Ketä näistä Jokereiden useista(1kpl ja hän enemmänkin sniper) voimahyökkääjistä, meidän suht pienikokoiset (lue kevyet) pakit eivät kokonsa puolesta pysty pysäyttämään?
Miten mulla on sellainen kuva, että pointtini jäi sinulle jotenkin epäselväksi...? Jokerien pelaava alakerta on SM-liigan kovin ja painavin. Hyökkäys taas on hieman liian kevyt. Kuten olen useamman kerran tässä osiossa kirjoittanut, lähes ihannerakennustulos saadaan hankkimalla Jokereihin yksi kova voimahyökkääjä ja yksi huipun veli pakistoon. Silloin joukkue on etukäteen SM-liigan paras ja riittävän tasapainoisesti koottu. Onko se sitä sitten peleissä, sen näyttää... niin, itse pelit. Pakisto on kuitenkin liiankin iso perinteiseen Jokerien taitokiekkoon. Tosin kuten myös aiemmin kirjoitin, sillä voidaan korvata hyökkäyksen puuttuvia mittoja ja pakkien rooli voi olla jotain muuta kuin perinteinen. Jokerien alakerta muistuttaisi enemmän esimerkiksi HIFK:n alakertaa...
Mitä tulee tuohon HIFK:n rosteriin (josta en enempää tässä osiossa tule kirjoittamaan - vain tämän), niin Karalahden ja Eskelisen poistuminen aiheuttaa paitsi brändivajeen, myös tasapainottomuuden tilan hyökkäyksen ja puolustuksen välille. Alakerta on suht kädetön, mutta sen lisäksi vielä köykäinen. Taitoa ei ole riittävästi, jotta sillä voisi korvata puuttuvat mitat. Eikä Lundell ole muuta kuin Lundell. Jää nähtäväksi, mutta noin ennakkoon omissa tulee soimaan ja kunnolla.
Edit:
pelaava pakisto:
Jokela 97 kg - Kauppinen 84 kg
Tuulola 93 kg - Pujacs 96 kg
Kuparinen 97 kg - Kalteva 93 kg
Helenius 105 kg
Arvattu, että Rontti ei jatka, mutta Pujacs jatkaa (jos toipuu vammastaan). Heleniuksen uskon pelaavan muuta roolia kuin seitsemäntenä pakkina. Shedden on sovitellut hänelle Schnabelin tonttia. Pakiston keskipaino 95 kiloa eli raskaampaa NHL-luokkaa.
Tuo alakerta suorastaan huutaa taitopakkia ja sellainen toivottavasti saadaan. Jokerien lentokentällä (isoin kaukalo) luistelulla on suurempi merkitys kuin liigan pienemmissä kaukaloissa, joissa tuo alakerta viihtyy vieraissa paremmin kuin hyvin.
Se on kaiketi jokaiselle selvää, että Jokerien pakisto ei ole tällä hetkellä liigan taitavin eikä liikkuvin. Itse asiassa hyvin kaukana siitä. Mitä se sitten merkitsee, jää nähtäväksi.
Ja Jatkoajan älykkäimpään lukijoiden osaan kuuluvat huomaavat, että piruiluni Jokerien ja HIFK:n puolustuksesta pitää paikkansa. On kuin joukkueet olisivat vaihtaneet puolustuksia keskenään. Jokereilla on iso ja ilkeä kalusto alakerrassa, HIFK:n alakerta on köykäinen ja Jokereihin nähden kiekollinen. Miten kumpikin seura selviää peleistä ja kannattajistaan, sekin on mielenkiintoinen kysymys.