Entiset HIFK-pelaajat muualla

  • 2 498 363
  • 8 700

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Oikeasti Tuohimaa on kyllä hyvä veskari ja erittäin hyvä sellainen, koska ei hän muuten olisi sinne Leijoniin päässyt edes kolmosveskariksi. Jostain syystä täällä ei vaan sitten mennyt tuolloin ihan nappiin, mutta antaisin kyllä silti miehelle vielä uuden mahdollisuuden näyttää taitonsa.

Pitkämäki sen sijaan oli alunperinkin tällainen Ilveksen kakkosmaalivahti, jonka taso ei riittänyt mielestäni koskaan SM-liigassa sinne ykkösveskarin tasolle, tai ei ainakaan missään kärkiseurassa.

Halonen ja Taponen on molemmat ollu Leijonissa. Kyse oli siitä, ketkä täällä floppas ainakin siihen tasoon nähden mitkä odotukset on.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä Talen tulevaisuuden suunnitelmista lätkäuran jälkeen, mutta muistelen, että jotain tradenomin opintoja on ollut vireillä. En myöskään tiedä, mikä on Talen ruotsin kielen osaamisen taso, mutta itse ajattelen, että uran viimeiset vuodet on fiksu käyttää palkallisessa kieliharjoittelussa, vaikka joukkue ei ihan priimaa olisikaan. En tiedä, ajattelevatko muut samalla tavalla, mutta jotenkin minä itsekin tekisin, jos olisin vastaavassa tilanteessa ja jos pitäisi ajatella jatkossakin vähän tulo- tai työllistymispuolta.
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
En tiedä Talen tulevaisuuden suunnitelmista lätkäuran jälkeen, mutta muistelen, että jotain tradenomin opintoja on ollut vireillä. En myöskään tiedä, mikä on Talen ruotsin kielen osaamisen taso, mutta itse ajattelen, että uran viimeiset vuodet on fiksu käyttää palkallisessa kieliharjoittelussa, vaikka joukkue ei ihan priimaa olisikaan. En tiedä, ajattelevatko muut samalla tavalla, mutta jotenkin minä itsekin tekisin, jos olisin vastaavassa tilanteessa ja jos pitäisi ajatella jatkossakin vähän tulo- tai työllistymispuolta.

Tai jäbä halus kokea vielä ulkomailla pelaamisen ennen lopettamistaan eikä halunnu lähtee mihinkään mutasarjaan.
 

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Uskon että aivan varmasti olisi monikin muu SM-liigajoukkue, kuten esim. Kärpät, Lukko, Tappara tai TPS maksaneet varsin hyvää palkkaa Peltoselle, Karalahdelle, Ruuduille ja Hirsholle, jos he olisivatkin aikoinaan valinneet jonkun näistä seuroista sen narrien sijasta.

Siirsin Pakarisen ketjusta tänne....
Itse olen ymmärtänyt asian näin, voin olla aivan väärässä:
Peltonen: Jokerit tarjosi 100 000 enemmän kuin IFK, tällaisen huhun kuulin, en tiedä onko mitään perää...
Karalahti: IFK ei tarjonnut mitään, tiedä tarjosiko kukaan muukaan
J.Ruutu: nojoo, IFK tarjosi varmasti sen mitä näki järkeväksi, eikä nyt ehkäpä kauhean väärässä ollut. Tosin olisi voinut sementoida asemansa kulttipelaajana täällä (tai sit ei)
T.Ruutu: Tästä en oikein tiedä tai muista mitään...
Hirso: Shedden halusi hänet sinne ja tarjolla oli isoa roolia, Shedden taisi olla vielä maajoukkueessa silloin joten ehkäpä siinä ovia aukesi enemmän kuin meni kiinni. Itse en unohda sitä rintaan koputusta kun oli meillä takas, IFKn mies, joka joutui tekemään valinnan jonka näki uransa kannalta parhaaksi

Näin olen asian itselleni selittänyt ja kyllähän noissa nyt ihan järkisyyt on takana
 

RedBeast

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siirsin Pakarisen ketjusta tänne....
Itse olen ymmärtänyt asian näin, voin olla aivan väärässä:
Peltonen: Jokerit tarjosi 100 000 enemmän kuin IFK, tällaisen huhun kuulin, en tiedä onko mitään perää...
Karalahti: IFK ei tarjonnut mitään, tiedä tarjosiko kukaan muukaan
J.Ruutu: nojoo, IFK tarjosi varmasti sen mitä näki järkeväksi, eikä nyt ehkäpä kauhean väärässä ollut. Tosin olisi voinut sementoida asemansa kulttipelaajana täällä (tai sit ei)
T.Ruutu: Tästä en oikein tiedä tai muista mitään...
Hirso: Shedden halusi hänet sinne ja tarjolla oli isoa roolia, Shedden taisi olla vielä maajoukkueessa silloin joten ehkäpä siinä ovia aukesi enemmän kuin meni kiinni. Itse en unohda sitä rintaan koputusta kun oli meillä takas, IFKn mies, joka joutui tekemään valinnan jonka näki uransa kannalta parhaaksi

Näin olen asian itselleni selittänyt ja kyllähän noissa nyt ihan järkisyyt on takana
En tiedä muista, mutta muistaakseni jostain lukenut että HIFK tarjosi Peltoselle 500k ja jokerit miljoonan
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: MA8

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siirsin Pakarisen ketjusta tänne....
Itse olen ymmärtänyt asian näin, voin olla aivan väärässä:
Peltonen: Jokerit tarjosi 100 000 enemmän kuin IFK, tällaisen huhun kuulin, en tiedä onko mitään perää...
Karalahti: IFK ei tarjonnut mitään, tiedä tarjosiko kukaan muukaan
J.Ruutu: nojoo, IFK tarjosi varmasti sen mitä näki järkeväksi, eikä nyt ehkäpä kauhean väärässä ollut. Tosin olisi voinut sementoida asemansa kulttipelaajana täällä (tai sit ei)
T.Ruutu: Tästä en oikein tiedä tai muista mitään...
Hirso: Shedden halusi hänet sinne ja tarjolla oli isoa roolia, Shedden taisi olla vielä maajoukkueessa silloin joten ehkäpä siinä ovia aukesi enemmän kuin meni kiinni. Itse en unohda sitä rintaan koputusta kun oli meillä takas, IFKn mies, joka joutui tekemään valinnan jonka näki uransa kannalta parhaaksi

Näin olen asian itselleni selittänyt ja kyllähän noissa nyt ihan järkisyyt on takana

No joo siis varmasti on Jokerit tuolloin enemmän sitä fyrkkaa tarjonnut, kun mitä IFK pystyi tai halusi maksaa, mutta silti kyllä sille seurauskollisuudelle pitäisi kyllä ehdottomasti antaa myös jonkinlaista arvoa, eikä mennä vain ja ainoastaan raha edellä.

Varsinkin Peltosen tapauksessa joku yksi vaivainen sata tuhatta vanhaa markkaa oli kyllä aivan taatusti aika pieni summa hänen NHL-tuloillaan, joten ei vielä sen takia olisi pitänyt kyllä sinne narrien riveihin päätyä.

Ymmärrän kyllä Jarkko Ruudun kohdalla sen ettei tämä seura halunnut varmasti ihan älyttömiä summia lähteä maksamaan, kun oli muutenkin pelaajana hieman ristiriitainen persoona ja jakoi myös aika lailla mielipiteitä sen suhteen, että miten paljon on avuksi tai haitaksi joukkueelleen. Tuomolla sen sijaan oli vasta tuolloin ura edessään, mutta olisi voinut silti täällä pysyä.

Karalahdesta ehkä joo vaikea sanoa, miten moni seura hänen perässään mahtoi silloin olla ja minkälaisilla sopimustarjouksilla. Mutta uskoisin kyllä että varmasti jonkinlaisia sopimuksia olisi voinut Jere sieltä maakunnista myös löytää, vaikka ne eivät taatusti narrien tarjouksille olisikaan vertoja vetänyt.
 
Suosikkijoukkue
Möyrimätön
En oikein perusta syväkurkkuilusta, mutta luotettavana pitämäni lähde sanoi aikoinaan, että Pena olisi ollut valmis myymään Hirson Sheddenin kaudella. Tämä tapahtui ennen kuin Hirso alkoi naputtamaan pisteitä. Joten liekö välit sitten tulehtuneet ja Shedden ymmärsi mitä käsissä on ja vei mukanaan, kun Penan sen kevään mottipäiset olivat jo auttamatta myöhässä.
 

ilu

Jäsen
En oikein perusta syväkurkkuilusta, mutta luotettavana pitämäni lähde sanoi aikoinaan, että Pena olisi ollut valmis myymään Hirson Sheddenin kaudella. Tämä tapahtui ennen kuin Hirso alkoi naputtamaan pisteitä. Joten liekö välit sitten tulehtuneet ja Shedden ymmärsi mitä käsissä on ja vei mukanaan, kun Penan sen kevään mottipäiset olivat jo auttamatta myöhässä.

Eikös Hirsolla ollut nimenomaan Sheddenin kanssa alkukaudesta sukset ristissä (tai ehkä ennemmin Sheddenillä Hirson kanssa)? Homma sitten lähti aukeamaan ja Hirso lunasti kauden mittaan luottomiehen aseman. Myyntipuheet varmaan liittyivät tuohon ajanjaksoon.
 
Suosikkijoukkue
Möyrimätön
Eikös Hirsolla ollut nimenomaan Sheddenin kanssa alkukaudesta sukset ristissä (tai ehkä ennemmin Sheddenillä Hirson kanssa)? Homma sitten lähti aukeamaan ja Hirso lunasti kauden mittaan luottomiehen aseman. Myyntipuheet varmaan liittyivät tuohon ajanjaksoon.
Voi hyvinkin pitää paikkansa, en muista enää noin pitkälle. Tuo tietonjyvä on vaan syöpynyt mieleen, kun sitten tuon kauden jälkeen loikkasi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ilu

MA8

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Oho, aikamoisia summia kyllä sitten, jos Hjallis on pystynyt peräti kaksinkertaistamaan ton IFK:n tarjouksen.
Nämä summat muistan itsekin kuulleeni jostain. Ja olivat vielä markkoja tuolloin. Kun Peltonen olisi halunnut miljoonan, Pena päästi hänet Jokereihin ja otti tilalle Cipruksen 850k palkalla. Kehuskeli vielä, että nyt on hinta-laatu-suhde kohdallaan.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nämä summat muistan itsekin kuulleeni jostain. Ja olivat vielä markkoja tuolloin. Kun Peltonen olisi halunnut miljoonan, Pena päästi hänet Jokereihin ja otti tilalle Cipruksen 850k palkalla. Kehuskeli vielä, että nyt on hinta-laatu-suhde kohdallaan.


Voi helvetti sentään, jos toi on todella totta. Ymmärtäisin kyllä ihan hyvin sen asian, jos seura haluaa pitää suht tiukkaa linjaa palkkojen suhteen, ettei ala makselee mitään useita satoja tuhansia markkoja tai nykyään euroja kenelle tahansa, mutta tämä vaan sitten typerää, jos joka tapauksessa melkein se sama summa ollaan silti valmiita käyttämään johonkin melkein tusinapelaajaan ja vielä ulkomaalaiseen pelaajaan.

Mielestäni Cipruss ei ollut ennen meille tuloakaan mitenkään erityisen kova vahvistus, että häntä olisi meille tarvinut tänne haalia tai ei ainakaan millään erityisen isolla rahalla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: MA8

Kiuru

Jäsen
En tiedä onko täällä jo sanottu, mutta Tony Salmelainen on Toronton euroopan skouttaushommien lisäksi myös JYPin skouttina ja ei kuulemma sivutoiminen vaan molempia pystyy tekemään erillisillä sopimuksilla päätoimisesti. (TML toki kysytty lupa, ennen JYP sopimusta)
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
En tiedä onko täällä jo sanottu, mutta Tony Salmelainen on Toronton euroopan skouttaushommien lisäksi myös JYPin skouttina ja ei kuulemma sivutoiminen vaan molempia pystyy tekemään erillisillä sopimuksilla päätoimisesti. (TML toki kysytty lupa, ennen JYP sopimusta)
Tämä olikin ihan uutta ja mielenkiintoista tietoa, joten kiitos siitä.

Tosin meillä itsellä on tuohon skoutin hommaan ollut jo pitkään sarjan paras kaveri!
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
HS:ssä pitkä juttu Wiljami Myllylästä, IFK:takin hieman sivuten:

Ajatuksiin vaikuttaa se, että Wiljami Myllylä tietää omakohtaisesti, mitä alkoholismi – itse hän käyttää sanaa päihdesairaus – ihmiselle tekee.

Hänellä se alkoi bilekesästä 2019. Jääkiekkokausi HIFK:ssa oli päättynyt, ja 18 vuotta täyttänyt Wiljami Myllylä bailasi Helsingin yössä ja kiersi festareita ympäri Suomen. Rahaa oli, ja huurteinen virtasi. ”Juopotellessa” saattoi mennä keskiviikosta sunnuntaihin.
"Olihan se hauskaakin. 18-kesäinen tuolla vähän tyttöjä naurattaa.”

--
Myllylä muistelee, että vuoden 2020 lopulla oli ensimmäinen kerta, kun hänet vietiin hoitoon. Wiljamin äiti oli ottanut yhteyttä päihdetaustastaan puhuneeseen entiseen jääkiekkoilijaan, nykyiseen päihdeohjaajaan Marko Jantuseen.
”Jarna” vei Myllylän autolla Helsingistä Ouluun Avominnen klinikalle. Se tarjoaa Minnesota-mallista päihdehoitoa.
”Ei siinä ollut vaihtoehtoja, että lähdenkö. Se oli IFK:sta potkut tai hoitoon”, sanoo Myllylä.
Ei hän hoitojakson jälkeen kauan pysynyt selvin päin. Helmikuussa 2021 Myllylä sai potkut IFK:sta viinan takia.
Jääkiekkounelma alkoi hapertua.


 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niklas Nordgren 1+1 kahteen erään narreja vastaan ja totesi erätaukohaastattelussa, että tämän joukkueen fanit on aina hieno hiljentää.

Melkoisella pistetahdilla aloittanut Vantaan ykkösketju muutenkin.

Narreilla oli hyvin IFK:n näköistä peliä tokan erän loppuun. 5 minuuttia kulmissa pyörimistä ja K-Vantaa tekee vastaiskulla maalin.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC

skattankundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Röda

M.Rönkkö-83

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Islanders
Teissala ollut tänään 50min ihan yhtä huono kuin oli Stadissakin. Otti äsken vielä tyhmän hyökkäyspään jäähyn jonka aikana Kespoo iski pelin tasoihin.

Kotsansaloa ei myöskään ole ikävä. Salin ja Seppälä vetävät ihan ok peliä.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Villi veikkaukseni on ettei kestä kauaakaan, kun Nordgren ja/tai Kangasniemi löytyy HIFK:n kokoonpanosta paikkaamasta loukkaantumisia.
Ja sitten taas lyödään kauden jälkeen suoraan Hartikaisen tapaan diilit pojille ja laitetaan ilman kilpailua ensi kaudeksi kolmeen ensimmäiseen kenttään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös