuuteen peliin tehot 11+8=19
 

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Eksyin jostain syystä Billy Tibbettsin Instagram-tilille, joku oli tainnut tuon linkata jonnekin tänne palstalle aikaisemminkin. Aika pöyristyttävää, että tuo kundi on joskus pelannut meillä.

En tiedä onko palstan sääntöjen vastaista linkata tähän suoraan, joten jätän tekemättä. Melkoista rygää löytyy kyllä pienellä IG-googlauksella.
 
Viimeksi muokattu:

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
En tiedä onko palstan sääntöjen vastaista linkata tähän suoraan, joten jätän tekemättä. Melkoista rygää löytyy kyllä pienellä IG-googlauksella.
Parempi antaa olla ja jättää huomiotta. Sama pätee muutamaan muuhunkin nimeltä mainitsemattomaan meillä pelanneeseen pelleen.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Melkoista rygää löytyy kyllä pienellä IG-googlauksella.
Tästä tuli mieleen suht unohdettavan IFK-kauden pelannut Ryan Thang, joka nykyään jakaa aika sakeita settejä ex-Twitterissä.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Eksyin jostain syystä Billy Tibbettsin Instagram-tilille, joku oli tainnut tuon linkata jonnekin tänne palstalle aikaisemminkin. Aika pöyristyttävää, että tuo kundi on joskus pelannut meillä.

En tiedä onko palstan sääntöjen vastaista linkata tähän suoraan, joten jätän tekemättä. Melkoista rygää löytyy kyllä pienellä IG-googlauksella.
Oli pakko mennä katsomaan itsekin ja meno on sen näköistä, että voi olla elinajanodote yllättävän lyhyt. Meno oli tosin jo IFKssa sellaista huhujen mukaan, että oksat pois ja vähän latvasta. Itse olen kuullut tarinan, että olivat rytmiryhmällä ulkoilemassa pk-seudulla (jälleen kerran) ja yhden ryhmäläisen poika lähti sitten porukkaa heittämään Stadiin. Tibbets oli sitten ottanut tästä nuoresta kuskista moottoritiellä niskalenkin. Ei ole taidettu tuota selkeätä mielenterveysongelmaa ikinä hoitaa.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä tuli mieleen suht unohdettavan IFK-kauden pelannut Ryan Thang, joka nykyään jakaa aika sakeita settejä ex-Twitterissä.
Tämä sankarihan pisti vuokrakämppänsä tuhannen päreiksi ennen lähtöään maasta. Tämä meidän nykyinen TJ sitten kävi shekkivihon kanssa kuittaamassa vahingot...
 

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Oli pakko mennä katsomaan itsekin ja meno on sen näköistä, että voi olla elinajanodote yllättävän lyhyt. Meno oli tosin jo IFKssa sellaista huhujen mukaan, että oksat pois ja vähän latvasta. Itse olen kuullut tarinan, että olivat rytmiryhmällä ulkoilemassa pk-seudulla (jälleen kerran) ja yhden ryhmäläisen poika lähti sitten porukkaa heittämään Stadiin. Tibbets oli sitten ottanut tästä nuoresta kuskista moottoritiellä niskalenkin. Ei ole taidettu tuota selkeätä mielenterveysongelmaa ikinä hoitaa.

Oli pakko googlata tuo yksi baariepisodi myös:

”Näin kirjoitettiin Iltalehden jutussa ”Karalahti löi kapakassa” ottelusarjan jälkeen. HIFK:n silloisen kapteenin Kimmo Kuhdan version mukaan joukkueen ulkopuolinen henkilö iski HIFK:n Aleksi Holmbergia lasilla tai pullolla päähän, minkä jälkeen Jere Karalahti otti erehdyksissä kiinni väärän henkilön, HIFK:n A-junioreiden pelaajan, ja löi tätä.

Kuhdan versio oli erilainen kuin silminnäkijän, mutta joka tapauksessa myös Tibbetts oli rähinässä mukana.

– Esimerkiksi Tibbetts käyttäytyi ihan fiksusti ennen tappelun alkua. Tappeluakaan hän ei aloittanut, mutta meni innolla sekaan. Hän oli niin hurja, ettei kolmekaan järjestysmiestä pystynyt saamaan häntä aisoihin, silminnäkijä kertoi Iltalehdelle.

Pentti Matikainen kuittaa tapahtumat nyt tyynesti.

– Sehän oli siihen aikaan HIFK:ssa normaalielämää, kun kerran Karalahtikin oli mukana.”

Tavallaan wanhat&hyvät ajat- ketjun kamaa.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Onneksi meilläkin on päästy noista ajoista eteenpäin, eikä vastaavaa yläastetason leikkimistä enää esiinny. Kuuluvathan nuokin tapahtumat seuran historiaan ja siellä pysyvät, mutta en mä ainakaan kaipaa noita aikoja takaisin. Liigassakin on nykyään niin kova vaatimustaso sekä toiminta ammattimaistunut, ettei moisiin perseilyihin ole enää yksinkertaisesti varaa. Diggaan huomattavasti enemmän nykymeiningistä. Urheiluviihde urheiluviihteenä ja nuo muut ovat sitten jonkun muun hommia, mikäli sellaista haluaa harrastaa tai seurata.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös