Emil Lundberg try-outille

  • 24 354
  • 114

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Se on painotuksista kyse. Itse en olisi tässä tilanteessa ottanut yhtä keskinkertaista sentteriä muiden jatkoksi, vaan antanut Pelliselle ja Loikakselle näytönpaikan. Samalla odotellut ihan oikeata ykkössentteriä. Näin siis Derbyllä.

Niin, sitä peliä voi pelata eri tavoin. Kerhon johto on pelannut sitä jo monta vuotta näin, ja aika hyvin on toiminut. Miksi pitäisi muuttaa hyväksi havaittua strategiaa?
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Niin, sitä peliä voi pelata eri tavoin. Kerhon johto on pelannut sitä jo monta vuotta näin, ja aika hyvin on toiminut. Miksi pitäisi muuttaa hyväksi havaittua strategiaa?
No kyllä tässä jokunen vuosi joudutaan taaksepäin katsomaan, kun etsitään tilannetta, jossa lähdetään ilman ykkössentteriä. Eli sellaista, joka on näyttänyt olevansa johtava hyökkääjä liigassa. Esim. Jalosen aika:
06/07 Leino
05/06 Voutilainen
04/05 odoteltiin (huom!) Holden
03/04 Kuha
02/03 Santala
01/02 <- oli tällöinkin Santala, mutta pelit jäivät vähiin. Laituriosasto paikkasi aika kivasti...
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
No kyllä tässä jokunen vuosi joudutaan taaksepäin katsomaan, kun etsitään tilannetta, jossa lähdetään ilman ykkössentteriä. Eli sellaista, joka on näyttänyt olevansa johtava hyökkääjä liigassa. Esim. Jalosen aika:
06/07 Leino
05/06 Voutilainen
04/05 odoteltiin (huom!) Holden
03/04 Kuha
02/03 Santala
01/02 <- oli tällöinkin Santala, mutta pelit jäivät vähiin. Laituriosasto paikkasi aika kivasti...

No ei se, että on joskus näyttänyt jotain, takaa mitään. Esimerkiksi Lundberg teki viime kaudella saman verran pisteitä kuin Kuha mainitsemallasi kaudella, ja Uusikartano 10 enemmän. (Vaikka pelkät pisteet eivät kaikkea kerrokaan) Siirtoaikaa on edelleenkin tammikuun loppuun saakka, joten kauden 04-05 kuvio voi hyvinkin toteutua.

Ja aina on noussut uusia kykyjä parrasvaloihin, mikä ei tietenkään tarkoita, että niin välttämättä kävisi tällä kaudella. Mutta edelleenkään mikään ei viittaa siihen, että asiat olisivat merkittävästi huonomminkaan kuin ennen.

Kritiikkiä pelaajahankinnoista saa ja pitää esittää, mutta aivan täydellisiä torppauksia en kyllä ymmärrä ennen kuin riittävästi (=10-20 peliä) kautta on pelattu. Sen jälkeenkin voi tapahtua vielä yllätyksiä, kuten Ströba viime kaudella.
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kritiikkiä pelaajahankinnoista saa ja pitää esittää, mutta aivan täydellisiä torppauksia en kyllä ymmärrä ennen kuin riittävästi (=10-20 peliä) kautta on pelattu. Sen jälkeenkin voi tapahtua vielä yllätyksiä, kuten Ströba viime kaudella.

Itse olen lähinnä kritisoinut ruotsalaiskaksikko Andersson-Lundbergin sopimuksia. Molemmat ovat liigassa saaneet näyttöpaikkoja enemmän kuin mainitut 10-20 peliä ja tulokset eivät ole olleet osastoa HPK:n ulkomaalaisvahvistus. Tämä on fakta jota ei mitenkään voi muuksi pyöritellä.

Lisäksi huomautan, että minä olen perustellut jokaisen kriittisen kommentin selvillä faktoilla ja tilastoilla. Sen sijaan "optimistien" perustelu on ollut osastoa: "Ennenkin turhatanelit ovat puhjenneet kukkaan Kerhossa". Niin ovat, mutta silloin on ollut aina varmuuden vuoksi rosterissa myös ns. varmoja suorittajia back uppina.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Lundbergissä ei sinänsä ole mitään vikaa. Ei vaan satu tuomaan Kerholle sitä kiekollista "vaarallisuutta" lisää. Toisaalta, ihan hyvä että saatiin kuitenkin pätevä kaveri, joka hoitaa hommansa. Lundbergillä on kuitenkin kokemusta liigasta, kuten Tervonen mainitsi HäSa:ssa.

Onhan se turhan aikaista vielä sanoa kuinka tuo ryhmä pärjää liigassa. Ei nuo treenipelit Jalosenkaan aikana aina sujunut. Eli vaikka Kerho jäikin jumboksi tuolla Sveitsin turnauksessa, niin ei se totuutta kerro välttämättä.

Ja se on varma että noihin hankintoihin suhtauduttaisiin myönteisemmin täällä, jos se Jalonen olisi edelleen valmentamassa. Tässä nyt vaan on muuttunut niin moni asia, että joillakin faneilla on varmasti hieman "huolestunut" olo.
 

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
Eiköhän nuo Sveitsissä kohdatut vastustajat pelaa omaa manageripeliään hiukan isommilla panoksilla kuin Kerho joten ei se reissu vieraalle maalle tosiaankaan mitenkään huonosti mennyt täysin uusiutuneelta ja monen näppäimistön takaa jo tuomitultakin joukkueelta.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
No ei se, että on joskus näyttänyt jotain, takaa mitään. Esimerkiksi Lundberg teki viime kaudella saman verran pisteitä kuin Kuha mainitsemallasi kaudella, ja Uusikartano 10 enemmän.
Pointtihan taisi olla se, että on ns. varma ykkössentteri, josta tiedetään, että pystyy kantamaan joukkuetta.
06/07 Leino, edelliskaudella johti Kerhon mestariksi
05/06 Voutilainen, edelliskaudella huikea
04/05 Holden, edelliskausien perusteella tosi kova nimi
03/04 Kuha, edelliskaudella maali- ja pistepörssien voitto
02/03 Santala, edelliskaudella terveenä ollessaan huikea

Itse olen näiden kahden leirin keskivälillä. Uskon/toivon, että Lundbergissa on jotain piilevää, joka nähdään Kerhossa, mutten olisi pistänyt lainkaan pahakseni jos oltaisiin otettu riski ja odoteltu vielä isoa kalaa. Kyllä ne pari kuukautta olisi pärjätty ja vielä löydetty se todennäköisesti Lundbergia vastaava keskari. Ja J. Andersson alkaa epäilyttää myös minua. Juunaksen paikalla olisin voinut katsella jotain jeremystevensonia.. GP45 20+5 PIM150
 

Huruttelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Dallas Stars
...

Oon samoilla jäljillä, et ei treenipeleissä tartte vielä voittoputkessa olla, kunhan se kurssi van kääntyy syksyllä.

Kun katsoo kerhon rosteria, niin kyllä se toden totta kovan sentterin tarttis, kuten aiempinakin vuosina. Kuka se on, on mahdotonta sanoa, mutta Anderssonia en ykkösenä peluuttais.

YVseenkin olis kiva saada käsiä..
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Oikea-aikaista konttaamista.

Oon samoilla jäljillä, et ei treenipeleissä tartte vielä voittoputkessa olla, kunhan se kurssi van kääntyy syksyllä...

Niin, itse olen tässä vuosien varrella havainnut asian lähinnä niin, että mitä huonommin harkkapelit menevät, sitä paremmin pyyhkii itse kaudella.

Tästä johtuen olisinkin lähinnä huolestunut siitä, jos voittoja tulisi nyt yhtenä köytenä.

Uskon tämän johtuvan siitä, että kun joukkue keskittyy täysipainoisesti harjoitteluun ja kunnon oikea-aikaiseen ajoitukseen, itse harjoituspelaaminen on lähinnä höntsäilyä.

Vastaava taantuma keväällä ennen pleijareita antaa myös odotuksia siitä, että pelit kulkevat sitten pleijareissa.

Näin siis itse näen asian asiantuntijalaseillani.

Täältä tähän
 

TJ MACKEY

Jäsen
Tässä nyt vaan on muuttunut niin moni asia, että joillakin faneilla on varmasti hieman "huolestunut" olo.
Samoilla linjoilla. Olisi aika erikoista jos täysin uusiutuneella joukkueella peli olisi valmiin näköistä elokuun puolivälissä. Ei se ollut sitä Jalosenkaan aikana, vaikka vaihtuvuus ei koskaan ollut näin suurta.

Itse olin vuosi sitten helvetisti enemmän huolestunut tilanteesta, kun omissa soi koko ajan ja pelattiin käytännössä ilman veskaria (Väre ei sittenkään riittänyt). Onneksi nyt joukkueen tärkein osasto on paremmassa kunnossa kuin ikinä. Siihen on hyvä Alatalon nojata ja rakentaa pelisysteemiä rauhassa.

Lundbergin signaamisestahan tässä ketjussa piti puhua, joten kiva nähdä kaverin otteita tänään. Ehkä niitä tehojakin sieltä alkaisi pikkuhiljaa tulla. Erikoinen hankinta kaiken kaikkiaan. Hyökkäyksessä Kerholla on aivan riitttävästi leveyttä, kärkeä olisi ehkä kuitenkin tarvittu. Haettiin peliätekevää ykkössentteriä, ja saatiin tunnollinen puurtaja kolmoseen.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Yhden pelin nähneenä voi olla liian aikaista arvioida, mutta eilen Lundberg oli kentän pirteimpiä, ellei pirtein ilmestys. Jos mies sarjan alkaessa parantaa otteitaan, niin kuin pelaajat yleensä tekevät, tuleen monen fanin takki vielä kääntymään. Lisäksi allekirjoituksessani on jotain, joka saa ainakin minut odottamaan sarjan alkua entistäkin rauhallisemmin mielin.
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Itse olen lähinnä kritisoinut ruotsalaiskaksikko Andersson-Lundbergin sopimuksia. Molemmat ovat liigassa saaneet näyttöpaikkoja enemmän kuin mainitut 10-20 peliä ja tulokset eivät ole olleet osastoa HPK:n ulkomaalaisvahvistus. Tämä on fakta jota ei mitenkään voi muuksi pyöritellä.

Lisäksi huomautan, että minä olen perustellut jokaisen kriittisen kommentin selvillä faktoilla ja tilastoilla. Sen sijaan "optimistien" perustelu on ollut osastoa: "Ennenkin turhatanelit ovat puhjenneet kukkaan Kerhossa". Niin ovat, mutta silloin on ollut aina varmuuden vuoksi rosterissa myös ns. varmoja suorittajia back uppina.

Niin. Anderssonin kohdalla on helppo vedota tilastoihin, mies kun on ollut loukkaantuneena niin useasti, ettei minkäänlaisia superstatseja ole ollut edes mahdollista syntyä. Siksi miehen potentiaalia ei voikaan perustella tilastoilla ja se on varmasti sinun näkemyksesi mukaan yltiöoptimismia.

Lundbergin turhuutta et taas pysty millään tilastolla selittämään, sillä mies teki melko surkeassa joukkueessa viime kaudella 30 paunaa ja tulevalle kaudelle mies todennäköisesti varastaa kakkossentterin paikan. En näe minkäänlaisia syitä sille, että viime kausi olisi ollut minkäänlainen vahinko. Ja ihan lupaavaltahan se Eemelin pelaaminen eilenkin vaikutti.

Itse uskon edelleen, että Andersson nakuttaa terveenä pysyessään ensi kaudella sen parikymmentä börsää ja Eemeli siinä sivussa hätyyttelee neljänkymmenen pisteen rajapyykkiä.
 

d2uce

Jäsen
Itse uskon edelleen, että Andersson nakuttaa terveenä pysyessään ensi kaudella sen parikymmentä börsää ja Eemeli siinä sivussa hätyyttelee neljänkymmenen pisteen rajapyykkiä.

Saa Andersson aika nappi kauden pelata jos 20 maalia tekee sillä laukauksella (tarkkuus), miehen viimeistelykyky ei tällä hetkellä ainakaan ole ihan parhaassa mahdollisessa terässä. Veto lähtee kyllä kiitettävän kovaa ja jos sen saisi suunnattua aluksi tolppien väliin ja vielä niin, ettei mene suoraan maalivahdin napaa niin voidaankin alkaa puhua paristakymmenestä maalista.

Eli potentiaalia ja kaikki "työkalut" miehellä on, ei vain oikein osaa niitä vielä hyödyntää.

Jos Lundbergia taasen aletaan pisteiden valossa arvioimaan, niin samalla viivalla Pasi Tuomisen kanssa, vasta yksi hyvä kausi (pisteiden valossa) uralla. Kuitenkin uskon Lundbergin nuorempana pystyvän parempiin tehoihin kuin Tuominen. Pelkästään luistelunopeutensa ansiosta Lundberg on Tuomista n. valovuoden edellä tällä hetkellä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Lundbergin turhuutta et taas pysty millään tilastolla selittämään, sillä mies teki melko surkeassa joukkueessa viime kaudella 30 paunaa ja tulevalle kaudelle mies todennäköisesti varastaa kakkossentterin paikan.

Huonossa joukkueessa vastuu jakautuu epätasaisemmin, joten kyllä siellä ykköskenttä pisteitä ihan kiitettävästi tekee. Tämä ei siis ole arvostelua pelaajaa kohtaan, ainoastaan kommentti kommenttiin.
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Huonossa joukkueessa vastuu jakautuu epätasaisemmin, joten kyllä siellä ykköskenttä pisteitä ihan kiitettävästi tekee. Tämä ei siis ole arvostelua pelaajaa kohtaan, ainoastaan kommentti kommenttiin.

Niin tekee mutta paljon vaikuttaa myös pelityyli ja pelipaikka. Jos vertaa vaikkapa SaiPaa ja Kerhoa, niin voidaan varmasti olettaa että viime vuonna HPK pelasi hyökkävämmin kuin lappeenrantalaiset ja sama toistunee tulevalla kaudella. Tietysti eroa on myös sillä pelaako Emil hyökkäävässä kakkosessa vai vähemmän hyökkäävässä kolmosessa.

Yritän siis sanoa, että Lundberg pääsee (todennäköisesti) viime kauden kaltaisessa roolissaan pelaamaan hyökkäävämpää jääkiekkoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös