En vaan tiedä

  • 5 712
  • 32
K

Kiekkokatsoja

Kun yrität vältellä pakonomaisia toistoja sekä niiden aiheuttamaa pakottavaa päänvaivaa. Älä mene sinne, älä tarkasta, älä moiti muistiasi, ole vahva. Älä tarkasta. Ei kuulu tarkastaa. Mutta kun on pakko... aivot käskevät.

En tiedä miten tällaiseen tuli törmättyä, muttei tapahtunut omasta tahdosta.
Hyvähän se on tarkastaa/varmistaa asioita. Toki jos siihen saa rytmin, että tuossa tietyssä/määrätyssä vaiheessa sen teen, niin hyvä se. Siten se voi jäädä loogiseksi, yhdeksi varmistukseksi.
Esimerkki, poistuu kotoa muutamaksi päiväksi, silmäys joka huoneen paikkoihin, että kaikki ok. Tai lukee vielä tekstinsä, ennenkuin lähettää jatkoaikaan.
 

redpecka

Jäsen
Ja jos jää, niin piru vie. Ei tämä ole helppoa eikä tieto muista mahdollisista uhreista oikeastaan helpota. Ei vaan helpota, en tiedä pitäisikö muttei niin ole.

Hyvin pitkälti koko vaivan vuoksi pidän paljon myös synkemmästä musiikista. Kuuntelen sellaista myös juuri nyt.
Nyt heti tajusin kuinka idioottimaisesti kirjoitin ja esitin asiani. Se minkä sanoin pohjautui siihen, että jos kamppailee yksin jonkun asian kanssa ja luulee olevansa suunnilleen ainut joka sellaisesta kärsii niin osaltaan se on helpottavaa kun kuulee että tämmöistä esiintyy ehkä muuallakin. Lapset ei tällaisia voi tietää ja saattavat luulla olevansa ainoita joilla on joku paha olo.

Minä kirjoitin huonosti. Ei ahdistunutta ihmistä auta jos joku sanoo että ota itseäsi niskasta kiinni. Aina ei osaa kirjoittaa hyvin.
 
K

Kiekkokatsoja

Isona erona ettei oma pakonomainen tarkasteluhaluni ole normaalia vaan viallista. Muuten ei edes haittaisi. Olen luonnostaankin tarkka, mutta tämä henkinen kidutus ei ole kuin ikävää.
Niinkuin yritin höpistä, pakonomainen tarkastushalu olisi hyvä ohjata vain tiettyyn hetkeen. Itse itselleen todeten, että tuossa juuri tietyssä vaiheessa on ok tehdä se (Lopussa).
Opetella suuntaan se oikeaan.
 

redpecka

Jäsen
Meikäläisen oloa ei voi parantaa toisen ahdinko, melkeinpä päinvastoin. Onneksi tästä on kuulemma mahdollista päästä eroon.
Ei tietenkään. Toisten kärsimysten esiintuominen ei helpota nälkäänäkevää eikä sitä jota pakkosyötetään tuoliinsidottuna.

Ei nää ole helppoja, mutta jotenkin näistäkin vielä selvitään. 3< tai joku rakkaushymiö.
 

Glove

Jäsen
Mahtaako e-urheilu nousta joskus tulevaisuudessa useiden pitkään suosittujen urheilulajien ohi suosiossa. Kurssi on ainakin ylöspäin ja alalla pyörii tänä päivänä poskettomia summia ja muita palkintorahoja. Pelaaminen kiinnostaa nykynuoria muutenkin todella paljon, voin vahvistaa sen yhtenä nykynuorena.

Voisivatko @Moderaattorit lisätä muuten otsikon perään kolme pistettä kuten on esimerkiksi ketjussa "Siitä on tänään tasan"? Sopisi mielestäni tuohon oivallisesti. Kiitos.
Näin siinä tulee ennemmin tai myöhemmin käymään. Kuka pöljä nyt haluaa mennä kylmään jäähalliin katsomaan jotain liigaa kun kotisohvalla voi katsoa e-sport änärin pelejä? Nykyiset setämiehet vanhenee ja ei sitten jaksa enää käydä matseissa, nuorempi sukupolvi diggaa e-sportsia eikä käy hallilla. 2050 liigassa pelaa kahdeksan joukkuetta, muut on menneet katsojapulassa konkurssiin.
 

Glove

Jäsen
Ei ole niitä kahdeksaakaan enää. Kaikki suljettu. Toki jos uhkaennusteet pitävät kutinsa, kuulun joka tapauksessa viimeiseen vanhaksi elävään sukupolveen ennen maailmanloppua, joten mitäpä tuosta. Kaikelle on alkunsa ja loppunsa, SM-liigallekin.
Jospa sitä saisi sitten eläkkeellä edes änäriä katsoa. Siellä näyttää yleisömäärät kuitenkin olevan kasvamaan päin. Liigan trendihän on hienoisesti laskeva.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Joskus pakkoajatuksia on ollut minullakin. Ensimmäisen kerran jouluna 2013 ja nyt viimeksi tämän vuoden huhtikuussa. Sellaisen vinkin antaisin, että pakkoajatukset ovat pelkästään ajatuksia, eikä niiden mukaan tarvitse toimia. Lisäksi niitä vastaan ei kannata kamppailla, koska silloin pakkoajatukset vain vahvistuvat. Panet vain merkille, että tuommoinen ajatus tuli päähäni. Nämä keinot on ainakin auttaneet minua pääsemästä eroon pakkoajatuksista.

Ei minullakaan ole käsitystä, mihin ammattiin ryhtyisin "isona". Aineenopettajankoulutuksen olen hankkinut, mutta ei se opettaminen tuntunut omalta jutulta. Tutkijan ura kariutui alhaiseen gradu-arvosanaan. Olen viime aikoina opiskellut Informaatiotutkimusta ja tarkoituksenani olisi saada kirjastoalalle pätevyys. Kenties se voisi olla se oma juttu, mutta sitä en voi tietää.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Näistä on tullut juteltua myös terapiassa. On kuitenkin koitettava pärjätä itse, kukaan ei voi elää puolestani tätä elämää. Kiitoksia vinkistäsi: pakkoajatukset siis vain voimistuvat jos niistä koittaa rimpuilla irti, vähän samaan tapaan kuin vaikkapa kalaverkosta. On ollut vaan ikävä kyllä tapana koittaa keksiä miten päästä eroon. Keinoja on ollut lukuisia, yksikään ei ole toiminut riittävän tehokkaasti. Koitan sun ohjettasi.

Ammattiajatusten puutteessa tuli ajauduttua hetki sitten suurikokoiseen itsesäälisammioon, mutta koitan ryhdistäytyä. Katson mitä teen lähiaikoina.

Pakkoajatukset toki eivät heti poistu mielestä, vaan voivat kestää useita päiviä. Ainakin itselläni on ollut useamman päivän monta kertaa päivässä näitä pakkoajatuksia, mutta sitten vähitellen niitä on tullut vaan muutama kerta päivässä ja lopulta kadonneet kokonaan. Muista Punamusta, että pakkoajatukset eivät ole vaarallisia, vaikka ne saattavat tuntua siltä. Silloin kun ensimmäisen kerran minulla oli noita pakkoajatuksia, tuntui itsestäni ne pelottavilta, kun en tiennyt, mitä ne olivat. Sitten kun ymmärsin, että ajatus ei ole sama asia kuin teko, niin opin suhtautumaan niihin pelkästään ajatuksina.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös