Ihan samaa itse mietin muutama päivä sitten. Ongelma Ruudun kohdalla se, että eivät ne loukkaantumisongelmat Atlantin lennolla mihinkään muutu. Toisaalta haluaisi tänne, mutta ei hänen kohdallaan voi laskea, että pystyy mitään roolia hoitamaan, eli olisi ihan täysi bonuspelaaja, joka pelaisi kuin pystyisi. Miettinyt myös sitä, että mikä olisi pelillinen taso liigassa. Viimeksi kun lähti, niin oli hyväliikkeinen pommikone, jolla oli liigatasolle kohtalaiset kädet ja aivan karmea asenne pelaamiseen. Niistä pelillisisitä vahvuuksista on aika paljon karsiutunut pois, joten esim. tehopisteodotukset olisivat itselläni aika maltilliset.
Kyllä itse näkisin, että kunnossa ollessaan olisi liigatasolla takuuvarma 1-2 kentän voimalaituri, joka tulisi tekemään täydellä kaudella sen +40 pistettä. Tähän päälle vielä tunnollinen peli molempiin suuntiin sekä tietynlaiset johtajaominaisuudet. Pitäisin Tuomoa itse asiassa varmempana onnistujana kuin vaikkapa OJ:ta jota IFK:hon on säännöllisesti haikailtu takaisin.
Suurimpana kysymysmerkkinä tietenkin loukkaantumisalttius, jonka suhteen pätee lähes samat riskit niin Liigassa kuin NHL:ssäkin. Toki huomioiden, että NHL:ssä on tiukempi pelirytmi, sitä kautta pienempi palautumisaika ja fyysisempi pelityyli, jotka altistavat enemmän loukkaantumisille.
Saa nähdä mitä tekee kauden päätteeksi, tuskin kuitenkaan hokkareita ripustaa naulaan. Suurin kauhuskenaario tässä toki on Narrit ruplakasoineen.