Muistaakseni Marty Turco oli sivussa, koska hän oli sairas (flunssa?).
Foppa sai huonoa kritiikkiä myös paikallisessa lähdistössä. Joku oli ottanut ajan siitä mitä Tukholman krantulle yleisölle tarjottiin, Foppa heilui kiekon kanssa yhteensä 47 sekuntia, joten en ihmette sitä ettet ollut kovin ihastunut. Jos totta puhutaan, Foppa on pelannut vain muutaman ottelun, jossa hän on loistanut, siitä huolimatta hän on pistetilaston kärjessä...
Foppa itse oli häpeissään ottelun jälkeen siitä ettei pystynyt tarjoamaan parempaa viihdettä, sillä Prinsessa Viktoria oli katsomossa.
Tässä juttua siitä.
Itse pelityylistä olen samaa mieltä, jääkiekko SM-liigassa on suoraviivaisempaa, kun taas Elitserienissä syötellään enemmän. Itse pidän enemmän hyvästä syöttöpelistä, silloin kun se toimii.
Taklaukset ovat vähentyneet myös Elitserienissä viime vuosina. Luulen että kaikkein huonoiten tällä hetkellä taklaa HV 71, joten et nähnyt vielä sitä kaikkein huonointa taklauspeliä. MoDo ei ole myöskään kunnostautunut taklauspelissä - heidän puolustuksensa ei ole yhtä nimekäs kuin hyökkäys.
Sedinit ovat muuten molemmat olleet loukkaantuneita, joten heillä on vielä pari matsia huippukuntoon.
Katselin muuten ottelua aina välillä Canal+:lta. Minusta Tommy Salo pelasi hyvän ensimmäisen erän, mutta oli todella yksin toisessa. Kysymys kuuluukin: kuka maalivahti voi pitää repun puhtaana näin yksin? Zajkowsky kolmannessa saikin sitten pitää perää, kun Dif varmisteli voittoaan.
Samoin kävi Nurmiselle kun Timrå kävi Malmössa. Hän jätti kaukalon tilanteessa 1-6 ja tuumasi haastattelussa: We can't play like this... Reportteri vaikutti olevan samaa mieltä.. niin minäkin.
Joten tämän matsin perusteella ei SM-liigan tarvitse hävetä yhtään, paitsi tietty NHL-vahvistusten määrässä.
Moni vannoo sen päälle, että Elitserien on tällä hetkellä Euroopan paras sarja. Meillä täytyy kuitenkin muistaa se, ettei muutama NHL-mies takaa vielä sitä että taso näkyy joka käänteessä hurjana. Uskon että moni hyvä ottelu SM-liigassa on tasoltaan parempi kuin moni Elitserienin matsi. Varmasti!
Mutta mutta, tästä ollaan montaa eri mieltä. Luin juuri Sami Salon haastattelun. Hän kertoi nähneensä muutaman SM-liigan ottelun, muttei ollut mitenkään ihastunut pelin tasosta. Hän oli tosin positiivisesti yllättynyt Elitserienien tasosta.
Itse tulen muistamaan ottelun Frölunda - Mora yhtenä elämäni ikävimmistä otteluista. 12 044 ihmistä seurasi Marian Hossaa, Frölundan upottaessa Moraa tasaiseen tahtiin. Oli kuin olisi tuijottanut paskahuusin seinässä kuivuvaa lateksia. Kun Elitserienissä pelataan tylsää peliä, niin silloin se todella tylsää!