Elon Musk – visionääri vai tosielämän Bond-pahis?

• 50 505
  • 424

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ehkäpä tämän riidan voisikin puolittaa toteamalla, että Musk sangen näppärästi teki de facto -natsitervehdyksen tekemättä de jure -natsitervehdystä? Aika veitikoita nämä poijat joka tapauksessa ovat.

Varmaan jotain tähän suuntaan. Sinänsä olen ihmetellyt, miksi tuo ele on niin tärkeä pienelle, mutta näkyvälle osalle somessa. Pointtihan ei ole Muskin osalta Bellamyn tervehdyksessä vaan Muskin koko toiminnassa, puheissa ja teoissa. Ei hänen pitäisi olla tuossa asemassa tuossa kunnossa.

Toisaalta tämä olisi jo miltei sama asia kuin "teki natsitervehdyksen". Eli siis pikku bonari äärioikeistolle tavalla, josta voi puhua kuitenkin itsensä ulos. Ja itselleni siis joku natsitervehdys ei edes tarkoita henkilön olevan joku natsi kirjaimellisesti, mutta vahvoja äärioikeistosympatioitahan moinen indikoisi, ja näitä toki Musk osoittanut muutenkin.

Mulla on nuoruudesta varsin ikäviä kokemuksia "fasisminvastustajista" eri maiden äärivasemmistolaisissa vapautusliikkeissä. Olin eri tavoin jokus niissäkin mukana. Kaikki olivat fasisteja jos olivat eri mieltä. Ehkä siksi näen fasismin eri tavalla ja natsitervehdyksen vain silloin kun se on natsitervehdys. Mutta Musk tosiaan tiesi mitä teki.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Varmaan jotain tähän suuntaan. Sinänsä olen ihmetellyt, miksi tuo ele on niin tärkeä pienelle, mutta näkyvälle osalle somessa.
Tunnustan etten itse niin yhtään ihmettele - the world turned upside down. Näin pitkän vakauden ja rauhan ajan eläneenä nämä nykyiset ajat ovat sangen hämmästyttäviä ja järkyttäviä. Toisaalta sitä itse voi todistaa miten aikakausi vaihtuu, viimeksi hieman eri merkeissä ja paljon vähemmällä elämänkokemuksella 80- ja 90-lukujen vaihteessa. Nyt on tuuli todellakin kääntynyt ja viima on sangen jäätävä.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tunnustan etten itse niin yhtään ihmettele - the world turned upside down. Näin pitkän vakauden ja rauhan ajan eläneenä nämä nykyiset ajat ovat sangen hämmästyttäviä ja järkyttäviä. Toisaalta sitä itse voi todistaa miten aikakausi vaihtuu, viimeksi hieman eri merkeissä ja paljon vähemmällä elämänkokemuksella 80- ja 90-lukujen vaihteessa. Nyt on tuuli todellakin kääntynyt ja viima on sangen jäätävä.

Jos näin on, onpahan hyvin vaikeaa löytää esimerkiksi EU:n komissiolta riittäviä vastapäätöksiä USA:n erilaisia toimia vastaan. Ei keskustaoikeistoa saada mukaan puhumalla natsitervehdyksestä (jota siis ei edes ollut tarkemmalla pelikirjalla) vaan vasemmisto jää tässä yksin. Pitäisin parempana koota EU:n eri voimia pohtimaan EU:n vaatimuksia uudessa tilanteessa. Se varmaa, että esimerkiksi Kokoomus ei lähde tuohon kelkkaan. Ja Kokoomus on kuitenkin EU:ssa suhteellisen lilberaali puolue kuten on parlamentin suurin ryhmänsäkin.

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Itselleni tuli mieleen natsitervehdys ja olisiko niin, että tämä oli Muskin tarkoituskin. Mene ja tiedä.

Minkä eleen Musk siis teki? Lähinnä Bellamyn tervehdyksen. Se oli Yhdysvalloissa ennen toista maailmansotaa käytetty tervehdys, jota käytettiin maan lipun kunnioittamiseen. Lippuvalan kuulijat nostivat oikean kätensä ensin sydämen päälle, sitten eteen ja ylös.

Video ei muutu, mutta selitykset kyllä.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Video ei muutu, mutta selitykset kyllä.

Ei selityksiä. Minulle tuli ensikatsomalla mieleen natsitervehdys. Kaivoin sen jälkeen koko videon ja pistin hakuun keskustelun. Bellamyn tervehdys tuli kun asiaa oli käsitelty useilla sivuilla. Pahoitteluni siitä, että tarkistin asian ja eleeseen liittyvän taustan.

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL

Missä on ollut pitkä rauhan aika, missä ei, mutta ei tuota nyt voi yleistää että maailmalla on ollut joku pitkä rauhan aika.

Tässä vähän odottelin, että joku liberaali nostaisi eleen taustan esille puhtaasti siksi, että haluaisi pyrkiä faktaan. No, sellaista ei tapahtunut ja en tiedä, olenko enää edes pettynyt. Käsien heiluttelua faktojen ja ongelmien edessä se on ollut viime vuosikymmenet valtaosalle liberaalijohtajistakin.

Minkä eleen Musk siis teki? Lähinnä Bellamyn tervehdyksen. Se oli Yhdysvalloissa ennen toista maailmansotaa käytetty tervehdys, jota käytettiin maan lipun kunnioittamiseen. Lippuvalan kuulijat nostivat oikean kätensä ensin sydämen päälle, sitten eteen ja ylös.

Videolta voi huomata, että Muskin tervehdys oli juuri tuonkaltainen. Ei tasan yksi yhteen, mutta kahden liikkeen kokonaisuutena lähellä Bellamyn tervehdystä. USA:ssa tämä tervehdys hyllytettiin natsien noustua Euroopassa valtaan. Musk tiesi mitä teki ja toi Bellamyn tervehdyksen päivitettynä takaisin. Se ei ole natsitervehdys, koska Bellamyn tervehdys koostuu erityisesti kahdesta osasta. Käsi sydämen päälle ja futispelaajan tavoin Musk lyö rintaansa muutaman kerran. Sen jälkeen tulee käden nosto.
Totta ja kuten jo ekassa viestissäni tai seuraavassa totesin, Musk tiesi mitä teki ja lähetti viestin myös Euroopan äärioikeistolle. Ei tässä ole epäselvää vaikka vasemmisto somessa puhuu vain natsitervehdyksestä. Ja siihen on myös poliittinen syy.
Jos henkilö tekee jonkun vanhan hyllytetyn (hyllytetty siitä syystä, että muistuttaa natsitervehdystä suuresti) tervehdyksen lähettääkseen viestin äärioikeistolle, niin miten tuo nyt on eri asia kuin se, että kyseinen henkilö tekee vain sen natsitervehdyksen? En pääse ajatuksestasi kiinni, että mitä ihmeen merkitystä tuolla on?

Musk halusi tehdä natsitervehdyksen (ja lähettää sillä viestin) mutta halusi tämmöisen lapsellisen kieltomahdollisuuden jonka taakse voi mennä piiloon. Tulee mieleen lapsi joka hokee ”poliisia ei tar vittu, sillä asia oli so vittu” koska haluaa kiroilla mutta se on kielletty.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Missä on ollut pitkä rauhan aika, missä ei, mutta ei tuota nyt voi yleistää että maailmalla on ollut joku pitkä rauhan aika.
Puhuin siis omasta länsieurooppalaisesta ja länsimaisesta kokemuksestani ja elämästäni yhdistyneenä vielä kylmän sodan päättymiseen ja liberaalidemokratian silloiseen triumfiin. Näytti silloin että maailma hiljalleen edistyy, ehkä hitaasti mutta kuitenkin vääjäämättömästi. Nuoruuden idealismia...

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jos henkilö tekee jonkun vanhan hyllytetyn (hyllytetty siitä syystä, että muistuttaa natsitervehdystä suuresti) tervehdyksen lähettääkseen viestin äärioikeistolle, niin miten tuo nyt on eri asia kuin se, että kyseinen henkilö tekee vain sen natsitervehdyksen? En pääse ajatuksestasi kiinni, että mitä ihmeen merkitystä tuolla on?

Ei minua mitenkään haittaa ettei moneen kertaan avaamani tausta avaudu jollekin.

Noin tiiviisti ja vain sinulle: Musk teki tervehdyksen, jonka pieni osa näkee natsitervehdyksenä. Olen kritisoinut näkemystä äärivasemmistolaiseksi ja perustellut sen. Se on minun kantani, että keksimällä tuosta natsitervehdys, äärivasemmisto pyrkii taistelemaan vallasta. Varmaan on mukana jokunen liberaalikin. Itsekin tiedän yhden. Sellaiset 80-95 prosenttia on sitä mieltä, että on tervehdys mikä vaan, Musk ja Trump ovat sellaisia, että heidän politiikkansa perään on ihan oikeita syitä katsoa.

Haen siis yhteistä nimittäjää eurooppalaiselle yhteistyölle. Ja se ei synny natsitervehdyksiä näkemällä siellä ja täällä.

Ei minua mitenkään haittaa ettei moneen kertaan avaamani tausta avaudu jollekin.

Noin tiiviisti ja vain sinulle: Musk teki tervehdyksen, jonka pieni osa näkee natsitervehdyksenä. Olen kritisoinut näkemystä äärivasemmistolaiseksi ja perustellut sen. Se on minun kantani.
Mutta jos Musk tekee natsitervehdystä hyvin vahvasti muistuttavan tervehdyksen lähettääkseen äärioikeistolle viestin (natsitervehdys jee), niin miten tuota voi nähdä kokonaisuutena muuna kuin natsitervehdyksenä?

Jos Trump/Musk (tai kuka vaan äärioikeiston kanssa yhteistyötä tekevä) kasvattaa itselleen Hitler viikset mutta leikkaa siihen keskelle millin paksuisen viivan, niin voiko henkilö mennä sen taakse ettei kyseessä ole mikään Hitlerin symppaus vaan 1800-luvun skandinaavisten kalastajien keksimä viiksimuoti (huom. esimerkki keksitty)?

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Puhuin siis omasta länsieurooppalaisesta ja länsimaisesta kokemuksestani ja elämästäni yhdistyneenä vielä kylmän sodan päättymiseen ja liberaalidemokratian silloiseen triumfiin. Näytti silloin että maailma hiljalleen edistyy, ehkä hitaasti mutta kuitenkin vääjäämättömästi. Nuoruuden idealismia...

Niin, tuli jo eilen jossain mainittua, mutta kyllähän tässä tälläkin vuosituhannella USA hyökkäsi tekaistuin perustein toiseen maahan, aiheuttaen valtavaa tuhoa. Eikä se seuraava presidenttikään nyt sieltä erityisemmin kiirehtinyt pois. Aika tasaisen imperialistisesti se USA:kin on historian saatossa toiminut. Jostain syystä esim. Bush nuorempaa tunnutaan kuitenkin pidettävän jonain perinteisenä ja asiallisena presidenttinä.

Mutta pitkällä otannalla voi sanoa, että ihminen ei muutu. Sivilisaatiot, niiden kukoistus- ja laskukaudet, rauhanajat ja väkivaltaiset ajat ovat seuranneet toisiaan.

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Jos Trump/Musk (tai kuka vaan äärioikeiston kanssa yhteistyötä tekevä) kasvattaa itselleen Hitler viikset mutta leikkaa siihen keskelle millin paksuisen viivan, niin voiko henkilö mennä sen taakse ettei kyseessä ole mikään Hitlerin symppaus vaan 1800-luvun skandinaavisten kalastajien keksimä viiksimuoti (huom. esimerkki keksitty)?

Ei vaan ne on Charlie Chaplin-viikset jotka oli käytössä Yhdysvalloissa ennen toista maailmansotaa.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mutta jos Musk tekee natsitervehdystä hyvin vahvasti muistuttavan tervehdyksen lähettääkseen äärioikeistolle viestin (natsitervehdys jee), niin miten tuota voi nähdä kokonaisuutena muuna kuin natsitervehdyksenä?

Ei tietenkään voi muuta nähdä, jos on ennalta valinnut näkevänsä natsitervehdyksen.

Fiksummat näkevät kuitenkin sen eleen kokonaisuutena, jonka Musk tekee. Tapahtuu samaan aikaan siis useita asioita. Musk puhuu ja puheeseen liittyy sydämen takominen sekä sitä seuraava käden nosto, jotka muodostavat yhdessä Bellamyn tervehdyksen.

Ja kysehän oli nerokkaasta toiminnasta. Musk ei tehnyt natsitervehdystä, mutta lähetti viestin äärioikeistolle. Syyt miksi olen tässä vassareita tarkempi, olen viesteissäni avannut. Lue ne, jos asia kiinnostaa.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Tuossa muuten video jossa joukko uusnatseja tekee ilmeisesti Bellamyn tervehdystä samalla kuitenkin huutaen Heil Hitler. Pitäisikö heille kertoa että tekevät natsitervehdyksensä väärin?

Ymmärrän näkemyksesi hyvin. Enkä tiedä oikeastaan mitään Muskista (eikä isommin kiinnosta tutustua), joten en ota kantaa siihen mikä hänen tekojaan motivoi. Mutta minulle suht läheinen ihminen on autismin kirjolla (yleisdiagnoosi kallistuu aspergeriin, vaikka kyydissä oli vähän muutakin painolastia), ja häneltä voi aina odottaa ties minkälaisia alatyylisiä eleitä tai yllättävän suorasukaisia solvauksia. Nämä eivät ainakaan hänen vanhempiensa mukaan johdu siitä, että hän olisi synnynnäisesti "kusipää", vaan siitä, että hänen aivonsa toimivat eri lailla, eivätkä suodata samalla tavoin impulsseja kuin normaalilla ihmisellä - etenkin stressaavissa tilanteissa. Hän ei käsittääkseni kärsi tic-liikkeistä tai Tourettesta, vaikka teki rippijuhlissaankin alatyylisen eleen, jota olisi hyvin hankala ymmärtää keneltäkään normaalilta ihmiseltä. Ja korostan sitä, että Musk saattaa olla vaikka mitä - luontainen kusipää tms. (joten laitelkaa vapaasti Teslaa vaihtoon jos sellaista löytyy), mutta ainakin minulle hänen eleensä ja FU r*tard-kommentit selittyvät hänen oireyhtymänsä kautta. Hän ei ole tullut tunnetuksi eleistä ja tai erityisen tylyistä kommenteista... paitsi viime aikoina, kun hän on ollut enenevässä määrin koko maailman valokeilassa. Hän tuntuisi nauttivan siitä, mutta on se varmasti myös poikkeuksellisella tavalla stressaavaa - joka yleisesti ottaen pahentaa aspergerin oireita.
Muskin tapauksessa sanoisin - tietenkään vailla mitään koulutusta aiheesta - että kyse on vain siitä, että tyyppi on usein niin aineissa (ketamiiniriippuvainen), eikä ymmärrä vetäytyä omiin oloihinsa pöllyissä.

Ei tietenkään voi muuta nähdä, jos on ennalta valinnut näkevänsä natsitervehdyksen.

Fiksummat näkevät kuitenkin sen eleen kokonaisuutena, jonka Musk tekee. Tapahtuu samaan aikaan siis useita asioita. Musk puhuu ja puheeseen liittyy sydämen takominen sekä sitä seuraava käden nosto, jotka muodostavat yhdessä Bellamyn tervehdyksen.

Ja kysehän oli nerokkaasta toiminnasta. Musk ei tehnyt natsitervehdystä, mutta lähetti viestin äärioikeistolle. Syyt miksi olen tässä vassareita tarkempi, olen viesteissäni avannut. Lue ne, jos asia kiinnostaa.
Et ilmeisesti todella näe ristiriitaa kirjoituksissasi vaan kuvittelet, että kyse on jostain fiksuudesta. Ihan kaikki ymmärtävät kyllä tuon selityksesi mutta ei sitä mitä väliä sillä on? Jos sinustakin Musk tuolla lähetti viestin äärioikeistolle (ja se viestihän oli ”teen natsitervehdyksen”) niin mitä väliä sillä on, että teoriassa hän tekee Bellamyn tervehdyksen kun käytännössä on tavoitteena oli päästä tekemään natsitervehdys ja tervehtiä aatetovereita? Takerrut siis käytännössä nyansseihin ja kuvittelet ne tosi relevanteiksi.

Ja joo tosissaan nerokasta. Ihan yhtä nerokasta kun se aiemmin laittamani 6v lapsen hokema: ”poliisia ei tar vittu, sillä asia oli so vittu” koska haluaa kiroilla mutta se on kielletty. Nerokasta kerrassaan.

Tuossa muuten video jossa joukko uusnatseja tekee ilmeisesti Bellamyn tervehdystä samalla kuitenkin huutaen Heil Hitler. Pitäisikö heille kertoa että tekevät natsitervehdyksensä väärin?
Älä nyt ehkä he huutavat Heil Heller ja kaipaavat vanhaa saksalaista valuuttaa.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Et ilmeisesti todella näe ristiriitaa kirjoituksissasi vaan kuvittelet, että kyse on jostain fiksuudesta. Ihan kaikki ymmärtävät kyllä tuon selityksesi mutta ei sitä mitä väliä sillä on?

Ymmärrän hyvin kuinka vaikea osalle on käsittää USA:n politiikkaa, Muskia, Trumpia ja montaa muuta asiaa. Olen pyrkinyt avaamaan tätä vuosikausia.

Jos sinustakin Musk tuolla lähetti viestin äärioikeistolle (ja se viestihän oli ”teen natsitervehdyksen”) niin mitä väliä sillä on, että teoriassa hän tekee Bellamyn tervehdyksen kun käytännössä on tavoitteena oli päästä tekemään natsitervehdys ja tervehtiä aatetovereita? Takerrut siis käytännössä nyansseihin ja kuvittelet ne tosi relevanteiksi.

Toki sillä on väliä. Musk tai kukaan Trumpin hallinnosta ei pysty tekemään natsitervehdystä virkaanastujaisiin liittyvässä tapahtumassa. Se että sinä ja pieni osa muita ette pysty tätä myöntämään on teidän ongelmanne.

Kuten totesin, lähinnä äärivasemmisto puhuu Muskin natsitervehdyksestä. Ei edes SDP tai sitä lähellä oleva media. Keskustasta ja oikeistosta puhumattakaan. Eiköhän tämä riitä osaltani toistaiseksi. Vaikka nimimerkki vaihtuu tiheään tahtiin, sama kaiku on askelten: Musk teki natsitervehdyksen.

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Toki sillä on väliä. Musk tai kukaan Trumpin hallinnosta ei pysty tekemään natsitervehdystä virkaanastujaisiin liittyvässä tapahtumassa. Se että sinä ja pieni osa muita ette pysty tätä myöntämään on teidän ongelmanne.

Kuten totesin, lähinnä äärivasemmisto puhuu Muskin natsitervehdyksestä. Ei edes SDP tai sitä lähellä oleva media. Keskustasta ja oikeistosta puhumattakaan. Eiköhän tämä riitä osaltani toistaiseksi. Vaikka nimimerkki vaihtuu tiheään tahtiin, sama kaiku on askelten: Musk teki natsitervehdyksen.
Ai ettei pysty. Cobol hei, nyt ei olla Orpon hallitus-ketjussa, ei sun täällä tarvii selitellä natsivahinkoja.

Ja äärivasemmisto taas löytynyt syylliseksi. On kyllä raskasta lukea sun tekstejä nykyisin, mutta varmasti vielä raskaampaa on olla palstan ainoa joka tuntee henkilökohtaisesti Muskin ajatukset, tarkoitusperät ja osaa olla oikeassa omassa, muita paremmassa tiedossaan. Voimia!

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pikaisella vilkaisulla Li Andersson ja Minja "ilmiö" Koskela nimittävät sitä natsitervehdykseksi ja Jani Mäkelä nimittää molempia suorasanaisesti valehtelijoiksi. Myös persujen ainoa EU-edustaja ottaa kierroksia asiasta.
Onko nyt niin, että heilaus tulee tulkita milloin miksikin sen perusteella, mitä mieltä eri laidan poliitikot ovat?

Ymmärrän hyvin kuinka vaikea osalle on käsittää USA:n politiikkaa, Muskia, Trumpia ja montaa muuta asiaa. Olen pyrkinyt avaamaan tätä vuosikausia.

Hienosti koitat itseäsi nostaa jalustalle. Se menee kyllä valitettavasti nyt sinulta vaan aina pieleen. Kun kerran nimimerkki toisen perään sinulle asiaa selittää niin ehkä kannattaisi ajatella mahdollisuutta ettet nyt olekaan tässä ihan oikeassa?

Kyllä tässä on nyt ongelma jossain muualla. Aina voi tietenkin sementiikkaan jäädä kiinni ja vaikka laskea oliko käsi nyt varmasti oppikirjamaisessa kulmassa ja jättää laskematta natsitervehdykseksi.

Ja miksi ihmeessä ei pystyisi tekemään? Ainahan voi juuri selitellä kohua sitten millä sattuu ja fake news muutenkin. Sehän oikeastaan kuuluu kyseisten kavereiden mediapeliin.

Se minkälainen Yhdysvallat on ollut aiemmin ja mikä on ollut mahdollista aiemmin ei välttämättä päde enää. On jo nähtävissä, että nyt Trumpin toisella kaudella vauhti on kiihtynyt ja meno tulee erittäin todennäköisesti olemaan todella kylmää. Siihen viittaa ihan kaikki. Republikaanit antoivat Trumpille pikkusormen ja se voi koko käden. Turha kuvitella, että siellä enää kukaan uskaltaa vastaan nousta. Demokraatit eivät todennäköisesti kykene nostamaan sellaista vastarintaa, että Trumpille vastustusta. Hän on jo näyttänyt sen ettei häntä edes laki pidättele. Nyt on myös vapautettu vankilasta ja syytteistä väkivaltaiseen kapinaan Trumpin puolesta syyllistyneitä/syytettyjä/tutkittuja henkilöitä yli tuhat. Mitäs luulet mihin se heitä ja vastaavasti ajattelevia rohkaisee kun tarvitaan taas Trumpille vähän tukivoimaa?

Oikeasti kaiken tapahtuneen jälkeen näet Muskin jossain hurmoksessa tekemän natsitervehdyksen mahdottomana?

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ai ettei pysty. Cobol hei, nyt ei olla Orpon hallitus-ketjussa, ei sun täällä tarvii selitellä natsivahinkoja.

Ja äärivasemmisto taas löytynyt syylliseksi. On kyllä raskasta lukea sun tekstejä nykyisin, mutta varmasti vielä raskaampaa on olla palstan ainoa joka tuntee henkilökohtaisesti Muskin ajatukset, tarkoitusperät ja osaa olla oikeassa omassa, muita paremmassa tiedossaan. Voimia!

Älä lue tekstejäni. Omalta kannaltani kirjoitan samanlaista tekstiä edelleen kuin oli 2015-2016 invaasiossa, NATO-jäsenyydestä, Venäjän vaarallisuudesta, Rosatomin päästämisessä Suomeen, Ruotsin kaupunkeja vaivaavasta jengiongelmasta, nuorten kouluttamattomien muslimiesten riskeistä Suomessa, Bidenin vaihtamisessa ajoissa jne. Ei niistä kehuja tullut, mutta en niitä hae.

Kirjoitan oman näkemykseni kuten aina.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Se minkälainen Yhdysvallat on ollut aiemmin ja mikä on ollut mahdollista aiemmin ei välttämättä päde enää. On jo nähtävissä, että nyt Trumpin toisella kaudella vauhti on kiihtynyt ja meno tulee erittäin todennäköisesti olemaan todella kylmää. Siihen viittaa ihan kaikki. Republikaanit antoivat Trumpille pikkusormen ja se voi koko käden. Turha kuvitella, että siellä enää kukaan uskaltaa vastaan nousta. Demokraatit eivät todennäköisesti kykene nostamaan sellaista vastarintaa, että Trumpille vastustusta. Hän on jo näyttänyt sen ettei häntä edes laki pidättele. Nyt on myös vapautettu vankilasta ja syytteistä väkivaltaiseen kapinaan Trumpin puolesta syyllistyneitä/syytettyjä/tutkittuja henkilöitä yli tuhat. Mitäs luulet mihin se heitä ja vastaavasti ajattelevia rohkaisee kun tarvitaan taas Trumpille vähän tukivoimaa?

No, luehan nyt vaikka pariin kertaan mitä olen kirjoittanut sanotaan viimeisen 3-4 vuoden aikana Trumpin uhasta, USA:n todellisuudesta, woke-ongelmasta demokraattisilmin ja tuoreemmin Project 2025 suunnitelmasta. Kun olet jotain ymmärtänyt, palataan sitten.

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kuten totesin, lähinnä äärivasemmisto puhuu Muskin natsitervehdyksestä.
Tämä on aivan käsittämätön väite. Olen yrittänyt ymmärtää, mutta tämä on ihan uskomatonta. Sulla on hirttänyt tämän äärivasemmiston kanssa kaasu kiinni suorastaan tragikoomisella tavalla.

Varsin laajasti niin mediassa kuin sosiaalisessakin mediassa puhutaan tuosta heilaamisesta natsitervehdyksenä. Joko äärivasemmisto on ihan helvetisti suurempi kuin olen kuvitellutkaan, tai sitten sinun pitäisi nyt oikeasti vetää vähän happea kyseisen narratiivin kanssa.

Kyse ei myöskään ole mistään "pienestä osasta" kuten jostain syystä haluat asian maalata.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy