Täällähän on menossa varsinaiset talkoot kun lupaavia nuoria ollaan työntämässä yksi toisensa jälkeen maakuntaan. Lainataan ensin itseäni tästä samasta ketjusta 5.3. 2007:
cobol kirjoitti:
Jokerit tulee olemaan ensi kaudella liigan mielenkiintoisempia joukkueita. Tämä tosin sillä varauksella, että esisopimusvaiheessa olevat hankinnat saadaan myös pidettyä loppuun asti. Taitoa löytyy SM-liigan tasolla ja goonipuolikin on kunnossa. Kuten se Jokereilla on oikeastaan aina ollut muutamaa harharetkeä huomioimatta.
Myönteisenä asiana pistin merkille sen, että Flu kirjoitti samasta asiasta aika samoin sanoin tähän ketjuun 7.3.2007:
Flu kirjoitti:
No ensi kaudella tulee Jokereilla olemaan tätä kautta taitavampi joukkue. Jos joku uskoo että Shedden ei arvostaisi taitopelaajia - niin on todellakin väärässä. Shedden, kuten kuka tahansa valmentaja, haluaa aina taitavimman mahdolllisen joukkueen. Tosin on tulossa kovuuttakin, joten ensi kaudella Jokereilla on varmasti taitava ja erittäin kova jengi.
Tämä on siis todellinen tilanne, sillä en usko meidän molempien olevan väärässä kun on kuitenkin hiemat eri lähteet. Jokerien ensi kauden joukkue - jos yllättäviä lähtöjä NHL:ään ei tule - on taitava, kova ja mielenkiintoinen jengi.
Niin kauan kuin muistan, HPK on pyrkinyt värväämään lahjakkaimmat Jokerien nuoret pelaajat, mutta epäonnistunut joka kerta. Toki siihen suuntaan on nuoria pelaajia Jokereista liikkunut, mutta vain niissä tapauksissa kun heille ei ole löytynyt pelipaikkaa Jokereista. Itse olen hyvin rauhallinen ensi kauden suhteen, sillä kyllä Jokereilla on ainakin ennakkoon hyvin pelaajat & systeemit kasassa.
Tästä kiitosta sinne, jonne se kuuluukin eli Virmanen & Harkimo on selvästi oppinut aiemmista virheistään ja hommasta näkyy nyt ammattimaisempi ote. Itse asiassa muutos on valtava, jos sitä verrataan vaikkapa viime kauden sekoiluun tai moniin kausiin sitä ennen. Eikä Sheddenin osuutta voi kukaan kiistää kun katsellaan ensi kauden rosteria.