Ehkäpä tämän riidan voisikin puolittaa toteamalla, että Musk sangen näppärästi teki de facto -natsitervehdyksen tekemättä de jure -natsitervehdystä? Aika veitikoita nämä poijat joka tapauksessa ovat.
Varmaan jotain tähän suuntaan. Sinänsä olen ihmetellyt, miksi tuo ele on niin tärkeä pienelle, mutta näkyvälle osalle somessa. Pointtihan ei ole Muskin osalta Bellamyn tervehdyksessä vaan Muskin koko toiminnassa, puheissa ja teoissa. Ei hänen pitäisi olla tuossa asemassa tuossa kunnossa.
Toisaalta tämä olisi jo miltei sama asia kuin "teki natsitervehdyksen". Eli siis pikku bonari äärioikeistolle tavalla, josta voi puhua kuitenkin itsensä ulos. Ja itselleni siis joku natsitervehdys ei edes tarkoita henkilön olevan joku natsi kirjaimellisesti, mutta vahvoja äärioikeistosympatioitahan moinen indikoisi, ja näitä toki Musk osoittanut muutenkin.
Mulla on nuoruudesta varsin ikäviä kokemuksia "fasisminvastustajista" eri maiden äärivasemmistolaisissa vapautusliikkeissä. Olin eri tavoin jokus niissäkin mukana. Kaikki olivat fasisteja jos olivat eri mieltä. Ehkä siksi näen fasismin eri tavalla ja natsitervehdyksen vain silloin kun se on natsitervehdys. Mutta Musk tosiaan tiesi mitä teki.