Ensimmäinen HIFK-muistoni

  • 10 613
  • 53
Suosikkijoukkue
IFK, respektit suomalainen Jokerit
Ikäni vuoksi ensimmäinen mestaruus, jonka muistan on -83. Vaikka olin ihan skidi, kyllä se, että koko suku repeää liitoksistaan katsomossa jättää tietyt jälkensä...ai ai.

80-luvun lopun pelillinen ilme oli - vaikkei menestystä tullutkaan - sitä, minkä vuoksi IFK on aina sydämessäni...altijd in mijn haart.
 

fakiiri

Jäsen
Aivan ensimmäiset muistikuvat ovat 1980-luvun alkupuolelta. Muistan, kun lähipiirin IFK-kannattajat olivat innoissaan Hakin paluusta, Hakki palasi Edmontonista vuonna 1982.

Ei ensimmäinen, mutta alkupään HIFK-muistoni liittyy syksyyn 1984. Olin päässyt faijan siivellä seuraamaan IFK:n jääharjoituksia. Räpsä Haapaniemi sitten määräsi 5vs4 -ylivoimaharjoitteen. Alivoimanelikkoon määrättiin hyökkääjiksi Hakki ja Arima. Yv-kuviossa skulasi Klyyvari-Jalonen.

Kauaa ei ehtinyt harjoite pyöriä, kun Arima läppäsi takaapäin Jalosen Jofan jäähän ja hetkessä Jofa korvasti kiekon harjoitteessa:) Oli vanhan liiton IFK-jätkillä treeneissä hauskaa...ja Jalonen oli häpeissään.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Joskus 60-70 -lukujen taitteessa IFK pelasi matsin jotain hämärää Kanada-konkarien jengiä vastaan. Nimeä on ihan tarkkaan muista, mutta se oli jotain tyyliin Drummonville Eagles/Tigers tms. Faija vei mut siihen matsiin, koska dumarina toimi ex-maajoukkuemolari Unto "Unkka" Wiitala, isäukon duunikaveri Shellistä.

Muistan jotenkin, että Brewer olisi ollut mukana ja pelannut vielä ilman kypärää. Muuten mieleen jäi vaan punaiset peliasut, snagari, haju ja kova katsomometeli. Oli meikäläisen eka kerta lätkähallissa ...
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No me ollaan vissiin menetetty 'jäähallineitsyys' samassa matsissa :) Mun mielestä kyseessä oli Victoriaville Tigers -niminen kokoonpano, ja muistan parhaiten sen silmieni edessä tapahtuneen tappelun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös