Olen ihmetellyt tätä palstaa lukiessa miten vuoron perään jotain ollaan jo heivaamassa pihalle joukkuesta ja elämme vasta elokuun alkua ja alla on yksi harjoitus ottelu jossa ei eides kaikki pelaajat ole käynyt edes kentällä.
Olen antanut itselleni ymmärtää tämän kauden joukkueesta sen verran että joukkue on kerättäy täysin Dufvan mielen mukaan ja siellä ei käsittääkseni ole ns ylimääräisiä miehiä. vaan jokaiselle löytynee oma rooli. Paljon on parjattu Mikkelitaustaisia pelaajia että ei muuta kun vuokralle vaan, luulen että RD saa kyseisistä miehistä huomattavasti enemmän irti kun edeltäjänsä. Jätkät on kovia tekemään töitä, ei mitään ykkös ketjun miehiä vaan niitä raastavia ja repiviä pelaajia jotka ei pisteillä tule riehumaan mutta jokusen tärkeän maalinkin tulevat tekemään.
Pidän epätoden näköisenä että Immosen Jarkko palaisi, mutta jos niin käy ei muuta kuin tervetuloa, tietenkin se vie paikan joltain muulta pelaajalta. mutta onhan sitä ennenkin sentteriä siirretty laitaan jne. Loukkaantumusia tulee varmasti kauden mittaan joten reserviä pitää olla. ja pelitapa tulee olemaan aika kuluttava joten pieni rotaatiokaan ei ole pahaksi kolmos/nelos ketjun kavereille.
Puolustus nimien puolesta on kyllä se akileen kantapää, mutta se tapa millä JYP tulee pelamaan tuolla materiaalilla uskon sen toimivan jollain tavalla. ei kavereilta mitään ihmeitä odoteta pistepuolella ja hoitakoon kohtalaisen kova hyökkäys kalusto ne tarvittavat maalit, sama se kuka ne tekee kunhan niitä sitten tulee tarpeeksi.
Budjetin kohotus on puhuttanut myös kohtalaisesti, mutta luulen että toimistolla katsottiin että nyt on kävelty tämä matalan profiilin tie loppuun ja astuttu yksi porras ylemmäksi ehkäpä jopa kaksi tai kolmekin rappua. Jotkut puhuvat riskistä mutta henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että nyt pudjetti on sitä luokkaa mitä jyväskylän kokoisessa kaupungissa pitääkin olla, puhutaan pikkukaupungista mutta olen sen suhteen hivenen eri mieltä, Jyväs seutu on maalaiskuntineen + Laukaa, Äänekoski, Jämsän alue loppupelissä yllättävän suuri alue ja ei puhuta kuin noin 40-50km säteestä kävelykadulta. ja puhutaan jo lähes 200 000 asukkaan alueesta. joten sen suhteen ollaan jo lähellä oikeaa totuutta liigakartalta löytyy monta pienempää markkina-aluetta jossa aiempina vuosina ollaan oltu ns keskikastissa kokonsa mukaan.
enää en näe muuta negatiivista kuin Hallin koko ei saada niitä yleisö piikkejä mutta huhun mukaan siihenkin on tulossa korjaus jopa ensi kesän aikana.
Jalat tukevasti maassa ja lähdetään hakemaan sitä suoraa pudotuspeli paikaa ja jos putki lähtee päälle miksei jopa kotietua. Mutta sitä havittelee jokunen muukin jengi. joten realistisempana näen sijat 5-8 runkosarjan jälkeen.