Ensi kausi - Hankinnat

  • 882 070
  • 2 145
Tila
Viestiketju on suljettu.

Näkemys

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eiköhän se jotain kerro pelaajan arvostuksesta Pohjois-Amerikassa, että pelaaja ensin hankitaan joukkueeseen (Montreal) ja kuitenkin lopulta pelaajasta halutaan päästä eroon ostamalla sopimus ulos. Pelaajan arvo joukkueelleen oli siis tässä tapauksessa ainoastaan tappiollinen.

Voin muutenkin kertoa teille sinne kehän sisälle, että täällä maakunnissa Tony Salmelainen on todennäköisesti halveksituin suomalainen jääkiekkoilija johtuen nimenomaan lojaaliuden puutteesta.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Eiköhän se jotain kerro pelaajan arvostuksesta Pohjois-Amerikassa, että pelaaja ensin hankitaan joukkueeseen (Montreal) ja kuitenkin lopulta pelaajasta halutaan päästä eroon ostamalla sopimus ulos. Pelaajan arvo joukkueelleen oli siis tässä tapauksessa ainoastaan tappiollinen.

No Canadiensin tarkoitushan oli päästä eroon Samsonovista. Ja kaikkihan tietävät ettei Salmelainen onnistunut viime kaudellakaan odotetusti, mistä tietysti johtuu esim Blackhawksin treidaushalukkuus. Olisiko Salmelainen kaupattu, jos tehoja olisi tullut enemmän? Tästä asiasta tosin en olekaan sanonut mitään. Ainoastaan sen, että SM-Liigan pistepörssin voitto on hyvä ponnahduslauta NHL:ään.

Voin muutenkin kertoa teille sinne kehän sisälle, että täällä maakunnissa Tony Salmelainen on todennäköisesti halveksituin suomalainen jääkiekkoilija johtuen nimenomaan lojaaliuden puutteesta.

Tiedätkin jo varmaan mitä mieltä esim täällä Jokeriketjussa ollaan maalaisten mielipiteistä. Sama koskee aivan varmasti tuota punanuttujen osastoa, jonne tämäkin kuuluisi. Tähän olisi silti mukava kuulla lisää perusteluja, koska mies on Suomessa vetänyt kuitenkin käytännössä ruhtinaalliset neljä kautta, joista kolmella pelannut myös junnupelejä.
 

Dastrike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Loisto hankinnat!

Alkaa pikkuhiljaa luottamus seuran johtoa kasvaa. Nyt ei juosten kustu reisille vaan Lankku pihalle ja kovat sainaukset tilalle. Aika näyttää saako DS peluutettua rintamahyökkäyksiä vai meneekö Hawaii-Coast-to-Coast :)

TS pysyköön Brändissä, moista ämpäripäätä en jokerinutussa tahdo nähdä. Vaikka kyllä taskuraketti ja polkukone samassa jengissä olisi murhaavan tehokasta, mutta jotkut asiat vaan pysykööt pyhitettyinä.

Kaiken kaikkiaan, kun vielä saadaan kiekollinen pakki niin alkaa olla hunajaisen päiväunen unelmallinen toteutus käsillä!
 

Grezky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,L.A.Kings,Jukurit ja Tukion luistimet
D.H. bongattu tänään Helsinki-Vantaalla!

Mäkin bongasin, mut se oli kyl DHL!
Hemmetin iso rekka, varmaan kova puolustuksessa jos parkkeeraa poikittain sen siihen maaliviivan eteen.

Tahmeehan voi sitten valottaa kuka tää DH on, kun on vissiin menny meikäläiseltä ohi?
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka Wilm on omassa roolissaan todella hyödyllinen pelaajaa joukkueelleen, etenkin playoffeissa, niin ei hän kyllä silti millään top-10 sentteri ole SM-liigassa.
Onnea Ilmalaan kovista hankinnoista enkä kyllä mitenkään voi allekirjoittaa ylläolevaa mielipidettä. Itse olen sitä mieltä että Wilm on vähintäänkin top-10, mieluummin jopa top-3 sentteri tähän liigaan. Taitaa blikzt ajatella että jengissä pitäisi olla senttereinä neljä Ville Leinoa niin olisivat kaikki top-10 kamaa kun taas itse kelailen nimenomaan roolitusten mukaan. Ja kyllähän Wilm omassa roolissaan on selkeästi kova. Jos taas Wilm olisi se ykkössentteri apuinaan pari intissä ja pari lukiossa olevaa junnua ei hänestä taitaisi saada sitä huipun veljestä oikeastaan millään, mutta nyt saa.

Markkasesta en sano mitään. NHL-finaaliin ei paskat veskarit pääse availemaan edes luukkua, Jussi pääsi vielä kentällekin.

Ja sitten siitä Jokereiden (ja HIFK:n) tulevasta hyökkäyspään hankinnasta. Oletetaan että kumpikin Helsingin jengeistä saisi riveihinsä yhden (oman) T.S:n. Olisi paikallisissa helvetin kovat hyökkäykset.
 

Järä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Markkasesta en sano mitään. NHL-finaaliin ei paskat veskarit pääse availemaan edes luukkua, Jussi pääsi vielä kentällekin.

Ja sitten siitä Jokereiden (ja HIFK:n) tulevasta hyökkäyspään hankinnasta. Oletetaan että kumpikin Helsingin jengeistä saisi riveihinsä yhden (oman) T.S:n. Olisi paikallisissa helvetin kovat hyökkäykset.

Niin, tai jos me saataisiin kaksi omaa T.S:ää ja teille jäisi vielä kuitenkin yksi oma T.S ;)

Markkasesta erittäin tyhjentävä kommentti kuitenkaan sanomatta mitään. Taidetta.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Pakkihankinta siis varmasti jo tehty, mutta ei vielä julkaistu. Yksi nimi joka oli esillä aiemmin meni nyt Färjestadiin eli David Cullen. Rightin pakki joka tehnyt hyviä tehoja AHL:ssä ja jonka selkeä tavoite tulevalle kaudelle on tulla Ruotsiin/Suomeen (valitsi siis FBK:n) kehittymään edelleen.

Olisi ollut mielenkiintoinen nimi, vaikkei viime kausi ollutkaan niin loistelias.
 

blikzt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itse olen sitä mieltä että Wilm on vähintäänkin top-10, mieluummin jopa top-3 sentteri tähän liigaan. Taitaa blikzt ajatella että jengissä pitäisi olla senttereinä neljä Ville Leinoa niin olisivat kaikki top-10 kamaa kun taas itse kelailen nimenomaan roolitusten mukaan. Ja kyllähän Wilm omassa roolissaan on selkeästi kova. Jos taas Wilm olisi se ykkössentteri apuinaan pari intissä ja pari lukiossa olevaa junnua ei hänestä taitaisi saada sitä huipun veljestä oikeastaan millään, mutta nyt saa.

En nyt ole varma ymmäränkö logiikkaasi. Yllä totesi jo Wilmin olevan erittäin hyödyllinen pelaaja omassa roolissan, ja top-3:ssa varmasti onkin tämän roolin senttereistä. Mutta jos listataan koko liigan parhaat keskushyökkääjät, ts. kenestä on eniten hyötyä omalle joukkueelleen roolista riipumatta, niin voin kyllä nimetä koska vaan 10 Wilmiä kovempaa nimeä. Kyllä minä esimerkiksi Jokereiden tämän hetken senttereistä pidän sekä Leinoa että Hirsoa tärkeämpänä palasena tuota joukkuetta kuin Wilmiä. Siinä mielessä tuo top-3 väite on mielestäni aika absurdi.

Ja Salmelaisesta vielä sen verran, että ajattelin läpmurtokaudeksi nimenomaan kuten Pärde totesi tuon 05-06 kauden. 10+9 tehot eivät ole mielestäni vielä mikään läpimurto vaikka Tony Pohjois-Amerikkaan tuon kauden jälkeen suuntasikin.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Onnea Ilmalaan kovista hankinnoista enkä kyllä mitenkään voi allekirjoittaa ylläolevaa mielipidettä. Itse olen sitä mieltä että Wilm on vähintäänkin top-10, mieluummin jopa top-3 sentteri tähän liigaan. Taitaa blikzt ajatella että jengissä pitäisi olla senttereinä neljä Ville Leinoa niin olisivat kaikki top-10 kamaa kun taas itse kelailen nimenomaan roolitusten mukaan. Ja kyllähän Wilm omassa roolissaan on selkeästi kova.

Nimenomaan näin. Täällä on jo aiemmin tuotu esiin Wilmin taidot alivoimapelaamisessa. Se on minusta vähintään yhtä tärkeä osa-alue kuin ylivoimapeli. Jokereilla varmaan vielä tärkeämpi, koska joukkue saa lähes poikkeuksetta enemmän jäähyjä kuin vastustaja.

Juuri roolituksen kannalta Wilmin hankinta oli loistava asia. Miehestä on toki hyötyä hyökkäyksessäkin, kuten esimerkiksi playoff-pistepörssi viime keväältä näyttää (2+8=10). Täydellinen ammattimies ja omassa roolissaan likimain parasta mitä Suomeen voidaan saada. Ei senttereitä voida laittaa paremmuusjärjestykseen pelkän pistepörssin perusteella. Kuten masa&tepi tuossa toteaa, joukkueen sentteriosasto ei voi koostua neljästä Ville Leinosta.
 

Näsä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Clarke Wilm, Teppo Numminen
En nyt ole varma ymmäränkö logiikkaasi. Yllä totesi jo Wilmin olevan erittäin hyödyllinen pelaaja omassa roolissan, ja top-3:ssa varmasti onkin tämän roolin senttereistä. Mutta jos listataan koko liigan parhaat keskushyökkääjät, ts. kenestä on eniten hyötyä omalle joukkueelleen roolista riipumatta, niin voin kyllä nimetä koska vaan 10 Wilmiä kovempaa nimeä.

Lista? Kun nyt ajatellaan Jokereiden kohdalla kolmikkoa Laino, Hirso ja Wilm niin Leinon taidot kaikki tietävät hyökkäyspelissä samoin Hirson mutta ilman Wilmin tyylistä pelaajaa joutuisivat Hirso ja Leino pelamaan puolustavammassa roolissa, jolloin tehokkuus hyökkäyspäässä kärsii. Wilm pelaa alivoimaa, vääntää ja voittaa tärkeitä aloituksia, tällöin Leinoa tai Hirsoa ei tarvitse kuluttaa turhaan alivoimalla kun meillä on siihen sopivammat miehet ja sen seurauksena Hirso ja Leino saavat keskittyä ylivoiman pyörittämiseen ja tehoihin hyökkäyspäässä, tosin nyt ei sovi unohtaa että myös Wilm pelaa ylivoimaa ja vastaavasti Leino saattaa pyöriä kentällä alivoiman aikana.
Itse arvostan Wilmiä erittäin paljon juuri sen takia että mies raataa joka ilta 100% joukkueen eteen, todellinen taistelija ja varmasti erittäin arvostettu joukkueen sisällä.
 

Baroni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, sympatiaa Lukolle
Terveiset Kiinasta

Olin nettikahvilassa Guilinissa kun luin uutisen vahvistuksista. Huusin onnesta sen verran lujaa, että paikallinen poliisi tuli rauhoittelemaan. Onneksi en joutunut lusimaan. Ei nämä kiinalaiset ymmärrä mitään lätkäfaniudesta....

Mutta asiaan.

Joukkue alkaa näyttämään todella hyvälle. Varsinkin Markkasen tulo Jokereiden maalille tuo varmuutta ja tasaisuutta.
Yksi viime kauden yllättäjistä (ainakin minulle) oli Hirso. Minulla on vahva tunne, että Hirso tulee pelaamaan vahvan kauden ja on pistepörssissä
top 5:ssa. Sitten kutsuu nhl. Älkää herättäkö minua tästä unesta. =)

Wilm on pelaaja, joka näytti viime kaudella vahvuutensa. Tulee saamaan paljon luottoa Sheddeniltä ja kiitosta asenteestaan meiltä faneilta.

Pitää jatkaa riisioluen nauttimista...
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En nyt ole varma ymmäränkö logiikkaasi. Yllä totesi jo Wilmin olevan erittäin hyödyllinen pelaaja omassa roolissan, ja top-3:ssa varmasti onkin tämän roolin senttereistä. Mutta jos listataan koko liigan parhaat keskushyökkääjät, ts. kenestä on eniten hyötyä omalle joukkueelleen roolista riipumatta, niin voin kyllä nimetä koska vaan 10 Wilmiä kovempaa nimeä. Kyllä minä esimerkiksi Jokereiden tämän hetken senttereistä pidän sekä Leinoa että Hirsoa tärkeämpänä palasena tuota joukkuetta kuin Wilmiä. Siinä mielessä tuo top-3 väite on mielestäni aika absurdi.
Vahvasti ainakin näyttää ettet ymmärrä logiikkaani. Selvennetään nyt sitä omaa tähän vaikkei se tähän ketjuun kaiketi kuuluisikaan.

Wilm on minun mielestäni top-3 pelaaja omassa roolissaan, eikä mahtuisi top-10:n Ville Leinon roolissa.

Jos taas yritän ajatella asiaa ns. "roolista riippumatta" on Wilm Jokereille minun mielestäni jopa tärkeämpi kuin Ville Leino. Ainoa tapa miten itse pystyn tuollaisen vertailun tekemään on ajatella kumpi olisi parempi vaihtoehto, kaikki 4 sentteriä Wilmejä vai Leinoja. Ja itse kyllä lähtisin peleihin ennemmin neljällä Wilmillä kuin neljällä Ville Leinolla. Yhtään väheksymättä Leinon taitoja.

Mutta tuo "roolista riippumatta"-ajattelumalli on periaatteessa tyhmä, tärkeämpi on ajatella miten kyseinen jannu sopii kokonaisuuteen.
 

zaluun

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tanska
Mielestäni Wilm nimenomaan Jokereille aivan loistava hankinta. Kun Leino ja Hirso jo ovat jengissä, niin Wilm täydentää sentteriosastoa liki täydellisesti. Hifkiin otin mielummin Vescen, mutta Jokereille Wilm vähän liiankin hyvä palanen palapeliin. Alkaisi jo se kausi!
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Niin, Wilmin pelillisen osuuden olisi voinut hoitaa helposti vaikkapa Arto "Shefki" Kuki, ainakin alivoimien osalta.

Ei olisi, Wilm oli parempi - Wilm on Kanadan Pakaslahti ja jopa NHL-tason alivoimaspesialisti ja siinä roolissa kaveri on nahilassa pelannutkin. Jos Wilmin erinomaisuus tuossa tehtävässä ei viime kauden pelejä katsoneelle ole selvinnyt niin silloin kyllä on vikaa katsojan silmässä. Wilm osoittautui huikeiden puolustustaitojensa lisäksi poffeissa tärkeiden pisteiden tekijäksi ja Wilmin johtama ketju oli Jokereiden finaalitappioon päättyneen viime kauden paras ketju poffeissa. Ei huonosti ja Wilm täyttää aivan varmasti ulkkaripaikalta vaaditut kriteerit.
 

Tökö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Clarke Wilm, I want your babies.

Vihaan kaikkia TOP-listoja, mutta kuitenkin... Ehkä olisi parempi kategorisoida erikseen puolustavat ja hyökkäävät sentterit.
 

Sim0n

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Loistava puolustusspesialisti, siitä nyt ollaan varmasti päästy selvyyteen. 40 ottelussa 13+14=27 ei todellakaan ole mitkään huonot tehot. Viime kaudella todennäköisesti vain Kärppien ja Tapparan 'kolmossentterit' tekivät paremmat tehot. Enkä niistäkään ole varma.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Loistava puolustusspesialisti, siitä nyt ollaan varmasti päästy selvyyteen. 40 ottelussa 13+14=27 ei todellakaan ole mitkään huonot tehot. Viime kaudella todennäköisesti vain Kärppien ja Tapparan 'kolmossentterit' tekivät paremmat tehot. Enkä niistäkään ole varma.

Wilmin kaltaiselle pelaajalle tehotilasto on ehkä vielä tärkeämpi, kuin tehdyt pisteet. Jos nyt oikein muistan, niin Wilmin johtaman ketjun, laidoilla Stapleton ja Virta, teholukema oli viime tammi-maaliskuun välisenä aikana yli +20. Erittäin kunnioitettava lukema.

Wilm kuuluu varmasti puolustavien hyökkääjien Top 3:n ensi kaudella. Itse olen samoilla linjoilla useimpien kanssa täällä. Pelaajat tulee rankata roolitusten mukaisesti.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onnittelut loistavista hankinnoista! Markkanen tullee olemaan odotetun hyvä ja Wilm jota voisin kuvata sanomalla, että mies on hieman halvempi versio Rem Murraysta (huomaa tämä on suuri ylistys),vaikka herrojen pelityyleissä on eroja. Ihanteellinen kolmossentteri, enkä ihmettele jos on ensikaudella paras kolmossena.

Saas nähä mitä T.S:t tekevät...
 

Getz-laf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Flyers
Niin, Santala vai Salmelainen? Ilman Tommin julli hairahdusta vastaus olisi selkeästi Santala! Tietysti kun rationaalisesti ajattelee niin on jopa aivan sairas ajatus, että meiltä saisi loukkaantua joko Hirso, Santala, Leino tai Wilm ja meillä oisi silti vieläkin kolme kappaletta liigan top-10 senttereitä!

Hirso-Santala-Rita
Staple-Leino-Virta
Louhi-Wilm-Koivisto

Hurjaa?

Kuinka upeaa olisi saada Tommi täksi kaudeksi kotiin (laittakoon lainausmerkit tähän ken haluaa) mutta pidän sitä hyvin epätodennäköisenä, tyhmänä ja ahneena hankintana.

Ihan mielenkiintoiset ketjut olet tehnyt mutta epäilyttää hieman Hirson pelaaminen laidassa. Hirso on nimenomaan taitava, klassinen sentteri, epäilen että luistelu ei riitä laidalle, en tiedä riittäisikö Leinolla...tuskin. Uskoisin että sentteritpaikat on Jokereilla nyt täytetyt ja harmittaa vaan että Tommin tasoinen pelaaja joudutaan päästämään pois, keskusteluita on varmasti ollut Masan kanssa(?). Toivottavasti Tommi ei valitse mitään muuta liigajoukkuetta eikä tosiaan, ainakaan, ikinä HIFK:ta, taitaa sielläkin olla senupaikat täynnä. Tommi lähtee todennäköisesti Sveitsiin ja Ruotsiin.

Eli omasta puolesta vastaus kysymykseen Salmelainen vai Santala? on: Salmelainen ;) en kyllä jaksa uskoa siihen että Tony Jokereihin tulisi. Mutta ottaisin kyllä laiturin mielummin tämänhetkiseen rosteriin kuin sentterin. Laituri saisi olla snaipperi tyyliin Haydar. Haetaan nyt sitä pehmeäkätistä pakkia ensisijaisesti ja Haydarit sun muut tulevat mukavana bonuksena jos tulevat.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Ei olisi, Wilm oli parempi - Wilm on Kanadan Pakaslahti ja jopa NHL-tason alivoimaspesialisti ja siinä roolissa kaveri on nahilassa pelannutkin. Jos Wilmin erinomaisuus tuossa tehtävässä ei viime kauden pelejä katsoneelle ole selvinnyt niin silloin kyllä on vikaa katsojan silmässä. Wilm osoittautui huikeiden puolustustaitojensa lisäksi poffeissa tärkeiden pisteiden tekijäksi ja Wilmin johtama ketju oli Jokereiden finaalitappioon päättyneen viime kauden paras ketju poffeissa. Ei huonosti ja Wilm täyttää aivan varmasti ulkkaripaikalta vaaditut kriteerit.

Toiselle "tärkeitä" pisteitä ovat hopeaa tuovat pisteet, toiselle kultaa tuovat pisteet. Minun mielestäni muita mitaleita kuin kulta on turha edes jakaa. Kuka muistaa häviäjiä, puhumattakaan häviäjäjoukkueen alivoimaspesialistista?
 

Outsider

Jäsen
Toiselle "tärkeitä" pisteitä ovat hopeaa tuovat pisteet, toiselle kultaa tuovat pisteet. Minun mielestäni muita mitaleita kuin kulta on turha edes jakaa. Kuka muistaa häviäjiä, puhumattakaan häviäjäjoukkueen alivoimaspesialistista?

Eli siis viime playoffien neljänneksi paras pistemies ja joukkueen toiseksi paras pistemies oli turha pelaaja joukkueelle, koska sattuu olemaan todella hyvä myös alivoimalla? Hieno logiikka.

Jos ensi kaudella peli tulee kaatumaan jossain vaiheessa senttereiden kyvyttömyyteen, niin turha siitä on tällä rosterilla Wilmiä syyttää.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Toiselle "tärkeitä" pisteitä ovat hopeaa tuovat pisteet, toiselle kultaa tuovat pisteet. Minun mielestäni muita mitaleita kuin kulta on turha edes jakaa. Kuka muistaa häviäjiä, puhumattakaan häviäjäjoukkueen alivoimaspesialistista?

Aha, asia on sitten selvä. Tuossa oli niin vakuuttavat perustelut että tältä pohjalta keskustelun jatkaminen lienee varsin hedelmätöntä.
 

Happis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, Liverpool FC
Toiselle "tärkeitä" pisteitä ovat hopeaa tuovat pisteet, toiselle kultaa tuovat pisteet. Minun mielestäni muita mitaleita kuin kulta on turha edes jakaa. Kuka muistaa häviäjiä, puhumattakaan häviäjäjoukkueen alivoimaspesialistista?

Onko Stapletonkin sitten turhaa ulkomaalaiskiintiön haaskausta, kun ei tuonut meille kultaa? Kuten Murray, Guolla ja Murphy olivat IFK:lle? Vittu, koko meidän joukkue on turhaa paskaa, johon ei kannata rahojaan tuhlata?

Wilmiin kannattaa ehdottomasti uhrata ulkomaalaispaikka ja vaikka kaksikin, jos tarve vaatisi. Liigan paras puolustava sentteri, joka naputtaa tasaiseen tahtiin pisteitäkin ja on Play-offeissa yksi kantavista voimista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös