Osoitatko minulle vielä sen kohdan, jossa nimim. david tarjoaa Piiroista ja Niemiä KalPan ykkösketjuun?
Itse suhdaudun varauksella noihin "KalPa hakee/etsii" -ilmoituksiin. Liiganousun jälkeen seura ilmoitti pontevasti, että ei olla kelpuuttamassa muiden liigajoukkuiden kakkosketjun miehiä, vaan haussa on viisi rastia ykköskenttään. Montakos noista rastista on parin kauden aikana tullut hankittua? Kaksi, kolme? Näillä näytöillä KalPan hankinnat tulevalle kaudelle lienevät välillä 0-1.
Luetun ymmärtäminen on hieno asia. KalPa ei suinkaan ilmoittanut, että ei ole kelpuuttamassa
"muiden" liigajoukkueiden kakkosketjun miehiä. Vaan silloinen päävalmentaja Pieniniemi ilmoitti, että
KalPan kakkosketjuun ei etsitä vahvistuksia, vaan näyttöpaikan saavat seuran liigan nostaneet miehet. Pieniniemi jatkoi, että KalPa etsii vain ykkösketjun kavereita. Jatkoajan toimittajan raflaava juttu kieltämättä leikitteli sanoilla ja otti rankasti vapauksia, mutta Pieniniemen sanoma oli tässä viestissä mainittu. Ykkösketjun kaverit myös tulivat, mutta olivat Kurkaa lukuun ottamatta jotain aivan järkyttävää.
Kerrotko vielä miten tämä kaksi vuotta vanha asia liittyy tähän?
Nimimerkki david kelpuutti kevyesti KalPaan JYPin viitosketjun hyökkääjäkaksikon. KalPalla ei vain ole enää tilaa kuin siellä ykkösketjussa. Tämän kuopiolaisen kotijoukkueen kotisivujen viimeisimmässä jutussa, joka on päivätty tälle päivälle, kerrotaan joukkueen olevan kolmea ulkomaalaistarastia vaille valmis. On myös kerrottu, että nämä rastit tulevat AHL:stä ja urheilupäällikkö Kekäläisellä on hankinnoissa suuri rooli.
On aivan mahdoton sanoa miten KalPan tulevat hankinnat onnistuvat. Kaikki kolme tuskin ovat "Sonnenbergeja". Se ei kuitenkaan liity tähän asiaan mitenkään. On aivan toisarvoinen seikka onnistuuko tulevista hankinnoista yksi vai ei yksikään.
On kuitenkin täysin ylimielistä ehdottaa toisen pikkuseuran ylijäämämiehiä toiseen pikkuseuraan, jonka joukkueen kasaaja viimeksi tänä päivänä on ilmoittanut joukkueen olevan kolmea AHL-pelaajaa vaille valmis. Sillä ei ole mitään tekemistä miten AHL-hankinnat ensi kaudella onnistuvat ja pystyvätkö he ykkösketjussa pelaamaan.
Mopo kuitenkin keulii ja pahasti, kun Piiroinen ja Niemi nyt "kevyesti" saadaan KalPaan ja KalPa unohtaa ulkomaalaishankintansa tai käyttää niihin huomattavasti vähemmän rahaa, sillä kyseessä on KalPan kannalta megapelaajia, mutta JYPissä he eivät mahtuisi pelaamaan.
Minulla ei olisi mitään JYPin menestystä vastaan. Nyt vain keulii niin pahasti, että moni tulee tippumaan korkealta. Ikävä kyllä.
Edit:
Olen silti sitä mieltä, että kyseiset herrat olisivat Kalpan hyökkäysrosterissa vahvistuksia. Jos Mikko Laineen hankintaa hehkutetaan kahteen ensimmäiseen ketjuun mahtuvana runsasta ylivoima-aikaa pelaavana pelaajana, niin kyllä Niemi ja Piiroinenkin siinä tapauksessa varmaan joukkueeseen mahtuvat.
Pidän mielelläni nämä kaverit myös JYPissä, mutta on totta että meillä on tuon tason miehistä (keskivertoliigajoukkueen 3-4 ketju) jo ylitarjontaa.
Vertaatko tosissasi Mikko Lainetta ja Samuli Piiroista? Laine nakuttanut kuitenkin kolminkertaiset tehot Piiroiseen parhaita kausia verratessa.
No minne (jos ei ykköseen) sitten, kun muualla ei ole tilaa? Meinaatko, että KalPa vuokraa edelleen esim. Mestikseen 2 vuoden sopimuksen tehneet Virtalan, Laakson, Salon ja Junnilan ihan vain Piiroisen ja Niemen tieltä? Sehän se järkevää olisikin. Vai muuttaako KalPa uuden linjansa, jossa omia junnuja ruvetaan nostamaan vastuuseen ihan vain sen takia, että Piiroinen ja Niemi mahtuisivat kokoonpanoon?
Kerrotko mulle MIKSI KalPa vuokraisi Piiroisen ja Niemen ja käyttäisi näihin rahaa, kun kerran ne helposti Kuopioon saataisiin ulostettua. Kyllähän JYPin ylijäämät heittämällä kilpipaitaan mahtuu...
Jotain realistisuutta nyt näihin juttuihin.