kummitus kirjoitti:
Pelaajabudjetin kasvu, Uusi kausi, Uusi meriittivalmentaja, Tyni, Hyvä pelaajarunko, positiivinen noste, kokemus&nuoruus
Ensinnäkin kiitos asiallisesta vastauksesta. Pelaajabudjetista, Uudesta kaudesta ja Tynistä olen kohtuullisesti samaa mieltä, vaikka uusi kausikin menee vähän kliseen puolelle. Kokemuksesta tuli jo kirjoitettua ja nuoruus nyt ei takaa sinänsä mitään, varsinkin viime kaudella nuoruus saattoi kostautua. Sen sijaan on tärkeä miettiä oliko pelaajarunko hyvä JYPin mittapuussa, Sm-liigatasolla mitattuna se ei ollut. Ensi kaudeksi kootaan toivon mukaan hieman parempi rosteri Sm-liigatasolla, ei JYPin mittapuulla.
Positiivisesta nosteesta olen eri mieltä, koska ajattelen sen tulevan voittojen kautta enkä etukäteen. Jokainen joukkue on niin "hyvää henkeä" täynnä kun liiga alkaa ja usein pitkälle kevättäkin, mutta todellisuus on se, että hyvä henki on harvoin todellista, useammin lumetta. Mutta olkoon minun puolestani, en pahemmin ole katselemassa JYPin toimintaa niin läheltä, että voisin oikeasti heidän ryhmähenkeään tai yleisemmin JYPin organisaation ilmapiiriä haistella.
Dufvasta meriittivalmentajana olen sitä mieltä, että vain mestistasolla. Sm-liigatasolla Dufva ei ole vielä mitään, vaikka toki ihan hyvät reaaliteetit ovat hyväksi liigavalmentajaksi. Mutta tässä on toki kyse näkökulmasta, eli meriittivalmentaja aikaisemman perusteella vai nykytilanteeseen peilattuna? Omasta mielestäni kun puhutaan Sm-liigasta, pitää valmentajia arvoioida siihen verrattuna, jolloin esimerkiksi Hannu Aravirta on meriittivalmentaja, Risto Dufva hyvä kandidaatti.
Näin siis eri vinkkelistä katsottuna.
Se minun on sanottava ketjun viralliseen aiheeseen, että omasta mielestäni A. Virtanen kelpaa milloin tahansa (aina, heti, nyt) JYPin pakkaan. Toki ensi kaudeksi voisi sen verran olla jälkiviisas, että tajuttaisiin hankkia Virtaselle kunnon sentteri ja/tai likaisen työn tekijä rinnalle.
Minkäslainen ukkeli se Mäntymaa on?