Joskus vuosi sitten Nybari kertoi SM:ssä työnkuvastaan ja siinä hän korosti Kautosen roolia ulkkareiden skouttauksessa ja sitä, kuinka joukkue kasataan yhdessä päävalmentajan kanssa, mutta tietysti Nybarin tehdessä lopulliset päätökset ja kantaessa vastuun. Kautonen on minulle hyvin mystinen hahmo ja tuo heikko ulkkarirekordi herättää paljon kysymyksiä hänen asemastaan organisaatiossa.
Libor oli oikeasti hyvä haku siihen paikkaan, aivan turhaan mies saa tällä palstalla lokaa niskaansa oli mainettaa paljon parempi pelaaja. Jopa itse Heleniuksen vintin pimentäminen oli niin lähellä.
Onko Kautosen suosituksista/scouttauksista osunut muita kuin Bates, joka, kuten tunnettua, oli lähes romuna tänne tullessaan? Alkaa epäilyttää, että tässä on lisää näitä näkymättömiä miehiä Kai Raution tapaan. Kautonen oli kyllä hyvä puolustaja, eikä ainoastaan noutaja-tapauksen ansiosta (sekin välikohtaus sai aivan luonnottomat mittasuhteet maikkarin puolueellisen uutisoinnin takia), mutta pelaajia mies ei onnistu ainakaan IFK:lle löytämään.
Eikös Peter White kuitenkin pelannut paria kautta aiemmin IFK:ssa kuin Cook? White taisi pelata kaudella 2005-06 ja oli vieläpä joku Sheddenin luottomies (tämä on oma muistikuva). Cook pelasi sitten sen reilun puolikkaan kauden 2007-08. Muistaakseni täälläkin hieman ihmeteltiin sitä että Cook heitettiin jengistä pihalle sen jälkeen kun alkoi vähän pääsemään mukaan SM-Liigan pelityyliin ja muuhun vastaavaan. Lukossahan mies olikin sitten ihan hyvä parin seuraavan kauden aikana.Hah, voi vittu Charlie Cook! Olisi muuten niin IFKmainen hankinta että. Samalla sisään saman kauden jengistä Peter Valkonen, yksi aikakauden kiitureista.
Cookin ottaisin itse puolestani takaisin koska vaan. Oli erittäin hyvä muutamalla Lukon kaudella.
Onko Soppa Sormunen nyt jossainpäin suomea / maailmaa valmennuspuuhissa? Tietääkö kukaan, itse en muista lukeneeni mitään koko miehestä aikoihin.
Tähän päälle vielä Hirso ja Vihko omien joukkueiden kippareina, niin hyvä edustus on entisillä HIFK:n pelureilla.Mikko Jokela kipparoi alkavalla kaudella KalPan poppoota. Tässä on KalPan uusi kapteeni (IL)
Jaahas, Tuukka Mäkelä siirtyy sitten Italian liigaan. Liekköhän IFK tarjosi hänelle edes sopparia?
Ihan oikeasti, ei Tuukka Mäkelän tasoisella pelaajalla pitäisi olla mitään asiaa IFK:n pelaavassa kokoonpanossa. Hän jos mikä on Mestis-pakki. Sen puolesta en ihmettele, jos IFK ei ole lähettänyt sopimustarjousta pelaajalla. Silloin on toimittu täysin oikein.
Ihan oikeasti, katsoitko viime kaudella pelejä ollenkaan? Ja varsinkin kun on näitä CHL-matsien kokoonpanoja tiiraillut, niin kyllähän Tuukka kevyesti tuohon puolustukseen menisi.
Timo Pärssinen jatkaa uraansa Mestiksessä:
Linkki ESS:n uutiseen aiheesta