Itse kertoi varauksen jälkeen pelaavansa Tepsissä.Hieno juttu ja onnittelut Emilille!
Itseäni mietityttää pelaakohan vielä ensi kaudella tepsissä vai siirtyykö farmiin?
Väisäsestä taisi tulla 100%?Kasvattajarahoja kilisee vasemmalta ja oikealta. Tästäkin TPS kuittaa 60 prosenttia koko potista.
Väisäsestä taisi tulla 100%?
50%, toinen 50% menee Kiekko-Espoolle, eikö? Tuostahan on liikkunut kahdenlaista tietoa miten nuo prosentit menevät jos pelaaja on pelannut vain yhdessä maassa mutta näin itse olen sen ymmärtänyt eli 25% / kausi edellisten neljän kauden aikana. Näin on muistaakseni esim. Aamulehti uutisoinut.Kasvattajarahoja kilisee vasemmalta ja oikealta. Tästäkin TPS kuittaa 60 prosenttia koko potista.
50%, toinen 50% menee Kiekko-Espoolle, eikö? Tuostahan on liikkunut kahdenlaista tietoa miten nuo prosentit menevät jos pelaaja on pelannut vain yhdessä maassa mutta näin itse olen sen ymmärtänyt eli 25% / kausi edellisten neljän kauden aikana. Näin on muistaakseni esim. Aamulehti uutisoinut.
No harm done. Noin se menee jos pelaaja on pelannut kahdessa eri maassa kuten esim. Ignatiew.Sori jos johdin harhaan. Itse muistin, että se menee jaolla 40-20-20-20.
Äkkiä ne asiat muuttuu.. näin agentti kuukausi sitten...Jos nyt oikein ymmärsin, niin Emil Hemming lähtee alla olevan uutisen myötä ensi kaudeksi pelailemaan OHL-kaukaloihin ja siirtyy täten Barrie Coltsin riveihin.
Emil Hemming Commits to Colts! - Barrie Colts
The Barrie Colts are proud to announce that Emil Hemming has committed to an OHL Education & Development Agreement! The 6.01 and 205lb right winger from Vaasa, Finland was recently selected by the Dallas Stars in the 2024 NHL Draft 29th Overall. The Colts selected Hemming 15th overall in the...chl.ca
No siltä tuo vähän alkaa haiskahtaa, että tovi ollaan oltu tietoisia muuttujista ja nyt sitten otettu Oden tilalle.. Kaikkea hyvää Hemmingille, mutta kyllä mä olisin sen toisen kauden halunnut täällä nähdä.Äkkiä ne asiat muuttuu.. näin agentti kuukausi sitten...
Hemmingillä on kuitenkin voimassa oleva sopimus SM-liigaseura TPS:n kanssa.
– Emil ei ole menossa CHL:ään. Hän pelaa ensi kaudella joko TPS:ssä tai Dallasin organisaatiossa, Hemmingin agentti Ville Koistinen kertoi MTV Urheilulle.
Sinänsä paska homma että Tepsi ei ole voinut mitenkään reagoida tähän.. ellei sitten Oden ole Hemmingin korvaaja.
Mitäköhän tarkoitetaan twiitin tekstillä "relationship has been strained"...
Tuossa viitataan kyllä siihen, että OHL-siirto on onnistunut TPS-sopimuksesta huolimatta, koska Hemmingin ja TPS:n välit ovat olleet välillä kireät.Tunnelma on kireä. Lonkalta sanon, että joku ei halua siirtoa. Jos siellä on jo Tepsiin vuokra sovittu ja Seura sanoo, että ei siirry tai sitten Henming ei itse halua OHL:än
Tuossa viitataan kyllä siihen, että OHL-siirto on onnistunut TPS-sopimuksesta huolimatta, koska Hemmingin ja TPS:n välit ovat olleet välillä kireät.
Ei häpeä yhtään liiga kiekolle. Vauhtia ja fyysisyyttä löytyy rapakon takana junnupeleistä toisin kun täällä koti suomessa.Outo siirto lähteä miesten peleistä takaisin junnu peleihin.
Nuoren pelaajan, jonka vahvuudet ovat hyökkäyspäässä, on parempi pelata isossa tulosroolissa kovatasoisessa juniorisarjassa kuin pienessä puolustavammassa roolissa miesten pelejä.Outo siirto lähteä miesten peleistä takaisin junnu peleihin.
Tuskin oli suunnitelmissa peluuttaa Hemmingia puolustavassa roolissa. Erittäin todennäköistä että oli otettavissa isoa ruutua. Toki sekin olisi pitänyt ansaita mutta se olisikin ollut eri tarina. Viime kaudella tietoisesti peluutettiin nelosessa, oli siellä hyvässä Jasun koulussa opettelemassa puolustamista mikä menikin eteenpäin.Nuoren pelaajan, jonka vahvuudet ovat hyökkäyspäässä, on parempi pelata isossa tulosroolissa kovatasoisessa juniorisarjassa kuin pienessä puolustavammassa roolissa miesten pelejä.
Esimerkiksi Halttusen päätös lähteä OHL:ään edellisen vaikean HIFK kauden jälkeen oli täysin oikea.
Kyllä se on vaan niin että enemmän ne NHL seurat seura noita omia "junnu" sarjoja ku esim. kotimaista Liigaa. Ja se on paska puhetta puhua että parempi jäädä Liigaan kehittymään kun mennä rapakon taakse AHL:ään/ OHL:ään. Onnea vaan Hemmingin ammattilais uralle rapakon taakse.Itsekin ymmärrän näin tuon. Kesäkuussa tuo tweetti oli, joten jotain siellä on Tepsin ja Emilin välillä ollut.