Minä tykkäsin kyllä, että Brynäs pelasi juuri niin kuin vieraissa pitääkin.
Ja Frölundan pyssyt ampuivat ohi, yli, putkiin, tai sitten päin maalivahtia.
Markström Brynäsin maalissa taisi tehdä vain yhden oikein todella hyvän torjunnan räpylällään. Loput hoituivat Frölundan hermoilulla.
Katselin muuten lämmittelyssä Markströmin työskentelyä. Hänellähän on aika pitkät jalat ja se viides reikä on silloin aika iso. Hänen joukkuetoverinsa pistelivätkin paljon kiekkoja sisään patjojen välistä, ja sinne tähtäsivät näköjään sitten Frölundan pelaajatkin, mutta eivät ikävä kyllä osuneet:-(
Tilastot puhuvat myös selvää kieltä, laukaukset Frölundalle 28–19, elikkä 9 kutia Brynäsiä enemmän. Brynäsin jäähyt, 6x2 minuuttia selittävät tämän eron. Frölundalla oli vain kaksi kaksiminuuttista.
Frölunda näytti tosiaankin olevan hieman niskan päällä, mutta kun laskee sen, että vieraat keskittyivät enemmän hyvään puolustuspeliin ja nopeisiin pistoihin, niin puntit menevät tasan. Näinkin voi pelata hyvin, vaikka näyttääkin siltä, että vastustaja on niskan päällä.
Joka tapauksessa, Brynäsin peli-ilo sarjan johdon ansiosta näkyi selvästi, verrattuna Frölundan "pakko_voittaa_joka_matsi_nyt" esitykseen.
Tuosta maskista sen verran, että eihän sitä kannata harrastaa 4 miestä kolmea vastaa pelissä. Parempi vetää vastustajan puolustus auki neljän miehen voimin, tulla lähemmäksi ja laukoa. Tätä Frölunda yrittikin jatkoajalla ja olisi voinut onnistuakin pienellä onnella. Mutta kiekot eivät pompi juuri nyt Frölundalle onnekkaasti - verrattuna esim. Brynäsiin, jolle Holmqvist oikeastaan tarjosi heidän ainoan maalinsa. Minusta hänen olisi pitänyt torjua kiekko helposti.
Mitä enemmän katson Andreas Karlssonin peliä, sitä vakuuttuneempi olen siitä, että hän on vain varjo siitä pelaajasta, joka lähti kokeilemaan onneaan NHL:n. Karlsson ei lauo itse, kuten sinäkin panit merkille ja tekee kummallisia kiemuroita siniviivalla, silloin kun on paikka josta painaa maalia kohti. Näyttää siltä, että kysymyksessä itseluottamuksensa täysin menettänyt kaveri. Noh, onhan tässä tätä kevättä.
DiPentan parhaimmat pelit taitavat tosiaankin olla edessäpäin. Onneksi hän pelaa kuin ammattimies, elikkä tietää rajansa, eikä ala hienostelemaan kiekon kanssa. Hän antaakin sen nopeasti pois. Minusta kuitenkin tuntuu, että DiPentalle pitää antaa aikaa niin paljon kuin hän tarvitsee. Kysymyksessä saattaa olla kova puolustaja keväällä.
Mitä mieltä muuten olet, heikkenikö Frölundan puolustus kun Andreas Holmqvist ja Oscar Ackerström katosivat? Minusta ei ja suureksi murheekseni minun täytyy myös todeta, että Söderholm saisi mennä samalla junalla.
Ronnie Sundin oli muuten yllättävän pirteä. Olisikohan tämä rattijuopumus saanut vähän vauhtia mieheen?