Entiset HIFK-pelaajat muualla

  • 2 402 785
  • 8 341

fakiiri

Jäsen
Pitäisiköhän nyt vaan unohtaa kaikki ihme Live -konseptit ja ihan vaan keskittyä koko organisaation voimin siihen että saadaan tuo urheilullinen puoli toimimaan.
En tajua tätä rönsyilyä tähän tapahtumajärjestelyihin...
Talous mahdollistaa urheilullisen menestymisen. Jotta HIFK:n talous olisi myös pidemmällä jänteellä kunnossa, on vain fiksua kehittää jääkiekon ulkopuolista liiketoimintaa. Siitä sitten voidaan olla montaa mieltä, onko tuo Live-konsepti hyvä, kestävä liiketoimintamalli. Ja sekin on sitten oma asiansa, miten taloudellisia resursseja käytetään. HIFK:lla on pitkä historia typerästä rahan haaskaamisesta.

Itse kaipaisin HIFK:lta kehittymistä täysin tapahtumateollisuuden ulkopuoliseen liiketoimintaan, esimerkkinä Lukko ja RTK. Tämä siksi, että pandemia todisti tapahtumateollisuuden aseman poikkeuksellisissa olosuhteissa. Hyvä liiketoiminta toisi HIFK:lle rahaa riippumatta siitä, onko tapahtumien järjestämiselle rajoituksia vai ei. Korona-aikanakin RTK on takonut yli 100 miljoonan euron liikevaihtoa ja reilun kolmen miljoonan euron tulosta.
 

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
Viimeksi muokattu:

Dimas_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, #87, ManU, CR7, Seattle Seahawks
Olli Jokisen puhelinsoitto sai Toni Lydmanin Jukureihin, jossa valmentajaura alkoi suoraan Liigasta: "Ollia voi syyttää tästä täysin"

En tiedä onko ollut jo täällä mutta Lyde Lydman näköjään Jukurien penkin takana tällä kaudella apukoutsin roolissa.

Mitähän täällä olisi tuumittu jos VP olisi soittanut entiselle pelikaverilleen ja pyytänyt apukoutsiksi ilman mitään kokemusta? Mielestäni hienoa ja ennakkoluulotonta toimintaa Jukureilta ja ainakin vaikuttaa siltä, että OJ:lla on organisaation tuki takanaan ja vapaat kädet toteuttaa omia visioitaan!
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitähän täällä olisi tuumittu jos VP olisi soittanut entiselle pelikaverilleen ja pyytänyt apukoutsiksi ilman mitään kokemusta? Mielestäni hienoa ja ennakkoluulotonta toimintaa Jukureilta ja ainakin vaikuttaa siltä, että OJ:lla on organisaation tuki takanaan ja vapaat kädet toteuttaa omia visioitaan!
Lydmanihän oli jokunen vuosi sitten HIFK:n joku puolustusvalmentaja tms junioreissa.
 

Dimas_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, #87, ManU, CR7, Seattle Seahawks
Lydmanihän oli jokunen vuosi sitten HIFK:n joku puolustusvalmentaja tms junioreissa.
Ok, en tiennyt. Ja ei tuossa JA:n jutussa ollut myöskään mitään mainintaa? Kerrottu lähinnä, että ollut pitkään sivussa jääkiekosta.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Ok, en tiennyt. Ja ei tuossa JA:n jutussa ollut myöskään mitään mainintaa? Kerrottu lähinnä, että ollut pitkään sivussa jääkiekosta.

Lydman tuli mukaan, kun Peltonen nimitettiin valmennuspäälliköksi:


Lopulta motivaatio ei tuolloin vielä riittänyt.

Ensimmäisen todellisen sysäyksen kohti nykyistä uraansa Lydman koki kuutisen vuotta sitten, kun hän toimi kauden 2014-2015 HIFK:n junioreissa valmennustehtävissä. Vielä tuolloin aika ei ollut Lydmanin omien sanojen mukaan kypsä, mutta kipinän tuo kausi jätti kuitenkin kytemään puolustajan sisälle.

- Olin HIFK:ssa mukana junioripuolella vuoden verran, mutta en ollut silloin vielä valmis sitoutumaan siihen hommaan. Siinä kuitenkin näki vähän mitä se voisi olla ja myös huomasi, että itsellä voisi ollakin jotain annettavaa. Sai treenaamaan pojat sellaisia asioita, mitä tarvitsee ja korjaamaan jotain juttuja, jotka omasta mielestäni olisi voinut tehdä paremmin.

 

Dimas_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, #87, ManU, CR7, Seattle Seahawks
Onhan sielä VP:kin miltei ilman mitään kokemusta
Haha, arvasin, että ainakin joku tarttuu tähän.

Tämä on jännä koska täälläkin on ”jälkiviisaana” toivottu mieluummin esim. OJ:ta mutta hänellähän sitä kokemusta olisi ollut vielä vähemmän.

Onhan Tobbarin ajan valmentajavalinnat olleet vähintäänkin mielenkiintoisia, meriiteiltään/kokemuksiltaan siis. En VP:n nimityshetkellä pitänyt (enkä vieläkään pidä) ”oman pojan” kotiuttamista huonona, olin jopa innoissani, että nyt saadaan vihdoin freshistartti (ei ole saatu freshiä kuin ajoittain) mutta kyllähän valmentajahakujen tulisi tässä organisaatiossa olla vähintään Törmäsen meriiteillä liikkuvia heppuja. Toki toisaalta jostainhan ne Tapolatkin kasvaa/kasvatetaan.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Itse olen sitä mieltä että valmentajalle pitää antaa juuri ne työkalut mitä hän pyytää.
Jos Peltonen olisi halunnut Lyden mukaan remmiin niin tälle olisi pitänyt antaa siunaus.
Tobias palkkasi Villen 3vuoden projektiin. Silloin pitää antaa kaikki työkalut mukaan. Jos homma menee vihkoon niin silloin Ville ja tämän itsensä valitsema tiimi lähtee samalla oven avauksella Villen kans.
 

tomechkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on jännä koska täälläkin on ”jälkiviisaana” toivottu mieluummin esim. OJ:ta mutta hänellähän sitä kokemusta olisi ollut vielä vähemmän.
No tämä palsta on kuin tuuliviiri. Pelaaja voi mennä pelin sisällä suomi-sarjatasoisesta NHL-jätkäksi.
Itse tosiaan oli alusta lähtien epäilevä VP:tä kohtaan ja puolustelin Pikkaraista. Esimerkiksi siitä, että on huomattavasti kokeneempi kuin Peltonen.

Toivotaan, että olin ja olen väärässä ja Peltonen hoitaa mestaruuden tai parikin stadiin.
 

Dimas_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, #87, ManU, CR7, Seattle Seahawks
No tämä palsta on kuin tuuliviiri. Pelaaja voi mennä pelin sisällä suomi-sarjatasoisesta NHL-jätkäksi.
Itse tosiaan oli alusta lähtien epäilevä VP:tä kohtaan ja puolustelin Pikkaraista. Esimerkiksi siitä, että on huomattavasti kokeneempi kuin Peltonen.

Toivotaan, että olin ja olen väärässä ja Peltonen hoitaa mestaruuden tai parikin stadiin.
No sehän tässä on toisaalta parasta, kun tunteella vedetään (ainakin katsomoissa)!

Entisiin pelaajiin palatakseni, niin TT on aloittanut odotetun vahvasti ja Juhamatti jopa yllättävän tehokkaasti!
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Ryan O'connor. Ensinnäkin, olin varma, että mies on jo jotain 35v. mutta onkin vasta 30v. Viime kaudella DEL-liigassa 54:ään peliin ujohkot 6+47=53, ollen joukkueensa paras pistemies kymmenen erolla seuraavaan. Tällä kaudella vähän hiljaisempaa 5, 1+1=2.

Olisikohan mitään järkeä vielä joskus koittaa kotiutella omaa poikaa maailmalta? Olishan tuo varmaan Rantakaria voinut stuntata ihan kohtuullisesti?
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Kulttipelaaja Huhtanen palaa Kiekko-Espooseen ja ympyrä sulkeutuu.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Aika mukavasti tuntuu kulkevan entisillä IFK-tähdillä Juhis Aaltosella, Teemu Turusella ja Ville Leskisellä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
…niin kukas se löytyikään III divisioonaa rymynneen vantaalaisen HC Ludwigin rosterista viime kaudelta... IFK legenda Juha Tarkkanen. HC Ludwig ei ole vielä julkistanut tämän kauden rosteria, mutta pitääpä tarkkailla löytyykö mies sieltä tälläkin kaudella.
Ja löytyyhän Tarkkanen edelleen HC Ludwigin rosterista… niin kuin myös muuan Janne Öfverström.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Eikä pidä unohtaa Fränää, joka torjui tänään kaikki kolme rankkaria. On meillä ollut joskus hyviäkin pelaajia.
Peliajalla perinteiset imaisut varmaankin:) Juhis Aaltosen peli-ilo näkyy avaruuteen asti ja on hienoa seurata äijän otteita ja rentoutta pelatessa. Tulee voittamaan varmasti pistepörssin terveenä pysyessään.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Peliajalla perinteiset imaisut varmaankin:) Juhis Aaltosen peli-ilo näkyy avaruuteen asti ja on hienoa seurata äijän otteita ja rentoutta pelatessa. Tulee voittamaan varmasti pistepörssin terveenä pysyessään.
Ja oululaiset pieree verta: ”Miks JMA päästettiin pois?

Harmi ettei Stadissa ollu tollanen lentokeli…
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös