Entinen Blues-fani, aiotko siirtyä Unitedin kannattajaksi?

  • 90 849
  • 508

Oletko United-fani?


  • Äänestäjiä
    157

KukkoMiikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Olen yrittänyt pysyä poissa palstalta - en siksi, että United ei herätä mitään tunteita, vaan ihan yksinkertaisesti keskustelun tason takia. Ymmärrän hyvin molempia osapuolia, mutta tätä juupas-eipäs nahistelua on kyllä vaikeaa hiffata. Vielä vaikeampaa on ymmärtää niitä, jotka yrittävät laittaa kapuloita rattaisiin ja vaikeuttaa projektin onnistumista. Vaikka Jussi teki monta asiaa oman mielensä mukaan, tässä "väärin perustettu lätkäjengi"-keskustelussa ei enää ole mitään järkeä. Muuta järkevää vaihtoehtoa ei luultavasti ollut ja vaikka olisi ollutkin, se on Jussin oma asia mitä haluaa rahoillaan tehdä.

En tiedä omista fiiliksistä jengiä kohtaan vielä ollenkaan, mutta aion ehdottomasti käydä katsomassa pelejä. Kausaria en uskalla hankkia vielä, kun en ole varma kiinnostaako tämä enää tarpeeksi. Ymmärrän niitä, joiden mielestä Blues on haudattu ja espoolainen edustuskiekko sen mukana, mutta antakaa nyt ihmeessä työrauha tälle projektille jos ette halua olla mukana. Sen ei pitäisi olla teidän ongelma jos täällä on porukkaa, joita espoolainen kiekko kiinnostaa edelleen nimestä ja logosta huolimatta. Antakaa meidän edes yrittää jättää menneet taakse ja innostua uudelleen. Jos en pysty tästä enää innostumaan ja kiinnostus lopahtaa, niin olen enintäänkin kateellinen niille, jotka pystyivät ottamaan jengin omakseen.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ja kyllä, myönnän painaneeni tykkää-nappia. Ja minun mielestäni on jopa ihan hauska sivu. Ja varmasti täyttää tehtävänsä, jos pääsee yhtään United-intoilijoiden ihon alle.
Varmasti hauska sivu. En vain ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, joille on tärkeää kiusata tiettyä faniryhmää, tai ihmisiä, jotka "tykkäävät" seurata sitä, varsinkin kun tuo sama faniaines kuului vielä viime kaudellakin samaan "faniperheeseen". Ikävää vaan, että tuo ihmisaines assosioituu Bluesiin, jonka muisto saa koko aika enemmän negatiivista sävyä ainakin allekirjoittaneessa. JE:n viime kauden toiminta ei minulle tahrannut sitä, koska heidän aikeensa olivat kuitenkin pohjimmiltaan hyvät. Tällä Blues-fanien toiminnalla ei taas ole muuta motiivia kuin iskeä kapuloita rattaisiin. Mutta uskoisin silti enemmistön Blues-faneista hyväksyvän sen, että Espooseen saa perustaa uuden jääkiekkoseuran.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
En vain ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, joille on tärkeää kiusata tiettyä faniryhmää, tai ihmisiä, jotka "tykkäävät" seurata sitä, varsinkin kun tuo sama faniaines kuului vielä viime kaudellakin samaan "faniperheeseen".

Heh... Toisaalta en ole koskaan ymmärtänyt ihmistä, joka tykkää kiusata tiettyä faniryhmää - tai ihmisiä, jotka tykkää seurata sitä touhua. Varsinkin kun tuo sama faniaines kuului vielä viime kaudellakin samaan "faniperheeseen".

Ja tässä esimerkissä taas kiusaaja on Jussi ja seuraajat niitä, jotka innostuvat Unitedista. Parodiaa on maailma täynnä ja aina se katsomiskulma vaikuttaa siihen, miltä asiat omiin silmiin näyttää.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ja tässä esimerkissä taas kiusaaja on Jussi ja seuraajat niitä, jotka innostuvat Unitedista. Parodiaa on maailma täynnä ja aina se katsomiskulma vaikuttaa siihen, miltä asiat omiin silmiin näyttää.
En ymmärrä miten uuden jääkiekkoseuran perustaminen Espooseen kiusaa Blues-faneja? Jussilla on halli ja se haluaa sinne ihmisiä. Ymmärrän, että se voisi tuntua kiusaamiselta, jos Bluesillakin olisi edelleen joukkue samoilla sarjatasoilla, jolloin se olisi kilpailija, mutta nyt asia on puhtaasti niin, että ilman Unitedia ei Espoossa olisi edustustason kiekkojoukkuetta. Miksi se, että espoolaisille tarjotaan mahdollisuus seurata kotikaupungissaan jääkiekkoa, tuntuu kiusaamiselta?

Ja kuten itse mainitset tuossa edellä; Espoo Divided -sivusto täyttää tehtävänsä jos se pääsee United-intoilijoiden ihon alle... Ja, että tykkäsit siitä. Itse siis määritit tuon sivuston tarkoituksen ja oman suhtautumisesi siihen.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Espoolaisella urheilulla on omanlaisensa historia ja tällainen monilajiseura on tavallaan ollut Hongan muodossa jo olemassa, tästä on pikkuhiljaa eriytynyt lajit omiksi seuroikseen syystä. On totta että ilman Jussia ja Unitedia Espoossa ei pelattaisi edustuskiekon, mutta pitikö se tehdä näin. Esiinnytään messiaana ja puhutaan yhteisöllisyyden merkityksestä, ollaan valmiita keskustelemaan fanien kanssa, järjestetään jopa äänestys joukkueen nimen puolesta, mutta lopulta ei vaivauduta edes tapaamaan kannattajia, hylätään kansan mielipide ja ajetaan väkisin sisään se oma mieliteko ajattelematta seurauksia. Jussi varmasti laskelmoi että Espoolaisille riittää kunhan vain pelataan, "kaikki vanhat tulevat kyllä mukaan". Vaihtoehtoja olisi varmasti ollut ja vaikka ei olisi Bluesina jatkettu niin tuskin kaupunki olisi näin jakautunut jos asioista olisi keskusteltu avoimesti. Ei tuo Espoo Divided sivusto lyö kapuloita kenenkään rattaisiin, jos et halua niin älä seuraa. Toivon kaikkea hyvää Unitedille vaikka en ole siinä mukana ja pelkään kyllä että muutenkin näin pienen fanipohjan riitauttaminen keskenään ei lupaa kovin ruusuista tulevaisuutta vaikka menestystä saattaisi rahalla saada.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
En ymmärrä miten uuden jääkiekkoseuran perustaminen Espooseen kiusaa Blues-faneja? Jussilla on halli ja se haluaa sinne ihmisiä. Ymmärrän, että se voisi tuntua kiusaamiselta, jos Bluesillakin olisi edelleen joukkue samoilla sarjatasoilla, jolloin se olisi kilpailija, mutta nyt asia on puhtaasti niin, että ilman Unitedia ei Espoossa olisi edustustason kiekkojoukkuetta. Miksi se, että espoolaisille tarjotaan mahdollisuus seurata kotikaupungissaan jääkiekkoa, tuntuu kiusaamiselta?

Ja kuten itse mainitset tuossa edellä; Espoo Divided -sivusto täyttää tehtävänsä jos se pääsee United-intoilijoiden ihon alle... Ja, että tykkäsit siitä. Itse siis määritit tuon sivuston tarkoituksen ja oman suhtautumisesi siihen.

Musta on mustaa ja valkoinen on valkoista - unohdat vaan harmaat sävyt siitä välistä. Vaihtoehtoja sekä toimintatavalle että toteutukselle oli muitakin kuin tällainen puuhasteleva United tai ei joukkuetta ollenkaan. Mutta turha sitä kai on jankata, kun näet itse asian kuten näet.

Ja parodia on hauska taiteenlaji, varsinkin riittävän hyvin toteutettu. Jotkut osaa nauraa itselleenkin. Jotkut taas vetää sen itse oman ihon alle. Kyllä itseäni huvittaa EU:n herjaaminen
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ja parodia on hauska taiteenlaji, varsinkin riittävän hyvin toteutettu. Jotkut osaa nauraa itselleenkin. Jotkut taas vetää sen itse oman ihon alle. Kyllä itseäni huvittaa EU:n herjaaminen
Skrollaa vähän keskustelua taaksepäin ja palaa takaisin siihen ytimeen. Kyse ei ole parodiasta, eikä siitä sivustosta. Heti alkuun myönnän, että se on varmasti hauska sivu. En ole sitä nähnyt kun yritän vähentää feisbuukkia. Tartuin ihan puhtaasti sinun lauseeseen, jossa mainitset, että sivusto täyttää tehtävänsä jos se pääsee yhtään United-intoilijoiden ihon alle. Parodian ei ole tarkoitus päästä kenenkään ihon alle. Sen on tarkoitus naurattaa ivallisin keinoin tosin. Tiettyjen Blues-fanien toiminnalla viittasin enemmän esimerkiksi sinun toimintaan; koet mielihyvää EU:n ja sen fanien herjaamisesta, ja siksi tuntuu, että olet esimerkiksi täällä se aktiivisin hämmentäjä.

Mutta kun nyt tykkäät viisastella taiteenlajien tuntemuksella, niin sana jota hait oli varmaan "satiiri". Parodia mielletään enemmän teoksien suuntaan, kun satiiri käsittää enemmän yhteiskunnallisia asioita ja ilmiöitä, joksi EU lukeutunee.
 

French Films

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Onko tuossa jotain esteitä miksi BFC ei vaihdu UFC:ksi? Saanut kuitenkin lukea kuinka Blues on monille kuollut ja joillekkin jopa häpeän aihe niin miksi sitä roikotetaan tuossa mukana?

En usko, että muutaman kymmenen hengen kannattajaporukalla on oikeasti paukkuja kannattaa kaikkea espoolaista kiekkoa. Vaikka onhan sekin kai mahdollista. Vai koitetaanko tuossa uskotella itselle, että kyseessä on sama seura?

Tuo Espoo Divided-sivusto voisi kirjoittaa asiallisia ja kantaaottavia tekstejä espoolaisen urheilun tilasta ja epäkohdista - Synnyttää keskustelua. Nuo mukahauskat kuvat ei oikein sitä edesauta.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
BFC:n netti sivuilla on lyhyt selvitys viimeisimmästä kokouksesta ja siellä on mainittu myös tämä nimi asia. Yhdistys jatkaa tällä nimellä ellei nähdä tarpeelliseksi vaihtaa. Asiaa käsitellään ylimääräisessä kokouksessa tai viimeistään keväällä.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Käsittääkseni yhdistys ei voi päättää vaihtaa vuosikokouksessaan nimeään ellei nimenmuutos ole mukana kokouskutsussa joka on toimitettu sääntöjen määräämässä ajassa jäsenille. Eli siksi BFC:llä ei ollut mahdollisuutta muuhun kuin keskusteluun nimestä tuossa elokuun kokouksessaan.
Tokihan nimenmuutos olisi yhdistykselle nykytilanteessa fiksua.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Onko tuossa jotain esteitä miksi BFC ei vaihdu UFC:ksi?
Vuosikokouksessa sitä ei pystynyt muuttamaan, koska kokouskutsussa olisi erikseen pitänyt mainita asiasta. Ylimääräisessä kokouksessa tuo olisi mahdollista, mutta vaatii oliko se nyt 3/4 enemmistön äänet.
 

K.Nuget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Kiekko-Espoo, Blegi United
Kun BFC tukee myös BJR:n toimintaa niin en näe mitään syytä muuttaa nimeä. Enkä oikeastaan muutenkaan. EU on hölmö nimi. Sen sijaan en tiedä mitä väliä tuolla nimellä on niille jotka eivät yhdistykseen enää tule kuulumaan.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Odottakaa ihan rauhassa ennen nimi vaihdossa, jos vaikka Jussi ei tykkääkkään nimestä ja haluaa vaihtaa sen vielä ennen kauden alkua johonkin vielä muovisempaan. Logokin muuttui jo!
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Heitetäänpä tähän pieni ajatusleikki. Mitä jos Jussi vaihtaa Unitedin takaisin Bluesiksi, kunhan konkurssi on ensin selvitetty? Miten reagoivat entiset Blues-fanit, jotka nyt vihaavat EU:ta? Olisiko Blues vielä Blues vai Jussin Blues? Jos vastauksesi on "en, koska Jussi mokasi ja on ihan tyhmä", onko kyseessä kuitenkin antipatiat Jussia kohtaan?
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Jos vastauksesi on "en, koska Jussi mokasi ja on ihan tyhmä", onko kyseessä kuitenkin antipatiat Jussia kohtaan?
Ei, itse Jussia vastaan ei ole sinänsä mitään, mutta hänen tekoja ja tapaa toimia vastaan onkin sitten paljon ja siinä ei seuran nimi ratkaise paljoa. Vähän, mutta ei paljoa.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues

Öh, mitäs väärää tietoa ja väärinymmärrystä tuossa on? Tili on minun perustamani, olen ainoa joka sillä on ikinä mitään julkaissut, eikä myöskään BFC ole ilmaissut kiinnostustaan sen ylläpitoon, joten muutin nimen (itse asiassa jo viikko, pari sitten, mutta jostain syystä se käyttäjätunnus @BluesFanClub1 ei ollut muuttunut vaikka olin senkin muuttanut). Enkä mä nyt näe mitenkään hirveän suurena vääryytenä että tili, joka on yksinomaan mun aikaansaannostani, jää sitten A:n ja Blueskannattajien käyttöön, kuitenkin ry sai suosiolla pitää kaikki rahat, vaikka entisistä jäsenistä luultavasti hyvin moni ei jatka. Ja mä en myöskään ole sen FB-tilin poistamisen takana, toisin kuin täällä joku epäili.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Mun piti itse asiassa vähän pidemminkin kirjoitella, mutta pahasti työt haittaavat vapaa-aikaa. Kuitenkin sen haluaisin myös sanoa, että Suomessa on sananvapaus, toisin kuin Pohjois-Koreassa ja näemmä joidenkin käsityksissä yhteisöllisyydestä, joten aion jatkossakin yksityishenkilönä tykätä Facebookissa mistä haluan, sen enempää miettimättä. Jos se jotakuta kovasti vaivaa niin voi voi.
 

JandoKenar

Jäsen
Suosikkijoukkue
MM95
Öh, mitäs väärää tietoa ja väärinymmärrystä tuossa on?
Kunhan viisastelin Narayanan viestiin viitaten.

Enkä mä nyt näe mitenkään hirveän suurena vääryytenä että tili, joka on yksinomaan mun aikaansaannostani, jää sitten A:n ja Blueskannattajien käyttöön, kuitenkin ry sai suosiolla pitää kaikki rahat, vaikka entisistä jäsenistä luultavasti hyvin moni ei jatka. Ja mä en myöskään ole sen FB-tilin poistamisen takana, toisin kuin täällä joku epäili.
Yhdistyksen rahat taitavat olla yhdistyksen rahoja niin kauan kun yhdistys voi lainvoimaisesti toimia, ilman että siinä olisi jotain jaloa elettä RY:stä poistuvien henkilöiden toimesta.

Mutta hienoa että A junnuilla on nykään dedikoidut kannattajat, ei taida millään muulla Mestis/Lüga/etc. seuralla taida olla vastaavaa pelkästään junnuja kannattavaa porukkaa?
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Yhdistyksen rahat taitavat olla yhdistyksen rahoja niin kauan kun yhdistys voi lainvoimaisesti toimia, ilman että siinä olisi jotain jaloa elettä RY:stä poistuvien henkilöiden toimesta.

Mutta hienoa että A junnuilla on nykään dedikoidut kannattajat, ei taida millään muulla Mestis/Lüga/etc. seuralla taida olla vastaavaa pelkästään junnuja kannattavaa porukkaa?

Ilmaisin kiireessä itseäni vähän huonosti (tai jätin ilmaisematta). Tarkoitin lähinnä sitä että annettiin yhdistyksen mennä. Jos olisi haluttu laittaa isommin kapuloita rattaisiin niin oltaisiin voitu. Suomi on täynnä yhdistyksiä joissa 10 % jäsenistä vaatii uusia kokouksia, kunnes saadaan oma tahto läpi, noin esimerkiksi. Ei mulla ole sinänsä mitään halua laittaa kapuloita ry:n rattaisiin, kuitenkin siellä toimii edelleen ihmisiä joita voin vähintään kavereikseni, jos en ystävikseni, kutsua. Enkä mä myöskään EU:lle sinänsä pahaa tahdo, tosin myös katson että mulla on oikeus kritisoida ja nauraa, jos/kun aihetta on, ja sitähän on ollut.

Tuosta A:n kannattamisesta: ei sinne kyllä varmasti samaa menoa ja yhtä isoa porukkaa saada, mutta kyllä halua on. Ainakin 24.9. mennään isosti. A:n pelit ovat kyllä viihdyttäviä, mutta tavallaan siinä kuitenkin se "päämäärä" on hiukan vajaa, senkin takia siihen on vaikeampi saada ihmisiä sitoutumaan. Mutta ainakin osa porukasta kyllä aikoo käydä A:n peleissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös