MrMacmanaman
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Vaasan Sport
Pahus vieköön kun olisi tiennyt tuosta mahdollisuudesta, niin olisi itselläkin jo Ruotsin kansalaisuus.Bahta haki turvapaikkaa Ruotsista, koska olisi joutunut Eritreassa asepalvelukseen.
Pahus vieköön kun olisi tiennyt tuosta mahdollisuudesta, niin olisi itselläkin jo Ruotsin kansalaisuus.Bahta haki turvapaikkaa Ruotsista, koska olisi joutunut Eritreassa asepalvelukseen.
No hieman. Tällä hetkellä Ruotsi 40, Suomi 17, Norja 12 ja Islanti 2.
Ja tällöin Ruotsi hallitsisi vielä enemmän yleisurheilua?Pahus vieköön kun olisi tiennyt tuosta mahdollisuudesta, niin olisi itselläkin jo Ruotsin kansalaisuus.
Eritreassa palveluksen pituus on vähintään 18 kk ja tuota usein pidennetään. Osa ajasta tehdään käytännössä pakkotyötä valtiolle eri projekteissa ja varmaan kasarmielämäkin on hieman erilaista kuin kotoisassa intissämme. En ihmettele, jos tuota pakenevat ne, joilla on mahdollisuus.Pahus vieköön kun olisi tiennyt tuosta mahdollisuudesta, niin olisi itselläkin jo Ruotsin kansalaisuus.
Toi Eva Vrabkova-Nyltova lienee sama, joka talvella hiihtelee silloin tällöin top10 sijoituksia maailmancupissa?
Ja mikä ihmeen shikaani lähtöön oli laitettu?
Miesten puolimaratonillakin on kaksoisvoitto menossa Afrikkaan.
Syntynyt Eritreassa, joten menee afrikkalaisesta minun mielestäni. Vaikka toki kaikki nämä ovat nykyään eurooppalaisia.Itse asiassa oikeastaan ei. Tadesse Abraham on pitkän linjan sveitsiläinen, aivan eri asia kuin Turkin ja Azerien ostomiehet.
Joo, taisi tuossa kuvan sivussa antaa haastattelua/puhua valmentajansa kanssa ranskaksi. Kuinkahan moni Turkin ostourheilijoista haastelee sujuvasti turkkia?Itse asiassa oikeastaan ei. Tadesse Abraham on pitkän linjan sveitsiläinen, aivan eri asia kuin Turkin ja Azerien ostomiehet.
Tanskan Ulad on siis myös afrikkalainen, vaikka on muuttanut Somaliasta Tanskaan 10-vuotiaana?Syntynyt Eritreassa, joten menee afrikkalaisesta minun mielestäni. Vaikka toki kaikki nämä ovat nykyään eurooppalaisia.
Rapistuuko se syntymämaa pois iän myötä? Eli jos on vaihtanut kansalaisuutta 20 vuotta sitten tai eilen, niin toinen on vähemmän afrikkalainen kuin toinen? Syntyään afrikkalainen on myös tämä Tanskan poika.Tanskan Ulad on siis myös afrikkalainen, vaikka on muuttanut Somaliasta Tanskaan 10-vuotiaana?
Syntymäpaikkako se leimaa ihmisen jonkin maaosan asukkaaksi koko iäksi? Entä jos Ulad hankkii jälkikasvua Tanskassa toisen syntymäsomalin kanssa. Onko se lapsi sitten eurooppalainen?Rapistuuko se syntymämaa pois iän myötä? Eli jos on vaihtanut kansalaisuutta 20 vuotta sitten tai eilen, niin toinen on vähemmän afrikkalainen kuin toinen? Syntyään afrikkalainen on myös tämä Tanskan poika.
Kukaan ei ole maininnut maanosan asukkaista mitään vaan siitä, minne on syntynyt. Jos joku ihminen syntyy Afrikkaan täysin afrikkalaiseen perheeseen, niin kyllä se minusta syntyään afrikkalainen on, vaikka muuttaisi kuuhun myöhemmin asumaan.Syntymäpaikkako se leimaa ihmisen jonkin maaosan asukkaaksi koko iäksi?
Jos sinusta Afrikassa afrikkalaiseen perheeseen syntynyt, mutta lapsena Eurooppaan muuttanut ei 10-20 vuotta Euroopassa asuttuaan ja kansalaisuuden hankittuaan ole eurooppalainen, niin sitten ei ole. Minun mielestäni on.Jos sinusta Afrikassa täysin afrikkalaiseen perheeseen syntynyt poika on syntyään tanskalainen, niin sitten on. Minun mielestäni ei ole.
En ole väittänyt, etteikö olisi eurooppalainen. Syntyään afrikkalainen ja nykyään eurooppalainen. Ei hän muuten tuolla EM-kisoissa juoksisi, jos ei nyt olisi eurooppalainen. Syntyään hän on kuitenkin afrikkalainen.Jos sinusta Afrikassa afrikkalaiseen perheeseen syntynyt, mutta lapsena Eurooppaan muuttanut ei 10-20 vuotta Euroopassa asuttuaan ja kansalaisuuden hankittuaan ole eurooppalainen, niin sitten ei ole. Minun mielestäni on.
No jos esim. Abraham on nykyään eurooppalainen, niin menikö se puolimaratonin kaksoisvoitto sinne Afrikkaan?En ole väittänyt, etteikö olisi eurooppalainen. Syntyään afrikkalainen ja nykyään eurooppalainen. Ei hän muuten tuolla EM-kisoissa juoksisi, jos ei nyt olisi eurooppalainen. Syntyään hän on kuitenkin afrikkalainen.